Kysymys

Asiakaspalvelun maksullisuus

  • 5 lokakuu 2008
  • 8 kommenttia
  • 1187 katselukerrat

Jossain vaiheessa näköjään soittaminen asiakaspalveluun on muuttunut maksulliseksi. Jonottelin liki puoli tuntia siinä uskossa, että ilmaistahan se on Saunalahden liittymästä. Ei näy olevan.

8 kommenttia


- Asiakkaan ei pidä joutua maksamaan siitä, että hän yrittää selvittää esimerkiksi laskutuksen virhettä tai muuta operaattorista johtuvaa vikaa. Siksi operaattorin pitää hyvittää asiakkaalle palvelun virheen selvittelystä aiheutuneet puhelinkulut. Operaattorit eivät myöskään voi käyttää maksullisuutta näppäränä keinona, jolla vähentävät kuluttajien intoa ottaa heihin yhteyttä ja saavat samalla jonotusaikansa näyttämään paremmilta, toteaa Peltonen.

Näin siis kuluttajavirasto.
Ei muuta kuin aspan puheluista reklamaatiota päälle ja korvausvaatimus vetämään.



Saunalahden asiakaspalvelu ei ole maksullinen vastoin kuin esimerkiksi monien pankkien, autohuoltamoiden taikka lentoyhtiöiden. Asiakaspalvelun palvelunumero on normaalihintainen lankanumero eli kyseessä ei ole myöskään yritysnumero, johon soittaminen matkapuhelimesta olisi kalliimpaa kuin esim. lankanumerosta. Saunalahden asiakaspalveluun voi olla myöskin kaikkina vuorokauden aikoina yhteydessä täysin veloituksetta asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta osoitteessa: http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu.php ' TARGET='_blank

Ja kuten aikaisemmat kirjoittajat ovat todenneet, niin asiaa on käsitelty myöskin aikaisemmin avatuissa keskustelusäikeissä. Jatketaan keskustelua niissä.

/ Panu.
- Asiakkaan ei pidä joutua maksamaan siitä, että hän yrittää selvittää esimerkiksi laskutuksen virhettä tai muuta operaattorista johtuvaa vikaa. Siksi operaattorin pitää hyvittää asiakkaalle palvelun virheen selvittelystä aiheutuneet puhelinkulut. Operaattorit eivät myöskään voi käyttää maksullisuutta näppäränä keinona, jolla vähentävät kuluttajien intoa ottaa heihin yhteyttä ja saavat samalla jonotusaikansa näyttämään paremmilta, toteaa Peltonen.

Näin siis kuluttajavirasto.
Ei muuta kuin aspan puheluista reklamaatiota päälle ja korvausvaatimus vetämään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Pitää kuitenkin muistaa että kaikilla ei ole nettiä.


Ja jokaisen ulottuvilla on yhteiskunnan tarjoama nettiyhteys kirjastoissa, vai onko sittenkään?
Käyttäjätaso 3
Pitää kuitenkin muistaa että kaikilla ei ole nettiä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Luultavasti Saunalahti perustelee tuota Asiakaspalvelun maksullisuutta sillä, että se on tarkoitettu ns kiireellisille asioille. Muut vähemmän kiireelliset, kuten esim laskutusasiat, voi hoitaa kätevästi nettilomakkeella..... http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/laskutus.php

Mielenkiintoista nähdä sitten Kuluttajaviraston kanta, korvaako ilmainen kirjallinen palvelu suullisen palvelun maksullisuuden.
Käyttäjätaso 2
Alkuperäinen kuluttajaviraston tiedote löytyy tästä

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/6f180b5f-ad4e-4fb7-a02b-e867928f04b0.aspx?refererUrl=%2f&groupId=4ac236ea-a13b-41f9-8416-248ca82aa95d&announcementId=a308fd97-ce50-486c-aef0-c6280353d9c8 ' TARGET='_blank
Käyttäjätaso 3
Asiakaslähtöisyyttä ei osoita myöskään se, että osa operaattoreista on muuttanut asiakaspalvelunumeronsa maksullisiksi. Kuluttajavirasto korostaa, että palvelun käyttämiseen liittyvä asiakaspalvelu on osa asiakkaan ostamaa palvelua ja sopimusta.

- Asiakkaan ei pidä joutua maksamaan siitä, että hän yrittää selvittää esimerkiksi laskutuksen virhettä tai muuta operaattorista johtuvaa vikaa. Siksi operaattorin pitää hyvittää asiakkaalle palvelun virheen selvittelystä aiheutuneet puhelinkulut. Operaattorit eivät myöskään voi käyttää maksullisuutta näppäränä keinona, jolla vähentävät kuluttajien intoa ottaa heihin yhteyttä ja saavat samalla jonotusaikansa näyttämään paremmilta, toteaa Peltonen.


http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/10/06/teliasonera-markkinaoikeuteen-kestoedun-sopimusehdosta/200825957/66?rss=6

Jossain vaiheessa näköjään soittaminen asiakaspalveluun on muuttunut maksulliseksi. Jonottelin liki puoli tuntia siinä uskossa, että ilmaistahan se on Saunalahden liittymästä. Ei näy olevan.


http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,10433.msg82540.html#msg82540

Osallistu keskusteluun