Vastattu

Zyxel VMG3925-B10B

  • 4 joulukuu 2016
  • 36 kommenttia
  • 2346 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

36 kommenttia

Käyttäjätaso 3

A problem occurred:The VMG3925-B10B cannot connect to Internet. Please check WAN settings or contact your ISP.

Näin sanoo modeemi kun se on käynnistelemässä itseään. Tiedä sitten onko asetuksissa jokin vialla. En osaa niitä juurikaan tulkita sen tarkemmin. Tänään on kahdesti bootannut modeemi.

 

Olisiko sinun vielä mahdollista kokeilla yhteyttä jostain toisesta puhelinpistokkeesta ja mielellään myös toisella puhelinjohdolla? :slight_smile:

Ei ole mahdollisuutta kokeilla toisella pistokkeella tai piuhalla.

Olen tässä muutaman päivän päässyt kunnolla testaamaan modeemin toimivuutta ja nyt ei ole katkoksia ilmennyt. Olisikohan mahdollisesti se edellinen tehdasasetuksien palautus auttanut vaivaan. Kerran tuo käynnisti itsensä kun tänne viimeksi kirjoittelin, mutta tosiaan vaiva on helpottanut sittemmin.

Hei,

Tänä iltana taas modeemi päätti bootata itsensä kaksi kertaa noin 5 min välillä uudestaan. Pelit meni suorastaan persikalleen. En jaksanut jäädä seuramaan tilannetta enempää. Tuleeko modeemi uusia vai mistä on kyse?

 

Edit // Sanavalinta -Patomiäs

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ainakin toi sun nykynen on jo kohtalaisen vanha, eli oma suositus olis ainakin kokeilla uudella modeemilla että toimistko paremmin. 2-3 vuotta on sellanen luotettava aika modeemeille, toki monet kestää pidempäänkin mutta ton ajan ylityttyä ollaan vähän veitsenterällä aina että kuin pitkään purkki jaksaa jatkaa toimintaansa

Windows verkon diagnostiikka antaa tällaisen ilmoituksen kun netti on päällä ja toimii mielestäni:

 

“Windows ei pysty tunnistamaan tämän verkon välityspalvelimen asetuksia automaattisesti”

Windows myös sanoo ettei pysty korjaamaan tätä vikaa itse. Voisiko tämä aiheuttaa modeemin boottailua?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Windows ei kovinkaan hyvin yleensä noita osaa itse kertoilla, kertoo vain sen minkä ensimmäisenä näkee :/ Esimerkiksi “DNS palvelin ei vastaa”  mikä on suhteellisen yleinen kohdattu virheilmoitus tarkoittaa vain ettei DNS palvelinta kohden lähetettyyn pyyntöön saatu mitään vastausta. Se ei ota siis kantaa että onko palvelinta olemassa mitä kutsutaan tai edes että onko laite internetissä, useimmiten tuo johtuukin siitä että linja nettiin on jostain kohtaa poikki. Sama vika tuon välityspalvelimen asetuksia koskevan virheilmoituksen kanssa. Jos netti toimii välillä normaalisti eikä asetuksia vaihtele verkkopuolelta mielivaltaisesti koko ajan, on se puoli kunnossa kyllä ja ongelma jää pätkintään muualla. Ootko vielä kerinnyt toista modeemia testaamaan? :) 

Ei ole toista modeemia, jolla kokeilla. Olen kuitenkin rajannut tämän ongelman pöytäkoneeseeni. Muilla laitteilla (piuhalla tai wifissä) ongelmaa ei esiinny. Ainoastaan pöytäkoneella modeemi boottaa itseään syystä tai toisesta. Kokeilin myös toista ethernet kaapelia ja sama ongelma jatkui. Olen formatoinut tietokoneen ja yrittänyt monenlaisia asetuksia säätää. Kokeilen vielä päivittää verkkoajurit emolevy valmistajan (MSI) kautta josko sillä saisi jotain tuloksia. En ole varma onko koneessa nyt kiinni vain nuo windowsin kautta tulleet verkkoajurit.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Modeemin ei tulisi kaatua siitä, että siihen kytkee tietokoneen. Eli ongelma on kyllä modeemissa.

Ethän ole asentanut koneelle mitään avustaja-ohjelmaa? Parhaat työkalut yhteyden toimivuuden selvittämiseksi ovat käyttöjärjestelmässä itsessään, ipconfig, ifconfig, netsh, ping jne. Yhteysavustajat yleensä aiheuttavat vain enemmän ongelmia kuin mitä ratkaisevat.

Kun asensit käyttöjärjestelmän uudelleen, kokeilitko modeemin toimintaa pelkällä käyttöjärjestelmällä vai ryntäsitkö heti asentamaan ziljoona sovellusta?

Jos asensit saman tien ziljoona sovellusta, emme voi tietää, onko nyt loppujen lopuksi niin, että joku sovellus luo liikennettä, josta modeemi ei selviydy.

 

Mikäli et halua hankkia parempaa modeemia vielä tässä vaiheessa, voit toki kokeilla näitä:

  • Etsi modeemin hallinnasta ALG, application layer gateway, osio ja käännä kaikki ALG:hen liittyvä pois päältä, eli valitse disable. VMG3925-B10B käyttöohjeen mukaan nämä pitäisi löytyä Network setting | NAT | ALG.
     
  • Siltaa yksi modeemin Ethernet-porteista. Jos käyttöjärjestelmässäsi on verkkoyhteydelle asetus julkinen verkko, ota se käyttöön. Kytke tietokone modeemin sillattuun porttiin.

 

Modeemin ei tulisi kaatua siitä, että siihen kytkee tietokoneen. Eli ongelma on kyllä modeemissa.

Ethän ole asentanut koneelle mitään avustaja-ohjelmaa? Parhaat työkalut yhteyden toimivuuden selvittämiseksi ovat käyttöjärjestelmässä itsessään, ipconfig, ifconfig, netsh, ping jne. Yhteysavustajat yleensä aiheuttavat vain enemmän ongelmia kuin mitä ratkaisevat.

Kun asensit käyttöjärjestelmän uudelleen, kokeilitko modeemin toimintaa pelkällä käyttöjärjestelmällä vai ryntäsitkö heti asentamaan ziljoona sovellusta?

Jos asensit saman tien ziljoona sovellusta, emme voi tietää, onko nyt loppujen lopuksi niin, että joku sovellus luo liikennettä, josta modeemi ei selviydy.

 

Mikäli et halua hankkia parempaa modeemia vielä tässä vaiheessa, voit toki kokeilla näitä:

 

  • Etsi modeemin hallinnasta ALG, application layer gateway, osio ja käännä kaikki ALG:hen liittyvä pois päältä, eli valitse disable. VMG3925-B10B käyttöohjeen mukaan nämä pitäisi löytyä Network setting | NAT | ALG.
     
  • Siltaa yksi modeemin Ethernet-porteista. Jos käyttöjärjestelmässäsi on verkkoyhteydelle asetus julkinen verkko, ota se käyttöön. Kytke tietokone modeemin sillattuun porttiin.

 

Hei, tässä saattaa olla jotain perää. Olen heti formatoinnin jälkeen asentanut kaikki ohjelmat kerralla. Yhden modeemi resetin jälkeen katselin HBO:ta noin tunnin ilman ongelmia. Sittemmin on pelaillut Battle.netin pelejä ja pelatessa suljin tuon sovelluksen niin vaikutaisi siltä, että modeemin toimivuus olisi hieman parantunut. Tutkin tätä vielä. 

Tänään olen päässyt paljonkin testailemaan tätä ja tuntuu, että ongelma vain pahenee. Formatoin koneen ja kokeilin kolmea eri nettipeliä niin kaikista lähtee netti noin 10 sec pelin käynnistyksen jälkeen. Konekin alkaa hieman kovemmin hyrräämään. Tiedä sitten onko koneesta jokin osa hajoamassa tms..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tänään olen päässyt paljonkin testailemaan tätä ja tuntuu, että ongelma vain pahenee. Formatoin koneen ja kokeilin kolmea eri nettipeliä niin kaikista lähtee netti noin 10 sec pelin käynnistyksen jälkeen. Konekin alkaa hieman kovemmin hyrräämään. Tiedä sitten onko koneesta jokin osa hajoamassa tms..

Ei sulla sattuis oleen nurkissa mitään vanhaa PC:tä tai muuta mistä sais riisuttua erillisen PCI väyläisen verkkokortin ton koneen kanssa testattavaks? 

Osallistu keskusteluun