Kysymys

045xxxxxx Mitä *****a tulee kiitos tilauksesesta, jota en ole tehnyt? Soittakaa ja selitttäkää!!!!

  • 19 elokuu 2015
  • 8 kommenttia
  • 1188 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Satunnainen osallistuja
  • 16 kommenttia
myyjä, Enia Oy Kuopio

Oli tämä sika 045xxxxxxx

Saunalahden laskuun myi *****aa.

edit. numeroita ja nimiä ei tarvitse kaikkien näkeä.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Myyjänn kohde oli kohta 70v vaimo aaamutuimaan. Mystinen juttu on minun puhelimeeni tullut kiitos vaimoni ostoksista- Jos tämä sotkee monimutkaiset puhelinkuvioni, lupaan tehdä laillisen uhkauksen. Satunnaisotannalla valittu kohde esine tai elikko tyuhoutuu.
Tietoliikennekoluttaja out of Hell
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos itse käyttäytyy asiattomasti, on aika turha kitistä toisten asiattomasta käytöksestä. IMO..
Jos vaimo on tehnyt, syystä tahi toisesta, kaupat jotka kaduttavat jo seuraavassa hetkessä, niin hänellä on 14vrk aikaa perua tuo kauppa. Minä käyttäisin nyt tarmoni siihen.
Työtään ne puhelinmyyjätkin vain tekevät. Jos itsestä tuntuu siltä, että on heikko kaiken halvan ja houkuttelevan edessä, kannattaa harkita suoramarkkinointikieltoa. Tai opetella sanomaan 'ei' heti puhelun alkajaisiksi, jottei suotta tuhlata kummankaan osapuolen aikaa enempää.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Tarkistin asiaa ja olet saanut viestin vain sen takia, koska vaimosi tiedoissa on ollut sinun numero pääasiallisena yhteystietona jo vuosia. Äkkiseltään näytti olevan yksinkertainen numeronsiirto tehty matkapuhelinliittymässä. Siirron voi omistaja peruuttaa aina jos haluaa. Jos haluat kysyä muuta tähän liittyen niin voit laittaa minulle yksityisviestiä. Oliko puhelun sisältö ollut epäselvä?
  • Käyttäjätaso 3
    Piampi kirjoitti:
    Jos itse käyttäytyy asiattomasti, on aika turha kitistä toisten asiattomasta käytöksestä. IMO..
    Jos vaimo on tehnyt, syystä tahi toisesta, kaupat jotka kaduttavat jo seuraavassa hetkessä, niin hänellä on 14vrk aikaa perua tuo kauppa. Minä käyttäisin nyt tarmoni siihen.
    Työtään ne puhelinmyyjätkin vain tekevät. Jos itsestä tuntuu siltä, että on heikko kaiken halvan ja houkuttelevan edessä, kannattaa harkita suoramarkkinointikieltoa. Tai opetella sanomaan 'ei' heti puhelun alkajaisiksi, jottei suotta tuhlata kummankaan osapuolen aikaa enempää.

    Olen samaa mieltä, riehuminen vain heikentää itse asian vakavasti otettavuutta.

    Mutta se on totta, että Enialaiset hyvin usein käyttäytyvät miten sattuu. Itselleni soitettiin Enialta:

    "Se on xxx Saunalahdelta terve." (Saunalahti ei soita myyntitarkoituksessa kenellekään, eli yritys on Enia.)

    Minä: "Soitatko siis Enialta vai Saunalahdelta?"

    "Saunalahdeta kyllä soittelen tässä ja.."

    Minä: "Aijaa, mistä sieltä?"

    "Nyt kyllä pätkii, en enää kuule mitään!" Sitten lyötiin luuri korvaan.

    :D

    Käyttäjätaso 4
    Mikäli kohtaatte asiatonta käytöstä tai harhaanjohtavaa markkinointia Enialta tai keneltä tahansa Elisaa edustavalta henkilöltä, kannattaa asiasta ilmoittaa esim. minulle yksityisviestillä. Voin välittää palautteen eteenpäin kyseessä olevan henkilön esimiehelle. 🙂
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    ParrakasNainen kirjoitti:Mutta se on totta, että Enialaiset hyvin usein käyttäytyvät miten sattuu. Itselleni soitettiin Enialta;

    "Se on xxx Saunalahdelta terve." (Saunalahti ei soita myyntitarkoituksessa kenellekään, eli yritys on Enia.)
    Minä: "Soitatko siis Enialta vai Saunalahdelta?"
    "Saunalahdeta kyllä soittelen tässä ja.."
    Minä: "Aijaa, mistä sieltä?"

    Totta tuokin, mutta; täytyy muistaa, että Enia on puhelinmyyntiyritys. Sinne hakeutuvat töihin nuoret, joilla on tarve rahalle ja enemmän tai vähemmän aikaa hankkia sitä. Sinne ei hakeudu, eikä sinne erityisesti haetakaan, puhelin- ja nettiliittymistä tietävät ja kiinnostuneet henkilöt. Siellä on suurin osa sellaisia, jotka eivät tiedä mitä eroa on Saunalahdella, Elisalla ja Enialla. Tai että onko niillä edes eroa. Siellä istuu nuoria ihmisiä luurit päässä soittamassa ennaltavalittuihin numeroihin ja lukemassa ennaltakirjoitetuja spiikkejä kaikille soittoon vastanneille. Jos asiakas vastaa "ei kiinnosta", lukee tämä enialainen paperistaan siihen sopivan vasta-argumentin. Se paperin lukeminen on hänen työtään. Ilman näitä papereitaan näistä myyjistä suurin osa ei pärjäisi näissä keskustelussa alkuunkaan, koska he eivät tiedä mitään liittymistä sun muista vastaavista.  Liian usein nämä enialaiset (ja muutkin) puhelinmyyjät mielletään asiakaspalvelun henkilöiksi, ja heiltä odotetaan ja tivataan vastauksia kaiken maailman ongelmiin, mitä ikinä on ollut, liittyen vähänkään puhelimeen/tietokoneeseen. Sitten kun ei vastausta löydy, haukutaan varsin nopeasti ammattitaidottomaksi. Ainoat säännöt näillä enialaisilla (ja monella muulla, ei tosin kaikilla) on; "Asiakkaalle ei saa valehdella" ja "Tee mitä tarvitaan, jotta saat kaupat." Ja jos ei kauppaa tule tarpeeksi, niin ei tarvitse vaivautua jatkossa tulla enää paikalle.

    Yllämainitut asiat ovat täysin normaaleja käytäntöjä kaikissa puhelinmyyntiyrityksissä. Näin ollen en rikkonut Eniallekin allekirjoittamaani vaitiololupaustani näistä tässä kertoessani. Seuraavan sanomani kohdalla en ole enää niin varma asian hyväksyttävyydestä, mutta sanon sen kuitenkin; Olin Enialla aikoinani töissä. Joka puhelussa esittelin itseni Saunalahdelta soittavaksi. Näin minut neuvottiin tekemään, ja näin sen minulle kerrottiin myös olevan. Eli en usko näistä nuorista enialaisista monenkaan oikeasti tietävän, että on millään tapaa harhaanjohtavaa sanoa olevansa Saunalahdelta. Minulle ainakin varsin yksiselitteisesti kerrottiin, etä Enia on Saunalahti. Palkanmaksu vain tapahtuu tuon tytäryhtiön kautta, mutta samaa puljua kaikki ollaan. Ja minä kerroin kavereilleni olevani Saunalahdella töissä. Vasta vuosia myöhemmin sain tietää etten ollut ollutkaan.

    Ugh, olen puhunut :smileyangry:
    Käyttäjätaso 7
    Piampi kirjoitti:

    ammattitaidottomaksi. Ainoat säännöt näillä enialaisilla (ja monella muulla, ei tosin kaikilla) on; "Asiakkaalle ei saa valehdella" ja "Tee mitä tarvitaan, jotta saat kaupat." Ja jos ei kauppaa tule tarpeeksi, niin ei tarvitse vaivautua jatkossa tulla enää paikalle.

    Ja kumpikohan noista säännöistä joustaa ensinnä.

    Tosin, kuten totesit, noiden myyjien osaamistaso (keskimäärin) ei päätä huimaa. Kun ei tiedä, ei voi valehdella. Voi korkeintaan puhua hieman muunneltua totuutta...

    (ja tämähän pätee sitten ihan kaikkiin myyntihenkilöihin aina pankkitädeistä lähtien)
    Käyttäjätaso 3
    Piampi kirjoitti:
    ParrakasNainen kirjoitti:Mutta se on totta, että Enialaiset hyvin usein käyttäytyvät miten sattuu. Itselleni soitettiin Enialta;

    "Se on xxx Saunalahdelta terve." (Saunalahti ei soita myyntitarkoituksessa kenellekään, eli yritys on Enia.)
    Minä: "Soitatko siis Enialta vai Saunalahdelta?"
    "Saunalahdeta kyllä soittelen tässä ja.."
    Minä: "Aijaa, mistä sieltä?"

    Totta tuokin, mutta; täytyy muistaa, että Enia on puhelinmyyntiyritys. Sinne hakeutuvat töihin nuoret, joilla on tarve rahalle ja enemmän tai vähemmän aikaa hankkia sitä. Sinne ei hakeudu, eikä sinne erityisesti haetakaan, puhelin- ja nettiliittymistä tietävät ja kiinnostuneet henkilöt. Siellä on suurin osa sellaisia, jotka eivät tiedä mitä eroa on Saunalahdella, Elisalla ja Enialla. Tai että onko niillä edes eroa. Siellä istuu nuoria ihmisiä luurit päässä soittamassa ennaltavalittuihin numeroihin ja lukemassa ennaltakirjoitetuja spiikkejä kaikille soittoon vastanneille. Jos asiakas vastaa "ei kiinnosta", lukee tämä enialainen paperistaan siihen sopivan vasta-argumentin. Se paperin lukeminen on hänen työtään. Ilman näitä papereitaan näistä myyjistä suurin osa ei pärjäisi näissä keskustelussa alkuunkaan, koska he eivät tiedä mitään liittymistä sun muista vastaavista.  Liian usein nämä enialaiset (ja muutkin) puhelinmyyjät mielletään asiakaspalvelun henkilöiksi, ja heiltä odotetaan ja tivataan vastauksia kaiken maailman ongelmiin, mitä ikinä on ollut, liittyen vähänkään puhelimeen/tietokoneeseen. Sitten kun ei vastausta löydy, haukutaan varsin nopeasti ammattitaidottomaksi. Ainoat säännöt näillä enialaisilla (ja monella muulla, ei tosin kaikilla) on; "Asiakkaalle ei saa valehdella" ja "Tee mitä tarvitaan, jotta saat kaupat." Ja jos ei kauppaa tule tarpeeksi, niin ei tarvitse vaivautua jatkossa tulla enää paikalle.

    Yllämainitut asiat ovat täysin normaaleja käytäntöjä kaikissa puhelinmyyntiyrityksissä. Näin ollen en rikkonut Eniallekin allekirjoittamaani vaitiololupaustani näistä tässä kertoessani. Seuraavan sanomani kohdalla en ole enää niin varma asian hyväksyttävyydestä, mutta sanon sen kuitenkin; Olin Enialla aikoinani töissä. Joka puhelussa esittelin itseni Saunalahdelta soittavaksi. Näin minut neuvottiin tekemään, ja näin sen minulle kerrottiin myös olevan. Eli en usko näistä nuorista enialaisista monenkaan oikeasti tietävän, että on millään tapaa harhaanjohtavaa sanoa olevansa Saunalahdelta. Minulle ainakin varsin yksiselitteisesti kerrottiin, etä Enia on Saunalahti. Palkanmaksu vain tapahtuu tuon tytäryhtiön kautta, mutta samaa puljua kaikki ollaan. Ja minä kerroin kavereilleni olevani Saunalahdella töissä. Vasta vuosia myöhemmin sain tietää etten ollut ollutkaan.

    Ugh, olen puhunut :smileyangry:

    Joo, olen samaa mieltä, että ihmisethän itse suostuvat kuitenkin ostamaan tavaraa. "Minulle pakkomyytiin".. Joopa joo.

    Tiedän kyllä, mikä Enia on ja mitä sen kuuluukin tehdä. Tiedän toki myös, että myyjien ammatti on hankalaa, sillä lähtökohtaisesti ihmisiä ei kiinnosta, sillä he mieltävät Enian tyylin sellaiseksi, että jotain voi jäädä kertomatta. Tämä taas johtaa kertomaasi tilanteeseen, jossa etenkin nuoret henkilöt koittavat saada rahaa aikaan. Oravanpyörä.

    Osallistu keskusteluun