Vastattu

Saunalahti mobiiliturvan asentaminen uudelleen

  • 22 joulukuu 2013
  • 8 kommenttia
  • 42610 katselukerrat

Tilasin jokin aika sitten Mobiiliturvan. Yritin vaihtaa varkaudenestoon suojakoodia, mutten kuitenkaan siinä onnistunut. Luotettavan numeron sain vaihdettua, mutta suojakoodia en. Olen yrittänyt kaikkia mahdollisia numeroyhdistelmiä (jopa kaikkia itse käyttämiäni, jos olisin vain unohtanut, että olen sen jo aikaisemmin laittanut), mutten saa mitään niistä toimimaan. 

Tähän ongelmaan sain ohjeeksi asentaa mobiiliturvan uudestaan.

Yritin asentaa tuotetta uudestaan, mutta vastaan tuli uusi ongelma. Asennatteassa tulee ilmoitus: "Sulje Mobiiliturva ja yritä uudelleen". Jos yritän lopettaa tuotetta Mobiiliturvan kautta, tarvitsisin siihen oikean suojakoodin, enkä löydä mistään muualtakaan mitään kohtaa, mistä saisin sovellusta suljettua muulla tapaa. Kännykkäni on siis Nokia 500.

Löytyisiköhän tähän ongelmaan ratkaisua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Raiveri 8 tammikuu 2014, 12:01

Kuulostaa oudolta, ettei aktivointi onnistu. Voisitko lisätä asiakasnumerosi palstan profiilitietoihin, niin voidaan täältä käsin katsoa, ettei sopimuksessa esimerkiksi ole ongelmaa. 

Onko sinulla muuten nettiyhteys puhelimessa päällä kun teet aktivointia?

Aktivointikoodi pitäisi automaattisesti onnistua lukemaan siitä tekstiviestitä, jonka saat. Mutta Android-versiossa ainakin on vaihtoehto, jossa saa itse syöttää myös koodin. 

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
http://store.ovi.com/content/92945

Kannattaa ehkä kokeilla.
Kokeilin tuota ja sehän toimi tähän kyseiseen ongelmaan, sain siis suljettua Mobiiliturvan ja asennettua sen uudelleen. Ettei tämä kuitenkaan olisi liian helpoksi mennyt, tuli vastaan uusi ongelma. Asennus siis onnistui ja yritin aktivoida Mobiiliturvan, jollonka ruutuun hyppää ilmoitus: " Päivityspalvelu ei voi todentaa tilaustasi" --> "Mobiiliturva- sovellusta ei ole aktivoitu". Mikä tätä riivaa?!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Poistithan Turvapaketin asennuksen OmaSaunalahden kautta? Sieltä Yleiset-otsikon alta, Turvapaketti-kohdasta?
Juu ensin yritin pelkästään asentaa uudestaan ja sen jälkeen poistin juurikin tuolta saunalahden kautta (sain uuden aktivointikoodin) ja sitten asensin uudestaan. Kummallakin kerralla tulee sama virheilmoitus, päivityspalvelu ei voi todentaa tilaustasi.
Käyttäjätaso 5
Oletko tarkistanut Mobiiliturvan asetuksista, että oikea aktivointikoodi on varmasti käytössä? Itselläni ei ole Symbian-laitetta nyt saatavilla kirjoitushetkellä, mutta Android-laitteella aktivointikoodin voi antaa menemällä soveluksessa valikkoon "Lisää" oikealla alhaalla ja sieltä "Tilaus", josta löytyy kohta tiedot tilauksesta sekä mahdollisuus syöttää tilauskoodi.
En löytänyt tuollaista mahdollisuutta kännykästäni. Tiedoista yritin etsiä, millä aktivointikoodilla sovellus yrittää itseään aktivoida, mutten löytänyt sitä, koska tilauskoodin kohdalla ei lue mitään. Kun yritin asentaa sovelluksen uudelleen, missään kohdassa asennusta ei tule kohtaa, jossa voisin laittaa uuden aktivointikoodin.

Sovelluksessa en pääse mihinkään muihin kohtiin kun lisätietoja (lisätietoja verkosta). Oikealta alhaalta saan näkyviin avaa (-> lisätietoja), siirry (-> lisätietoja), aktivoi, näytä loki, ohje, tietoja ja lopeta. Missään näistä en myöskään pääse muokkaamaan aktivointikoodia. Asetuksiin en pääse ennen tuotteen aktivointia...
Käyttäjätaso 5
Kuulostaa oudolta, ettei aktivointi onnistu. Voisitko lisätä asiakasnumerosi palstan profiilitietoihin, niin voidaan täältä käsin katsoa, ettei sopimuksessa esimerkiksi ole ongelmaa. 

Onko sinulla muuten nettiyhteys puhelimessa päällä kun teet aktivointia?

Aktivointikoodi pitäisi automaattisesti onnistua lukemaan siitä tekstiviestitä, jonka saat. Mutta Android-versiossa ainakin on vaihtoehto, jossa saa itse syöttää myös koodin. 
Viestistäsi viisastuneena yritin vielä uudemman kerran asennusta. Ongelmana oli siis tuo tekstiviesti, jonka mainitsit. En ollut saanut muita viestejä, kun "Kiitos tilauksesta. Voit tutustua sopimusehtoihin.....".

Aikaisemmin olen suoraan kännykällä asentanut tuotetta ja siksi otinkin aina "asenna tähän laitteeseen" vaihtoehdon, nyt koitin tuota "lähetä tekstiviesti". Nyt siis sain tuon uuden viestin, mitä en jostain syystä ensimmäiselläkään kerralla saanut (jostain syystä aktivointi silloin kuitenkin onnistui). Nyt aktivointi sujui ongelmitta ja sain laitettua suojakoodinkin.

Kiitos paljon avusta! 🙂

Osallistu keskusteluun