Vastattu

Modeemin yhteysvalo ei pala / ZyXEL VMG3925-B Series ja X-Box One eivät seurustele keskenään

  • 21 syyskuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 212 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Hei, auttakee ! Zyxelissä pitäisi palaa vihreä valo internet-yhteyden kohdalla vaan eipä pala. En ymmärrä, mitä tehdä, kun en mikään tekniikan ihmelapsi ole.. Voisko joku sutki velho auttaa tumpeloa? 🙂 Mulla on siis makuuhuoneessa puhelinpistoke, johon zyxel on kytketty ja sitten virtapiuha on kiinni seinässä. En ymmärtänyt videosta, miten saan internetyhteyden toimimaan x-boxiin, tulostimeen, kännyyn tai tablettiin. En voi liittää niihin mitään kaapeleita, kun ne ovat eri huoneessa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 22 syyskuu 2016, 09:36

Lähdetäänpä siitä, kuinka tuore liittymä on kyseessä? Mikäli olet vasta tilannut tuon yhteyden, oletko saanut jo vahvistusviestin, jossa kerrotaan, että yhteys on kytketty toimintaan?

Ensimmäisenä toimenpiteenä modeemin voisi resetoida. Se onnistuu painamalla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla niin kauan, että modeemin valot sammuvat / välähtävät.

Laitteiden yhdistäminen langattomaan verkkoon onnistuu seuraavasti. Katso modeemin takaa/pohjasta löytyvää tarraa. Siellä on merkintä SSID, tämä on langattoman verkon nimi. WPA-key on taas langattoman verkon salasana. Kun modeemi on päällä ja WLAN -valot palavat vihreänä, pitäisi Xboxin, puhelimen ja kännykän löytää tuo langaton verkko. Eli tuon SSID -kentässä olevan tiedon pitäisi näkyä verkkolistauksessa kaikissa laitteissa. Valitse kyseinen verkko ja tämän jälkeen laitteet kysyvät langattoman verkon salasanaa. Anna WPA-key -kentässä oleva kirjain-numero -yhdistelmä juuri sellaisena, kun se on modeemin pohjassa. Tämän jälkeen valitse "ok", "yhdistä" tms. Näin laitteet ovat langattomassa verkossa.

Tulostimen osalta langattoman verkon asennus riippuu tulostimesta ja sen mallista. Ohjeet löytyvät kyseisen tulostimen valmistajan sivuilta laitteen merkin ja mallin perusteella.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Lähdetäänpä siitä, kuinka tuore liittymä on kyseessä? Mikäli olet vasta tilannut tuon yhteyden, oletko saanut jo vahvistusviestin, jossa kerrotaan, että yhteys on kytketty toimintaan?

Ensimmäisenä toimenpiteenä modeemin voisi resetoida. Se onnistuu painamalla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla niin kauan, että modeemin valot sammuvat / välähtävät.

Laitteiden yhdistäminen langattomaan verkkoon onnistuu seuraavasti. Katso modeemin takaa/pohjasta löytyvää tarraa. Siellä on merkintä SSID, tämä on langattoman verkon nimi. WPA-key on taas langattoman verkon salasana. Kun modeemi on päällä ja WLAN -valot palavat vihreänä, pitäisi Xboxin, puhelimen ja kännykän löytää tuo langaton verkko. Eli tuon SSID -kentässä olevan tiedon pitäisi näkyä verkkolistauksessa kaikissa laitteissa. Valitse kyseinen verkko ja tämän jälkeen laitteet kysyvät langattoman verkon salasanaa. Anna WPA-key -kentässä oleva kirjain-numero -yhdistelmä juuri sellaisena, kun se on modeemin pohjassa. Tämän jälkeen valitse "ok", "yhdistä" tms. Näin laitteet ovat langattomassa verkossa.

Tulostimen osalta langattoman verkon asennus riippuu tulostimesta ja sen mallista. Ohjeet löytyvät kyseisen tulostimen valmistajan sivuilta laitteen merkin ja mallin perusteella.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kun olet saanut tuon vahvistusviestin yhteyden kytkemisestä, kannattaa modeemi resetoida myös tässä vaiheessa uudelleen. Vahvistusviestin jälkeen tai sen yhteydessä operaattori lähettää viestin, jossa kysytään toimiiko yhteys vai ei. Mikäli yhteys ei vahvistuksesta ja resetoinnista huolimatta lähde toimimaan, on mahdollista, että asentajan pitää käydä tekemässä kytkentöjä. Vastaa tällöin viestiin kieltävästi ja operaattori ottaa sinuun yhteyttä asian korjaamisen tiimoilta.

Resetointi ei vaikuta langattomaan verkkoon yhdistettyjen laitteiden toimintaan. Yhteys vain katkeaa siksi aikaa kunnes modeemi on taas saanut itsensä takaisin toimintakuntoon.
Kiitos, oli hyvät ohjeet 🙂 Taitaa olla myös niin, että vahvistusviestiä ei ole tullut.. Hätähousu siis taas vauhdissa 😉

Osallistu keskusteluun