Vastattu

Uuden kannettavan "washed out" värit.

  • 23 heinäkuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 464 katselukerrat

Hei.

Sain juuri tänään uuden läppärini, jonka tilasin Elisalta. Kyseessä on HP Pavilion Notebook 15-ab214no.

Huomasin, että jotkut tekstit ovat hieman "mössöisiä" ja tietyt kuvat, etenkin kuvakkeet tai esim. verkkosivujen värit ovat todella haalean värisiä, ikään kuin väri olisi kulunut.
Kuuluuko tämä asiaan? Voiko sitä korjata?
Olen suorittanut color calibrationin ja se ei auttanut.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Tiude- 17 elokuu 2016, 10:03

Toki laitteen voisi lähettää huoltoon, jos koet että kyse on viasta. 🙂 Voit jopa kysellä virallisesta huollosta etukäteen, että kuulostaako takuuseen menevältä vialta, jos se on epävarma juttu. Täällä noita HP:n yhteystietoja: http://www8.hp.com/fi/fi/contact-hp/phone-assist.html
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Kokeiles piruttain Sensor Monitor Service asetukset "oletus"-asetuksiin. Jos ei auta, niin päivitä näytönohjaimesi ajurit. Toinen on "Graphic Properties" -> Screen -> Color settings ja tarkista, että resoluutio on 1920x1080

Näytönohjaimesi on tod-näköisesti: Näytönohjain - NVIDIA GeForce 940M uudet ajurit löydät tästä: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/105039/en-us
Kokeiles piruttain Sensor Monitor Service asetukset "oletus"-asetuksiin. Jos ei auta, niin päivitä näytönohjaimesi ajurit. Toinen on "Graphic Properties" -> Screen -> Color settings ja tarkista, että resoluutio on 1920x1080

Näytönohjaimesi on tod-näköisesti: Näytönohjain - NVIDIA GeForce 940M uudet ajurit löydät tästä: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/105039/en-us


Ajurit on päivitetty, samoin BIOS. Resoluutio on oikea, Sensor Monitor Serviceä en löytänyt.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Itselläni ei valitettavasti ole kokemusta kyseisestä laitteesta 😕 Löysitkö pulmaan ratkaisun JulianeKo ?
Itselläni ei valitettavasti ole kokemusta kyseisestä laitteesta 😕 Löysitkö pulmaan ratkaisun JulianeKo ?

Ei ole löytynyt ratkaisua. Muutama kaveri ehdottanut että olisi koneessa vihaa, mutta en voi lähettää konetta takaisin Elisalle, koska joutuisin maksamaan 30% tuotteen hinnasta (oli miten viallinen tahansa), koska olen ottanut sen käyttöön.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Toki laitteen voisi lähettää huoltoon, jos koet että kyse on viasta. 🙂 Voit jopa kysellä virallisesta huollosta etukäteen, että kuulostaako takuuseen menevältä vialta, jos se on epävarma juttu. Täällä noita HP:n yhteystietoja: http://www8.hp.com/fi/fi/contact-hp/phone-assist.html
Toki laitteen voisi lähettää huoltoon, jos koet että kyse on viasta. 🙂 Voit jopa kysellä virallisesta huollosta etukäteen, että kuulostaako takuuseen menevältä vialta, jos se on epävarma juttu. Täällä noita HP:n yhteystietoja: http://www8.hp.com/fi/fi/contact-hp/phone-assist.html

Kiitokset neuvoista!
Otan yhteyttä HP:n asiakaspalveluun.

Mikäli saan vastaukseksi, että tuote on viallinen, voinko viedä sen Elisan liikkeeseen, ja maksaako huolto jotain?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Voit toki viedä laitteen lähimpään Elisan liikkeeseen, josta se toimitetaan huoltoon. Jos asut pääkaupunkiseudulla, voit toimittaa laitteen takuukuitin kera myös suoraan huoltoon.

Mikäli vika on takuun piiriin kuuluva, ei laitteen huolto takuuaikana maksa sinulle mitään. Vain maahantuojan valtuuttama huolto voi määrittää, meneekö korjaus takuuseen vai ei.

Jos vika ei jostain syystä menisi takuuseen, saat kustannusarvion korjauksesta. Jos et tässä tapauksessa haluaisi korjauttaa laitetta, sinulta voidaan periä jokunen kymppi tuon kustannusarvion tekemisestä.

Osallistu keskusteluun