Vanhukselle huijattiin Elisa Viihde (Jyväskylän Sepän Elisa)

  • 3 huhtikuu 2021
  • 2 kommenttia
  • 132 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti

Yli 80-vuotias isälläni on voimassa kaikki mahdolliset suoramyynti ja -kiellot, mutta Elisa onnistui kädestä vetämällä jutteluun ensin marraskuussa saamaan häneltä allekirjoituksen liittymän siirtoon Telialta heille Vaajakosken ABC:llä. Huonompi liittymä vielä. No, tämä ei olisi ollut vielä niin iso juttu, mutta sitten maaliskuun alussa meni puhelin lukkoon, koska isäni siihen PIN-koodina naputteli vanhaa PIN-koodiaan. Koska hänellä ei ole OmaElisaa, kerroin että pitää mennä Elisalla käymään. Ja tästä alkaa tämä saaga.

 

Isäni meni Jyväskylän Sepän liikkeeseen ja sanoi, että pitäisi saada puhelin auki. Myyjä laittoi PUK-koodin ja alkoi myydä uutta liittymää - uusi liittymä on kuulemma edullisempi ja helppo, kun on rajaton netti ja rajaton puhemäärä. Isälläni on siis peruskännykkä, jolla ei edes pääse nettiin. Seuraavaksi oli alkanut Elisa Viihteen myynti ja vaikka isäni moneen kertaan sanoi, ettei halua mitään maksaa, niin lopulta kun oli lähdössä tuupattiin Elisa Viihde -laatikko mukaan. Siinä vaiheessa vielä kysyi, että maksaako tämä, ja myyjä vastasi että ei, tämä ei maksa mitään. Ja jotain oli pitänyt kuulemma allekirjoittaa ennen lähtöä tabletilla, ei tiedä mitä. Ainut paperi minkä mukaan sai, on Elisan kirjoituslehtiöstä kynällä pari sanaa ja numeroa. Myyjä oli kysynyt sähköpostiosoitetta, johon isäni oli todennut, että ei käytä sähköpostia.  Kotona oli sitten ajatellut, että eiköhän sieltä jotkut paperit tule, jotka voi sitten postilla lähettää minulle. Mitään sopimuspapereita tai laskua ei ole tullut kuukauteen.

 

Nyt pääsiäisenä tultuamme käymään, löytyi kaapista Elisa Viihde -laatikko. Loimme isälleni OmaElisan ja sieltä löytyi maksamaton lasku. On joku (Elisalta) käynyt merkitsemässä, että laitetaan tieto multimediaviestillä. Vanhukselle, jonka puhelin EI ota vastaan multimediaviestejä. Isällä ei myöskään mitään havaintoa, että mitä hänelle on myyty, koko ajan on vain puhuttu että on edullisempaa kuin ennen ja ilmaiseksi tulee sitä tai tätä. Tässä kohtaa lienee hyvä mainita, että isälläni on heikentynyt kuulo eli ei normaali äänellä puhuttua puhetta kuule kunnolla.

 

Ajattelimme hoitaa asian kuntoon ja menimme pitkänäperjantaina samaiseen Elisa Sepän liikkeeseen mukanamme Elisa Viihde -paketti, valtuutus ja isän henkilökortti. Siellä meille kerrottiin, että heillä ei käy valtakirja. Valtuutus käy pankeissa, terveydenhoidossa, vakuutusyhtiöissä, mutta ei siis Elisalla. Kerrottiin myös, että reklamaatiota ja kaupan purkua ei voi hoitaa kukaan muu kuin paketin myynyt myyjä. Joka ei sitten ollut töissä. Elisa Viihde -pakettiakaan ei millään olisi saanut jättää, mutta sen saimme jätettyä, kun emme suostuneet ottamaan mukaan. Pitkän keskustelun jälkeen myyjälle laitettu viestiä, että soittaa tiistaina ensin minulle ja vasta sitten isälleni. 

 

Tähän saakka olen ollut tyytyväinen Elisan käyttäjä niin omien, nuorteni kuin vanhempienikin asioiden osalta. En kuitenkaan hyväksy vanhusten höynäyttämistä ja toivon, että tämä asia selviää yhdelle soitolla, eikä ole tarvetta ottaa Kuluttajaneuvojaa mukaan.


2 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Moikka @Loira ja tervetuloa OmaYhteisöön. Heti alkuun suuret pahoittelut tapahtuneesta, kuulostaa siltä että tässä tilanteessa meillä ei ole toimittu asianmukaisella tavalla.


Mikäli voimme tätä kautta olla avuksi asian selvittämisessä, pyydän laittamaan yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. Kiireellisissä asioissa näin pääsiäisen aikaan tavoitat meidät myös Chatista, Facebookista, Twitteristä sekä puhelimitse numerosta 010190240. https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Hei @Keinotekoinen

 

kiitokset vastauksestasi ja avustasi tässä ikävässä tilanteessa. Olen saanut tänään pari soittoa Elisan Sepän toimipisteestänne, joiden sisältö oli lyhykäisyydessään “jos on allekirjoittanut padille nimensä, on vastuu allekirjoittajalla” ja “jos isänne ei ole holhouksen alainen, ei ole mitään purkuperusteita”. Sopimuspaperit kuulemma voisi saada nyt, mutta purkaminen on mahdotonta. 

 

Olin yhteydessä ElisaViihteen asiakaspalveluun tämän jälkeen ja sain sieltä ystävällistä ja asiallista palvelua ja he kertoivat, että välillä näitä asiattomia kauppoja on tehty. Asia on nyt kunnossa ja sopimus purettu. En aio jatkossa asioida Sepän Elisassa, mutta Elisan asiakkaina jatkamme koko perhe muuten kyllä. Kiitokset Elisa Viihteen asiakaspalvelulle!!

 

Osallistu keskusteluun