TV toimitusajat

  • 1 maaliskuu 2018
  • 7 kommenttia
  • 602 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Miten voi olla mahdollista että myytte televisioita nettikaupassa tietämättä onko niitä edes tukkureilla varastossa? Tilasin uuden TV:n ja nyt kun tiedustelen toimitusaikaa niin kukaan ei sitä osaa sanoa, se tulee luvatussa 1-3 päivässä, tai sit kolmen viikon päästä tai ehkä ei ollenkaan. Myöskään näitä tilauksia ei voi seurata mitenkään? Pitää vaan odottaa määrittämätön aika että kuljetusliike soittaa?

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Meillä ei tosiaan tukkurin varastoihin täältä ole näkymää. Koska sä tilasit sun telkkarin?
Toimituskin sovitaan tosiaan suoraa Postin kanssa ja heidän toimitusaikatauluistaan ei osata sanoa. Tämän takia tarkan toimitusajan kertominen on hankalaa. Jos kävisi niin, ettei tuotetta ole tukkurilla tulisi sulle siitä tekstiviestillä tietoa. 🙂
Kyllä me täällä nähdään joidenkin telkkujen toimituksista lisätietoja ja tarvittaessa (esim. viivästyksen sattuessa) voidaan koittaa asiaa selvitellä.
Tilasin telkkarin 27.2, eli vielä telkkari toimituksessa ei siis ole viivettä mutta ongelma on että sivuiilla sanotaan "tuotetta hyvin saatavana" ja kun tiedustelen tarkemmin vastaus onkin "ei me tiedetä onko sitä saatavilla", tässä muuton keskellä helpottaisi tieto että raahaanko vanhan telkkarin mukaan, käynkö kenties hakemassa samalla vuokra-autolla uuden vai luotanko elisan "tuotetta hyvin saatavilla" tekstiin. Alkuperäinen syy tilaukselle oli että sivujen mukaan tuotetta on hyvin saatavilla ja toimitus nopea ja halpa, maksoin jopa kalliimman hinnan itse tuotteesta tämän takia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikäs malli kyseessä? Voin koittaa selvitellä.
Sain juuri viestiä että telkkari on postilla mutta lajittelussa tapahtunut virhe, tämä nyt oli odotettavissa mutta täysin Elisasta riippumaton asia. Eli tämä tilaus nyt näyttäisi olevan kunnossa mutta toivoisin vielä korjauksia teidän verkkokauppaan, mielestäni tuotteen kohdalla ei voi lukea että tuotetta hyvin saatavilla jos teillä ei ole tietoa tukkurin tilanteesta, myöskin voisitte lisätä telkkareiden kohdalle tietoa että tilausta ei voi seurata omaelisasta kuten muita tilauksia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sain juuri viestiä että telkkari on postilla mutta lajittelussa tapahtunut virhe, tämä nyt oli odotettavissa mutta täysin Elisasta riippumaton asia. Eli tämä tilaus nyt näyttäisi olevan kunnossa mutta toivoisin vielä korjauksia teidän verkkokauppaan, mielestäni tuotteen kohdalla ei voi lukea että tuotetta hyvin saatavilla jos teillä ei ole tietoa tukkurin tilanteesta, myöskin voisitte lisätä telkkareiden kohdalle tietoa että tilausta ei voi seurata omaelisasta kuten muita tilauksia.

Kyllä niitä tekstejä on muokattu/telkkuja otettu pois myynnistä jos on tiedossa ettei niitä ole tukkurille tulossa. Mukava kuitenkin kuulla, että tilaus on tulossa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sain juuri viestiä että telkkari on postilla mutta lajittelussa tapahtunut virhe, tämä nyt oli odotettavissa mutta täysin Elisasta riippumaton asia. Eli tämä tilaus nyt näyttäisi olevan kunnossa mutta toivoisin vielä korjauksia teidän verkkokauppaan, mielestäni tuotteen kohdalla ei voi lukea että tuotetta hyvin saatavilla jos teillä ei ole tietoa tukkurin tilanteesta, myöskin voisitte lisätä telkkareiden kohdalle tietoa että tilausta ei voi seurata omaelisasta kuten muita tilauksia.

Kyllä niitä tekstejä on muokattu/telkkuja otettu pois myynnistä jos on tiedossa ettei niitä ole tukkurille tulossa. Mukava kuitenkin kuulla, että tilaus on tulossa.


Televisioiden saatavuustiedoissa voisi lukea ihan rehellisesti: "Tuote on toimitusmyyntituote - tarkkoja saatavuustietoja ei ole saatavilla" tms. Tämä kertoisi asiakkaalle suoraan, että tuotteen toimitusaika saattaa olla odotettua pidempi. Tuo nykyinen teksti on kovin harhaanjohtava, koska televisioita ei välttämättä ole juuri tilaushetkellä tukkurilla ja toimitusaikataulu saattaa venyä tästä syystä viikkoihin.

Alkuperäinen syy tilaukselle oli että sivujen mukaan tuotetta on hyvin saatavilla ja toimitus nopea ja halpa, maksoin jopa kalliimman hinnan itse tuotteesta tämän takia.

Tätä minun on välillä hankala ymmärtää. Elisalla osa televisioista saattaa olla jopa 500€ kalliimpia kuin muualla. Itse en suostuisi maksamaan tuollaista ylihintaa tuotteesta, vaikka myyjä lupaisikin edullisen ja nopean toimituksen. Ostan itse mieluummin television edullisemmalla hinnalla ja maksan hiukan enemmän toimituksesta ja säästän siltikin satasia.

Lisäksi tässä on vielä sellainen juttu, että monella muulla jälleenmyyjällä televisiot ovat heidän omassa varastossaan, joten saatavuustiedot ovat yleensä melko hyvin ajantasalla.
Hintaeroa ei nyt siis 500e ollut halvimpaan, vertailin kyllä hinnat etukäteen, päädyin nyt kuitenkin muuttokiireiden takia Elisaan kun sai korotonta maksuaikaa ja nopean toimituslupauksen. Olisin toki heti maksamalla säästänyt hieman rahaa mutta ei nyt kuitenkaan satasia.

Osallistu keskusteluun