Kysymys

oma-saunalahden gsm asetukset ei toimi

  • 14 syyskuu 2008
  • 22 kommenttia
  • 1125 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Oli tarkoitus hakea puhelimeen kaikki asetukset uusiksi (sähköposti, pikayhteys jne)
mutta nyt ei enää asetuksien haku toiminut.

Aiemmin palvelu tunnisti puhelimen mutta ei enää. Kokeilin vaihtaa toisen puhelimenkin mutta ei auttanut.
Käytössäni on siis multisim palvelu ja aikaisemmin palvelu tunnisti pääkortin puhelimen mallin.

Nt siellä lukee näin.

Malli: Unknown Unknown


Onko muilla ongelmia tässä?

22 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Olen tuosta toimimattomuudesta omalta osaltani tehnyt netissä palvelupyynnön 6.9.2008. Automaattivastausta enempää en tietenkään ainakaan vielä ole saanut.
Ei tämäkään toimi mulla! :(
Mikä helvetti siellä oikein maksaa ku ei mikään pelaa niinkuin pitää...!  ??? ???
On kyllä paska firma tämä saunalahti! 😠 😠 😠 >:(

Pistäkää mailia kun ootte saanu korjattua!
jkaart@gmail.com

PS. Mun yks kaveri on ollu samalla luokalla Lehen kanssa Jyväskylässä! 😉
ei toimi ei !!!
panin myös valituksen aspaan, oon ootellu jo kolme viikkoo että saunis tajuais, että mulla on EDELLEEN sama puhelin kuin ennen firmwarepäivitystä...Päivityksen jälkeen puhelin-tieto hävis oma saunan gsm-puh.asetuksista eikä oo tullu takas..unknown unknown ...

kuinka ihmeessä ei voida laittaa siihen asetushahuhommaan mahdollisuutta panna itte se puhelintyyppi paikalleen kun tämä sauna(n taakse ja ...)lahden automaagi ei toimi???

on sitten taas niin hankalaa...    😠
vaikka sonera (lausutaan 'saneera') onkin kallis ja monelta osin 'hmmm....-firma', verkko ainakin on ollut meidän käytössä selvästi parempi kuin tämä raadiolinja-eliisan -- vertailtua tuli kun se saunalla vielä taannoin oli mahdollista... kilpailu paremmalla verkon toimivuudella kärsii selvästi kun isot firmat pelaa 'monopolia' - vissiin on ihan sama kun asiakas kerran on jo narussa (?)

jaa jaa, pitää vissiin ruveta taas käsipelillä niitä asetuksia laitteleen. kyllä on pirun köyhää touhua, taas ihminen palvelee tekniikkaa!

😮
Käyttäjätaso 2
Moi, Multi-Simmin kanssa ei tuo asetuspalvelu valitettavasti toimi. Kertoilkaahan mitä puhelimia on käytössä, niin katsotaan löytyisikö tarvittavat asetusmaatit vaikkapa puhelinvalmistajien sivuilta.

t.
Pekka / SL
no mulla on ihan vaan tavallinen sinkkusimmi, ja puhelin SE w660i, johon asetukset kyllä syksyllä tupsahti ihan kivasti, tosin päivän odotuksen jälkeen, kun sauna sitten jo äkkäs että hyvänen aika, tuollahan on tommonen luuri...

kaksi muuta samanlaista luuria (joita ei oo siis päivitetty) meillä edelleen löytyy sieltä systeemeistä , mutta tämä yksi onneton kun sai uudet bitit sisäänsä ei enää tunnistu puhelimeksi - onkohan siitä tullut alien?    ;D

millähän konstilla sitä automaagia sais hätyyteltyä että se huomais että täällä ois edelleen semmonen luuri kun ennenkin?

jaa että hankalaa?
ohhoh ja noniin, tulipas aspasta nopsa vastaus, heti samana päivänä, hienoa ja kiitos! 

tosin aika laiha...    :-

"Hei,

Valitettavasti emme voi muuttaa puhelimen verkkoon rekisteröintiä käsin.
Tällähetkellä ainut vaihtoehto saada puhelimeen asetukset,
on laittaa ne käsin puhelimeen.

Tähän saatte apua vaikka sivulta palsta.saunalahti.fi.
Mikäli tuotakautta ei onnistu, voitta soittaa maksulliseen käyttötukeemme jossa neuvotaan teitä asetusten kanssa.
Numero heille on 0600 15566 ja hinta 0,89 ?/min + pvm/mpm.
"

eli näpyhommiin vaan; ja vanha viisaus - 'älä korjaa jos ei oo rikki' - pätee edelleen: älä päivitä jos toimii ok!
hyvä että on 2 muuta luuria josta voi ottaa mallia...

kivaa.    😉
Käyttäjätaso 3

Tällähetkellä ainut vaihtoehto saada puhelimeen asetukset,
on laittaa ne käsin puhelimeen.

eli näpyhommiin vaan; ja vanha viisaus - 'älä korjaa jos ei oo rikki' - pätee edelleen: älä päivitä jos toimii ok!
hyvä että on 2 muuta luuria josta voi ottaa mallia...



Älä suotta näpytä, käytä nettiä:

http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/phonesetupwap/w660i?cc=fi&lc=fi

-VJ-
no jösses!  :D

Kiitos vinkistä -VJ- tosi paljon! Nehän tulla sujahti että heilahti!      ;D

- hankala
Käyttäjätaso 3

Kiitos vinkistä -VJ- tosi paljon! Nehän tulla sujahti että heilahti!      ;D


Ole hyvä!

Olen "hankalien" luurien käyttäjänä todennut että valmistajan sivuilta saa toimivammat asetukset kuin operaattoreilta. Hankalia ovat mm. SE ja Siemens ja ositttain Nokiakin. Nokiaan sai nettisivun kautta sujuvasti sähköpostiasetukset valmiina esim. Soneran ja Applen sähköposteille.

-Vesa-
en nyt tiedä kirjoitanko tästä oikeaan kohtaan, mutta kun hermo menee niin kaikki keinot on käytettävä 😉 eli olen nyt kolmatta vuotta nokia 6270:n omistaja, ja puhelin on muuten hurjan hyvä (lue: kestää ilmalennot jne), mutta ei toimi nuo wapit tai webit vai mitäneoli.. tänään viimeksi koetin ensin saunalahti -valikon kautta hakea asetuksia -> ei tule kirveelläkään koko asetuksia puhelimeen, no sitten oma.saunalahden kautta -> asetukset tulee -> tallennan ja otan käyttöön -> koetan mennä aloitussivulle -> "Pakettidatayhteys ei käytettävissä". vika on varmaan minussa, mutta en keksi mitä teen väärin 😕 ja joskus pari vuotta sitten asetukset tuli normaalisti tilatessa ja kaikki toimi, jossain vaiheessa pystyin lähettämään ja vastaanottamaan kuvaviestit yms, enää en sitäkään, ja kyllä sylettää. kumman toivon joulupukin vaihtavan, saunalahden vai nokian? :G

en nyt tiedä kirjoitanko tästä oikeaan kohtaan, mutta kun hermo menee niin kaikki keinot on käytettävä 😉 eli olen nyt kolmatta vuotta nokia 6270:n omistaja, ja puhelin on muuten hurjan hyvä (lue: kestää ilmalennot jne), mutta ei toimi nuo wapit tai webit vai mitäneoli.. tänään viimeksi koetin ensin saunalahti -valikon kautta hakea asetuksia -> ei tule kirveelläkään koko asetuksia puhelimeen, no sitten oma.saunalahden kautta -> asetukset tulee -> tallennan ja otan käyttöön -> koetan mennä aloitussivulle -> "Pakettidatayhteys ei käytettävissä". vika on varmaan minussa, mutta en keksi mitä teen väärin 😕 ja joskus pari vuotta sitten asetukset tuli normaalisti tilatessa ja kaikki toimi, jossain vaiheessa pystyin lähettämään ja vastaanottamaan kuvaviestit yms, enää en sitäkään, ja kyllä sylettää. kumman toivon joulupukin vaihtavan, saunalahden vai nokian? :G


Vaihda saunalahti johonkin toiseen, minulla sama ongelma Sonyericsson K610i:n kanssa.
Ei toimi mikään, vain tekstiviestit ja puhelut.
Käyttäjätaso 2
Olisiko näistä apua.



http://palsta.saunalahti.fi/wiki/SonyEricsson
eipä auttanut :G ..mutta kiitos kuitenkin! alan kirjoittamaan sille joulupukille..

Olisiko näistä apua.



http://palsta.saunalahti.fi/wiki/SonyEricsson


Ei ollut ainakaan minun tapauksessani.


en nyt tiedä kirjoitanko tästä oikeaan kohtaan, mutta kun hermo menee niin kaikki keinot on käytettävä 😉 eli olen nyt kolmatta vuotta nokia 6270:n omistaja, ja puhelin on muuten hurjan hyvä (lue: kestää ilmalennot jne), mutta ei toimi nuo wapit tai webit vai mitäneoli.. tänään viimeksi koetin ensin saunalahti -valikon kautta hakea asetuksia -> ei tule kirveelläkään koko asetuksia puhelimeen, no sitten oma.saunalahden kautta -> asetukset tulee -> tallennan ja otan käyttöön -> koetan mennä aloitussivulle -> "Pakettidatayhteys ei käytettävissä". vika on varmaan minussa, mutta en keksi mitä teen väärin 😕 ja joskus pari vuotta sitten asetukset tuli normaalisti tilatessa ja kaikki toimi, jossain vaiheessa pystyin lähettämään ja vastaanottamaan kuvaviestit yms, enää en sitäkään, ja kyllä sylettää. kumman toivon joulupukin vaihtavan, saunalahden vai nokian? :G


Vaihda saunalahti johonkin toiseen, minulla sama ongelma Sonyericsson K610i:n kanssa.
Ei toimi mikään, vain tekstiviestit ja puhelut.



Nyt taas toimii. Ilmeisesti oli verkko/palvelinongelma tuo MMS/GPRS toimimattomuus.
Toivottavasti toimii jatkossakin.
juu ei.
olen nyt ollut noi 7 minuuttia Saunalahden asiakas ja jo ottaa pannuun!

Tämä karvahattuoperaattori ei todellako halua että käyttäisin tiedonsiirto- ja multimediapalveluita?
Puhelin on N73.

Kuvittelin että kaikilta operaattoreilta tulee asetukset automaattisesti, kuten on aiempien operaattoreiden kanssa ollut.

Noh, ei sitten tehdä muuta kuin puhutaan. Muut hoitukoon tuolla Soneran liittymällä, vaikka niitä senttejä siellä meneekin...
Käyttäjätaso 3
Hei,

Mikäli liittymäsi ei saa asetuksia tai OmaSaunalahdesta ei voi niitä lähettää, kannattaa ottaa yhteyttä Vikailmoituspalveluumme numerossa 09 4243 0730 (avoinna 24h joka päivä.)

Pahoittelumme häiriöstä.
Käyttäjätaso 2
Moi,

Asetukset voi laittaa myös käsipelillä, ohjeet: http://palsta.saunalahti.fi/wiki/Nokia_N73

t.
Pekka / SL
No vähän ihmetystä on herättänyt...
Kaksi kertaa ElisaShopin kautta on käynyt huollossa tuo oma känny, Nokia 6210Navi.

Molemmilla kerroilla lähetetty kotosuomen huollosta eteenpäin varmaan tuonne etelänmaille. On ollut hienosti maininta että ohjelmistopäivitys on tehty jne.
Varmuuskopiot olen ottanut molemmilla kerroilla varmuuden vuoksi.

Ja asetukset haettu jopa useampaan kertaan SL:n sivuilta. Oma.saunalahti.

Kummankaan huoltoreissun jälkeen ei tekstarien lähettäminen ole onnistunut. Viestikeskuksena SIM-viestikeskus ja DNA. Molemmat aivan outoja eikä
DNA korttia käyttäjän perheessä eikä lähelläkään.

Kun viestikeskuksen nimi ja nro on käsin muutettu niin kaikki alkanut toimimaan ok...

Eikö viestiasetukset sisällä viestikeskuksen numeroa???? lainkaan. Aina tulee vastauksena 2 asetusviestiä peräkkäin, jotka näyttävät myös samanlaisilta.
Talletettu ohjeen mukaisesti.

Mikä maksaa??? Mikä neuvoksi jos kolmannen kerran joudun hakemaan takuuhuoltoa Elisalta? Pyydänkö testaamaan ja tuomaan puhelimeen vain Elisan tai Saunalahden asetuksia enkä kilpailijan????????????????????????????

No vähän ihmetystä on herättänyt...
Kaksi kertaa ElisaShopin kautta on käynyt huollossa tuo oma känny, Nokia 6210Navi.

Molemmilla kerroilla lähetetty kotosuomen huollosta eteenpäin varmaan tuonne etelänmaille. On ollut hienosti maininta että ohjelmistopäivitys on tehty jne.
Varmuuskopiot olen ottanut molemmilla kerroilla varmuuden vuoksi.

Ja asetukset haettu jopa useampaan kertaan SL:n sivuilta. Oma.saunalahti.

Kummankaan huoltoreissun jälkeen ei tekstarien lähettäminen ole onnistunut. Viestikeskuksena SIM-viestikeskus ja DNA. Molemmat aivan outoja eikä
DNA korttia käyttäjän perheessä eikä lähelläkään.

Kun viestikeskuksen nimi ja nro on käsin muutettu niin kaikki alkanut toimimaan ok...

Eikö viestiasetukset sisällä viestikeskuksen numeroa???? lainkaan. Aina tulee vastauksena 2 asetusviestiä peräkkäin, jotka näyttävät myös samanlaisilta.
Talletettu ohjeen mukaisesti.

Mikä maksaa??? Mikä neuvoksi jos kolmannen kerran joudun hakemaan takuuhuoltoa Elisalta? Pyydänkö testaamaan ja tuomaan puhelimeen vain Elisan tai Saunalahden asetuksia enkä kilpailijan????????????????????????????


Puhelin lähtee Elisa Shopitista laitevalmistajan valtuuttamaan huoltoon. Voi siis olla, että huollossa on testattu puhelinta toisen operaattorin kortilla, jonka vuoksi asetukset ovat sen mukaiset.
Osa laitteista löytää SIM-viestikeskusta käyttämällä oikean viestikeskuksen numeron.
Helpointa on vaihtaa tilalle Saunalahden viestikeskuksen numero +358451100100

Osallistu keskusteluun