Vastattu

Modeemin 5g verkko kaatuilee

  • 7 heinäkuu 2019
  • 4 kommenttia
  • 1083 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Muutama päivä sitten modeemini 5g verkko alkoi kaatuilemaan. Ensin kerran päivässä ja nyt viimein se ei pysy päällä edes tuntia. Aivan mahdoton tehdä mitään kun netti katkeaa puolen tunnin välein. Yhteys siis masiinaan tulee ihan ok mutta wifi katoaa. Ennen tätä se on toiminut moitteetta. Olen käynnistänyt modeemin uudelleen ja lopulta resetoinut ja ei mitään apua.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 7 heinäkuu 2019, 13:43

@MerLaa Mikähän modeemi on kyseessä? Ainakin Zyxelin VMG3925 -mallin kanssa on ollut rutkasti erilaisia ongelmia, osa myös tuon langattoman verkon toimivuuden kanssa.

Jos tuo 5GHz verkko ei pysy pystyssä vaan tippuu alas resetoinneista huolimatta, on tuo modeemi viallinen tai siinä oleva ohjelmistoversio buginen. Mikäli laitteella on takuu voimassa, yhteys jälleenmyyjään ja uutta laitetta tilalle.

Jos laite on hankittu Elisalta, kannattaa takuuvaihtoa varten kannattaa tallennella asiakasnumero omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä. Näin @OmaYhteisö-tiimi pääsee tutkailemaan noita sopimuksiasi paremmin ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihdon. Modeemin sarjanumero kannattaa myös tallentaa omaan profiiliin. Saattaa olla, että ohjelmistoversion päivityksellä tuokin ongelma korjaantuu, ainakin väliaikaisesti.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@MerLaa Mikähän modeemi on kyseessä? Ainakin Zyxelin VMG3925 -mallin kanssa on ollut rutkasti erilaisia ongelmia, osa myös tuon langattoman verkon toimivuuden kanssa.

Jos tuo 5GHz verkko ei pysy pystyssä vaan tippuu alas resetoinneista huolimatta, on tuo modeemi viallinen tai siinä oleva ohjelmistoversio buginen. Mikäli laitteella on takuu voimassa, yhteys jälleenmyyjään ja uutta laitetta tilalle.

Jos laite on hankittu Elisalta, kannattaa takuuvaihtoa varten kannattaa tallennella asiakasnumero omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä. Näin @OmaYhteisö-tiimi pääsee tutkailemaan noita sopimuksiasi paremmin ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihdon. Modeemin sarjanumero kannattaa myös tallentaa omaan profiiliin. Saattaa olla, että ohjelmistoversion päivityksellä tuokin ongelma korjaantuu, ainakin väliaikaisesti.
5g valo palaa mutta verkko katosi juuri lopullisesti. Chatissa asia puhuttu, takuuta ei joten Elisa ei korvaa mitään. Tarjottiin vaan että voisin soittaa maksulliselle omagurulle. Helvetin perse. Uuteen ei varaa joten pleikalla ei sit vissiin hetkeen pelailla....
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@MerLaa Mikä on käytössäsi oleva yhteystyyppi (ADSL,VDSL, Kaapeli, kuitu mobiili)? Voimme ehkä täältä antaa hyviä vinkkejä uuden modeemin hankintaan.

Lisäksi kannattaa huomioida se, että tuotteella on myös virhevastuu, joka on yleensä pidempi kuin itse tuotetakuu. Jos laite hajoaa esim. muutaman kuukauden kuluttua takuun päättymisestä, voit vaatia uutta laitetta virhevastuun piiriin. Virhevastuulle ei ole määritetty mitään aikarajaa, mutta yleensä laitteen osto-/markkinahinta voi vaikuttaa tähän.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei @MerLaa! Kuten @Dj_God tuossa jo hyvin neuvoi niin vika täytyy kuitenkin selvittää, vaikka langaton verkko kuuluukin OmaGurulle. Jos 2.4 Ghz verkko kuitenkin toimii niin vika todennäköisesti jää tuohon modeemiin. Eli lisäähän asiakasnumero profiiliin ja laita yksityisviesti @OmaYhteisö-tiimi niin katsotaan tähän ratkaisua yhdessä.

Osallistu keskusteluun