Kysymys

Nokia N9

  • 22 heinäkuu 2011
  • 384 kommenttia
  • 56730 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Jostain syystä entinen ketju lukittu ?  ???

Sveitsissä N9 hinnoiteltu vajaan 600 euron hintaan, 50 euroa taisi olla 16 gigainen halvempi.

Nokia N9-00 - 64GB - Black


    Pictures
    Details
    Accessories
    Ratings

Article number: 219894
Brand: Nokia
Category: Cell phones
Description: Nokia N9-00 - 64GB - Black
Price: CHF 699.-
Manufacturer warranty: Bring-In 24 Months
further informations about the warranty
Availability: approx. Mid- September (e.& o.e.)

384 kommenttia

Mielestäni ekskustelu on Nokia N9 puhelimesta.
Tääl näköjää jengi puhuu nokia n95 puhelimesta... tyttärel kyseinen puhelin just käytössä ja kuoret pitäs vaihtaa .. kellää mitää kokemuksia mis olis huolto mikä ei ois kauhee hintava? ite en kuitenkaa lähtis vaihtaa mitää.. frendi suositteli tätä mis oli vaihtany Nokia n95 kuoret

// Muokattu, linkki poistettu
Nokia n9 tuntui alussa vaikealta puhelimelta ku ei ollut näppäimiä mutta nopeasti totuin! Netti toimi hyvin ja kamera oli hyvä ja yhteisö sovellukset pelas hyvin. No jonkin ajan kuluttua yhteisö sovellukset ei toiminut ollenkaan ei edes maksulliset ovi kauapsta ladatut... Ja en tykkää oikein meego käyttöjärjestelmästä koska sitä ei päivitetä oikeen ja niin minimaallinen saavutus sovelluksien kanssa. Näyttökään ei ole kvoin kestävä tiputin kerran puhelimen ja näyttö hajalle.
Käyttäjätaso 5
En ole huomannut, että minun olisi tarvinnut valita verkkoa manuaalisesti. Valinta on mulla normaalisti silti manuaalisella, mutta äsken testasin ja vaihdoin automaatille, eikä mitään ongelmaa ilmennyt.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Aiemmin tällä puhelimella toimi automaattinen verkonvalinta, mutta nyt Saunalahden verkko (siis Elisa) pitää valita manuaalisesti. Johtuuko tämä Elisan verkkoon tehdyistä muutoksista?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Lerppu kirjoitti:
Selvä homma. Kiitoksia Jarelle ja larsonille vastauksista. Juuri sopivasti Elisa/Saunalahti tiputtikin tämän luurin hintoja.
Hintojen pudotus voi olla merkki laitteiden loppuunmyynnistä, sillä nykyään monessa kaupassa sanotaan ei-oota tälle puhelimelle. Nokian sivuilta tätä mallia ei enää löydy.
Jäipä tänne päivittelemättä, eli laite kävi huollossa (eikä tarvinnut taistella lainkaan) jossa vaihdettiin näyttö ja usb "kansi".

Hyvin toimii. Pieni punerrus on edelleen vasemmassa reunassa kun näytön kirkkauden pudottaa minimiin, mutta tämä ei enää ole häiritsevää. Kovin tuntuu olevan epätasalaatuista (jopas oli sana...) näiden näytöt...

Puhelin, ja varsinkin käyttis tuntuvat päivä päivältä paremmilta.

Mahtava luuri kaikenkaikkiaan... Pienet yhteys ongelmatkin kadonneet (ainakin toistaiseksi) yhteyksien automaattiseksi muuttamisen jälkeen (saunalahti internet + wlan -> automaattisesti käytettävät verkot).
Käveleppäs puhelimen kanssa Noksun huoltoon. Itse olen nähnyt monia Nysejä, ja tuo näytön kova punertaminen on kyllä jo virhe. Kyllä ne sen korvaa, kun urputat tarpeeksi. Itsellä 64gb mallissa USB- suoja ei jumita ollenkaan, melkeinpä liian löysä, saattaa avautua, jos kolauttelee puhelinta.
Tulipa hankittua pari vuotta vanhojen HTC:n Android kapuloiden tilalle pari Nysiä mutta huono on alku... 16Gb versiossa näyttö vihertää mutta 64Gb versiossa punertaa ja reilusti. 16 Gb näyttö täysin käyttökelpoinen ja "tasalaatuinen" kirkkauden ääripäihin saakka (pienimmällä kirkkaudella luonnollisesti hieman punertaa), mutta 64Gb näyttö punertaa jopa täydellä kirkkaudella. Samalla 64:n näytön vasen laita (n.kolmas-neljäsosa näytöstä) punertaa jo normaali kirkkaudella reilusti enemmän kuin oikea reuna... Täydellä kirkkaudella 16Gb näyttö tämän lisäksi huomattavasti kirkkaampi kuin 64Gb.

Myös usb liitännän kansi takkuaa 64Gb mallissa sen verran reilusti ettei tuota meinaa saada auki lainkaan.. Ikään kuin jäisi luukun reuna jotenkin jumiin. Luulin tätä ensin ominaisuudeksi mutta onneksi on tuo 16Gb verrokki vieressä.

Näiden lisäksi vielä videopuhelu ongelmat. Kaikki tarvittava toimivaa Gtalk ääni/video puhelua varten tehty molempiin luureihin, mutta ei toimi ei sitten kirveelläkään. Molemmista pystyy soittamaan ongelmitta videopuhelun mutta toisen vastatessa puheluun sanoo vastaanottajan luuri aina heti "puhelu katkaistiin". Vastaanottajan luurissa siis puhelu katkeaa heti kun painat vihreää luuria, mutta soittajan luuri yrittää silti ottaa yhteyttä kunnes tulee aikakatkaisu kun toinen osapuoli ei muka vastaa...

N9 ja eritoten MeeGo itsessään ovat erittäin positiivinen tuttavuus hieman aneemisesta ulkoasusta ja tarjonnasta huolimatta. Android luurin jälkeen tuntuu juurikin puhelimelta jossa laitat asetukset kuntoon ja tämän jälkeen pelkkää kovaa ajoa... Androidia tuli tunkattua tuo pari vuotta melko säännöllisen ahkerasti... Suosittelen siis henkilölle joka haluaa puhelimen jossa hyvin mukana sosiaaliset palvelut sekä käyttökelpoinen selain satunnaiseen nettikäyttöön. Hienosti siis toimii integroidut palvelut, fb jne. mutta silti koko kokonaisuudesta tulee pari vuotta vanhan Android laitteen jälkeen olo kuin olisi palannut ajassa taaksepäin...
Selvä homma. Kiitoksia Jarelle ja larsonille vastauksista. Juuri sopivasti Elisa/Saunalahti tiputtikin tämän luurin hintoja.
Käyttäjätaso 5
Jare kirjoitti:
Lerppu kirjoitti:
Mitenkäs teillä N9:in omistajilla, onko teillä ollut tuota yhteyden pätkimistä, josta ollaan muutamissa paikoissa mainittu. Eli tarkoitan Saunalahden ja N9/Galaxy S2/Nexus(?) puhelinten kanssa olevaa ongelmaa, jossa yhteys operaatttoriin (vain Saunalahti) pätkäisee, vaikka puhelin näyttäisikin täysiä tolppia.

Eli kuinka yleistä ja usein näitä pätkimisiä näiden laitteiden välillä vieläkin tulee (ilmeisesti jo hyvin vanha ongelma) vai onko kyse pierusta saharassa?

Mulle on tapahtunut täsmälleen kerran, joulukuussa, sillä tavalla että ongelma havaittiin molemmin puolin. En tiedä vieläkään oliko vika päätelaitteessa vai operaattorilla. Tuossa ylempänä linkittämäni vikathreadikin on näemmä sattumalta kadonnut bittitaivaaseen palstauudistuksen myötä... Pääasiallisesti on kai päädytty siihen, että näitä verkosta putoiluja esiintyy päätelaitteesta riippumatta silloin tällöin virtuaalioperaattoriverkoissa (esim. Saunalahti ja Telefinland) ja ongelman kanssa pitää vain elää. Joku muu kertokoon, jos on havainnut oikeasti toistuvia yhteysongelmia N9:ssä PR1.2 päivityksen jälkeen.

Joo, jotain murhetta oli alkuun, mutta tilanne helpotti heti, kun vaihdoin verkon valinnan manuaaliseksi.
Nyt on näköjään N9:n hinta laskenut! 16GB versio 12.45€/kk ja 64GB 16.35€/kk.
Lerppu kirjoitti:
Mitenkäs teillä N9:in omistajilla, onko teillä ollut tuota yhteyden pätkimistä, josta ollaan muutamissa paikoissa mainittu. Eli tarkoitan Saunalahden ja N9/Galaxy S2/Nexus(?) puhelinten kanssa olevaa ongelmaa, jossa yhteys operaatttoriin (vain Saunalahti) pätkäisee, vaikka puhelin näyttäisikin täysiä tolppia.

Eli kuinka yleistä ja usein näitä pätkimisiä näiden laitteiden välillä vieläkin tulee (ilmeisesti jo hyvin vanha ongelma) vai onko kyse pierusta saharassa?

Mulle on tapahtunut täsmälleen kerran, joulukuussa, sillä tavalla että ongelma havaittiin molemmin puolin. En tiedä vieläkään oliko vika päätelaitteessa vai operaattorilla. Tuossa ylempänä linkittämäni vikathreadikin on näemmä sattumalta kadonnut bittitaivaaseen palstauudistuksen myötä... Pääasiallisesti on kai päädytty siihen, että näitä verkosta putoiluja esiintyy päätelaitteesta riippumatta silloin tällöin virtuaalioperaattoriverkoissa (esim. Saunalahti ja Telefinland) ja ongelman kanssa pitää vain elää. Joku muu kertokoon, jos on havainnut oikeasti toistuvia yhteysongelmia N9:ssä PR1.2 päivityksen jälkeen.
Mitenkäs teillä N9:in omistajilla, onko teillä ollut tuota yhteyden pätkimistä, josta ollaan muutamissa paikoissa mainittu. Eli tarkoitan Saunalahden ja N9/Galaxy S2/Nexus(?) puhelinten kanssa olevaa ongelmaa, jossa yhteys operaatttoriin (vain Saunalahti) pätkäisee, vaikka puhelin näyttäisikin täysiä tolppia.

Olen itse harkitsemassa Saunalahtea ja N9:iä, mutta kuitenkin arvostan puhelinta myös vielä puhelimena vaikka onkin älypuhelin, niin en haluaisi sen olevan epäluotettava. Välillä jos ei hälytä/ilmoita kun joku soittaa ja jos tarvitsee itse soittaa, mutta ei pystykään kun pätkii niin enpä tuollaista tarvitsekaan sitten.

Eli kuinka yleistä ja usein näitä pätkimisiä näiden laitteiden välillä vieläkin tulee (ilmeisesti jo hyvin vanha ongelma) vai onko kyse pierusta saharassa?
Ikävä juttu jos valkoinen versio ei tule enää valikoimaan. Onkohan muuten mahdollista, että Saunalahti olisi laskemassa 16GB-version hintaa? Sitä kun myydään monessa paikassa 299€:lla tällä hetkellä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Elikkäs kirjoitti:
Mihin on hävinnyt valkoinen N9 teidän valikoimasta?

Se vaihtui Lumiaksi. Eipä TeleFinlandillakaan ole tarjolla enää Nokia N9:iä.
Mihin on hävinnyt valkoinen N9 teidän valikoimasta?
Käyttäjätaso 5
PR 1.2 lähti just asentumaan.
N9:n tulossa korjaus näihin yhteysongelmiin: http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,20008.msg177806.html#msg177806 ' TARGET='_blank.




Mistä mahtaa johtua, että N9:ssä Saunalahden kanssa aina silloin tällöin katkeaa yhteys verkkoon vaikka kuuluvuus näyttää täyttä ja yhteys tyyppi 3G:tä? Ongelman huomaa vasta kun joku sanoo ettei ole saanut yhteyttä tai sitten kun itse yrittää käyttää nettiä tai soittaa, niin tieto ei enää kuljekkaan.

Onko tämä taas näitä virtuaalioperaattorisotkuja ja jos on niin saisiko ne pikkuhiljaa korjattua?


Sama vika täällä. Pari päivää motissa lyhyellä aikaa. Tein vikailmonkin. Puhelut, data, tekstiviestit, mikään ei kulje. Yhteystyyppi samaten 3g ja täydet tolpat. Kun vaihtaa 2g:ksi, tulee vastaajasta soittoyritykset ja viestit. Tehkää asialle pikaisesti jotain tai antakaa edes viasta kärsiville multi-sim korvaukseksi, jotta edes joku toinen puhelin hälyttäisi.


Aivan samaa kuin mistä ollaan tapeltu SL:n kanssa viime kesästä alkaen Samsung Galaxy S2:n kanssa ja SL vaan syyttää puhelinta!!
Näköjään on vika SL/Elisassa, eikä missään muualla.

-J-

Toivoisin, että tämä viesti ja jatkot samasta kirjoiteltaisiin tänne: http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,20008.0.html ' TARGET='_blank . Jos tämä on yleinen ongelma, niin suurin osa foorumilaisista, varmasti mukaanlukien Saunalahden asiakaspalvelu, ei tule bongaamaan tätä täältä Nokia N9 threadista!
Käyttäjätaso 3


Mistä mahtaa johtua, että N9:ssä Saunalahden kanssa aina silloin tällöin katkeaa yhteys verkkoon vaikka kuuluvuus näyttää täyttä ja yhteys tyyppi 3G:tä? Ongelman huomaa vasta kun joku sanoo ettei ole saanut yhteyttä tai sitten kun itse yrittää käyttää nettiä tai soittaa, niin tieto ei enää kuljekkaan.

Onko tämä taas näitä virtuaalioperaattorisotkuja ja jos on niin saisiko ne pikkuhiljaa korjattua?


Sama vika täällä. Pari päivää motissa lyhyellä aikaa. Tein vikailmonkin. Puhelut, data, tekstiviestit, mikään ei kulje. Yhteystyyppi samaten 3g ja täydet tolpat. Kun vaihtaa 2g:ksi, tulee vastaajasta soittoyritykset ja viestit. Tehkää asialle pikaisesti jotain tai antakaa edes viasta kärsiville multi-sim korvaukseksi, jotta edes joku toinen puhelin hälyttäisi.


Aivan samaa kuin mistä ollaan tapeltu SL:n kanssa viime kesästä alkaen Samsung Galaxy S2:n kanssa ja SL vaan syyttää puhelinta!!
Näköjään on vika SL/Elisassa, eikä missään muualla.

-J-
Nyt olis N9:lle Web2SMS softa, jolla voi lähettää (ilmaisia) tekstiviestejä internetin kautta. Tukee myös Saunalahtea eli viestit lähtee Oma Saunalahden nettitekstareista. http://store.ovi.com/content/221381 ' TARGET='_blank 😉



Mistä mahtaa johtua, että N9:ssä Saunalahden kanssa aina silloin tällöin katkeaa yhteys verkkoon vaikka kuuluvuus näyttää täyttä ja yhteys tyyppi 3G:tä? Ongelman huomaa vasta kun joku sanoo ettei ole saanut yhteyttä tai sitten kun itse yrittää käyttää nettiä tai soittaa, niin tieto ei enää kuljekkaan.

Onko tämä taas näitä virtuaalioperaattorisotkuja ja jos on niin saisiko ne pikkuhiljaa korjattua?


Sama vika täällä. Pari päivää motissa lyhyellä aikaa. Tein vikailmonkin. Puhelut, data, tekstiviestit, mikään ei kulje. Yhteystyyppi samaten 3g ja täydet tolpat. Kun vaihtaa 2g:ksi, tulee vastaajasta soittoyritykset ja viestit. Tehkää asialle pikaisesti jotain tai antakaa edes viasta kärsiville multi-sim korvaukseksi, jotta edes joku toinen puhelin hälyttäisi.


Ei auta mikään Multi-Sim, itsellä se käytössä, kummallakin kortilla tekee aivan samaa, täydet tolpat ja 3G eikä mikään kulje.
Tätä tehnyt aina, ei johdu mistään myrskystä eikä puhelimista.

Tässä on kyseinen bugi N9:n virallisessa bugzillassa: https://harmattan-bugs.nokia.com/show_bug.cgi?id=79 ' TARGET='_blank . Tuolta löytyy pikaisesti laskemalla 4 ihmistä lisää, joilla on samanlainen ongelmakuvaus ja mainitsevat operaattorikseen Saunalahden. N9:n tapauksessa siis operaattoriteksti häviää yläpalkista, mutta signaalitaso näkyy ennallaan. Puhelin ei kuitenkaan pysty millään tavoin kommunikoimaan tukiaseman kanssa.

Lisättäköön vielä, että itselleni on näin käynyt kerran joulukuun loppupuolella normaalin sään ja erinomaisen kuuluvuuden vallitessa Espoossa.

Tein uuden ketjun tästä vikatilanteiden alle, jotta asia huomattaisiin. Laittakaa jatkot sinne.
http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,20008.0.html ' TARGET='_blank
Käyttäjätaso 5


Mistä mahtaa johtua, että N9:ssä Saunalahden kanssa aina silloin tällöin katkeaa yhteys verkkoon vaikka kuuluvuus näyttää täyttä ja yhteys tyyppi 3G:tä? Ongelman huomaa vasta kun joku sanoo ettei ole saanut yhteyttä tai sitten kun itse yrittää käyttää nettiä tai soittaa, niin tieto ei enää kuljekkaan.

Onko tämä taas näitä virtuaalioperaattorisotkuja ja jos on niin saisiko ne pikkuhiljaa korjattua?


Sama vika täällä. Pari päivää motissa lyhyellä aikaa. Tein vikailmonkin. Puhelut, data, tekstiviestit, mikään ei kulje. Yhteystyyppi samaten 3g ja täydet tolpat. Kun vaihtaa 2g:ksi, tulee vastaajasta soittoyritykset ja viestit. Tehkää asialle pikaisesti jotain tai antakaa edes viasta kärsiville multi-sim korvaukseksi, jotta edes joku toinen puhelin hälyttäisi.


Ei auta mikään Multi-Sim, itsellä se käytössä, kummallakin kortilla tekee aivan samaa, täydet tolpat ja 3G eikä mikään kulje.
Tätä tehnyt aina, ei johdu mistään myrskystä eikä puhelimista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Nokia Care syyllisti Saunalahden, voisiko joku Sauniksen omistaja kommentoida?!

"Kiitos yhteydenotostasi Nokia Care -asiakastukeen. Kertomasi viittaa verkkovikaan, niitähän on nyt ollut huonon sään takia viime aikoina."
Kysyin asiaa Saunalahden (siis Elisan) osakkeenomistajalta ja hän kertoi huomanneensa saman ongelman.
Käyttäjätaso 4
Nokia Care syyllisti Saunalahden, voisiko joku Sauniksen omistaja kommentoida?!

"Kiitos yhteydenotostasi Nokia Care -asiakastukeen. Kertomasi viittaa verkkovikaan, niitähän on nyt ollut huonon sään takia viime aikoina."

Osallistu keskusteluun