Android-puhelin ei tunnista Sim-korttia, eli käynnistettäessä
ei kysy Pin-koodia, ja yläpalkin ilmoitusalueella näkyy sim-kortin muotoinen kuvio jossa on huutomerkki.
Reilu kuukausi sitten kun vaihdoin uuden Sim-kortin puhelimeeni niin ei ole verkko toiminut.
Viisi kertaa olen tilannut uuden kortin.
Tehdasasetukset on kokeiltu palauttaa.
Puhelin on Sony Xperia z1
Sivu 1 / 1
Onko ne uudet kortit aktivoitu ?
Sama ongelma oli jo aiemmilla korteilla.
Yhä uudestaan, et vieläkään nimittäin vastannut, eli; olethan aktivoinut ne kaikki viisi uutta SIM-korttia? Ilman aktivointiahan ne tietenkään toimi.
Ilman että olet tuota kaikkein oleellisinta tietoa korteista vielä kertonutkaan, voin antaa vinkin tulevaan; kuudeskaan uusi SIM-kortti ei tule tilannetta tuosta muuttamaan, joten älä turhaan sitä enää edes tilaa.
Ilman että olet tuota kaikkein oleellisinta tietoa korteista vielä kertonutkaan, voin antaa vinkin tulevaan; kuudeskaan uusi SIM-kortti ei tule tilannetta tuosta muuttamaan, joten älä turhaan sitä enää edes tilaa.
Tuo sama merkki näkyy puhelimessa vaikka Sim-korttia ei ole puhelimessa.
Piampi kirjoitti:Tuo oli mulle uus juttu, vaikka tuo 4g kortteineen on vajaa pari kuukautta vanha ja 2,5 vuotta sitten puhelimen tilauksen yhteydessä jouduin uusimaan myös simin...
Yhä uudestaan, et vieläkään nimittäin vastannut, eli; olethan aktivoinut ne kaikki viisi uutta SIM-korttia? Ilman aktivointiahan ne tietenkään toimi.
Ilman että olet tuota kaikkein oleellisinta tietoa korteista vielä kertonutkaan, voin antaa vinkin tulevaan; kuudeskaan uusi SIM-kortti ei tule tilannetta tuosta muuttamaan, joten älä turhaan sitä enää edes tilaa.
Mutta äkkiähän tämä löytyi:
http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/286/
Ja muokkaus;
Jos ei aktivoinnin jälkeen tunnista simiä, näin monen vaihdon jälkeen vika on pakko olla puhelimessa.
Piampi kirjoitti:Aktivoinnilla ei ole mitään merkitystä siihen tunnistuuko kortti puhelimessa vai ei. Jos korttia ei ole aktivoitu, kysyy puhelin PIN-koodin, muttei löydä verkkoa. Tuossa tapauksessa kortti ei edes tunnistu, eli vika on puhelimessa, jos kortti on oikein paikoillaan ja ei tunnistu.
Yhä uudestaan, et vieläkään nimittäin vastannut, eli; olethan aktivoinut ne kaikki viisi uutta SIM-korttia? Ilman aktivointiahan ne tietenkään toimi.
Ilman että olet tuota kaikkein oleellisinta tietoa korteista vielä kertonutkaan, voin antaa vinkin tulevaan; kuudeskaan uusi SIM-kortti ei tule tilannetta tuosta muuttamaan, joten älä turhaan sitä enää edes tilaa.
Asiaan liittyen, vieläkö tämä ja muuta videot on ajan tasalla? Tämmöisiä olisi hyvä mainostaa enemmän varsinkin täällä ja päivittää sitä mukaan kun tarvitsee. Loistava idea, mennyt multa täysin ohi.
Itse asiaan;
https://www.youtube.com/watch?v=QrFU0YuH_SU&index=18&list=PLoYgvGiwgZk7Fl87OFcZXSdQRzneWa-vv
TOP 100 kysytyintä;
https://www.youtube.com/playlist?list=PLoYgvGiwgZk7Fl87OFcZXSdQRzneWa-vv
Itse asiaan;
https://www.youtube.com/watch?v=QrFU0YuH_SU&index=18&list=PLoYgvGiwgZk7Fl87OFcZXSdQRzneWa-vv
TOP 100 kysytyintä;
https://www.youtube.com/playlist?list=PLoYgvGiwgZk7Fl87OFcZXSdQRzneWa-vv
TeippiToni kirjoitti:Kyllähän nuo ihan ajantasaisia videoita ovat.
Asiaan liittyen, vieläkö tämä ja muuta videot on ajan tasalla? Tämmöisiä olisi hyvä mainostaa enemmän varsinkin täällä ja päivittää sitä mukaan kun tarvitsee. Loistava idea, mennyt multa täysin ohi.
Itse asiaan;
https://www.youtube.com/watch?v=QrFU0YuH_SU&index=18&list=PLoYgvGiwgZk7Fl87OFcZXSdQRzneWa-vv
TOP 100 kysytyintä;
https://www.youtube.com/playlist?list=PLoYgvGiwgZk7Fl87OFcZXSdQRzneWa-vv
Sim-kortti on siis rikkonut puhelimeni?
CyanDragon kirjoitti:Ei. Tai ainakin se on varsin epätodennäköistä.
Sim-kortti on siis rikkonut puhelimeni?
Todennäköisempää on, että puhelimessasi (kortinlukijassa) on vika, jonka takia se ei tunnista SIM-korttia.
Jos puhelimessa on vielä takuuta jäljellä, niin toimita huoltoon. Takuu kattaa tuollaisen, kunhan et ole sitä itse aiheuttanut, esimerkiksi runnomalla SIM-korttia puhelimeen väkivalloin, laittamalla kortin sisään väärinpäin tai muuten voimakeinoja käyttäen.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Elisalaisten sisäänkirjautuminen Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi