Vastattu

Kännykän akku ei lataa ellei ole tietyssä asennossa!

  • 4 heinäkuu 2012
  • 8 kommenttia
  • 17726 katselukerrat

No niin elikkäs kun laturin laittaa kiinni kännykkään (samsung gio) , se vain ilmoittaa "liitä laturi" sitten se alkaa koko ajan ilmoittamaan sekunnin välein samaa asiaa. Kunnes laturia renklaa kännykkään edestakas ja hiukan eri asennoissa, se alkaa vihdoin ladata mutta usein kuitenkin lopettaa kesken ja jatkaa samaa. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja jos on niin mikä neuvoksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 4 heinäkuu 2012, 18:59

Mooooi!

Kuulostaa laite vialta. Jos takuuta on jäljellä, vie takuuseen. Takuu korvaa.

Jos laite on ostettu Elisan tai Saunalahden kautta, voit viedä laitteen suoraan huoltoon tai halutessasi Elisa Shopitin kautta.

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mooooi!

Kuulostaa laite vialta. Jos takuuta on jäljellä, vie takuuseen. Takuu korvaa.

Jos laite on ostettu Elisan tai Saunalahden kautta, voit viedä laitteen suoraan huoltoon tai halutessasi Elisa Shopitin kautta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
hpguru kirjoitti:
Kuulostaa laite vialta. Jos takuuta on jäljellä, vie takuuseen. Takuu korvaa.

Jos olet ostanut tuotteen kuluttajana, etkä käytä sitä yrityskäytössä, voit vedota kuluttajansuojalain ns. virhevastuu-pykälään.
Juu olen ostanut tuon elisa shopitista mutta kuittia ei löydy. Paljonkohan maksaisi huolto tuohon. Kiitoksia vastauksista!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moikka!

Kannattaa kysyä kuittia Elisalta. Voi olla, että takuukuitti löytyy myös Oma Saunalahdesta, kannattaa katsoa.

https://oma.saunalahti.fi/settings/EplBrowser

Selaat kaikki pdf:t läpi mitä vaan löydät, takuukuitti on siellä. Tai ainakin minulla on nettitikun takuukuitti tuolla.

Paljonko huolto maksaa tuossa tapauksessa jos et saa takuukuittia mistään, en osaa sanoa. Kannattaa kääntyä huollon puoleen, jos ei kuittia löydy.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
ultimateman kirjoitti:
Juu olen ostanut tuon elisa shopitista mutta kuittia ei löydy. Paljonkohan maksaisi huolto tuohon. Kiitoksia vastauksista!

Kuitti ei ole välttämätön. Elisa Shopiteissa on järjestelmässä tieto kaikista myydyista tuotteista. Aina on löytynyt kun olen esim toimittanut laitteen huoltoon. Sama on myös muissa vastuullisissa liikkeissä.

Asiasta myös Kuluttajaviraston sivuilla aiheesta Takuutodistus/kuitti.

Jos kuluttaja valittaa yritykselle laitteen rikkoutumisesta, yritys ei voi kieltäytyä korjaamisesta ainoastaan sen perusteella, ettei takuun voimassaoloa ole näytettävissä. Myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla on vastuu tavaran virheestä, vaikka tavaralle ei olisi annettu takuuta tai takuu olisi päättynyt. Siksi takuukuitin olemassaolo ei ole ainoa tekijä sitä pohdittaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei.Mutta sitten itse viasta. puhelimen liitäntä tai laturin liitin on rikki. Kannattaa viedä sinne Elisa Shopitiin molemmat. Jos mahdollista, voit tietysti testata etukäteen puhelinta ja/tai laturia toisella laturilla ja/tai puhelimella.
Käyttäjätaso 4
Ennustaisin, että laturin johto on vahingoittunut siitä aivan laturin liittimen tyvestä. Tätä esiintyi Nokialaisilla usemmin. Kokeile toisella laturilla, ja jos toimii, niin selviät pelkällä laturin vaihdolla.
No tuota noin niin olen kokeillut 2 eri laturia, ei toimi. Molemmat laturit toimii toisessa  samsungin puhelimessa joka myöskin on samsung gio. Joten laturissa vika ei ole. Kiitos kaikki vastauksista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ongelma on siis puhelimen liittännässä. Vika on aiheutunut "kovakouraisesta" käsittelystä tai sitten liitäntä on ollut jo alunnperinkin heikko. Puhelimen hinta on tällä hetkellä alimmillaan noin 120 euroa. Jos ei mene takuuseen, niin korjauttamisen kannattavuus on vähän siinä ja siinä.

Osallistu keskusteluun