Vastattu

Zyxel VMG3925-B10B

  • 4 joulukuu 2016
  • 39 kommenttia
  • 2614 katselukerrat

Modeemi siis katkoo yhteyttä silloin tällöin. Joskus monta kertaa päivässä tai vain pari kertaa. Resetoinnit ym. tehty ei vaikutusta. Ohjelmistoversio on uusi VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0. Pitäisikö laittaa vanhaa firmwarea tulemaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 21 joulukuu 2016, 12:24

Laitoin testimielessä tulemaan vanhemman firmwaren. Kolme kertaa oli linja pätkinyt viimeisen 24 tunnin aikana mitä täältä näki, katsotaan vaikuttaako asiaan.
Katso alkuperäinen viesti

39 kommenttia

Hemmetti pyydettiin lähettämään laitteen sarjanumero ja tiestysti unohdin. No modeemi on siis Zyxel VMG3925-B10B ja sarjanumero S164108112994. Ohjelmistoversio VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D. Tänne pyydettiin viestiä lähettämään, josko firmware pitäisi palauttaa n5:een? Itse tässä olen pohtinut onko tuo hyvä juttu vai ei. Todennäköisesti pakollista tai laatikko on vaan paska. Tossa 6 firmwaressa ollut kuulemma monella ongelmia. Lisäksi tää modeemi kuumenee yllättävän paljon, vaikka on optimaalisessa paikassa. Muutenkin heppoinen kapistus. Eli yhteys pätkii sattumanvaraisesti. Katkokset ovat tosi lyhyitä, mutta ärsyttäviä. Välillä tulee ketjuun monta katkoa ja sitten taas toimii jne.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitos lisätiedoista 🙂 Elisa_6 ohjelmistoon on tietojemme mukaan tullut korjaus parisen viikkoa sitten, eikä pätkimistä tulisi enää ilmetä samaan tapaan kuin aikaisemmin. Laajakaistan linjaa ei tällä hetkellä saa mitattua, onkohan yhteys päällä? Modeemihan on tosi uusi, tietojemme mukaan elokuussa lähetetty. Tekemääsi hammastikku-resettiä ei ole havaittavissa modeemin lokissa, voisitko tehdä sen vielä kertaalleen?
Anteeksi paljon viesti oli menny roskakoriin mutta kyllä resetoin zyxelin ilmeisesti huonolla menestyksellä. Täytyy tehdä uudestaan. Tää on muteen loistava palsta-nevoja tulee. jep jatketaan
Onkohan resetointi onnistunut vai ei? Viikonloppu meni suht ok, mutta taas on pätkiminen alkanut. Sellaisia lyhyitä todella ärsyttäviä katkoksia-haetaan verkkoa. VMG3925-B 10B_Elisa6_V511AARB4D0 on firmware. Asiakasnumero: asiakasnumero piiloon.. Eli heti maantaista alkoi temppuilemaan. Modeemi lämpenee kumman nopeasti ja on sellainen ollut alusta asti vaikka sijaitsee hyvässä paikassa. Ikävä sanoa, mutta tää on heikoin nettiyhteys mitä mulla on ollut-syytä en tiedä. Aluksi toimi hyvin uutena, sitten alkoi ongelmat ja loppua ei näy. Nää katkokset ovat siis tosi lyhyitä. Ja joo raksi on poistettu kohdasta nopeakäynnistystoiminta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Tämä on julkinen keskustelualue. Tänne ei saa koskaan kirjoittaa mitään henkilökohtaisia tietoja kuten (koko) nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai asiakasnumeroa.
hyvä tietää, että tää oli se tärkein asia
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitoin testimielessä tulemaan vanhemman firmwaren. Kolme kertaa oli linja pätkinyt viimeisen 24 tunnin aikana mitä täältä näki, katsotaan vaikuttaako asiaan.
Kiitoksia paljon. Katsotaan.
Joo vanha päivitys pahensi asiaa. Pätkii yhtenään.
ja nyt on rauhallista mutta kuinka kauan
Minulla sama ongelma. Onko tähän tullut ratkaisua? Mikä firmware -versio toimii vai toimiiko mikään?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Voimme kokeilla uudempaa firmistä jos haluat, lisää asiakasnumerosi palstaprofiiliin, tai laita meille yksityisviestillä (https://elisa.fi/palstatiimi) se ja modeemin sarjanumero, niin pääsen katsomaan. Kiitos!
Radiokanavan vaihto wlan boksissa näyttäisi tepsivät pätkimiseen kun UA oli macbook. Laitoin kanavan 8.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Joo tuo on oikea metodi jos Applen kanssa wifi-ongelmaa, eivät ymmärrä 12+ kanavia.
Itsellä kyseinen modeemi toiminut noin puolitoista vuotta lähestulkoon temppuilematta kunnes alkoi pari viikkoa sitten yöaikaan kadottamaan nettiyhteyden. Joka kerta löytää sen kuitenkin uudelleen ihan vaan sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Reitittimen kautta pyöritetään peliserveriä 24/7, joten olisi äärimmäisen tärkeää ettei tuo netti pätkisi _ikinä_ . Reitittimeen on määritelty tällä hetkellä kahden konsolin portit port forward toiminnolla, joten vaivannäön vuoksi en haluaisi resetoida reititintä. Mikäli ehdotuksenne on päivittää/palauttaa firmware niin voiko sen suorittaa säilyttämällä nykyiset asetukset?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
VMG3925 reittimestä saa otettu asetukset talteen varmuuskopioksi, eli melkein suosittelisin itse tämän varmuuskopion ottamisen jälkeen koittamaan tuota resetointia ja sen perään palautus asetuksille tiedoston kautta. Pelkkä päivitys tai päivityksen rollback ei välttämättä itsessään auta mitään, jos laitteen muistissa on jotain jumissa, saattaa olla ettei tuo päivitys edes mene läpi tai että tuo jumiutuu siitä vain pahemmin
Reititin on viimeaikoina alkanut menettää internet yhteyden jo useampaan kertaan päivässä useasta resetoinnista huolimatta. Mahtaako kyse olla nyt palvelun tarjoajan päädystä vai yksinkertaisesti surkeasta reitittimestä?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Voi olla kumpi vaan. Helpoin on napata reititin pois välistä ja testailla, jatkuuko pätkiminen. Jos jatkuu, niin ongelma todennäköisimmin modeemissa tai linjassa. Mikäli ilman reititintä toimii, niin sitten viittaisi reitittimen ongelmaan.

Hei,

Minulla on esiintynyt samaista ongelmaa muutamia kertoja. Eli modeemi käynnistelee itseään uudelleen muutaman minuutin välein ja yhteys on vähän väliä poikki. Modeemi on Zyxel VMG3925-B10B. Firmware versio: VMG3925-B10B_Elisa11_V513AARB9D0. WWAN Package Version: 1.16. Versoiden nimet ovat punaisella tekstillä kun selaimen kautta menee boksille.

Olin jo yhteydessä omaguruun ja boksi resetoitiin ilman tuloksia. Epäili, että modeemin päivittäminen olisi jotenkin jumissa ja modeemi yrittää sen takia bootata. Olisiko kuitenkin mahdollista tarkistaa noiden Firmware versiot ja WWAN Package versiot ja päivittää uudempaan tai johonkin toiseen toimivaan, jotta tästä ongelmasta päästään?

 

Kiitos jo etukäteen!

Käyttäjätaso 3

Helpoimmalla pääsee, kun ostaa oman boxin ihan jostain muualta kuin elisalta. Voin sanoa, että toimii moninverroin paremmin ja päivitykset tulee suoraan valmistajalta ilman, että tarvitsee odottaa elisan omia virityksiä vielä sinne mukaan. Itsellä Auksen purnukka ja Telewelliäkin on suositeltu täälä, että valinnanvaraa on. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Hei,

Minulla on esiintynyt samaista ongelmaa muutamia kertoja. Eli modeemi käynnistelee itseään uudelleen muutaman minuutin välein ja yhteys on vähän väliä poikki. Modeemi on Zyxel VMG3925-B10B. Firmware versio: VMG3925-B10B_Elisa11_V513AARB9D0. WWAN Package Version: 1.16. Versoiden nimet ovat punaisella tekstillä kun selaimen kautta menee boksille.

Olin jo yhteydessä omaguruun ja boksi resetoitiin ilman tuloksia. Epäili, että modeemin päivittäminen olisi jotenkin jumissa ja modeemi yrittää sen takia bootata. Olisiko kuitenkin mahdollista tarkistaa noiden Firmware versiot ja WWAN Package versiot ja päivittää uudempaan tai johonkin toiseen toimivaan, jotta tästä ongelmasta päästään?

 

Kiitos jo etukäteen!

Moro @Matias 89 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Johan nyt onkin kiukustunut purkki :/ Tarkistin sun purkin toimivuutta päivityspalvelimen suunnalta ja ainakin tällä hetkellä näytti että siellä olisi rauhallista, eli ettei toi yrittäisi ainakaan nyt enää päivitellä. Toi Elisa11 on muutenkin viimeisin päivitys mitä tällä hetkellä on ja se on sulle kuittaantunut jo aikaa sitten, eli senkin suhteen pitäisi olla kyllä tilanne ihan OK. Vieläkö toi kiukuttelee vai rauhoittuiko käytös lopulta?

Hei,

Viime päivinä olen vain vähän ehtinyt olemaan koneella niin en ole huomannut ongelmia kunnes nyt taas. Kesken pelien modeemi päätti bootata itsensä. Vähän aloin epäilemään, että ongelmaa esiintyisi ainoastaan pöytäkoneen kanssa? Se on piuhalla kiinni modeemissa. Välillä olen tehnyt töitä läppärillä langattomasti ja sillä en ole tätä modeemin boottailuongelmaa päässyt todistamaan.

Käyttäjätaso 3

Hei,

Viime päivinä olen vain vähän ehtinyt olemaan koneella niin en ole huomannut ongelmia kunnes nyt taas. Kesken pelien modeemi päätti bootata itsensä. Vähän aloin epäilemään, että ongelmaa esiintyisi ainoastaan pöytäkoneen kanssa? Se on piuhalla kiinni modeemissa. Välillä olen tehnyt töitä läppärillä langattomasti ja sillä en ole tätä modeemin boottailuongelmaa päässyt todistamaan.

Kun pelatessa huomasit, että yhteys meni poikki niin kävitkö sillon modeemista tarkastamassa, että kaikki valot siitä sammui? 

Hei,

Joo modeemi boottasi silloinkin itsensä. Tänään olen käyttänyt paljonkin nettiä ilman ongelmia. Seurataan tilannetta.

A problem occurred:The VMG3925-B10B cannot connect to Internet. Please check WAN settings or contact your ISP.

Näin sanoo modeemi kun se on käynnistelemässä itseään. Tiedä sitten onko asetuksissa jokin vialla. En osaa niitä juurikaan tulkita sen tarkemmin. Tänään on kahdesti bootannut modeemi.

Osallistu keskusteluun