Vastattu

Uusi LG G4 rikki jo paketin avattuani

  • 11 syyskuu 2015
  • 20 kommenttia
  • 2935 katselukerrat

Moi, tilasin verkkokaupastanne uuden LG G4 puhelimen joka saapui eilen, saatuani paketin huomasin, että ehjän sinetin alta näkyi jo kertaalleen avattu sinetti.

Otettuani puhelimen käyttöön huomasin, että näytössä on kaksi pitkää pystysuuntaista punaista pikseliviivaa jotka näkyvät näytöllä koko ajan. 

Voinko käydä Salon Elisa Shopitissa vaihtamassa puhelimen uuteen vai pitääkö tämä lähettää huoltoon?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 11 syyskuu 2015, 14:09

Tämä asia taisikin edetä twitterin puolella 🙂 Palataan vielä aiheeseen, mikäli tulee tarve.

Katso alkuperäinen viesti

20 kommenttia

Tässä viel kuvia.

Ois kiva jos puhelimen sais käydä liikkeessä vaihtamassa uuteen koska selkeesti oli jo valmiiksi rikki kun on mulle lähetetty :(

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Shopitiin vaan ja DOA-vaihto.
Ois kiva tietää onko vaihto mahdollinen ennen kuin ajaa 40 km mahdollisesti turhaan, ja onko liikeessä kyseistä luuria edes hyllyssä....
Salon Elisa shopitista soiteltiin ja sanottiin, että LG ei anna vaihtaa suoraan uuteen vaan täytyy mennä huollon kautta, otin yhteyttä LG:hen joka sanoi aivan muuta, LG myös kehoitti olemaan yhteydessä kuluttaja-asiamieheen koska selvästi en ole saanut uutta puhelinta (tupla sinetti) ja puhelin on kaikenlisäksi ollut rikki. LG myös sanoi, että myyjä päättää näissä tapauksissa voiko saada suoraan uuden, eli Elisa koitti välttää vastuutaan ja sysätä rikkinäisen puhelimen LG:n huollon ongelmaksi vaikka olisi voinut antaa hyllystä minulle ehjän uuden puhelimen.

Aika törkeää. Olen kyllä trakuulla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen jos asia ei muutoin ratkea järkevästi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tämä asia taisikin edetä twitterin puolella 🙂 Palataan vielä aiheeseen, mikäli tulee tarve.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Rad10active kirjoitti:
Moi, tilasin verkkokaupastanne uuden LG G4 puhelimen joka saapui eilen, saatuani paketin huomasin, että ehjän sinetin alta näkyi jo kertaalleen avattu sinetti.

Otettuani puhelimen käyttöön huomasin, että näytössä on kaksi pitkää pystysuuntaista punaista pikseliviivaa jotka näkyvät näytöllä koko ajan. 

Voinko käydä Salon Elisa Shopitissa vaihtamassa puhelimen uuteen vai pitääkö tämä lähettää huoltoon?

Mitä sitä yhtään yskimään ja vaihtoa ehdottelemaan. Etäkaupassa palautat tuotteen, saat mahdollisen maksun takaisin ja sillä siisti. Jos olet maksanut luottokortilla, ja ELISA känisee vastaan, niin hae rahat luottoyhtiöltä.

Sinänsä olisi kommentoinnin paikka ELISAlta, että kuinka on mahdollista tuollainen käytetyn tavaran myyminen uutena...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kyllä sen saa palauttaa, mutta tässä kysyjä varmaan halusi virheettömän heti tilalle.
Koitin palauttaa liikkeeseen mutta sanottiin ettei palauttaa saa koska olen ottanut tuotteen jo käyttöön.
Olisin mieluusti palauttanut tuotteen ja perunut kaupan jos mun olis annettu se tehdä
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Rad10active kirjoitti:
Koitin palauttaa liikkeeseen mutta sanottiin ettei palauttaa saa koska olen ottanut tuotteen jo käyttöön.
Älä usko kaikkea mitä sanotaan, vaan pidä kiinni oikeuksistasi.

Jos olet ostanut tuotteen etämyyntinä, niin sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen, ja peruuttaa kauppa ilmoittamalla palautuksesta 14 päivän kuluessa, ja palauttamalla tuote viimeistään 14 päivän kuluttua ilmoituksesta. Siis tutustua saa, eli myös kokeilla, eli ottaa kokeilua varten käyttöön. Palautussäännökset ovat muuttuneet tänä kesänä, tämä ja tämä hieman valottaa nykyistä tilannetta. Muuttunut on mm. se, että nyt kuluttaja saa peruuttaa tilauksen 14 päivän kuluessa silloinkin, kun palvelusuoritus on jo aloitettu hänen suostumuksellaan, mutta sitä ei ole vielä saatettu loppuun. Tällöin kuluttajan tulee kuitenkin korvata jo tehty suoritus. Koskenee esim. matkapuhelinliittymän etämyyntiä. Tuotteen palauttamisen kustannukset on asiakkaan maksettava ellei myyjä ole erikseen ilmoittanut vastaavansa niistä, tai jättänyt tilausta tehtäessä ilmoittamatta tästä. Tuotteen palautuksen yhteydessä on myyjän maksettava palautus samalla maksutavalla, jolla asiakas maksoi tuotteen, ellei kuluttaja suostu muuhun järjestelyyn.
Kiitos tiedosta. Harmi että tulee mun kohdalla liian myöhään. Luuri on jo Elisan liikkeestä lähetetty huoltoon. Toivotaan ettei tilalle ainkaan tule toisen vanhaa huollettua koska tosiaan uutta olin ostamassa
Elisalle lähti tällainen viesti mutta ei oo kuulunut vastausta.
Nyt lähti Elisalle tällainen viesti:
Heippa.
Tiedustelen seuraavaa asiaa. Tilasin teiltä verkkokaupasta LG G4 puhelimen joka saapui minulle 10.9.

Illalla heti postipussin avattuani huomasin, että puhelimen laatikon päällä oli kaksi sinettiä, päälimmäinen oli ehjä, alimmainen oli rikottu.

En kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota, muuta kuin, että näytin sinettejä miehelleni ja ihmettelin asiaa, mutta tulin tulokseen, että se ei varmaan haittaa, koska päälimmäinen sinetti oli kuitenkin ehjä.

Avattuani paketin ja laitettuani puhelimen käyttövalmiiksi huomasin näytössä kaksi punaista pitkää pikseliviivaa, seuraavana aamuna 11.9. laitoin heti viestiä Elisan fb sivulle sekä Twitteriin mistä yleensä nopeimmin saan vastauksen ja myös Elisa foorumille.

Kysyin onko mahdollista käydä lähimmässä Elisa Shopissa eli Salossa vaihtamassa rikkinäisenä myyty puhelin uuteen. Minulle ei osattu vastata mutta soittopyyntö Salon Elisaan jätettiin ja myymäläpäällikkö sieltä soitteli myöhemmin sanoen, ettei se olisi mahdollista LG:stä johtuvista syistä.

Otin yhteyttä LG:hen jossa sanottiin, (ja tästä minulla on ruudunkaappaukset todisteena), että myyjäliike voisi tässä tapauksessa itse päättää jos jos antaa suoraan uuden vai laittaa huollon kautta. LG myös kehotti olemaan yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, koska en ole saanut uutta tuotetta (rikottu sinetti) ja koska tuote on ollut rikki minulle saapuessa.

Elisan aspa kertoi myös vastauksessaan minulle Facebookissa kun ihmettelin rikottua sinettiä, että Elisalla on käytäntö, että ostaja saa rauhassa tutustua tuotteeseen ja palauttaa sen ja siksi sinetit voivat olla avattuja.

Elisa aspa kehoitti minua menemään Elisa shoppiin kysymään dap vaihtoa jonka pitäisi olla mahdollinen. (Lainaus: "Elisa: Koska laite on ollut viallinen saadessasi sen ns. DAP-vaihto voidaan tehdä ainoastaan niin, että viet laitteen myymälään näytille. DAP-vaihto käytännössä tarkoittaa sitä, että laite vaihdetaan samantien uuteen ilman takuuhuoltoa.")

Menin liikkeeseen jossa sanottiin, että vaihto uuteen ei ole mahdollinen. Tässä kohtaa kysyin, saanko palauttaa tuotteen ja perua kaupan johon myymäläpäällikkö sanoi että se koskee vain avaamattomia tuotteita, tässä kohtaa näytin Elisalta saaman vastauksen, jossa nimenomaan sanottiin, että asiakas voi avata tuotteen ja tutustua siihen rauhassa ja palauttaa.

Myymäläpäällikkö sanoi nyt että ei koske käyttöönotettuja tuotteita, olin maininnut laittaneeni puhelimen päälle, jolloin pikseliviivat näkyivät. Puhelin oli kuitenkin liikkeessä myymäläpäällikön sitä tutkiessa, edelleen tehdasasetuksissa. Minulle ei tarjottu vaihtoehtoa muuta kuin antaa puhelin huoltoon.

Sain kuitenkin kuluttajasuojalakiiin liittyviä linkkejä myöhemmin foorumillanne mistä ilmenee, että tuotetta saa myös kokeilla, eli ottaa käyttöön, ja silti palauttaa

(http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaraan-tutustuminen-ja-kokeileminen/

http://verkkoteollisuus.fi/fi/ajankohtaista/news/99/kuluttajansuojalaki-muuttuu-136-muutoksia-erityisesti-verkkokaupan-saantelyyn/

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruutusoikeus-etamyynnissa/)

Näin ollen kysymykseni kuuluu, onko mahdollista palauttaa kyseinen rikkinäisenä minulle myyty tuote ja tilata uusi tilalle?
Mikäli ei ole, niin onko mahdollista saada hyvitystä siitä, että minulle on tullut tuotteen viemisestä Elisa shopitiin kilometrejä 40km, koska kuluttajasuojalaki sanoo, ettei kuluttajalle saa aiheutua ylimääräsiä kuluja viallisen tuotteen takia.
Minulle myös tulee kilometrejä toiset 40km kun haen puhelimen sieltä kun se on huollettu.
Saanko myös hyvitystä kyseiseen puhelimeen liittyvissä kuluissa, koska puhelinta ei ole minulla nyt käytössä kun se on matkalla huoltoon?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
eBin soittelikin sinulle tästä ja asia taisi tulla jo sovituksi? 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Rad10active kirjoitti:
Elisalle lähti tällainen viesti mutta ei oo kuulunut vastausta.
Nyt lähti Elisalle tällainen viesti:
Heippa.
Tiedustelen seuraavaa asiaa. Tilasin teiltä verkkokaupasta LG G4 puhelimen joka saapui minulle 10.9.

Illalla heti postipussin avattuani huomasin, että puhelimen laatikon päällä oli kaksi sinettiä, päälimmäinen oli ehjä, alimmainen oli rikottu.

En kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota, muuta kuin, että näytin sinettejä miehelleni ja ihmettelin asiaa, mutta tulin tulokseen, että se ei varmaan haittaa, koska päälimmäinen sinetti oli kuitenkin ehjä.

Avattuani paketin ja laitettuani puhelimen käyttövalmiiksi huomasin näytössä kaksi punaista pitkää pikseliviivaa, seuraavana aamuna 11.9. laitoin heti viestiä Elisan fb sivulle sekä Twitteriin mistä yleensä nopeimmin saan vastauksen ja myös Elisa foorumille.

Kysyin onko mahdollista käydä lähimmässä Elisa Shopissa eli Salossa vaihtamassa rikkinäisenä myyty puhelin uuteen. Minulle ei osattu vastata mutta soittopyyntö Salon Elisaan jätettiin ja myymäläpäällikkö sieltä soitteli myöhemmin sanoen, ettei se olisi mahdollista LG:stä johtuvista syistä.

Otin yhteyttä LG:hen jossa sanottiin, (ja tästä minulla on ruudunkaappaukset todisteena), että myyjäliike voisi tässä tapauksessa itse päättää jos jos antaa suoraan uuden vai laittaa huollon kautta. LG myös kehotti olemaan yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, koska en ole saanut uutta tuotetta (rikottu sinetti) ja koska tuote on ollut rikki minulle saapuessa.

Elisan aspa kertoi myös vastauksessaan minulle Facebookissa kun ihmettelin rikottua sinettiä, että Elisalla on käytäntö, että ostaja saa rauhassa tutustua tuotteeseen ja palauttaa sen ja siksi sinetit voivat olla avattuja.

Elisa aspa kehoitti minua menemään Elisa shoppiin kysymään dap vaihtoa jonka pitäisi olla mahdollinen. (Lainaus: "Elisa: Koska laite on ollut viallinen saadessasi sen ns. DAP-vaihto voidaan tehdä ainoastaan niin, että viet laitteen myymälään näytille. DAP-vaihto käytännössä tarkoittaa sitä, että laite vaihdetaan samantien uuteen ilman takuuhuoltoa.")

Menin liikkeeseen jossa sanottiin, että vaihto uuteen ei ole mahdollinen. Tässä kohtaa kysyin, saanko palauttaa tuotteen ja perua kaupan johon myymäläpäällikkö sanoi että se koskee vain avaamattomia tuotteita, tässä kohtaa näytin Elisalta saaman vastauksen, jossa nimenomaan sanottiin, että asiakas voi avata tuotteen ja tutustua siihen rauhassa ja palauttaa.

Myymäläpäällikkö sanoi nyt että ei koske käyttöönotettuja tuotteita, olin maininnut laittaneeni puhelimen päälle, jolloin pikseliviivat näkyivät. Puhelin oli kuitenkin liikkeessä myymäläpäällikön sitä tutkiessa, edelleen tehdasasetuksissa. Minulle ei tarjottu vaihtoehtoa muuta kuin antaa puhelin huoltoon.

Sain kuitenkin kuluttajasuojalakiiin liittyviä linkkejä myöhemmin foorumillanne mistä ilmenee, että tuotetta saa myös kokeilla, eli ottaa käyttöön, ja silti palauttaa

(http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaraan-tutustuminen-ja-kokeileminen/

http://verkkoteollisuus.fi/fi/ajankohtaista/news/99/kuluttajansuojalaki-muuttuu-136-muutoksia-erityisesti-verkkokaupan-saantelyyn/

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruutusoikeus-etamyynnissa/)

Näin ollen kysymykseni kuuluu, onko mahdollista palauttaa kyseinen rikkinäisenä minulle myyty tuote ja tilata uusi tilalle?
Mikäli ei ole, niin onko mahdollista saada hyvitystä siitä, että minulle on tullut tuotteen viemisestä Elisa shopitiin kilometrejä 40km, koska kuluttajasuojalaki sanoo, ettei kuluttajalle saa aiheutua ylimääräsiä kuluja viallisen tuotteen takia.
Minulle myös tulee kilometrejä toiset 40km kun haen puhelimen sieltä kun se on huollettu.
Saanko myös hyvitystä kyseiseen puhelimeen liittyvissä kuluissa, koska puhelinta ei ole minulla nyt käytössä kun se on matkalla huoltoon?
Moderaattori viestitti, että asia taisi tulla hoidetuksi... Tuliko se hoidetuksi, ja kuinka? Kerro nyt muillekin, kun asiaa olet julkisuudessa pitänyt.
Juu, Elisalta tosiaan soitettiin ja tarjottiin uutta puhelinta heti lähetettäväksi minulle sekä hyvitystä. Pahoitteli myös, ettei myyjäliike ollut perillä uusista kuluttajalain säädöksistä :)

Täällä taas yksi Elisan tyytyväinen asiakas 🙂
Kuluttaja-asiamieheltäkin tuli vielä eilen asian tiimoilta viestiä, joka kuului näin:

Kannattaa reklamoida tilanteesta operaattorille käyttämällä kuluttajaneuvonnan mallilomaketta apuna. Lomake löytyy verkkosivultamme http://www.kuluttajaneuvonta.fi

tai sivulta http://www.kkv.fi

 Virhevastuu puhelimesta on sopimuskumppanille eli tässä tapauksessa operaattorilla. Voit liittää Elisalle  mukaan LG:n vastauksen.

 Voit palata sähköpostitse kanssani asiaan, mikäli tilanne niin edellyttää. Lähetä silloin reklamaatiotiedot ja operaattorin mahdollisen vastaus minulle tiedoksi.

 Voin olla reklamaatiosi perusteella siinä vaiheessa yhteydessä operaattoriisi asiasi vuoksi.

Mainitsen vielä, että soitto Elisalta tuli vasta kun olin kolmannen kerran postannut tämän asiani Elisan Facebook sivuille mistä se aina kummasti katosi.

Julkisuus ja sitkeys näemmä palkittiin, muutoin olisi jäänyt käteen täydellä hinnalla maksettu rikkinäinen tuote ja extravittuuntunut asiakas.

 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Rad10active kirjoitti:
Mainitsen vielä, että soitto Elisalta tuli vasta kun olin kolmannen kerran postannut tämän asiani Elisan Facebook sivuille mistä se aina kummasti katosi.

Julkisuus ja sitkeys näemmä palkittiin, muutoin olisi jäänyt käteen täydellä hinnalla maksettu rikkinäinen tuote ja extravittuuntunut asiakas.

 

Näin kaikki kolme sun postaustas Elisa Facebook sivulla silloin kun ne sinne teit ja siellä ne on edelleenkin.

1... 11. syyskuuta kello 11:21 

2... 13. syyskuuta kello 9:36

3... 14. syyskuuta n, 20t sitten

Joten, ei niitä kukaan ole sieltä poistanut, mutta se tärkein, sait asiasi kuntoon:)
Ok, kiitos tiedosta, itse en nähnyt niitä kun kännykällä selasin. Pahoitteluni virheellisestä infosta
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Rad10active kirjoitti:
Juu, Elisalta tosiaan soitettiin ja tarjottiin uutta puhelinta heti lähetettäväksi minulle sekä hyvitystä. Pahoitteli myös, ettei myyjäliike ollut perillä uusista kuluttajalain säädöksistä :)

Täällä taas yksi Elisan tyytyväinen asiakas :)

Tästähän voisi jatkaa riekkumista vaikka kuinka paljon, mutta jätettään se nyt..., tai ei sittenkään.

Kuluttajan suojaksi luotu lainsäädäntöhän on ollut voimassa jo iät ja ajat. Hämmästyttää edelleen, että ELISAn toimesta ei pystytä/haluta/osata opastaa lainmukaista toimintaa vähittäismyyjille. Erityisesti ongelma on tässä tapauksessa, joka kirjoitusten mukaan on tapahtunut etämyynnissä, eli yhteyttä on otettu ELISAn verkkokauppaan.

Kummassakohan on vika? Siinä, ettei osata, vai siinä ettei haluta tehdä asioita oikein. ELISAn tapauksessa kyse on hyvinkin vakavasta asiasta. Kyseessähän on organisaatio, jolle on annettu oikeus myöntää henkilön vahvaan tunnistamiseen tarvittava sähköinen tunniste...

Jos organisaatio ei pysty hoitamaan yksinkertaisia myyjän ja asiakkaan välisiä asioita oikein, niin kuinka suuri luottamus on siihen, että kaikki myönnetyt sähköiset henkilötunnisteet ovat oikein?
Vois riekkua juu. No, pääasia että homma lopulta selvis, toki ois voinut selvitä jo heti ekalla yhteydenotolla, nyt tuli monta somekirjotusta ja monen päivän paha mieli, varmaan kummallekin osapuolelle ;)

Edelleen kerron, että yli 10v Soneran ns kulta-asiakkaana olen huomattavasti tyytyväisempi Elisan palveluun kuin Soneran. En edes viitsi aloittaa mitä kaikkia ongelmia ja miten töykeää asiakaspalvelua Soneralta on tullut noiden vuosien aikana. Sen verran tyytyväinen olen kuitenkin ollut Elisaan, että myös äitini on jo siirtänyt osan liittymistään Elisan piiriin ja sitten kun lapsiltani joskus loppuu määräaikaisuus Soneran kanssa, aion siirtää myös heidän liittymät Elisalle :)

Että kannattaa se asiakas pitää tyytyväisenä, siitä voi olla kauaskantoiset seuraukset 🙂 Samaten tyytymättömyydestä, en tiedä paljonko Soneran pussissa tuntuu menettää yhden perheen osalta 10 liittymän kk maksut ja usean laitteen laitemaksut päälle, mutta arvailla voi mahdanko olla ainoa Soneran jättänyt 😛

Osallistu keskusteluun