Tv tilauksen epämääräinen tila

  • 20 elokuu 2019
  • 9 kommenttia
  • 458 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Tilasin tv:n elisan verkkokaupasta 2.8. Tilauksen tekemisestä on siis kulunut jo 18päivää. Kovasti kiinnostaisi tietää missähän töllötin menee. Chatin kautta yrittänyt ottaa selvää, mutta sieltäkin saa aina saman vastauksen 'en tiedä, ei tiedetä, posti soittelee sitten'. Niin no.. Näin maksavana asiakkaana ja arvokkaan tilauksen tehneenä, minua kiinnostaisi tietää missä tilaukseni menee ja koskan sen saan käsiini. Minusta tässä on Elisalla parannettavaa. Olisi ensiarvoisen tärkeää saada asiakkaalle mahdollisuus seurata myös tv tilauksia.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Mitä lukee tilauksen kohdalla oma Elisassa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa myy televisiot toimitusmyyntinä. Tämä tarkoittaa sitä sitä, että kun asiakas tilaa itselleen TV:n Elisan verkkokaupasta, välittää Elisa tilauksen tukkurille, joka toimittaa television asiakkaalle.

@ssuviem Tilanteesi viittaa siihen, että tukkurilla ei ole omassa varastossaan kyseistä televisiota lainkaan. Kun toimituksessa kestää, voi television saatavuudessa Suomeen olla ongelmia.
Juu ymmärrän, mutta miksi asiakasta ei pidetä ajantasalla? Sitä en ymmärrä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@ssuviem Mikäs oli tuo televisio, jonka tilasit (merkki ja malli)?

Kannattaa melkeinpä laittaa @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle yksityisviestillä kyselyä tästä. Laita mukaan tilauksen tiedot (tilausnumero, tilattu tuote yms.) sekä asiakasnumerosi. Näin OmaYhteisö-tiimi pääsee selvittämään tilauksesi statusta paremmin.

Loppukesä ja syksy ovat sitä aikaa vuodesta, kun valmistajat tuovat uusia malleja markkinoille. Tämän takia vanhojen mallien toimituksiin tulee vähintään viivästyksiä, osassa malleista toimitukset loppuvat kokonaan. On toki myös mahdollista, että tilauksesi roikkuu tukkurin listalla sen verran pitkällä, että he eivät voi tuotetta vielä sinulle toimittaa. Tukkuri toimittaa tuotteet tilausjärjestyksessä ja listan hännillä olevat tilaukset lähtevät toimitukseen aikanaan, mikäli tavaraa on jäljellä.

Miten tukkurin ja Elisan välinen kommunikaatio tällaisissa tapauksissa toimii, on sitten kokonaan oma tarinansa. Toimitusmyynti on asiakkaan kannnalta aina se huonoin vaihtoehto, koska tällöin asiakas saattaa joutua odottamaan tuotetta hyvinkin pitkiä aikoja tai tilaus joudutaan perumaan tavaran loputtua toimittajan varastosta kokonaan.

Koska tilauksestasi on kulunut kohta kolme viikkoa, itse ainakin peruisin kyseisen tilauksen ja hankkisin television muualta. Elisalta saa korottoman ja kuluttoman osamaksun juu, mutta joissain tapauksissa Elisan hinnat ovat olleet myös niin korkeita, että muualta hankittuna telkkarin on voinut saada jopa edullisemmin, vaikka osamaksusta koituisikin kustannuksia.
Käyttäjätaso 2
Moikka ssuviem ja tervetuloa OmaYhteisöön! Tuossa Dj_God selventikin hyvin, kuinka nuo toimitukset telvisioiden kohdalla etenee! Tuo on kieltämättä erikoista, ettet ole tänä aikana vielä saanut mitään tietoa tuosta toimituksesta. Voisimme tuota ihan kokeilla tätä kautta selvittää tarkemmin. Laittaisitko @OmaYhteisö-tiimi kautta meille tarkempia tietoja yksityisiviestillä, niin pääsen tuota tilannetta katsomaan! 😊
@Iinuliini laitoin postia!
@Dj_God LG 49UK6300PLB 4K UHD Smart TV 49
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
LG 49UK6300PLB 4K UHD Smart TV 49

@ssuviem Tuo televisio on vuoden 2018 -mallistoa. Tämän vuoden mallit ovat UM -sarjaa, eli mallinumero on esim. 49UM7100.

Tilatun tuotteen kuuluminen vuoden 2018 -mallistoon saattaa selittää suoraan, miksi tilauksessa kestää. Vuoden 2019 -mallistosta tosiaan tulee uusi satsi näillä näppäimillä, mikä yleensä tarkoittaa suoraan sitä, että aiemman vuoden mallien toimitukset lopetetaan kokonaan.

@OmaYhteisö-tiimi varmasti hoitaa asian parhaalla mahdollisella tavalla. Työni puolesta kertyneen kokemuksen pohjalta lähtisin suosittelemaan tilauksen peruuttamista ja toisen tuotteen tilaamista. Mikäli LG:n telkkaria halajat, kannattaa keskittyä katselemaan noita aiemmin mainittuja UM -sarjan malleja. Niiden saatavuus pitäisi olla paremmalla tolalla.
@Dj_God okei! Katson ensin mitä tiimi saa selville ja mikä heidän kantansa on asiaan.. Kiitos kuitenki jeesistä!

Osallistu keskusteluun