Kysymys

Reitittimen yhteys on minimissään (4g)

  • 12 maaliskuu 2014
  • 36 kommenttia
  • 37630 katselukerrat

Elikkä tuli hommattua 4g liittymä ja sitten Huawei 593s-22 ja sitä on yritetty pitää eri paikoissa mutta silti näyttää yhdentolpan yhteyttä ja nopeus on suurinpiirtein 10megaa eikös siitä pitäisi saada vähän enemmän irti 😛 onko vika masiinassa vai missä.

36 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
jellona37n kirjoitti:
Miten vanha SIM-korttisi on?

Olisko 1.5v!!!

Hei. Kiitos lisätiedosta.

Mobiililaajakaistaliittymä 4G vaatii toimiakseen varmenne-SIM-kortin ja laitteen, joka tukee 4G-nopeuksia. Onko sinun SIM-kortissasi siis Saunalahden valikkoa? Jos on, korttisi tukee myös 4G-nopeuksia. Lähes kaikissa nykykorteissa on tämä 4G-tuki. Sinunkin kortissa.

 

Kokeile LTE-pakotusta, jos ei verkkoa löydy tai se on heikko, suosittelen tekemään häiriöilmoituksen vastaamalla alla oleviin kysymyksiin osoitteeseen sl.mobiili(at)saunalahti.com. Kokeile myös liittymän toimivuutta toisella LTE-alueella.

 

- Koska vika alkoi? Jos liittymä on uusi, kerro onko tietoa, onko vastaava liittymä toiminut joskus aiemmin esim. 3G-laajakaista?
- Miten vika ilmenee, pätkiikö yhteys vai onko LTE-kuuluvuus kadonnut kokonaan tai sitä ei koskaan ollutkaan?
- Missä vika ilmenee?
- Onko kyse sisä- vai ulkotilasta?
- Onko ongelma 3G- sekä 4G-verkossa? Auttaako verkon vaihto? Toimiiko 2G päätelaitevian rajaamiseksi?
- Miten ongelma ilmenee? Paikallaan ollessa, liikkuessa, mentäessä sisään, tultaessa ulos?
- Missä ongelma ilmenee? Minkälainen talo on kyseessä (esim. kerrostalo, omakotitalo yms)?
- Onko kyseessä uusi vai vanha rakennus, mikä rakennustyyppi (esim. kivitalo, puutalo jne.)
- Onko taloudessa tai naapureilla muita Elisa-liittymiä? Toimivatko ne paremmin?
- Lisäksi pyytäisin sinua kertomaan vielä laitteesi merkin ja mallin ja onko SIM-korttia kokeiltu toiseen puhelimeen siinä paikassa, jossa kuuluvuusvika ilmenee.

 

Lähetä tämä pohja vastattuna Saunalahden vikapalvelun sähköpostiin.

 

Liittymäsi nopeus riippuu lisäksi yleensä muiden samanaikaisten käyttäjien määrästä, mutta lisäantennin käyttäminen voi parantaa yhteyttäsi.

 

Hyvää illan jatkoa!
Tuo 1,5 vuotta vanha voi hyvin olla sellainen, ettei siinä LTE toimi.

Esimerkiksi Nopsan kortti on liian vanha LTE:lle.
juhasanteri kirjoitti:
Elikkä ostettiiin se reititin ihan uutena :P

Scarpia kyseli sitä, että onko sinulla uusi 4G-liittymän SIM-kortti vai mahdollisesti vanhan 3G-liittymän kortti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Vispi kirjoitti:
Tuosta pätkimisestä kannattaisi ehdottomasti tehdä häiriöilmoitus, mutta emme pysty vielä sitä tekemään koska et ole vielä päivittänyt profiilisi tietoihin asiakasnumeroasi. Hpguru tuossa olikin jo laittanut kattavan kysymyspatterin mitä tietoja tarvitsemme häiriöilmoituksen avaamista varten. Voisitko juhasanteri vaikka laittaa joko minulle tai Jaksuulle yksityisviestillä nuo kysymysten vastaukset niin saisimme asian jo tutkintaan? Noiden mainittujen kysymysten lisäksi tarvitsemme mobiililaajakaistasi liittymän puhelinnumeron tai asiakasnumeron.

Sama oikeastaan pätee myös jellona37n ongelmaan, asiasta tulisi avata häiriöilmoitus mikäli yhteys toimii heikosti.

Lähetin sinulle pohjan eilen, kiitos nopeasta vastauksesta. Olet selvästi oikeassa tehtävässä ja ansaitset lisäkorotusta palkkaasi. Aiemmat henkilöt mm. Vikapalvelussa ovat todenneet vain seuraavaa:

- Joo no hidastahan tuo on, mutta mikäs muu sen tekee kuin ruuhka?

- Ruuhkalta vaikuttaa. Kukaan ei ole kuitenkaan ilmoittanut nopeudenlaskusta, mutta mahdollista tuo ylikuormitus on.

- Valitettavasti tukiasemissa oli vikaa, kun kenttää ei ollut lainkaan. Hitausongelma on voinut johtua siitä, kun korjauksen jälkeen kaikki puhelimet hyppäsivät yhtä aikaa verkkoon.

- Aluetta palvelee kaksi DC-tukiasemaa, kumpikin toimii, mutta nopeuden ei pidäkään olla paljon tuota nopeampi.

- Asiaa tutkittiin, mutta vika ei löydetty. Tukiasema toimii normaalisti. Jos nopeus tuntuu hitaalta, alueelle rakennetaan LTE-verkkoa tammikuussa 2014. Tämä vaatii liittymävaihdon, jotta nopeus kasvaa.

Vain sinulta Vispi tuli kunnollinen vastaus ja kerroit sen suoraan. Kiitos siitä. Tähänastisista viisi muuta teknisen asiakaspalvelun "asiantuntijaa" vastasivat liirumlaarumia vikailmoituksiini! Nyt voin hyvin, kun tiedän että kapasiteettivajetta oikeasti on, asun LTE-sisäpeitossa (käytän tietoa hyväksi, kun mietin mitä teen vuoden MegaReilu 3G:n tarjouksen jälkeen) ja lisäksi kerroit suoraan, että asialle ei ole tulossa parannusta mihinkään tukiasemaan kunnasta. Se on tieto mitä kaipasin, vain sinä pystyt antamaan tyydyttävän ratkaisun.

En usko, että DNA:lle siirto kannattaa, koska vaikka se testiaikana toimi paremmin mitä Elisa DC, niin eräässä toisessa tärkeässä paikassa DNA DC oli Elisa DC:tä ruuhkaisempi eli käytännössä asiaan ei ole järkevää ratkaisua kuin pitää yhteys Elisalla. Kotona on kamo, joten en kärsi paljon kapasiteettivajeesta, mutta tietysti kun menee lenkille, ois mukavaa nähdä nopeutta enemmän. Mutta jospa ne hätähousut vaikka siirtyisi LTE:lle pikkuhiljaa ja jäisi DC:lle vapautuvaa kaistaa. Pääasia että Spotify ja Netflix sekä YouTube toimivat mobiilisti ja se hoituu toistaiseksi ok Eisan DC:llä 🙂
Käyttäjätaso 6
Jos yhteys toimii paremmin langattomasti kuin verkkokaapelilla, niin suosittelen verkkokaapelin vaihtamista tai LAN portin vaihtoa toiseen vapaaseen porttiin.

Voit myös lisätä profiiliisi tuon Saunalahden sim-kortin takana olevan sarjanumeron, niin löydämme asiakkuudeen myös tällä 🙂
Käyttäjätaso 3
Tuosta pätkimisestä kannattaisi ehdottomasti tehdä häiriöilmoitus, mutta emme pysty vielä sitä tekemään koska et ole vielä päivittänyt profiilisi tietoihin asiakasnumeroasi. Hpguru tuossa olikin jo laittanut kattavan kysymyspatterin mitä tietoja tarvitsemme häiriöilmoituksen avaamista varten. Voisitko juhasanteri vaikka laittaa joko minulle tai Jaksuulle yksityisviestillä nuo kysymysten vastaukset niin saisimme asian jo tutkintaan? Noiden mainittujen kysymysten lisäksi tarvitsemme mobiililaajakaistasi liittymän puhelinnumeron tai asiakasnumeron.

Sama oikeastaan pätee myös jellona37n ongelmaan, asiasta tulisi avata häiriöilmoitus mikäli yhteys toimii heikosti.
Niin elikkä mikä neuvoksi kun olisi ihan kiva saada tuo netti wörkkimään 😛
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Veikkaan, että laite olisi viallinen. Suosittelen pyytämään laitevaihtoa moderaattorilta.

Itse en valitettavasti voi sellaista luvata tapahtuvan, kokeile. Olet kai kaikkesi jo yrittänyt ja ei siltikään toimi, niin kuulostaa laitevialta. Ystävällisin terveisin.
Elikkä ostettiiin se reititin ihan uutena 😛
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Scarpia kirjoitti:
Huudellaan sen asiakasnumeron perään nyt edelleen, ja käydään läpi yksi vaihtoehto, eli: Olitko ottanut 4G-liittymän ihan kokonaan uutena, vai päivititkö sen vanhasta?

Siksi kysyn että haluan varmistaa ettei sinulla ole siellä vanha SIM-kortti, joka ei tue LTEtä...



Hei!

Tulipas mieleeni että minä myös päivitin 3g:tä 4g:hen ja samalle sim-kortille! Ei tunnu toimivan! Voisko mullakin olla kyse siitä ettei kortti tue 4g:tä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
jellona37n kirjoitti:
Scarpia kirjoitti:
Huudellaan sen asiakasnumeron perään nyt edelleen, ja käydään läpi yksi vaihtoehto, eli: Olitko ottanut 4G-liittymän ihan kokonaan uutena, vai päivititkö sen vanhasta?

Siksi kysyn että haluan varmistaa ettei sinulla ole siellä vanha SIM-kortti, joka ei tue LTEtä...



Hei!

Tulipas mieleeni että minä myös päivitin 3g:tä 4g:hen ja samalle sim-kortille! Ei tunnu toimivan! Voisko mullakin olla kyse siitä ettei kortti tue 4g:tä?

Miten vanha SIM-korttisi on?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Miten vanha SIM-korttisi on?

Olisko 1.5v!!!
Olisiko mitenkään mahdollista etä joku kohta asetuksista on vialla sillä internetissä voi surfailla normaalisti ja silloin netti pysyy päällä ihan hyvin mutta jos alkaa pelaamaan jotain online pelejä niin melkein jatkuvasti lagallisella ja langattomalla katkeilee yhteys. Ja verkossamme on yhtä aikaa 2-5 laitetta 😛
Juu ja se ei löydä sitä 4g laisinkaan vaikka kuuluvuus kartassa täällä Viitasaarella pitäisi 4g toimia eikä asuta sivukylällä 😛 Ja on kokeiltu eri huoneissa. Ja reititin pätkii aika-ajoin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
juhasanteri kirjoitti:
Juu ja se ei löydä sitä 4g laisinkaan vaikka kuuluvuus kartassa täällä Viitasaarella pitäisi 4g toimia eikä asuta sivukylällä 😛 Ja on kokeiltu eri huoneissa. Ja reititin pätkii aika-ajoin.

Sitä se Saunalahden mobiiliyhteys on valitettavasti.
On uusi simkortti sekä reititin,
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Huudellaan sen asiakasnumeron perään nyt edelleen, ja käydään läpi yksi vaihtoehto, eli: Olitko ottanut 4G-liittymän ihan kokonaan uutena, vai päivititkö sen vanhasta?

Siksi kysyn että haluan varmistaa ettei sinulla ole siellä vanha SIM-kortti, joka ei tue LTEtä...
En ole varma asiakas numerostani enkä myöskään simin numerosta mutta olisiko mitään konstia millä saisi sen jatkuvan pätkimisen loppumaan kun alkaa jo hermo mennä.Ja verkon tila on asetettu 3g.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
juhasanteri kirjoitti:
En ole varma asiakas numerostani enkä myöskään simin numerosta mutta olisiko mitään konstia millä saisi sen jatkuvan pätkimisen loppumaan kun alkaa jo hermo mennä.Ja verkon tila on asetettu 3g.

Hei Juha-Santeri.

Jos yhteys pätkii lukituksesta huolimatta, suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen operaattorillesi. Minkälaiset kuvioinnit SIM-kortissa on? Siitä voi päätellä kenen operaattoriin sinun tulee kääntyä häiriöilmoitusasioissa. Myös lakusta löydät tarvittavat tiedot.

Jos tiedät mokkulaliittymän numeron, operaattorisi voit selvittää myös tätä kautta: http://www.siirretytnumerot.fi/

Oikein tyylikästä torstaita!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
hpguru kirjoitti:
juhasanteri kirjoitti:
En ole varma asiakas numerostani enkä myöskään simin numerosta mutta olisiko mitään konstia millä saisi sen jatkuvan pätkimisen loppumaan kun alkaa jo hermo mennä.Ja verkon tila on asetettu 3g.

Hei Juha-Santeri.

Jos yhteys pätkii lukituksesta huolimatta, suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen operaattorillesi. Minkälaiset kuvioinnit SIM-kortissa on? Siitä voi päätellä kenen operaattoriin sinun tulee kääntyä häiriöilmoitusasioissa. Myös lakusta löydät tarvittavat tiedot.

Jos tiedät mokkulaliittymän numeron, operaattorisi voit selvittää myös tätä kautta: http://www.siirretytnumerot.fi/

Oikein tyylikästä torstaita!

Mistä ihmeen lakusta? Pepepötköstä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Arska kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
juhasanteri kirjoitti:
En ole varma asiakas numerostani enkä myöskään simin numerosta mutta olisiko mitään konstia millä saisi sen jatkuvan pätkimisen loppumaan kun alkaa jo hermo mennä.Ja verkon tila on asetettu 3g.

Hei Juha-Santeri.

Jos yhteys pätkii lukituksesta huolimatta, suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen operaattorillesi. Minkälaiset kuvioinnit SIM-kortissa on? Siitä voi päätellä kenen operaattoriin sinun tulee kääntyä häiriöilmoitusasioissa. Myös lakusta löydät tarvittavat tiedot.

Jos tiedät mokkulaliittymän numeron, operaattorisi voit selvittää myös tätä kautta: http://www.siirretytnumerot.fi/

Oikein tyylikästä torstaita!

Mistä ihmeen lakusta? Pepepötköstä?

Sori, Voikko ei huomauttanut. Tarkoitus oli laittaa laskusta. Laku lienee sana, joten kävi pikkuvahinko.

Toivottavasti päiväsi voi jatkua normaalisti tästä hukkuneesta kirjaimesta huolimatta!
Saattaisiko vika olla LAN asetuksissa kun tuo langaton netti harvemmin tökkii
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
hpguru kirjoitti:
Sori, Voikko ei huomauttanut. Tarkoitus oli laittaa laskusta. Laku lienee sana, joten kävi pikkuvahinko.

Toivottavasti päiväsi voi jatkua normaalisti tästä hukkuneesta kirjaimesta huolimatta!

Päiväni alkoi normaalisti ja jatkuu aivan loistavasti.

Täydellisenä tumpulana tietotekniikan sekä dataliikenteen suhteen arvelin "lakun" olevan nörttimaailman jargonia/slangia, joka ei tavalliselle nettisurffaripulliaiselle valitettavasti avautunut.

Pahoittelut tyhmyydestäni :smileyembarrased:
Elikkä sitä ei saa pysymään 30minuuttia kunnolla päällä? Näinkö on?
Käyttäjätaso 3
Laite ei siis löydä missään kokeiltaessa enempää kuin yhden pykälän kuuluvuutta? Vai olitko kokeillut kotona eri huoneissa ja niissä et ollut havainnut eroa? Lisäantennien kytkeminen ja aktivoiminen saattaisi parantaa tilannetta jonkin verran. Lisäisitkö vielä profiilisi tietoihin asiakasnumerosi niin voimme tarkistaa kotiosoitteesi tilanteen lähemmin? 🙂

Osallistu keskusteluun