AirPatrolin helpdeskin mukaan vika voi johtua siitä, että ohjainyksikössä käytettyyn liittymän numeroon menee mainosviestejä.
Onko mahdollista, että liittymään menisi mainosviestejä, vaikka liittymän numero on alusta saakka ollut salainen? Jakaako Elisa myös salaisia numeroita yhteistyökumppaneilleen? Jos viestejä menee, miten sen saa estettyä?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kv36
Jos sinulla on markkinointiluvallinen liittymä, niin siihen ihan liittymäkuvauksen mukaisesti kuuluu Elisan liikekumppaneiden markkinointi sekä tekstiviesteillä että sähköpostilla. Noissa roskaviesteissä on lopussa merkintä "*Elisa". Tästä kyseisestä roskapostista pääsee eroon muuttamalla liittymän markkinointiluvattomaan versioon + 1 e/kk hinnalla.
Mutta kuten edellä jo todettiin, muutakin roskapostia on liikenteessä. Eikä roskapostittajien tarvitse välttämättä saada numeroa mistään, kun ne voidaan tosiaan arpoa automaatista.
Sinun kannattaisi siirtää se liittymän sim-kortti hetkeksi johonkin muuhun laitteeseen, ja tarkistaa minkälaisia viestejä sinne on (mahdollisesti) saapunut. Ja tietysti ihan ensinnä tarkistettava liittymätyyppi, ja tarvittaessa vaihdettava mainoksettomaan versioon. (Palstatiimikin voi asian tarkistaa, jos laitat kyseisen puhelinnumeron profiilisi asetuksiin tai lähetät sen yksityisviestillä palstatiimille)