Vastattu

4G+

  • 30 heinäkuu 2018
  • 5 kommenttia
  • 522 katselukerrat

Miks mun honor 8 pro ei pääse 4g+ verkoon roikuu vaan 4g verkossa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 30 heinäkuu 2018, 12:00

Miks mun honor 8 pro ei pääse 4g+ verkoon roikuu vaan 4g verkossa.

Puhelimen pitäisi kyllä tukea LTE-A:ta (3CA) , mutta onko sitä saatavilla käyttöpaikallasi? Toki jos liittymä/SIM-kortti ovat kovin vanhoja , niin sekin voi estää.

Noilla lähtötiedoilla ei oikein tämän enempää osaa sanoa. 😉
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Miks mun honor 8 pro ei pääse 4g+ verkoon roikuu vaan 4g verkossa.

Puhelimen pitäisi kyllä tukea LTE-A:ta (3CA) , mutta onko sitä saatavilla käyttöpaikallasi? Toki jos liittymä/SIM-kortti ovat kovin vanhoja , niin sekin voi estää.

Noilla lähtötiedoilla ei oikein tämän enempää osaa sanoa. 😉
moi tota lisätietoo liittymä 4g 300mb ja käyttö aluella on runsaasti 300mb tolppia ja muutama 600mb tolppa
Käyttäjätaso 7
moi tota lisätietoo liittymä 4g 300mb ja käyttö aluella on runsaasti 300mb tolppia ja muutama 600mb tolppa

Ok.

Jos mahdollista , niin kokeile liittymääsi jossakin toisessa laitteessa. Noin saat vähän osviittaa onko vika liittymässä vai puhelimessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
moi tota lisätietoo liittymä 4g 300mb ja käyttö aluella on runsaasti 300mb tolppia ja muutama 600mb tolppa

SIM -kortti vaihdettu uuteen?

Oletko tarkistanut esim. Cellmapperista (tieto on suuntaa-antava), että nuo nopeampia yhteyksiä tarjoavat solut ovat suunnattu juuri tuohon pääsääntöiseen käyttökohteeseen (esim. kotiin) ja olet niiden kantaman alueella? On meilläkin lähimmässä tolpassa tarjolla nopeampia soluja, mutta meidän kämppä ei ole niiden kantaman alueella. Tästä ei tosin ole haittaa, koska kotona mobiililaajakaistaa tarvitsee todella harvoin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Voi olla, ettei laite tue sellaisia LTE CA -taajuusyhdistelmiä, joita verkko tarjoaa, yleensä B3+B20 tai B3+B7+B20. Voi myös olla, että Huawei ei ole noita sallinut käyttöön Elisan SIM-korteilla, sillä laitteessa saattaa olla rajoitteita verkko-ominaisuuksien suhteen eri operaattoreiden välillä. Voi myös olla, että laitteen käyttöliittymä ei näytä oikein sitä, että onko 4G+ käytössä. Mulla ainakin ku oli P9 testissä niin välillä ei näyttäny oikein CA:n eli 4G+ tilaa.

Joskus verkkoasetuksissa on ollut valittavissa "operaattorin yhdistäminen" tai jokin LTE Cat6 , 12 -valinta. Tarkista, löytyykö sellaisia. Tarkista myös ohjelmistopäivitykset.

Osallistu keskusteluun