Säälittävä palvelu

  • 18 joulukuu 2019
  • 2 kommenttia
  • 597 katselukerrat

Terve, kertoisin kokemukseni surkeasta toiminnastanne. Aiemmin on jo ollut tilaamieni tavaroiden kanssa ongelmia, kommunikaatio tilauksesta toimitukseen asti pätkii, tavaraa ei ole saatavilla vaikka verkkokaupassa on tieto että tavaraa on hyvin saatavilla, toimitustiedoista poiketen. 

 

Nyt teimme vaimoni kanssa tilauksen itsellemme joululahjaksi, tilasimme TV:n ja joitain tarvikkeita kuukausimaksuilla koska on koroton ja kuluton. Kyseessä oli arvokkaahko tilaus joka meni läpi kaikista luottotarkistuksista, kaikki laskut ja maksut on aina hoidettu ajallaan ja luottiedot on virheettömät. Tuli onnitteluja ja kiitoksia tilauksista ja hyvistä kaupoista. Toimitusaika tilausvahvistuksessa 1-2 päivää kotiin kuljetettuna. Tilaus tehtiin sunnuntaina ja oletettiin luvatusta että tilaus olisi luvatusti kotona keskiviikon aikana. 
 

tiistaina tuli päivällä sähköposti jossa esitettiin vakuusmaksu lasku, noin puolet tilauksen arvosta. Miten tämänkaltainen toiminta on hyvää asiakaspalvelua? Tilaukset menee läpi ja vahvistukset kolahtaa postilaatikkoon, sitten muutaman päivän päästä, kun toimituksen pitäisi olla perillä, tulee jotain käsittämättömiä vakuusmaksu laskuja? Vuonna 2019, olisi syytä parantaa rutkasti verkkokaupan toimintaa, luottotarkistuksia, varastosaldoja. Tämähän on käytännössä että luvataan toimittaa ja muutaman päivän päästä sovitusta kaupasta vetäydytään. Täyttä P˚˚˚˚aa koko Elisa. 

Onko tämä hyvää asiakaspalvelua? Mitäs jos ”IT-talona” aloittaisitte korjaamaan omat käytäntönne ja järjestelmänne ensimmäisinä. Selvitän joutessani koko asian kuluttaja-asiamiehen kanssa, miten voidaan tehdä sopimukset, lähettää tilausvahvistukset ja sitten vetäytyä kaupasta jonkin ihme laskun taakse. Pidän omalta osaltani huolen tämän laadukkaan asiakaspalvelun sanan levittämisestä ja parhaani mukaan estän ketään tekemästä mitään kauppoja missään asiassa kanssanne, kaikki omat sopimukset on irtisanottu jo tämän ilouutisen saatuani. Tehkää niinkuin muutkin älykkäät firmat => jos ette halua tai pysty toimittamaan asiakkaan tilausta, ilmoittakaa se VÄLITTÖMÄSTI tilausvaiheessa eikä silloin kun toimitus pitäisi olla ovella. 
 

Onneksi tavarat saatiin tilattua asiakaspalvelua harjoittavalta yritykseltä ja vieläpä halvemmalla ja ehtivät vielä jouluksi ja ovat ihan oikeasti matkalla.


2 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Terve, kertoisin kokemukseni surkeasta toiminnastanne. Aiemmin on jo ollut tilaamieni tavaroiden kanssa ongelmia, kommunikaatio tilauksesta toimitukseen asti pätkii, tavaraa ei ole saatavilla vaikka verkkokaupassa on tieto että tavaraa on hyvin saatavilla, toimitustiedoista poiketen. 

 

Nyt teimme vaimoni kanssa tilauksen itsellemme joululahjaksi, tilasimme TV:n ja joitain tarvikkeita kuukausimaksuilla koska on koroton ja kuluton. Kyseessä oli arvokkaahko tilaus joka meni läpi kaikista luottotarkistuksista, kaikki laskut ja maksut on aina hoidettu ajallaan ja luottiedot on virheettömät. Tuli onnitteluja ja kiitoksia tilauksista ja hyvistä kaupoista. Toimitusaika tilausvahvistuksessa 1-2 päivää kotiin kuljetettuna. Tilaus tehtiin sunnuntaina ja oletettiin luvatusta että tilaus olisi luvatusti kotona keskiviikon aikana. 
 

tiistaina tuli päivällä sähköposti jossa esitettiin vakuusmaksu lasku, noin puolet tilauksen arvosta. Miten tämänkaltainen toiminta on hyvää asiakaspalvelua? Tilaukset menee läpi ja vahvistukset kolahtaa postilaatikkoon, sitten muutaman päivän päästä, kun toimituksen pitäisi olla perillä, tulee jotain käsittämättömiä vakuusmaksu laskuja? Vuonna 2019, olisi syytä parantaa rutkasti verkkokaupan toimintaa, luottotarkistuksia, varastosaldoja. Tämähän on käytännössä että luvataan toimittaa ja muutaman päivän päästä sovitusta kaupasta vetäydytään. Täyttä P˚˚˚˚aa koko Elisa. 

Onko tämä hyvää asiakaspalvelua? Mitäs jos ”IT-talona” aloittaisitte korjaamaan omat käytäntönne ja järjestelmänne ensimmäisinä. Selvitän joutessani koko asian kuluttaja-asiamiehen kanssa, miten voidaan tehdä sopimukset, lähettää tilausvahvistukset ja sitten vetäytyä kaupasta jonkin ihme laskun taakse. Pidän omalta osaltani huolen tämän laadukkaan asiakaspalvelun sanan levittämisestä ja parhaani mukaan estän ketään tekemästä mitään kauppoja missään asiassa kanssanne, kaikki omat sopimukset on irtisanottu jo tämän ilouutisen saatuani. Tehkää niinkuin muutkin älykkäät firmat => jos ette halua tai pysty toimittamaan asiakkaan tilausta, ilmoittakaa se VÄLITTÖMÄSTI tilausvaiheessa eikä silloin kun toimitus pitäisi olla ovella. 
 

Onneksi tavarat saatiin tilattua asiakaspalvelua harjoittavalta yritykseltä ja vieläpä halvemmalla ja ehtivät vielä jouluksi ja ovat ihan oikeasti matkalla.

 

Terve @EntinenAsiakasNro1000, ja kiitos palautteestasi!
 

Vakuusmaksun muodostumiseen voi meillä Elisala olla muutamia eri syitä - vakuusmaksu voi muodostua, kun luotolla maksettavien laitteiden yhteenlaskettu summa on suuri, mikäli maksuhistoriassa on ollut viiveitä laskujen maksussa, emme pysty varmentamaan osoitetietoja, luottotietomerkinnät tai esimerkiksi vakituisen osoitteen puute. Syitä voi siis vakuusmaksulle olla useita. Kalliimmat tilaukset voivat mennä ns. manuaaliseen luotontarkastukseen, jonka vuoksi tuo tilauksen käsittelyaika voi olla normaalia pidempi. Vakuusmaksupyyntö lähetetään siinä vaiheessa kun tilaus on ollut luottotarkastuksessa. Tilausvahvistus asiasta muodostuu taas heti tilauksen jälkeen, sillä tilaus on kuitenkin jo tehtynä huolimatta vakuusmaksusta. Toimitus olisi tässä tapauksessa alkanut, kun vakuusmaksu on maksettu.
 

Televisiot meillä toimitetaan suoraan tukkurilta, josta johtuu tuo teksti, että tavaraa on hyvin saatavilla toimitustiedoista poiketen. 

Kehittämistä varmasti löytyy meillä tässä asiassa - ymmärrän toki pointtisi asian suhteen, ja on tässä kieltämättä melkoisen pitkä väli ollut siinä, että olet tilauksen tehnyt ja olet saanut tiedon vakuusmaksusta. Vien asiasta kehitysideaa eteenpäin.

Lisätietoa vakuusmaksusta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/vakuusmaksu/

Pointtina ainoastaan se, että tehkää kuten muutkin, jos luottotarkistus pitää tehdä manuaalisesti tai jälkijunassa, on jotain jo vialla toiminnassanne. Tilausta ei koskaan missään pitäisi luvata toimittaa ennekuin kaikki asiat ovat kunnossa, se on asiakaspalvelua. Koko vakuusmaksu käsite taitaa olla ainutlaatuinen tavaran kaupassa, tuossa muodossaan kun se meille tuli, kysymys olisi ennemmin osamaksukaupan käsirahasta jonka tarpeesta ja suuruudesta ilmoitetaan TILAUSVAIHEESSA.  
 

Mikään esittämistäsi syistä ei ole vialla vakuusmaksu menettelyssä, kaikki tiedot, osoitteet, työt, laskut, luottotiedot on kunnossa. En kritisoi päätöstä vakuusmaksulle, se on ihan yksi lysti, yritys saa valita asiakkaansa, ainoastaan toimintatapa ei ole nykyaikaa ja on asiakasta halventavaa ja loukkaavaa. 
 

aikaisemmin eräässä tilauksessa olikin ongelmana juuri tuo että teillä ei ole tiettyjä tavaroita (mahtaako olla yhtään mitää) varastoissanne ja näytätte verkkokaupassa ihan mitä sattuu saatavuustiedoiksi arvaamalla toimittajan saldoja. Ei ole nykyaikaa sekään, velvoittakaa tukkurinne toimittamaan reaaliaikaista varastosaldoa verkkokauppaan eikä vaan arvailemaan onko tavaraa vai ei. Surkeaa, alkeellista ja säälittävää puuhastelua kaikenkaikkiaan. Mielellään myytte olematonta tavaraa ja lupaatte niille 2 päivän toimitusaikoja jotka ei pidä lainkaan paikkaansa. Eikö alkeellinen bisneksen sääntö ole että älä koskaan myy enempää kun pystyt toimittamaan.
 

 

Osallistu keskusteluun