Vastattu

Aktivointi puhelimen vaihdon jälkeen?

  • 17 kesäkuu 2020
  • 4 kommenttia
  • 702 katselukerrat

Ostin Elisalta puhelimen mutta vanhan puhelimeni suuri Saunalahti sim-kortti ei sovi siihen. Sain tavaratalossa Elisan pienellä myyntiständillä päivystäneeltä puhelinliittymien myyjältä uuteen puhelimeeni sopivan Elisan nano sim-kortin ja hän sanoi sen sopivan yhteen myös Reilu4G -liittymäni kanssa kun vaan syötän puk-koodini. Uusi puhelin ei kuitenkaan hyväksy OmaElisa -sivulta katsomaani puk-koodiani. Sitten etsin taas ohjeita, eli pitääkö minun ensin aktivoida OmaElisassa se nano sim-kortti ja vielä maksaa siitä joku hinta Elisalle jolta ostin tämän uuden puhelimen?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 17 kesäkuu 2020, 20:08

Mikäli sim kortti luovutetaan myymälässä ja voidaan samalla tarkistaa henkilöllisyys niin se voidaan aktivoida siinä samalla. Myyntistandilla voidaan lykätä kouraan aktivoimaton sim jonka voi itse aktivoida oma elisan kautta.

Aktivointi maksaa hinnaston mukaisesti 7 euroa

Oma elisasta näkee liittymän puk koodin veloituksetta ja siellä näkyy sillä hetkellä olevan sim kortin PUK-koodi, mutta ei se aktivoi uutta simmiä. Sillä saa lukitun liittymän auki jos näppäillyt pin koodin liian monesti väärin

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4

Mikäli sim kortti luovutetaan myymälässä ja voidaan samalla tarkistaa henkilöllisyys niin se voidaan aktivoida siinä samalla. Myyntistandilla voidaan lykätä kouraan aktivoimaton sim jonka voi itse aktivoida oma elisan kautta.

Aktivointi maksaa hinnaston mukaisesti 7 euroa

Oma elisasta näkee liittymän puk koodin veloituksetta ja siellä näkyy sillä hetkellä olevan sim kortin PUK-koodi, mutta ei se aktivoi uutta simmiä. Sillä saa lukitun liittymän auki jos näppäillyt pin koodin liian monesti väärin

Elisan verkkokaupassa mainostettiin että puhelimen voi tilata lähimpään Elisan myymälään, mutta sitten tilatessani sitä puhelinta myymälän sijasta sen toimituspaikaksi joutuikin valitsemaan lähimmän R-kioskin. Lähetyksen saapumisesta ilmoittaneen tekstiviestin kilahdettua vanhaan puhelimeeni suunnistin sinne R-kioskille huomatakseni siellä että toimituspaikaksi olikin vaihdettu lähin Posti jossa taas kerrottiin että toimituspaikka oli vaihdettu koska se R-kioski oli ollut täynnä.

Menenkö nyt kuitenkin sinne lähimpään Elisan myymälään johon aluperin oli tarkoituksenani tilata tämä puhelin, ja saanko sieltä uuteen puhelimeeni sopivan valmiiksi aktivoidun nanö-sim kortin ilman lisäveloituksia?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4

Uusi sim kortti maksaa aina. Poikkeustapauksissa aktivointimaksu voidaan hyvittää.

Viitaten yllä olevaan ensimmäiseen vastaukseesikin, tässä tapauksessa pitää hyvittää. Ilmaiseksi katsottavaa puk-koodia jouduin katsomaan koska Elisan ständillä turhaan kehotettiin sitä katsomaan.

Osallistu keskusteluun