Kysymys

3G tilauksen käsittelyaika


Kuinka pitkä on 3G pakettitilauksen käsittelyaika tällä hetkellä? Tilasin Fiksu 3G-liittymän Nokian N73ME puhelimella 6.1, eikä tilaukselleni ole tehty vielä mitään. Milloin mahdollisesti saan puhelimen ja liittymän itselleni?Jos on valinnut puhelimen maksutavaksi kertamaksun, tuleeko tämä summa ensimmäiselle laskulle vai miten?

363 kommenttia

Juu puhelimesta pitäisi tulla maksu ensimmäisellä laskulla.
Asian käsittelyhän venyy jos tavaraa ei ole varastossa. Olen lueskellut nopeimpia tapauksia, että on tilattu perjantaina ja tullut puhelin jo tiistaina.
Itsellä tilauksessa kans kapula, mutta laitetta ei ole varastossa niin varmaan parisen viikkoa vierähtää. Toivottavasti ei kauempaa :>
Kuinka pitkä on 3G pakettitilauksen käsittelyaika tällä hetkellä? Tilasin Fiksu 3G-liittymän Nokian N73ME puhelimella 6.1, eikä tilaukselleni ole tehty vielä mitään. Milloin mahdollisesti saan puhelimen ja liittymän itselleni?Jos on valinnut puhelimen maksutavaksi kertamaksun, tuleeko tämä summa ensimmäiselle laskulle vai miten?


Oletko tilannut puhelimen numeronsiirrolla vai uudella numerolla. Mikäli olet tilannut numeronsiirrolla, niin puhelin lähtee sinulle kun numeronsiirto on varmistunut. Ikävä kyllä emme pystyneet katsomaan suoralta kädeltä tilannetta sinun osalta, koska et ole antanut palsta-rekisteröinnin yhteydessä asiakas- ja/tai puhelinnumeroasi.

/ Panu.

Kuinka pitkä on 3G pakettitilauksen käsittelyaika tällä hetkellä? Tilasin Fiksu 3G-liittymän Nokian N73ME puhelimella 6.1, eikä tilaukselleni ole tehty vielä mitään. Milloin mahdollisesti saan puhelimen ja liittymän itselleni?Jos on valinnut puhelimen maksutavaksi kertamaksun, tuleeko tämä summa ensimmäiselle laskulle vai miten?


Oletko tilannut puhelimen numeronsiirrolla vai uudella numerolla. Mikäli olet tilannut numeronsiirrolla, niin puhelin lähtee sinulle kun numeronsiirto on varmistunut. Ikävä kyllä emme pystyneet katsomaan suoralta kädeltä tilannetta sinun osalta, koska et ole antanut palsta-rekisteröinnin yhteydessä asiakas- ja/tai puhelinnumeroasi.

/ Panu.


Tilaus on uudella numerolla. Päivitän profiiliini kyseiseiset tiedot.
Uskomatonta, mutta totta.
tein reilu kuukausi sitten nrosiirron toiselle op:lle. mielestäni peruin siirron sl:n kautta, mutta kas kummaa liittymä siirtyikin pois.
Eilen vielä liittymällä soittelin ja oma.saunalahdesta tänään katsoin että nro on SL:llä ja vaihtumassa huomenna ykkönen 3G-liittymäksi. Tilasin siis kytkypuhelimen kyseiseen nroon vuoden vaihteessa ja soitinkin jokunen päivä sitten vielä aspaan varmistaakseni että homma on kunnossa ja puhelin tulossa kun mitään ei ole kuulunut. Kaikki kunnossa aspa vakuutti.

No, puhelin on nyt paikallisessa postissa ja nro toisella op:lla. soitin SL:n aspaan mitä tapahtuu... Ehdotin että laitetaan kytkyyn toinen numeroni joka jo on Saunalahdella ja haen puhelimen. Ei onnistu, ei millään vakuutteli aspa. Nyt he lähetttävät uuden puhelin ja toimitusaika kysymysmerkki.

Kuinka helppoa olisi ollut vain vaihtaa numeroa ja hakea huomenna puhelin postista ja olla taas tyytyväinen ihminen.
En tiedä kumpi tässä on asiat rysinyt SL vai toinen operaattori, mutta jokatapauksessa aspan joustamattomuus oli itselleni yllätys.
Käyttäjätaso 2
Hei,

Jos numeron ei ole ollut tarkoitus siirtyä, voimme koettaa neuvotella numeron pikapalautuksesta vastaanottaneen operaattorin kautta. Profiilistasi puuttuivat asiakastiedot, joten en nyt suoraan päässyt kiinni ongelmaan, mutta päivitätkö profiilisi tiedot tai lähetä YV, niin katsotaan mitä asialle olisi tehtävissä.

t.
Pekka / SL
Onko tämä se ketju jossa voi kysellä tilauksen etenemistä?  🙂 Eilen sain hyväksynnän tilaukselle puhelimitse mutta onkos N82:sta varastossa? Ja alkuperäinen tilaus on tehty jo 2.1.2008.
Käyttäjätaso 2

Onko tämä se ketju jossa voi kysellä tilauksen etenemistä?  🙂 Eilen sain hyväksynnän tilaukselle puhelimitse mutta onkos N82:sta varastossa? Ja alkuperäinen tilaus on tehty jo 2.1.2008.


Ei ole moista ketjua. Tilauksesi varmasti etenee sukkelasti, ainakin N82:sta on varastossa, katsotaan jos saataisiin postiin vielä tällä viikolla.

Voimme kehittää tiedotusta tai erilisia palveluita OmaSL-itsepalveluun, joiden avulla tilauksen seuraaminen olisi helpompaa jolloin näitä "missä tilaukseni menee" viestejä ei tarvitsisi Palstalle tai asiakaspalveluun päivittäin esittää. Win-win.

Kertokaa siis ideoita ja ehdotuksia, miten ja mitä tietoa haluaisitte saada 3G-liittymän tilauksesta?

t
Pekka / SL
Kiitos Pekalla, homma hoitui paremmin kuin hyvin  :D

Vaikka itse nyt olenkin tyytyväinen palveluun, niin ehkä hieman silti ihmetyttää miksi palstalle avautuessa saa apua vaikka aspa ei asiassa "pystynyt" auttamaan... Voi niitä jotka eivät palstalle osaa/tajua tulla tarinaansa kertomaan
No oikeastaan minulle riittäisi tilauksesta vain se tieto että tilaus on ylipäätään mennyt perille, sitä ei nähnyt mistään. Sivuille tulisi tilauksen tiedot joista näkisi esim. että tilaus on oikein, ja kerrottaisiin onko puhelinta varastossa ja milloin puhelin on laitettu/laitetaan matkaan. Yksi asia mikä hieman ihmetytti oli että kun tilausta tehdessäni 2.1.2008 oli selvinnyt yhteystiedoissa jotain häikkää niin teiltä tuli postitse kirje asiasta eikä esim. soitettu tai laitettu sähköpostia. Kirje oli päivätty samalle päivälle kun tein tilauksen mutta viikko meni kirjeen matkatessa postilaatikkooni, eli aikaa hieman tuhraantui. Sitä kun on niin malttamaton, heh.  🙂

No oikeastaan minulle riittäisi tilauksesta vain se tieto että tilaus on ylipäätään mennyt perille, sitä ei nähnyt mistään. Sivuille tulisi tilauksen tiedot joista näkisi esim. että tilaus on oikein, ja kerrottaisiin onko puhelinta varastossa ja milloin puhelin on laitettu/laitetaan matkaan.


No laitanpa sittenkin tämän myös tänne, johon alunperin pitikin kirjoittelemani:

Tuossa jo olikin kattava lista niistä tiedoista, mitkä olisi hyvä saada Oma-sivulle näistä kytkytilauksista ja niiden puuttuessa haluaisin udella, onkos noita Nokia E51 -puhelimiakin varastossa, vaiko vaan myynnissä (tulevat sitten joskus)? Oli tai ei, niin mikähän mahtaisi olla arvioitu toimitusaika, kun vaihdan Saunalahdella jo olevan normiGSM numeroni uuden puhelinkytkyn myötä 3G:ksi? Eli milloin voisin odotella puhelinta saapuvaksi?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Voimme kehittää tiedotusta tai erilisia palveluita OmaSL-itsepalveluun, joiden avulla tilauksen seuraaminen olisi helpompaa jolloin näitä "missä tilaukseni menee" viestejä ei tarvitsisi Palstalle tai asiakaspalveluun päivittäin esittää. Win-win.

Kertokaa siis ideoita ja ehdotuksia, miten ja mitä tietoa haluaisitte saada 3G-liittymän tilauksesta?

Osa ideoista toiminee myös muissakin toimituksissa. Joten esim. sopimuksiin voisi laittaa sen "Toiminnassa" edeltäviin tiloihin tarkennuksia. Tässä voisi olla vaikka muutama.
-Odottaa osoitteen tarkistusta
-Odottaa selvitystä / Selvityspyyntö lähetty
-Odottaa luoton tarkistusta
-Odottaa takuuta / asiaa koskeva kirje lähetty
-Odottaa luovuttavan operaattorin hyväksyntää
-Odottaa päätelaitetta varastoon, alustava arvio saapumiselle xx.xx.xxxx
-Odottaa päätelaitteen postitusta
-Päätelaite postitettu
-Odottaa liittymäkorttia
-Liittymäkortti odottaa postitusta
-Liittymäkortti postitettu

Liikaa vaadittu? Entä puuttuuko jokin tila vielä listalta?
Itse uskoisin että näillä tiedoilla suurin osa kyselyistä saa jo suoraan vastauksen hallintasivustolta.

----
Lisätään muutama:
-Tunnistus ei onnistunut, allekirjoitettavat sopimukset lähetetty. Odottaa sopimuspapereita.
-Sopimuspaperit saapuneet

Mikäli olet tilannut numeronsiirrolla, niin puhelin lähtee sinulle kun numeronsiirto on varmistunut.

/ Panu.


Varmistunut? Hetki, jolloin todettu ettei luovuttavalta operaattorilta ole mitään esteitä (määräaikainen sopimus) numeronsiirrolle vai kun numero on siirtynyt uudelle operaattorille? Ensiksi mainittu tilannehan selviää melkein heti liittymän tilattua, eikö?

Nettisivujenne kautta tilattaessa 3G-pakettia numeronsiirrolla, järjestelmä ilmoitti jostain 13 arkipäivästä, mikä kuluu numeronsiirrossa. Puhelin kuitenkin luvattiin toimittaa viikossa, kun sitä kerran oli tarjolla (Nokia E51 musta). Aspasta viestitettiin kysyessäni, että puhelin ja SIM-tulevat samaan aikaan ja noin viikko menee.

Toi 13 arkipäivää ja numeronsiirron varmistaminen herättivät kysymysmerkkiä sisälläni, siksi nyt tännekkin kirjoitan. Eli mielestäni selvyyttä em. asioihin, puhelimen toimitusaika näkyviin tai varastotilanne. Myös muiden ehdotukset olivat mielestäni hyviä.

Tilausjärjestelmään oli eksynyt jotain vanhoja tarjouksia (1800 min puhetta..). Mutta kiitos kuitenkin suhteellisen nopeasta vastausajasta sähköpostitiedusteluihin, vaikka tosin niiden informaatio jäikin aika heikoksi.

Päätöksen tehtyä, tilaus seuraa aika nopeasti. On aika ärsyttävä, kun uuden puhelimen saapumiseen liittyy epävarmoja asioita. Koska se nyt tulee, tuleeko ennen vkl, koska pääsee näpräämään jne. kyllä te tiedätte...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Mikäli olet tilannut numeronsiirrolla, niin puhelin lähtee sinulle kun numeronsiirto on varmistunut.
/ Panu.


Varmistunut? Hetki, jolloin todettu ettei luovuttavalta operaattorilta ole mitään esteitä (määräaikainen sopimus) numeronsiirrolle vai kun numero on siirtynyt uudelle operaattorille? Ensiksi mainittu tilannehan selviää melkein heti liittymän tilattua, eikö?

Tuo varmistunut liittyy siihen, että olikohan se Viestintäviraston ohje siitä, että numeron siirrossa täytyy olla tietty väli, jotain 5-10 arkipäivää. Sitten molemmissa päissä tulee vielä molempien operaattoreiden käsittelyaikoja lisäksi. Ja jos alkuperäisellä operaattorilla on jonoa parikaan päivää.... u nou.



Mikäli olet tilannut numeronsiirrolla, niin puhelin lähtee sinulle kun numeronsiirto on varmistunut.
/ Panu.


Varmistunut? Hetki, jolloin todettu ettei luovuttavalta operaattorilta ole mitään esteitä (määräaikainen sopimus) numeronsiirrolle vai kun numero on siirtynyt uudelle operaattorille? Ensiksi mainittu tilannehan selviää melkein heti liittymän tilattua, eikö?

Tuo varmistunut liittyy siihen, että olikohan se Viestintäviraston ohje siitä, että numeron siirrossa täytyy olla tietty väli, jotain 5-10 arkipäivää. Sitten molemmissa päissä tulee vielä molempien operaattoreiden käsittelyaikoja lisäksi. Ja jos alkuperäisellä operaattorilla on jonoa parikaan päivää.... u nou.

Tieto siitä, tuleeko numeronsiirto onnistumaan tai ei, selviää kyllä todella nopeasti liittymän tilauksen jälkeen, kuten myös normaalitilanteissa (oletan kuuluvani tähän ryhmään) luottotietojen tarkistus. Jos siirto on todettu mahdolliseksi, niin onko tämän jälkeen enää mitään mahdollisia esteitä siirrolle? Ellei, niin ei mielestäni ole myöskään mitään syytä olla lähettämättä sim-korttia sekä puhelinta postiin "saman tien". Toivoisin asiaan vastauksen Saunalahden puolelta, kiitos.
Yhyy, ei oo vieläkään lähtenyt puhelin matkaan, ei ainakaan viestiä ole tullut asiasta... 😢 Vaikka toissapäivänä sanottiin että "laitetaan puhelin tulemaan".
Kuinkas nopeasti muille on on tullut ensimmäisen kerran infoa tilauksen käsittelystä? Itse tilasin Nokia e51+3g ykkönen (sama liittymä tosin oli jo ennestään) n. 4päivää sitten, eikä ole vielä kuulunut yhtään mitään ei edes minkäänlaista varmistusviestiä että tilaus on tullut perille  :-",,,null,null,2012-03-23 11:51:05.0,0
119,1972,1955,1955,1200142989000,13785,0,56049,0,Vs: 3G tilauksen käsittelyaika,"

Kuinkas nopeasti muille on on tullut ensimmäisen kerran infoa tilauksen käsittelystä? Itse tilasin Nokia e51+3g ykkönen (sama liittymä tosin oli jo ennestään) n. 4päivää sitten, eikä ole vielä kuulunut yhtään mitään ei edes minkäänlaista varmistusviestiä että tilaus on tullut perille  :-


Sama tilanne täälläkin! Kyllä näistä tilauksista ja niiden statuksesta pitäisi edes jotain infoa saada, kun nyt asiakkaat jäävät täydelliseen epävarmuuteen! Kannattaisiko jonkun Saunalahtelaisen hallintopäällikon tilata esim. Verkkokauppa.comista jotain ja ottaa opiksi, miten homman voi hoitaa? Pahimmassa/parhaassa(?) tapauksessa joku asiakas saattaa laittaa tilauksen vetämään jonnekin muualle, jos jää epäilys ettei tilaus ole mennyt edes perille!
Tilasin viime viikon lauantaina ja nyt viime torstaina tuli postitse tilausvahvistus. Puhelin lähtenyt tulemaan toissapäivänä (pe), tosin tästä ei tullut mitään ilmoitusta, katsoin itse oma.saunalahti.fi -sivulta.
Luulis olevan perillä huomenna tai tiistaina.

mutta kieltämättä jos puoli kuukautta rupeaa olemaan jonotus listalla niin pitäisi jo saada vähäsen vaikkapas puheaikaa tai liittymään kohdistuvaa alennusta... ;)


Mutta jos heti tilauksen lähdettyä tilaajalle tulisi automaattinen tilausvahvistus tekstiviestillä, mahdollinen tilauksen käsittelynumero (jolla voisi asioida tarvittaessa) ja ehkä jopa arvioitu tilauksen käsittelyaika, jonka jälkeen tekstiviestitse voisi tulla myöhemminkin tarkempaa informaatiota tilauksen vaiheista jne., niin uskoisin useimpien asiakkaiden olevan huomattavasti tyytyväisempiä, kun nyt ollaan täysin pimennossa ja pitäisi itse soitella tilauksen perään!

Jos asiasta täytyy jotain etanapostilla lähetellä ennen kuin tilaus etenee, niin sen merkitys ainakin asiakkaan kannalta (juridisesti voi olla toisin?) muuttuu merkityksettömäksi ja saataisi jopa nopeuttaa toimitusta?
Täällä tilaus pistetty 1.1 ja tähän mennessä vain tilausvahvistus tullut.. jos ei tällä viikolla ala kuulumaan niin on se kumma. Jos edes jotain infoa saisin missä tilaus viipyy, mutta kun en edes oma.saunalahdesta sitä tietoa saa, sanoo vaan että ei ole seurantatietoja  ??? :-",,,null,null,2012-03-23 11:51:06.0,0
119,1978,1955,1955,1200324107000,0,0,56055,0,Vs: 3G tilauksen käsittelyaika,"

Täällä tilaus pistetty 1.1 ja tähän mennessä vain tilausvahvistus tullut.. jos ei tällä viikolla ala kuulumaan niin on se kumma. Jos edes jotain infoa saisin missä tilaus viipyy, mutta kun en edes oma.saunalahdesta sitä tietoa saa, sanoo vaan että ei ole seurantatietoja  ??? :-


Niin taitaa aina jäädä tuo kohta päivittämättä jollakin sauniksen työntekijällä mutta pitäisi postin seurantakoodin toimia ainakin kun itselläni se toimi ainakin hyvin.
Itse sain tänään tietoa että N82:t oli hetkellisesti loppu mutta tänään tuli lisää. Lupasivat laittaa pikimmiten tulemaan vaan ei ainakaan vielä ole mitään infoa tullut että olisi laitettu postiin.

Niin taitaa aina jäädä tuo kohta päivittämättä jollakin sauniksen työntekijällä mutta pitäisi postin seurantakoodin toimia ainakin kun itselläni se toimi ainakin hyvin.


Kyllähän nuo pitäis olla automaattisia toimintoja jotka koneet hoitaa!? Niin ne on hoidettu muissakin ajantasalla olevissa nettipuljuissa. Kun on vieläpä kyse myös puhelinoperaattorista, niin luulisi olevan halpaa ja helppoa hoitaa samat infot myös tekstiviesteinä, ettei tarvii käydä joka päivä ihmettelemässä tota oma.saunalahtea?
Tosiaan olis hyvä saada jotain infoa jos vaikka itse on mennyt jotain väärin täyttämään ettei tässä tarvis turhaan odotella.
Ekalla sivulla näyttää plehti kattoneen miten jonkun tilaus etenee, niin miettisin vaan, että olis kiva jos minunkin voisitte kattella 😉
Viesti tuli että mullahan on määräaikainen sopimus joten ei voida numeronsiirtoa suorittaa.
Pitää varmaankin soitella ja peruuttaa vanha liittymä itse ja sitten tehdä uusi tilaus ??

Viesti tuli että mullahan on määräaikainen sopimus joten ei voida numeronsiirtoa suorittaa.
Pitää varmaankin soitella ja peruuttaa vanha liittymä itse ja sitten tehdä uusi tilaus ??


Että pari viikkoa piti sitten tuonkin toteamiseen uhrata?! Olisi kyllä logistiikassa kehittämisen varaa. Luulisi asiakastyytyväisyyden ohella kustannustehokkuudenkin lisääntyvän, kun asiat selviäisivät edes suunnilleen välittömästi?

Oma 10.1. tehty liittymän vaihtoni kytkykännyköineen ilmoitettiin tänäaamuna toimitetuksi, joten omalla kohdallani toimitusaika oli siedettävän rajoilla. Ottaen huomioon, että olen jo vuosia ollut Saunalahden asiakas, tuon olisi voinut hoitaa nopeamminkin. IMHO.

"Melkein" yllätyin, kun sentään tuon osasivat textarina ilmoittaa 😉
Mulle napsahti tänään viestiä että puhelin lähetetty ja ensyönä vaihtuu ykkönen+data viestixiin. Tilaus nyt on jo tehty 2.1.2008.

Osallistu keskusteluun