Vastattu

4G ongelma

  • 25 marraskuu 2015
  • 11 kommenttia
  • 1243 katselukerrat

Moro! 

Sain tosiaan vuosi sitten joululahjaksi Samsung S3 puhelimen, joka tukee 4G:tä. Ostettiin sitten kylkeen saunalahden 4G liittymä, mutta en ole kertaakaan huomannut, että puhelin olisi toiminut 4G:llä. Ainoastaan 3G on näkynyt. En jaksanut välittää asiasta kunnes tänään ajattelin jos kysyn täältä ongelmastani 🙂 Pitääkö 4G aktivoida jostain asetuksista vai pitäisikö sen tulla automaattisesti puhelimeen? Mikä voisi olla ongelmana? Puhelin kuitenkin tukee 4G:tä ja littymäkin on 4G. SIM korttikin pitäisi olla oikea.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 27 helmikuu 2016, 14:07

Tässä oli tosiaan tosiaan käytössä normaali 3G liittymä jossa ei 4G ominaisuutta ole. Sinänsä selvä asia ja yksityisviesteillä jatketaan keskustelua tämän tiimoilta :)

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
jaaskis12 kirjoitti:
Moro! 

Sain tosiaan vuosi sitten joululahjaksi Samsung S3 puhelimen, joka tukee 4G:tä. Ostettiin sitten kylkeen saunalahden 4G liittymä, mutta en ole kertaakaan huomannut, että puhelin olisi toiminut 4G:llä. Ainoastaan 3G on näkynyt. En jaksanut välittää asiasta kunnes tänään ajattelin jos kysyn täältä ongelmastani 🙂 Pitääkö 4G aktivoida jostain asetuksista vai pitäisikö sen tulla automaattisesti puhelimeen? Mikä voisi olla ongelmana? Puhelin kuitenkin tukee 4G:tä ja littymäkin on 4G. SIM korttikin pitäisi olla oikea.

Käyttöpaikalla pitää olla 4G-verkko saatavilla ja yleensä puhelimen asetuksista pitää sallia sen käyttö. Tarkista puhelimen asetukset ja katso onko kuuluvuuskartan mukaan se 4G-verkko saatavilla käyttöpaikallasi.

http://elisa.fi/kuuluvuus/
Ei ole vuoden aikana millään paikalla toiminut tämä 4G. Espoon latokaskessa siis asun. Mielestäni asetuksetkin on oikein sillä verkkotila (LTE/WCDMA/GSM) on valittu ja en keksi muuta kohtaa josta voisi sallia 4G:n käytön. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Mene puhelimen asetuksiin, sillä lähes kaikkialla on jo 4G. Jos ei näy missään ja puhelin tukee, niin asetukset pielessä. Oletuksena puhelin käyttää 3G/2G automaattinen -tilaa. Puhelimen verkkoasetuksissa valittava LTE/3G/2G automaattinen -tila päälle. Nimitys voi vaihdella puhelimesta riippuen, mutta yleensä kaikkein ylin.

Suosittelen myös vaihtamaan SIM-kortin uuteen, sillä etenkin vanhat kortit eivät tue 4G-verkkoja lainkaan, sanotaanko että 2012 ja aiemmat...

Toivottavasti 4G toimii hyvin!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Huomenta! Jos ei tuosta yllä olevasta ollut apua niin laitahan yksärinä puhelinnumero, joka ei toimi odotetulla tavalla. Ihan mielenkiinnosta voisin kurkkailla tarkemmin. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
matiaas kirjoitti:
Huomenta! Jos ei tuosta yllä olevasta ollut apua niin laitahan yksärinä puhelinnumero, joka ei toimi odotetulla tavalla. Ihan mielenkiinnosta voisin kurkkailla tarkemmin. :)

Juu. Aika "usein" on jäänyt operaattorilla profiili vanhoille asetuksille.

Eli miksi olet vuoden kärsinyt asiasta. Hyvähermoinen immeinen olet, kuten esim. Viiheteen asiakkaankin tulee olla!  ;)
Moi! Palaan taas ongelmaani pitkästä aikaan kun olen puolittain luovuttanut asian suhteen. Laitan tässä samtien puhelinnumeron sinulle YV:nä. Kiitos jo etukäteen!
Heh! Ei ole nopealle netille ollut tarvetta mutta nyt kun on viaplay niin siitä olisi hyötyä. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko puhelin nimenomaan I9305?
Kyllä on!
Käyttäjätaso 3
Yksi syy voi olla, että 4g verkkoon pääsy vaatii varmenteellisen sim-kortin. Vanhalla kortilla käy näin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tässä oli tosiaan tosiaan käytössä normaali 3G liittymä jossa ei 4G ominaisuutta ole. Sinänsä selvä asia ja yksityisviesteillä jatketaan keskustelua tämän tiimoilta 🙂

Osallistu keskusteluun