Vastattu

Huawei mediapad 7 youth 2 3g/4g ja MTV2 katsomo

  • 22 joulukuu 2014
  • 8 kommenttia
  • 8188 katselukerrat

MTV3 katsomo ei toimi Huawei mediapad 7 youth 2 3g/4g tabletissa vaan tulee ilmoitus, että laite on rootattu.

Tällaisen viestin sain kun kysyin  asiaa MTV:ltä:

"Hei,

Kiitos viestistäsi ja pahoittelut ongelmista Katsomon käytössä.

Kyseisen laitteen käyttöjärjestelmää ei ole laitevalmistajan toimesta allekirjoitettu Googlen avaimella. Tämä tarkoittaa sitä, että tällä nimenomaisella laitteella Katsomo ei valitettavasti toimi.

Yleisimpiin kysymyksiin ja ongelmiin löydät avun MTV Katsomo -palvelun ohjeista: www.mtvkatsomo.fi/ohjeet.

Jos haluat henkilökohtaista neuvontaa, ystävällinen asiakaspalvelumme auttaa numerossa 0305 39800 ma-su 14-22.
Asiakaspalvelunumeroon soittaminen maksaa 0,088 eur/min.
Jonotus on puheluteknisistä syistä maksullinen.

Ystävällisin terveisin,

MTV Katsomo / Hermanni
katsomo@mtv.fi "

Nyt on myyjän ja laitetoimittajan tehtäv selvittää onglema.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anonymous 23 joulukuu 2014, 13:39

Tämä taitaa olla laitteen ominaisuus eikä vika, josta myyjä vastaisi.

Kyseisen laitteen käyttöjärjestelmää ei ole laitevalmistajan toimesta allekirjoitettu Googlen avaimella.

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Taitaa olla enemmänkin huawein ja googlen välinen asia.
Joo, mutta elisa on myyjä eli on silläkin vastuu.
Tämä taitaa olla laitteen ominaisuus eikä vika, josta myyjä vastaisi.

Kyseisen laitteen käyttöjärjestelmää ei ole laitevalmistajan toimesta allekirjoitettu Googlen avaimella.
Miten niin ominaisuus. Eipä myyjä maininnut laitteen tästä ominaisuudesta mitään.

Minulla on toinen saman valmistajan malli, jossa toimii. Eipä tullut mieleenkään kysyä tätä "ominaisuutta".

Tässä on minusta jo pettämisen makua. Odotan elisan virallista vastausta!
Tuliko mitään vastausta tähän? Itsekin oletin ostaessani ko. laitteen, että sillä toimii kaikki kuten muillakin android laitteilla..
johnmppe kirjoitti:
Tuliko mitään vastausta tähän? Itsekin oletin ostaessani ko. laitteen, että sillä toimii kaikki kuten muillakin android laitteilla..

Komppaan. Tähän olisi kiva saada kannanotto.

Toivottavasti ainakin nyt myyjät on opastettu varoittamaan tästä puutteesta!
Samaan halpaan menin minäkin. Päivän käytin laitetta ja arvonalennus palautettaessa on 30%. Oli taatusti viimeinen kerta kun puhelinmyyjältä mitään tilaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Kuten tässä keskustelussa onkin todettu, kyseessä on laitteen ominaisuus, johon Elisa ei laitteen jälleenmyyjänä voi vaikuttaa. Myyntipuhelussa ei valitettavasti voida käydä läpi jokaista laitteen ominaisuutta etenkään kun kyseessä on kolmannen osapuolen tarjoama palvelu. Toki jos asiakas erikseen kysyy, toimiiko jokin palvelu laitteessa, on myyjän velvollisuus se selvittää ja vastata oikeellisesti.

Etämyynnissä tehdyillä tilauksilla on 14 vuorokauden peruutusoikeus. Sinä aikana paketin voi avata ja tutustua rauhassa sen sisältöön. Mikäli kuitenkin laite otetaan käyttöön peruutusaikana ja myöhemmin sopimus peruutetaan, vastaa asiakas laitteen arvon alentumisesta. Laitteen käyttöönotosta seuraava arvon alentuminen on 30 % laitteen myyntihinnasta. Tämä kerrotaan toki myös laitteen mukana toimitettavissa papereissa.

Ymmärrän kyllä, että jonkin tietyn ominaisuuden olemassaoloa ei välttämättä hoksaa etukäteen ennen laitteen käyttöönottoa selvittää, ja toki välitän tämän Katsomon toimimattomuuden tiedoksi myyjillemme.

Osallistu keskusteluun