Mutta kysymys on se, että kuinka kauan laitteita huolletaan ja lähetellään ympäri maailmaa, kun varmaan halvinta olisi antaa uusi laite hyllystä? Elisan liikkeessä sanoivatkin, että helpointa olisi antaa uusi tilalle, mutta heillä ei ole lupaa siihen. Takuu on voimassa vielä kesään asti
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jusvuori
Päätös siitä, mitä takuuhuoltoon tuotavalle laitteelle tehdään on laitteen valmistajan, maahantuojan tai myyjän riippuen siitä, kuka tuon takuun on myöntänyt. Takuun myöntäjällä ei ole velvollisuutta antaa uutta laitetta puolitoista vuotta vanhan laitteen tilalle, vaikka laite olisi käynyt takuuhuollossa useasti.
Laitteen valmistajalla on oikeus tehdä päätös, että takuuaikana laite lähetetään aina huollettavaksi, etkä saa tilalle uutta samanlaista missään tilanteessa. Sillä ei ole asiassa mitään merkitystä, missä päin maailmaa huoltoliike sijaitsee. En tiedä, mikä on Microsoftin politiikka takuuhuoltojen osalta tällä hetkellä.
Mitä vanhemmasta laitteesta on kyse, sitä todennäköisempää alkaa olla, että kaikki viat eivät olleet laitteessa (piilevinä) sen ostohetkellä vaan osa laitteen vioista on ostajan aiheuttamia. Myönnän esimerkiksi itse tiputtaneeni pari vuotta vanhan Samsungin puhelimeni lattialle useita kertoja. Takuu ei ole vakuutus, eli se ei korvaa omia hölmöilyjäni.
Takuun tarkoituksena on korvata ne vikaantumiset, jotka johtuvat siitä, että tuote oli viallinen ostohetkellä. Jos tuotteessa on ostohetkellä esimerkiksi viallinen komponentti, se voi näkyä siten että tuote lakkaa toimimasta puolen vuoden käytön jälkeen.
Katso alkuperäinen viesti
Laitteen valmistajalla on oikeus tehdä päätös, että takuuaikana laite lähetetään aina huollettavaksi, etkä saa tilalle uutta samanlaista missään tilanteessa. Sillä ei ole asiassa mitään merkitystä, missä päin maailmaa huoltoliike sijaitsee. En tiedä, mikä on Microsoftin politiikka takuuhuoltojen osalta tällä hetkellä.
Mitä vanhemmasta laitteesta on kyse, sitä todennäköisempää alkaa olla, että kaikki viat eivät olleet laitteessa (piilevinä) sen ostohetkellä vaan osa laitteen vioista on ostajan aiheuttamia. Myönnän esimerkiksi itse tiputtaneeni pari vuotta vanhan Samsungin puhelimeni lattialle useita kertoja. Takuu ei ole vakuutus, eli se ei korvaa omia hölmöilyjäni.
Takuun tarkoituksena on korvata ne vikaantumiset, jotka johtuvat siitä, että tuote oli viallinen ostohetkellä. Jos tuotteessa on ostohetkellä esimerkiksi viallinen komponentti, se voi näkyä siten että tuote lakkaa toimimasta puolen vuoden käytön jälkeen.