Vastattu

Zyxel VMG3925-B10B

  • 4 joulukuu 2016
  • 18 kommenttia
  • 1922 katselukerrat

Modeemi siis katkoo yhteyttä silloin tällöin. Joskus monta kertaa päivässä tai vain pari kertaa. Resetoinnit ym. tehty ei vaikutusta. Ohjelmistoversio on uusi VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0. Pitäisikö laittaa vanhaa firmwarea tulemaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 21 joulukuu 2016, 12:24

Laitoin testimielessä tulemaan vanhemman firmwaren. Kolme kertaa oli linja pätkinyt viimeisen 24 tunnin aikana mitä täältä näki, katsotaan vaikuttaako asiaan.
Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Hemmetti pyydettiin lähettämään laitteen sarjanumero ja tiestysti unohdin. No modeemi on siis Zyxel VMG3925-B10B ja sarjanumero S164108112994. Ohjelmistoversio VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D. Tänne pyydettiin viestiä lähettämään, josko firmware pitäisi palauttaa n5:een? Itse tässä olen pohtinut onko tuo hyvä juttu vai ei. Todennäköisesti pakollista tai laatikko on vaan paska. Tossa 6 firmwaressa ollut kuulemma monella ongelmia. Lisäksi tää modeemi kuumenee yllättävän paljon, vaikka on optimaalisessa paikassa. Muutenkin heppoinen kapistus. Eli yhteys pätkii sattumanvaraisesti. Katkokset ovat tosi lyhyitä, mutta ärsyttäviä. Välillä tulee ketjuun monta katkoa ja sitten taas toimii jne.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitos lisätiedoista 🙂 Elisa_6 ohjelmistoon on tietojemme mukaan tullut korjaus parisen viikkoa sitten, eikä pätkimistä tulisi enää ilmetä samaan tapaan kuin aikaisemmin. Laajakaistan linjaa ei tällä hetkellä saa mitattua, onkohan yhteys päällä? Modeemihan on tosi uusi, tietojemme mukaan elokuussa lähetetty. Tekemääsi hammastikku-resettiä ei ole havaittavissa modeemin lokissa, voisitko tehdä sen vielä kertaalleen?
Anteeksi paljon viesti oli menny roskakoriin mutta kyllä resetoin zyxelin ilmeisesti huonolla menestyksellä. Täytyy tehdä uudestaan. Tää on muteen loistava palsta-nevoja tulee. jep jatketaan
Onkohan resetointi onnistunut vai ei? Viikonloppu meni suht ok, mutta taas on pätkiminen alkanut. Sellaisia lyhyitä todella ärsyttäviä katkoksia-haetaan verkkoa. VMG3925-B 10B_Elisa6_V511AARB4D0 on firmware. Asiakasnumero: asiakasnumero piiloon.. Eli heti maantaista alkoi temppuilemaan. Modeemi lämpenee kumman nopeasti ja on sellainen ollut alusta asti vaikka sijaitsee hyvässä paikassa. Ikävä sanoa, mutta tää on heikoin nettiyhteys mitä mulla on ollut-syytä en tiedä. Aluksi toimi hyvin uutena, sitten alkoi ongelmat ja loppua ei näy. Nää katkokset ovat siis tosi lyhyitä. Ja joo raksi on poistettu kohdasta nopeakäynnistystoiminta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämä on julkinen keskustelualue. Tänne ei saa koskaan kirjoittaa mitään henkilökohtaisia tietoja kuten (koko) nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai asiakasnumeroa.
hyvä tietää, että tää oli se tärkein asia
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitoin testimielessä tulemaan vanhemman firmwaren. Kolme kertaa oli linja pätkinyt viimeisen 24 tunnin aikana mitä täältä näki, katsotaan vaikuttaako asiaan.
Kiitoksia paljon. Katsotaan.
Joo vanha päivitys pahensi asiaa. Pätkii yhtenään.
ja nyt on rauhallista mutta kuinka kauan
Minulla sama ongelma. Onko tähän tullut ratkaisua? Mikä firmware -versio toimii vai toimiiko mikään?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Voimme kokeilla uudempaa firmistä jos haluat, lisää asiakasnumerosi palstaprofiiliin, tai laita meille yksityisviestillä (https://elisa.fi/palstatiimi) se ja modeemin sarjanumero, niin pääsen katsomaan. Kiitos!
Radiokanavan vaihto wlan boksissa näyttäisi tepsivät pätkimiseen kun UA oli macbook. Laitoin kanavan 8.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Joo tuo on oikea metodi jos Applen kanssa wifi-ongelmaa, eivät ymmärrä 12+ kanavia.
Itsellä kyseinen modeemi toiminut noin puolitoista vuotta lähestulkoon temppuilematta kunnes alkoi pari viikkoa sitten yöaikaan kadottamaan nettiyhteyden. Joka kerta löytää sen kuitenkin uudelleen ihan vaan sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Reitittimen kautta pyöritetään peliserveriä 24/7, joten olisi äärimmäisen tärkeää ettei tuo netti pätkisi _ikinä_ . Reitittimeen on määritelty tällä hetkellä kahden konsolin portit port forward toiminnolla, joten vaivannäön vuoksi en haluaisi resetoida reititintä. Mikäli ehdotuksenne on päivittää/palauttaa firmware niin voiko sen suorittaa säilyttämällä nykyiset asetukset?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
VMG3925 reittimestä saa otettu asetukset talteen varmuuskopioksi, eli melkein suosittelisin itse tämän varmuuskopion ottamisen jälkeen koittamaan tuota resetointia ja sen perään palautus asetuksille tiedoston kautta. Pelkkä päivitys tai päivityksen rollback ei välttämättä itsessään auta mitään, jos laitteen muistissa on jotain jumissa, saattaa olla ettei tuo päivitys edes mene läpi tai että tuo jumiutuu siitä vain pahemmin
Reititin on viimeaikoina alkanut menettää internet yhteyden jo useampaan kertaan päivässä useasta resetoinnista huolimatta. Mahtaako kyse olla nyt palvelun tarjoajan päädystä vai yksinkertaisesti surkeasta reitittimestä?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Voi olla kumpi vaan. Helpoin on napata reititin pois välistä ja testailla, jatkuuko pätkiminen. Jos jatkuu, niin ongelma todennäköisimmin modeemissa tai linjassa. Mikäli ilman reititintä toimii, niin sitten viittaisi reitittimen ongelmaan.

Osallistu keskusteluun