Kysymys

Dashboard / Paikannin



Näytä ensimmäinen kirjoitus

273 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Tilasin paikannuspalvelun koko perheen liittymiin, mutta eipä toimi yhdessäkään.
Yhdellä liittymällä palkki jää kelaamaan.. kahdella herjaa että palvelua ei tilattu vaikka oma.saunalahti.fi sopimuksissa palvelu näkyy tilattuna.
Käyttäjätaso 2

Tilasin paikannuspalvelun koko perheen liittymiin, mutta eipä toimi yhdessäkään.
Yhdellä liittymällä palkki jää kelaamaan.. kahdella herjaa että palvelua ei tilattu vaikka oma.saunalahti.fi sopimuksissa palvelu näkyy tilattuna.



Sama mulla. oliskohan siinä jotain taikaa kun minäkin olen meidän perheen kaikkien liittymien omistaja?

Tilasin paikannuspalvelun koko perheen liittymiin, mutta eipä toimi yhdessäkään.
Yhdellä liittymällä palkki jää kelaamaan.. kahdella herjaa että palvelua ei tilattu vaikka oma.saunalahti.fi sopimuksissa palvelu näkyy tilattuna.



Kuten jo aikaisemmin on tullut todettua, niin paikannuspalvelun päällekytkeytyminen kestää tunnin tai pari. Kytkeytymisaika tulee lyhenemään jatkossa muutamiaan minuutteihin.

/ panu.
Käyttäjätaso 3
on tilauksesta jo 6 tuntia.. pitää kokeilla huomenna.
Käyttäjätaso 2

Kuten jo aikaisemmin on tullut todettua, niin paikannuspalvelun päällekytkeytyminen kestää tunnin tai pari. Kytkeytymisaika tulee lyhenemään jatkossa muutamiaan minuutteihin.

/ panu.


Minäkin tilasin jo tuossa aamupäivällä itselleni ja pojalleni paikannuspalvelun. Pystyykö tuon paikannuspalvelun resetoimaan/poistamaan että voisin kokeilla tilata uudelleen ihan "puhtaalta pöydältä"? Kun tuo sallittu/estetty ei korjaa tilannetta tuolta oma.saunalahdesta
Käyttäjätaso 2
Jaahas, nyt siellä sopimuksissa on 7kpl saunalahti paikantimia, vaikka pitäisi olla vain 3kpl 😃 Kiva kiva. Nyt olisi kiva jos saisi noi nollattua tuolta sopimuksista, niin voisi koittaa alusta tämän.
Juu näyttää tulevan vaan uusia soppareita, mutta "Paikannuspalvelu puuttuu GSM-liittymältäsi". Yli vuorokausi ekasta tilauksesta.
Juu näyttää tulevan vaan uusia soppareita, mutta "Paikannuspalvelu puuttuu GSM-liittymältäsi". Yli vuorokausi ekasta tilauksesta.


Miten olette kytkeneet palvelun päälle ja olettehan varmasti linkanneet palvelun oikeaan sähköpostiosoitteeseen, jota käytätte dashboardiin kirjautuessanne? Tämän päivän aikana palveluun on kirjautunut todella paljon käyttäjiä ja päivän aikana on joitakin bugeja ilmennyt, joita korjaamme viikonlopun aikana, mutta bugien ei pitäisi vaikuttaa palvelun käyttöönottoon. Esim.vaimo kytki omaan Saunalahden liittymäänsä paikannuspalvelun käyttöön vähän alle kaksi tuntia sitten, ja nyt hänen oma sijainti näkyy hänen dashboardissa ongelmitta ja näyttäisipä vaimo olevan kotona (tarkistin asian omasta dashboardista)....

/ panu.
Käyttäjätaso 2
Alunperin kytkin oman palvelun dshboardin paikannuspalveluikkunassa olevasta linkistä ja pojalleni oma.saunalahden kautta ja sen jälkeen on dashboard näyttänyt tyhjää paikannuspalveku ikkunassa ja paikannushallinta ikkunassa.
Käyttäjätaso 3
Samasta paikasta minä tilasin perheen liittymiin.. siis kirjauduin puhelinnro@netti.fi osoitteilla (erikseen jokaisella) ja seurasin sieltä linkkiä oma.saunalahti.fi sivulle. Minulla näkyy myös yhdellä numerolla kahteen kertaan tuo paikannus sopimuksissa.


Miten olette kytkeneet palvelun päälle ja olettehan varmasti linkanneet palvelun oikeaan sähköpostiosoitteeseen, jota käytätte dashboardiin kirjautuessanne? Tämän päivän aikana palveluun on kirjautunut todella paljon käyttäjiä ja päivän aikana on joitakin bugeja ilmennyt, joita korjaamme viikonlopun aikana, mutta bugien ei pitäisi vaikuttaa palvelun käyttöönottoon. Esim.vaimo kytki omaan Saunalahden liittymäänsä paikannuspalvelun käyttöön vähän alle kaksi tuntia sitten, ja nyt hänen oma sijainti näkyy hänen dashboardissa ongelmitta ja näyttäisipä vaimo olevan kotona (tarkistin asian omasta dashboardista)....

/ panu.

Vaimoni näyttää olevan Helsingissä, vaikka todellisuudessa hän on ulkomailla eli roamingissa. Miksi näin?
Lienee ongelma jos on monta liittymää? Itselläni vain yksi liittymä oma saunalahdessa (tai no nettipuhelin löytyy myös)
ja alkoi toimimaan hyvin muutamassa minuutissa.. tai no löytää paikan 1km säteellä mutta löytää kuitenkin..

Pitikin muuten kysyä että miten roaming tapauksessa toimii tuo?

-NRJ
Vaimoni näyttää olevan Helsingissä, vaikka todellisuudessa hän on ulkomailla eli roamingissa. Miksi näin?


Oletko varma? Ei vaiskaan, roaming -tapauksissa dashboard -voi näyttää tällä hetkellä sijainnin vähän hassusti. Asia korjaantuu jatkossa.

/ panu.

P.s. Usean liittymän tapaus on selvityksessä. Palaan asiaan.

P.s.s. Yksisuuntainen paikannus on selvityksessä niin ikään.
Käyttäjätaso 2
Nonii laitanpa nyt jarrua tähän kohtaan etten sekoita enempää. Avasin tiketin (TN:106172729) ja siinä pyytelin että josko voisi resetoida/poistaa nuo paikannus sopimukset että voisi alusta kokeilla vain ensin yhdellä numerolla että saako sen toimimaan ja sitten lisää kun tuo yksi toimii.

Kuka eka kuka saa ne sopparit sieltä pois? Aika alkaa . . . . nyt 😉
Käyttäjätaso 1
Pitäisikö Dashboardissa näkyä myös ko. laatikon sähköpostit? Minulle ei ainakaan näy. Eikä tosiaan näy kumpaakaan liittymäänikään paikannuksessa, mutta usean liittymän ongelma taisikin olla selvityksessä...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Pitäisikö Dashboardissa näkyä myös ko. laatikon sähköpostit? Minulle ei ainakaan näy. Eikä tosiaan näy kumpaakaan liittymäänikään paikannuksessa, mutta usean liittymän ongelma taisikin olla selvityksessä...

Dashboardin oikeassa yläkulmassa on linkkejä, neljäs niistä on Saunalahti sähköposti. Kokeile klikata sitä.
Ei toimi mullakaan paikannin. Palkki vaan sahaa. Palvelun hankin eilen iltapäivällä.
Eilen pelitti kaksi liittymää ihan OK, mutta yksi ei ole toiminut, kirjautuminen onnistuu mutta paikannusta ei löydy.  Tuossa liittymässä on 2G-puhelin.  Nyt noissa kahdessa aiemmin toimivassakin näkyy viimeisin paikkatieto klo 02.jotain ja paikka ei ole päivittynyt siinä joka on vaihtanut paikkakuntaa.  Onko yleisempi häiriö ja alkukankeutta vai kannattaisiko tehdä aspaan näistä tickettiä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ymmärsin tuosta Panun kirjoituksesta, että viikonlopun aikana ollaan tekemässä jotain päivityksiä ja korjauksia. Kyseessä on kuitenkin Beta-palvelu.

Vaimoni näyttää olevan Helsingissä, vaikka todellisuudessa hän on ulkomailla eli roamingissa. Miksi näin?


Oletko varma? Ei vaiskaan, roaming -tapauksissa dashboard -voi näyttää tällä hetkellä sijainnin vähän hassusti. Asia korjaantuu jatkossa.


Tarina kertoo, että lankapuhelinten aikakautena (olikohan Vaasassa) puhelinyhtiö otti iloiseksi tarkoitettuna hyvän palvelun yllätyksenä käyttöön uuden palvelun, kotiin tulevat puheluerittelyt jossa numerot olivat erittelyssä täydellisinä.  Seurauksena oli runsaasti riitoja, murhetta ja avioerosuma.  Sittemmin erittelyissä on määrätty peitettäväksi viimeiset numerot. 

Näyttää siltä, että Dashboardissa on ehkä jo varauduttu "perhesopupalveluun" - sijainninhan voi siirtää kartalla sopivaksi katsomaansa paikkaan.  Tosin vielä tuo siirto ei vaikuta muilla näkyvään sijaintiin, mutta palveluhan onkin vasta beta 😉
Mulla ei toimi vieläkään. ilmoittaa edelleen "ei sijaintitietoja". :(
Pystyykö tuon jotenkin tyhjentämään (ts. tekee paikannus sopimuksen uudestaan)?
Olis kiva jos des oma näkyisi.
Minulla taas heittää sijaintitiedot useita satoja kilometrejä  ???.  Asun Kuopion pohjoispuolella ja kännykkäni on tuossa pöydällä. Dasboardissa näyttää sijainniksi Mikkelin Itäpuolta 😉.
Toi pyytää kirjautumaan saunalahti sähköposti tunnuksilla. Mulla ei oo sellaisia, mistä saan ne? Tai miten saa tän palvelun käyttööni, miten rekisteröidyn? Ei löytynyt oma.saunalahdesta mitään.
Musta tuntuu et toi nyt näyttää vaan lähimmän tukiaseman sijainnin. Minäkin olen mukamas ollut kaks päivää mettässä ja vaikka aika korvessa asunkin (Äänekoski) ni silti ihan kotona olen. Ja onhan se viddu et saunalahden edustajat ei vastaa mitään.

Ensinnäkin! Mitä järkeä koko asiakaskunnalle mainostaa raakiletta joka ei toimi? Ei se BETA sana päästä kaikesta vastuusta tai se että on ilmainen. Jos uusia palveluita hehkutetaan ja avataan ni se on hyvä mut sit niiden ees pitäis toimia ainakin sen hehkutuksen mukaisesti. BETA ei mielestäni pelasta ja anna oikeutta siihen, että voidaan sanoa että ku se on beta ni ei kaikki toimi. Millo ne toimii? Mikä toimii? Ja missä?

Toi pyytää kirjautumaan saunalahti sähköposti tunnuksilla. Mulla ei oo sellaisia, mistä saan ne? Tai miten saa tän palvelun käyttööni, miten rekisteröidyn? Ei löytynyt oma.saunalahdesta mitään.


Eli saunalahti säköpostitunnus käytännössä sunpuhelinnumero@netti.fi ja salasana on sama kun oma saunalahteen...

-NRJ

Osallistu keskusteluun