Kysymys

Dashboard / Paikannin


  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti
Toukokuun asiakasinfo -lehtisessä mainostettiin Dashboardia, ja sen Paikannin-palvelua. Ei kuitenkaan osunut oma.saunalahti.fi:ssä silmiin. Mistä se pitäisi löytyä, vai oliko mainostus vähän ennenaikaista? En löytänyt Palstaltakaan mitään.

273 kommenttia

Ei kelvannut uusi numeronvaihdolla tullut numero, eikä se vanha, jota käytän oma.saunalahteen.


Sähköpostilaatikon asetukset on mahdollista määritellä oma.saunalahti.fi:ssä.

🙂 myötämielisyyttä, homma ilmeisesti nyt tiltissä. Kyl se siitä...


No ei se tiltissä ole, suurin osa toimii toimii täysin ongelmitta. Tunnettuna ongelmana gsm-liittymät, jotka samalla asiakkuudella ja joiden osalta paikannus on kytketty päälle useammalle kuin yhdellä gsm-liittymälle. Asia korjautuu todennäköisesti heti alkuviikosta ellei jo viikonlopun aikana. Lisäksi joidenkin yksittäisten asiakkaiden osalta paikannuspalvelun päällekytkemisessä näyttäisi olleen muutenkin ongelmia, mutta näidenkin osalta ongelmien korjaus on menossa.

/ panu.
Käyttäjätaso 1
monesti on ny asetuksia rukattu; mahtaako multisim + totaali 2 asettaa rajoituksia... sillä ei annetut sähköposti osoitteet ole toimineet dashbordissa...
Käyttäjätaso 1
nyt lieneekin servu down...
Eilen iltapäivällä laittelin asetukset kuntoon oma.saunalahdessa, ei vieläkään toimi...
Tosi ikävä, kun ei yhtään tiedä missä on kun ei voi tarkastaa omaa sijaintiaan koneelta...
Tää olis tosi hyödyllinen palvelu, ettei olis enää koskaan hukassa.

EDIT: Tuossa ikkunassa joka ensimmäisenä pomppaa aina kirjauduttaessa dashboardille on sitten vielä kirjoitusvirhe, huomasin kun olen sen niin monta kertaa nähnyt:"Ei sijantitietoja."

Milloinhan alkais pelittää?

/ Sam

monesti on ny asetuksia rukattu; mahtaako multisim + totaali 2 asettaa rajoituksia... sillä ei annetut sähköposti osoitteet ole toimineet dashbordissa...


Sellaisen olen huomannut että joskus (en tiedä miksi) valmiin sähköpostitunnuksen numero osan perään tulee a kun serveri antaa tunnukset tilauksen teon loppuvaiheessa....
eli esim 0401234567a@netti.fi  Silläkin voisi kokeilla?

-NRJ
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

monesti on ny asetuksia rukattu; mahtaako multisim + totaali 2 asettaa rajoituksia... sillä ei annetut sähköposti osoitteet ole toimineet dashbordissa...

Voisi kuvitella, että tuo MultiSIMissä oleva usea tekninisten numeroiden määrä aiheuttaisi tosiaan ongelmia?

Oletko kokeillut oma.saunalahdessa lisätä siihen varsinaisen pääpuhellinnumerosi laatikkoon osoitteeksi vaikkapa jaspert@saunalahti.fi, sitten vaihdat ko postilaatikkoon uuden salasanan ja varmistat, että kaikki on tallentuneet oikein. Kirjauduttuasi ulos tyhjennät selainvälimuistin sun muut tiedot. Sitten yrität kirjautua tuolla uudella osoitteella ja uudella salasanalla.


monesti on ny asetuksia rukattu; mahtaako multisim + totaali 2 asettaa rajoituksia... sillä ei annetut sähköposti osoitteet ole toimineet dashbordissa...


Sellaisen olen huomannut että joskus (en tiedä miksi) valmiin sähköpostitunnuksen numero osan perään tulee a kun serveri antaa tunnukset tilauksen teon loppuvaiheessa....
eli esim 0401234567a@netti.fi  Silläkin voisi kokeilla?

-NRJ


Sähköpostiosoitteelle on mahdollista määritellä alias mukaanlukien alku ja loppuosa (domain) esim. etunimi.sukunimi@saunalahti.fi.

/ Panu.


Sähköpostiosoitteelle on mahdollista määritellä alias mukaanlukien alku ja loppuosa (domain) esim. etunimi.sukunimi@saunalahti.fi.

/ Panu.


Mistä niitä sähköpostin salasanoja saa? Vai onko kaikissa sama, mikä oma.saunalahteen on?

Sähköpostiosoitteelle on mahdollista määritellä alias mukaanlukien alku ja loppuosa (domain) esim. etunimi.sukunimi@saunalahti.fi.
/ Panu.


Juuh... Ajattelin vaan että ilmeisesti hän ei ole muokannut ja jos hänellä sattuu olemaan tuo a:han päättyvä alkuosa niin voi olla syy toimimattomuuteen...

-NRJ
Käyttäjätaso 1


Sähköpostilaatikon asetukset on mahdollista määritellä oma.saunalahti.fi:ssä.



Niin paitsi kun siellä ei pääse sähköpostin hallintaan, koska "on tapahtunut virhe". Niin eikä asiasta pysty ilmoittamaan Asiakaspalvelu/Viestit-osion kautta, sillä "on tapahtunut virhe"...
Käyttäjätaso 1


Pitäisikö Dashboardissa näkyä myös ko. laatikon sähköpostit? Minulle ei ainakaan näy. Eikä tosiaan näy kumpaakaan liittymäänikään paikannuksessa, mutta usean liittymän ongelma taisikin olla selvityksessä...

Dashboardin oikeassa yläkulmassa on linkkejä, neljäs niistä on Saunalahti sähköposti. Kokeile klikata sitä.


Joo.. Just.. Kyllä se sähköposti-ikkuna on siinä valmiina auki ja olen kokeillut klikata myös sitä "Saunalahti sähköposti"-linkkiä. Laatikossa olevat sähköpostit vaan eivät näy Dashboardissa.
Käyttäjätaso 2
Hauskan ja Ehkä hyödyllisenkin palvelun olette kehittäneet.

Sellaista kysyisin, miten saan tämän paikannuspalvelun kytkettyä väliaikaisesti pois päältä? En halua että se on aina toiminnassa. Laitoin Oma Saunalahti - sivulla Näkyminen paikannuspalvelussa tilaan "Estetty" ja lähetin numeroon 18119 viestin "PAIKANNUS ESTÄ".

Nämä estot eivät kuitenkaan poista paikannusta verkosta. Ne estävät paikkatietojen näkymisen dashboard-sivulla. Puhelimeni pitää estoista huolimatta yhteyttä verkkoon säännöllisesti noin puolen tunnin välein normaalin neljän tunnin sijaan. (Näen tämän Puhelimen Field test-sovelluksen T3212-laskurista sekä se kuuluu häiriönä kaiuttimista)

Tämä jatkuvasti päällä oleva paikannus tyhjentää turhaan puhelimen akkua lyhentäen puhelimen valmiusaikaa ja aiheuttaa turhaa "radiosaastetta" ympäristöönsä.

Onko tämä paikannus kytkettävissä verkosta pois päältä vai onko koko palvelu irtisanottava ja tilattava aina tarvittaessa uudelleen.

Tämä kirjoittamani koskee GSM-verkkoa, en tiedä kuinka se pelaa 3G-verkossa.

Edit: Tuo numero 18119 ei näköjään otakkaan vielä viestejä vastaan, viestien tilana näkyy "odottaa"
Tähän voisi kehittää esim. jonkun sellaisen lisäpalvelun joka lähettäisi vaikka tekstarin, kun joku kaveri tulee tarpeeksi lähelle. Hauska vaikka kesän tapahtumissa. Tietenkin siinä pitäisi olla joku mahdollisuus rajata pois tietyt alueet, muutenhan samoilla kulmilla asuvien kavereiden liikkeistä tulisi viestejä yhtenään.

Aivan ehdoton palvelu olisi toiminto, joka varoittaisi jos anoppi sattuu tulemaan esim 100 km säteelle. Palvelu voisi tarkkailla liikkumisen suuntaa ja nopeuttakin... "Anoppi lähestyy idästä 70 km/h. Go west, young man.
Käyttäjätaso 2


Itse sain tuossa torstaina laskun mukana Asiakasinfo lappusen missä kovasti sitä hehkutettiin että "Saat sen käyttöösi oma.saunalahti hallintasivulta" eli ei sanottu että "on tulossa"


Jaah, sellaista paperia tulee laskujen välissä 🙂 Noh eiköhän ensi viikolla parane tuo palvelu.. uskoisin ainakin että paineet on parantaa palvelua hyvään tahtiin.

-NRJ


Joo sellainen lappu tuli laskun mukana. Melkein sama stoori löytyy saunalahden etusivulta Saunalahti tiedottaa osion alta ->http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2826 tosin tuolla kehoitetaan otaamaan se käyttöön osoitteessa  http://dashboard.saunalahti.fi eikä oma.saunalahti sivuilla.

Kumpaakin olen kokeillut ja varmaan sen takia mulla on nyt 7 sopparia 3:n sijaan :)

Jahas nyt niitä soppareita on jo 8. Ovat vissiin keskenään lisääntyneet yön aikana 😃
Miten saan poistettua tämän pas.... palvelun?? Nyt ei näy ääkkösiä ollenkaan oma.saunalahti sivuilla??
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3



Sähköpostiosoitteelle on mahdollista määritellä alias mukaanlukien alku ja loppuosa (domain) esim. etunimi.sukunimi@saunalahti.fi.

/ Panu.


Mistä niitä sähköpostin salasanoja saa? Vai onko kaikissa sama, mikä oma.saunalahteen on?

Salasana vaihdetaan seuraavasti:
1. Kirjaudu oma.saunalahteen
2. Klikkaa oma.saunalahden etusivulta kirjekuorikuvaketta Sähköposti
3. Avautuvalla sivulla klikkaa laatikon nimeä
4. Nyt pitäisi avautua sivu Sähköpostilaatikon asetukset
5. Siitä sitten uusi osoite kaksi kertaa ruutuihin ja MUISTA TALLENTAA.
Voisiko joku kertoa, miten saan lopetettua palvelun? Toi akun kesto on kuitenkin erittäin tärkeä mulle, joten en halua tätä palvelua sittenkään. Täytyykö ottaa yhteyttä aspaan? Olisi hyvä, jos tämänkin palvelun (koska on sentään ilmainen) voisi lopettaa joko omilta sivuilta tai tekstiviestillä.

Voisiko joku kertoa, miten saan lopetettua palvelun? Toi akun kesto on kuitenkin erittäin tärkeä mulle, joten en halua tätä palvelua sittenkään. Täytyykö ottaa yhteyttä aspaan? Olisi hyvä, jos tämänkin palvelun (koska on sentään ilmainen) voisi lopettaa joko omilta sivuilta tai tekstiviestillä.


Käytännössä akun keston kannalta palvelulla ei ole tuon taivaallisen merkitystä nykymuodossaan - todennäköisesti tuomme markkinoille epäluuloisille mahdollisuuden määritellä päivitysväli itse.

/Panu.
Näyttää tää ainakin kotona ollessa alle 100m tarkkuudella... Taitaa olla tukiasema melko lähellä..
Täytyykö oma liittymä kutsua mukaan vai näkyykö se suoraan? Avasin palvelun 4-5 tuntia sitten mutta omakaan sijainti ei näy, kutsutut eivät ole reagoineet vielä.

Täytyykö oma liittymä kutsua mukaan vai näkyykö se suoraan? Avasin palvelun 4-5 tuntia sitten mutta omakaan sijainti ei näy, kutsutut eivät ole reagoineet vielä.


Oma näkyy suoraan palvelun päällekytkemisen jälkeen jokin ajan kuluttua (viive tulee jatkossa pienenemään).
/ panu.
Nyt näyttää kyllä vain junnaavan paikallaan toi Dashboard, kun kirjauduin toiseen kertaan. Ja miksi yksikään linkki ei toimi? Jokaista linkkiä klikkaa ja mitään ei tapahdu..ei aukea ikkuna tai mitään muutakaan..????
Mulla ei vaan näy. 😞 Kokoajan ilmotelee "ei sijantietoja" Alkaispa jo toimimaan. olis kiva seurata kavereita ja itseään. 🙂
Käyttäjätaso 2
Mahtavaa, http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,9089.msg67460.html#msg67460 ' TARGET='_blank! Johan siitä pari vuotta ehtikin vierähtää kun Kolumbus-liittymällä viimeksi paikantelin. Näköjään paikannus heittää kotoani juuri samalla tavalla samaan suuntaan kuin ennenkin. Tosin vanhassa Elisa Paikantimessa oli erikoisuutena paikannimen ilmoitus tekstiviestihakua käytettäessä, paikannimen se kertoikin aika tarkkaan, mutta maaksi ilmoitti usein huvittavasti Estonian.
Ohessa tietoa paikannuspalvelun toiminnasta se osalta kuinka usein paikannus suoritetaan - tästä oli jossakin puhetta. Päivitysväli vaihtelee 5-30 minuutin välillä riippuen siitä onko sijainti muuttunut edellisen paikannuksen jälkeen. Eli näin on haluttu saada optimoitua paikkatiedon ajantasaisuus ja toisaalta se, ettei palvelun käyttö rajoita puhelimen akun kestoa.

/ Panu.

Osallistu keskusteluun