Kysymys

N900 usbi rikki takuun jälkeen

  • 13 maaliskuu 2012
  • 7 kommenttia
  • 35296 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Eli noin 2v. ja 5kk kesti liitin ilman suurempia ongelmia. Olin kuullut noista usbi liittimen ongelmista ja siksi yritinkin olla todella varovainen sen kanssa, mutta tänään ei sitten sekään enää riittänyt ja liitin irtosi. Takuu tosiaan ilmeisesti umpeutui noin 5kk sitten joten kysymykseni onkin, että mitä tälle voisi nyt tehdä? Käsittääkseni kyseessä on tyyppi vika koska, niin monet ovat törmänneet samaan. Harmittaa vain että itse törmäsin vasta nyt...

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tampereelle on kaksi matkapuhelinkorjaamoa, joilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Yliopistokadulla sijaitseva SFC-huolto ei ollut koskaan kuullutkaan kuluttajansuojalain mukaisesta virhevastuusta, eikä myöskään Englannin lainsäädännön mukaisesta virhevastuusta (legal guarantee), joka myös tulee kyseeseen omassa tapauksessani (UK-versio Nokia N900 -mallista). Digimanin kanssa ei edes tarvinnut mainita mitään kuluttajansuojalakiin viittaavaa, vaan siellä oltiin valmiita ottamaan vastaan puhelin takuuhuoltoon. Valitettavasti omassa tapauksessani oli pieni kuittiepäselvyys (kuitista puuttuva valmistenumero), joka viivästyttää huollon aloittamista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Oma Nokialaiseni (2 vuotta 2 kk vanha) lähtee pian huoltoon tämän vian johdosta. Aion vaatia tälle puhelimelle ilmaisen huollon, sillä onhan kiistatta selvää, että vika on Nokian tai sen alihankkijan aiheuttama.
Minun mielestäni tuo laitteen USBin hajoaminen kuuluu tuotevastuun piiriin vaikka takuuaika on jo ohi. Kyllä se liittin on tarkoitettu kestämään koko tuotteen elinkaaren ajan ja kun jo noin "uutuuttan" ja hetimiten takuun päätyttyä hajosi niin selvitähän huollon kanssa josko sen kuitenkin saisi vielä "takuukorjauksena". Puhelimen käytön kannalta toimiva liitin kun on elinehto.

Pitääpä itse olla huolellinen tuon liittimen kanssa, minulla kun on myös tuo N900./..Varavaari
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Juu, tuon luulisi menevän virhevastuun piiriin vaikka takuu onkin ohi, tai ainakin myyjän pitäisi korvata osa korvauskustannuksista. Tappelemaan vaan jos yrittävät ensin vedota "takuu on loppunut".
Joo ei tässä muu auta kuin seuraavaksi ottaa yhteyttä Nokiaan ja yrittää sitä kautta saada jotain järkeä tähän. Sen lisäksi, että tuota ei suostuttu Nokia Caressa millään tavoin korvaamaan, niin läimäsivät vielä kivan 22 laskun kiitokseksi käynnistä.
Minulla hajosi - onneksi - het uutena. Nokia ei aikonut tehdä mitään, ja pitkän kaavan kautta sitten korjaantui. Mut tuossa yhteydessä kuluttajaneuvonta kertoi, että tuollainen tyyppivika on kor(j/v)attava olipa takuuta tai ei. Ja virhevastuun piikkiin. Lisää carelle tehtävään korvausvaatimukseen tuo 22 EUR myös.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Takuu on vapaaehtoinen. Tuotteella on pitempikin t6akuu käytännössä ja valmistaja on oikeutettu korjaamaan jos tuotten elinikäodote täyttyy.

Osallistu keskusteluun