Kysymys

Lumia 920: Ei langatonta latausalustaa Elisa Shopiteissa!

  • 23 marraskuu 2012
  • 91 kommenttia
  • 5100 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
Tuli sitten eilen postiin ennakkotilaamani Lumia 920 kuten pitikin ja mukana ennakkotilaajan etukuponki jolla (teoriassa) voi ostaa Fatboyn langattoman lataustyynyn Elisa Shopitista 29€:lla. No Elisa Shopitissa sitten myyjä vaan naureskeli että ei niillä mitään langattomia latureita ole, eikä mitään tietoa että onko niitä edes tulossa. Että sellainen langaton lataus!

Kyllä on ala-arvoisesti hoidettua toimintaa Saunalahdelta ja Elisalta juoksuttaa kuluttajia myymälöihin kuulemaan ettei niille luvattua tuotetta ole. Verkkokauppa.com:n hyllyltähän kyllä kyseisiä tuotteita löytyy, eli Saunalahti ja Elisa tässä ovat vaan asiansa surkeasti hoitaneet.

91 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Turhasta juoksuttelusta voi vaatia kilometrikorvauksia, lisäksi Elisan on korvattava Verkkokauppa.comin langattoman latauslaitteen hinnan eli heidän hinnasta XX - 29 euroa (sinun vastuu) on Elisan kyllä korvattava sinulle.

Kannattaa pitää puolistaan kiinni vaikka väkisin eli pistä Elisa maksamaan verkkokaupan laskun ja sinä maksat 29 euroa Elisalle. :)

Tuotteita on oltava alennuksessa riittävästi.

Mikäli näitä ei sitten ole lainkaan, Elisan on kerrottava koska niitä tulee ja sama tarjoushinta luonnollisesti voimassa tai hommata asiakkaalle semmoinen tuote muusta liikkeestä.

Kuluttajavirasto auttaa!

Tarpeeksi moni kun tätä tekee, oikeesti suosittelen, niin eiköhän Elisallakin aleta ymmärtämään mitä se asiakaspalvelu on! Asiakkaan juoksuttaminen on todella naurettavaa. Aika yleistä meinaan, että kun tulee joku tiedote, että nyt saat Shopitista tämän ja tämän veloituksetta asiakkaan etuna - ni ei siellä kukaan ole kuullutkaan tuollaisesta saati että tuotteita ois.
Käyttäjätaso 2
hpguru kirjoitti:

Turhasta juoksuttelusta voi vaatia kilometrikorvauksia, lisäksi Elisan on korvattava Verkkokauppa.comin langattoman latauslaitteen hinnan eli heidän hinnasta XX - 29 euroa (sinun vastuu) on Elisan kyllä korvattava sinulle.

Kannattaa pitää puolistaan kiinni vaikka väkisin eli pistä Elisa maksamaan verkkokaupan laskun ja sinä maksat 29 euroa Elisalle. :)

Tuotteita on oltava alennuksessa riittävästi.

Mikäli näitä ei sitten ole lainkaan, Elisan on kerrottava koska niitä tulee ja sama tarjoushinta luonnollisesti voimassa tai hommata asiakkaalle semmoinen tuote muusta liikkeestä.

Kuluttajavirasto auttaa!

Tarpeeksi moni kun tätä tekee, oikeesti suosittelen, niin eiköhän Elisallakin aleta ymmärtämään mitä se asiakaspalvelu on! Asiakkaan juoksuttaminen on todella naurettavaa. Aika yleistä meinaan, että kun tulee joku tiedote, että nyt saat Shopitista tämän ja tämän veloituksetta asiakkaan etuna - ni ei siellä kukaan ole kuullutkaan tuollaisesta saati että tuotteita ois.



Elisa ei korvaa tässä tapauksessa esimerkiksi Verkkokauppa.comista ostettua tuotetta.

Fatboy langattoman lataustyynyn saatavuus on rajoitettu ensimmäisinä päivinä. Mikäli lataustyyny on myymälöistä tilapäisesti loppu, myymälöitä on ohjeistettu ottamaan asiakkaan niin halutessa yhteystiedot ylös, ja varaamaan lataustyyny seuraavasta saapuvasta erästä.
 
Pahoitteluni kaikille asiakkaille, jotka ovat jääneet ilman Fatboyta. Korjaamme tilanteen heti kun pystymme!
Käyttäjätaso 3
Eihän lataustyynyjä ole edes viellä tullut myymälöihin, niin miten ne voi olla tilapäisesti loppu ?

Myymälässä ei edes pyydetty tai ehdotettu yhteystietojen talteenottoa tai edes varamaan seuraavasta saapuvasta erästä.

Elisa shop ei edes tiedä milloin kyseistä lataustyynyä tulee liikeeseen ei edes sitä tuleeko edes tänä vuonna silloinhan se kupongi menee vanhaksi.
Voisiko kupongin saaneille ilmoitella vaikka sähköpostilla, kun latausalustaa Shopiteista saa? En aio ravata kyselemässä.
Oon käyny Jumbon ja Tikkurilan shopiteissa ja molemmissa myyty pitkän jonottamisen jälkeen eioota :smileyembarrased: Huono homma, kun pitää elää yhden microusb johdon varassa..

Kuponki taitaa vanheta ennen laturin saamista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
jipx kirjoitti:
Kuponki taitaa vanheta ennen laturin saamista.

Oletko varma, että kuponki vanhenee myös kuluttajasuojalain mukaan?
Käyttäjätaso 2
No eihän se voi vanheta jos tuotettakaan ei ole ollut tarjolla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Itsekään en ole aikeissa ravata joka toinen päivä liikkeessä, vaan tämä tyyny toimitetaan minulle kotiin. Odotan vielä tämän viikon, jolloin kohtuullinen odotusaika yksi viikko umpeutuu. Sen jälkeen hintalappu tyynyn päällä saa olla 0€.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Itsekään en ole aikeissa ravata joka toinen päivä liikkeessä, vaan tämä tyyny toimitetaan minulle kotiin. Odotan vielä tämän viikon, jolloin kohtuullinen odotusaika yksi viikko umpeutuu. Sen jälkeen hintalappu tyynyn päällä saa olla 0€.

Kukas sen sulle on kotiin luvannut toimittaa?

Varmasti olet huomannut että Nokialla on ollut vaikeuksia toimittaa näitä latureitakin tarvittavia määriä liikkeisiin. Näitä varmasti löytyy verkkokaupasta siksi, että suurin osa odottaa näitä Saunalahden tyynyjä (40e on kuitenkin suhteellisen iso raha monelle)
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hieman ironiaa tähän harmaaseen arkeen (tuskin lähettävät), mutta tosiasia on ettei kupongissani lue mitään toimitusvaikeuksista tai mahdollista viivästyksistä vaan tarjotaan lataustyynyä hintaan 29€, jota olen käynyt kysymässä kahdesta eri liikkeestä torstaina, perjantaina, lauantaina sekä tänään. Ei oota myydään kyllä.
Käyttäjätaso 3
Tornion Elisa-kaupassa poikkesin ohimennessäni. Myyjä arveli että saattaa tulla tyynyjä torstaina tai sitten ei. Otti kuitenkin tietoni ylös ja sanoi ilmoittavansa kun tulee.

Kun otin luurin taskusta niin myyjä totesi: "Vau, tuo keltainenhan on hyvän näköinen, en olekaan sellaista vielä nähnyt". Olisiko tästä kautta rantain pääteltävissä että luureja ei vielä pahemmin ole kaupassa myytävänä näkynyt. Vieressä dna-kaupan ovesta näkyi, että keltainen lumia oli ainakin pöydällä esillä.
Käyttäjätaso 3
Joo-o. Eipä ollut saatavana vieläkään. Ottivat kyllä numeron ylös, vaikka epäilen että puhuvat *****a siitä että soittavat ja ottavat ennakkovarauksia, eihän ne ikinä elisan puhelintuestakaan soita vaikka kuinka lupaavat. Ite saa ***** aina soitella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Tämänkin olisi ehkä voinut hoitaa jotenkin paremmin, eikä niin että käyttäjät joutuvat itse ravaamaan liikkeessä kyselemässä onko tullut alustoja.

Itselläkin lähin Elisa liike on Helsingin keskustassa, ja sinne on sitten jo vähän reilummin matkaa, ja vaikka julkiset kulkee melkein oven edestä niin on se aina ylimääräinen reissu jos myydään ei oota.

Eli jos joku saa tietoon/huomaa että jossain Helsingin liikkeessä löytyy näitä alustoja niin laittakaa ihmeessä viestiä tähän ketjuun niin tietää hiukan milloin kannattaa käydä kyselemässä
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Lisäksi olisi ihan mukava saada jokin kannanotto Elisa/Saunalahti akselilta näistä latausalustoista.

Tuo alennuslirpake on voimassa vuoden loppuun, mutta mitenkäs jos alustoja ei saada tarpeeksi tuohon päivään mennessä niin että ennakkotilaajat eivät omia saisi?

Eli jos Ellu/SL voisi vähän antaa kommenttia jos on jotain tietoa koska kannattaisi käydä liikeistä kyselemässä alustaa, koska jatkuva ramppaaminen liikkeissä ei ole asiakassuhteessa suotavaa!
Itse kävin eilen Jumbon myymälässä ja jonotettua pitkään kuten aina sain suhteellisen kyllästyeen vastauksen ilmeisemmin usein kysyttyyn kysymykseen ja ottivat tiedot ylös jotta voivat ilmoittaa koska tyyny saapuu. Mitään arvioitua saapumis ajankohtaa ei ilmoitettu eikä myöskään osattu vastata onko missään muuissa myymälöissä mahdollisesti jäljellä tai tullut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Nata kirjoitti:
Itse kävin eilen Jumbon myymälässä ja jonotettua pitkään kuten aina sain suhteellisen kyllästyeen vastauksen ilmeisemmin usein kysyttyyn kysymykseen ja ottivat tiedot ylös jotta voivat ilmoittaa koska tyyny saapuu. Mitään arvioitua saapumis ajankohtaa ei ilmoitettu eikä myöskään osattu vastata onko missään muuissa myymälöissä mahdollisesti jäljellä tai tullut.

Elisalla on niin hyvät ja nykyaikaiset systeemit että eivät edes asiakaspalvelussa näe missä Shopitissa on mitäkin valikoimissa ja paljonko jos yhtään. Eli reissuun siitä, jos haluaa tietää. Edes Shopitien keskitetty numeropalvelu ei tiedä.
Käyttäjätaso 3
Kyllä ketuttaa että Saunalahti näin vajoaa elisan vetämänä .. :/ 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Itse otin kilometrit ylös, meilläpäin Itella oli kuulemma hukannut kaikki tyynyt ja pakettia ollaan odoteltu torstaista asti. Miten paljon kuluttajaa voidaan jusettaa? Onko Elisa lähettänyt jokaiseen myymälään listat, joista myyjät kertovat asiakkaille tekosyitä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tässä muuten loistava esimerkki Elisan ja Saunalahden asiakaspalvelusta - kukaan ei halua ottaa asiaan kantaa. Tällä viikolla Facebookissa asiakaspalvelu ei ole juuri vastaillut asiakkaille ja Palstallakin on hiljaista.

Jos lopettaisimme kaikki vastaamisen, niin täältä ei saisi vastausta tähänkään pitkään pitkään aikaan.

Tässä tuore esimerkki siitä, että minusta oli enemmän apua kuin Elisan "vikapalvelusta", jossa vain neuvottiin käyttäjälle tarkistamaan, että puhelimen netti on 3G-tilassa ja että APN on oikea.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Android/Motorola-Razzr-Maxx-hidastelee/td-p/237600/jump-to/first-unread-message

Elisa vajoaa alas jos jatkaa asiakaspalvelua tuolla tyylillä, pitää olla osaavia ja innokkaita nuoria, mutta eivät ne semmoisia palkkaa.

Olen itsekin yrittänyt Vikapalveluun siis päästä, jotta tulisi muutos näihin "Mitä sä tänne soitat, mä juon kahvee" tai vielä parempi ilmoittaessani hitaasta kaapelimodeemista "Mä lähetän asentajan, maksaa 100 euroo jos vika on laitteissa". Joku sitten tiesi kertoa, että vika olikin jo korjattu, laite vain haki väärät asetukset verkosta ja sitten peruin sen vikailmoituksen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Minä. Palaan palstalle seuraavan kerran kun olen lataustyynyn saanut nokkani eteen. Ilmaiseksi.
Virallinen valituskirje suoraan Elisalle ja jos latureita ei rupea näkymään, niin kuluttajavirastoon yhteys. Oli kyllä kumma kun itsekin kävin suoraan liikkeessä (Tampereella) kysymässä, niin myyjä vain naurahti ja sanoi ettei ole yhtäkään laturia vielä näkynyt. Kyselin sitten mitä jos etukuponki vanhentuu, eikä latureita ole vieläkään tullut, johon sain tylyn vastauksen: "no pitää vain toivoa että niitä tulee ennen joulua". Siis mitä? Elisalaiset oikeasti luulevat, että ihmiset hyväksyvät 40€:n arvoisen kupongin vanhentumisen mukisematta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Suosittelen tekemään reklamaation virheellisestä mainonnasta. Mainoksen tullessa tuotteita pitää olla riittävästi.

Ottakaa yhteys kuluttajavirastoon ja vaatikaa kilometrikorvauksia. Elisa on tietystikin alussa yrittänyt antaa "parempaa" neuvoa, jotta säästyisi Kuluttajaviraston soitoilta, mutta se nyt ei vain toimi, että laitetaan mainos julki ja myydään ei-oota.

Ensiksi syy oli että saatavuus loppu, miten se voi loppua, jos tyynyjä ei edes ollut saatavilla? Toisinaan ne keksii, että posti hukkasi, kuten VilkkuvaMajakka kertoikin. Mitähän seuraavaksi? Varkaat veivät lataustyynyt Elisan varastolta?

Kannattaisi kohta kirjoittaa jo kirja, näin Elisan lataustyynyt katoavat, satiirinen vitsikirja. Tai kenties telkkariin komedia tuosta? Tai kenties jopa toimintatrilleri. 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Onko kenellekkään ilmoitettu Helsingin seudun elisoilta että latauspussukoita olisi tullut?
http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?word=tarjoustuote

Periaatteessa voi vaan hakea mistä kaupasta vaan ja pyytää hintaeron korvauksen elisalta
jipx kirjoitti:
http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?word=tarjoustuote

Periaatteessa voi vaan hakea mistä kaupasta vaan ja pyytää hintaeron korvauksen elisalta

Mikä sitten katsotaan laadituksi piittaamattomasti tai tahallaan virheellisesti.

 

Katsotaan että tulenko ite valittamaan kans tänne ensi viikolla siitä, että Oulussa Elisa Shopiteissa ei ole latausalustaa. Kukaan täällä ei kyllä ole sanonut, ettei ole Oulusta semmoista saanut, mutta toisaalta ei myöskään sitä että olisi saanut latausalustan niin ei tiedä että millasia tarinoita ne täällä päin selittelee. Melkein vois huomenna käydä katsomassa valmiiksi shopiteista niitä jos ne nyt saavat Saunalahdelta puhelimen edes tällä viikolla postiin.

Osallistu keskusteluun