Kysymys

Ei mainoksia

  • 6 syyskuu 2014
  • 8 kommenttia
  • 1204 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
  • Supersankari
  • 4418 kommenttia
Mitenhän Elisa/Saunalahti tämän kiertää?

http://www.tivi.fi/kaikki_uutiset/kuluttajaasiamies+liittymia+tarjottava+myos+ilman+pakkoa+vastaanottaa+mainostekstareita/a1009389

Joku näppärä konsti kuitenkin, kuten paperilaskuissa 😉

8 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Huru oli nopeampi: http://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittym%C3%A4t/Kuluttajavirasto-linjaa-Liittymi%C3%A4-my%C3%B6s-mainoksitta/m-p/390085#U390085
Käyttäjätaso 7
Öh...

Saunalahdeltahan saa mainosvapaan liittymän, kun maksaa 1e/kk enemmän. Jos tämä ei kelpaa, voidaan varmaan palata edelliseen käytäntöön, eli mainoksilla 1 e alennus normaalihinnasta.

Mitä tulee tuohon "operaattori ei saa automaattisesti nostaa hintaa kun asiakas muuttaa mielensä", niin se automaatio on varmaan helposti kierrettävissä. Sitten, jos tuo lausunto joskus muuttuu operaattoria sitovaksi oikeuden päätökseksi tai asetukseksi.
Käyttäjätaso 4
Tässähän kuluttaja-asiamies pyrkii selvästi katkaisemaan yhteyden mainosten vastaanottamisen ja liittymästä perittävien maksujen väliltä. On toissijaista, periikö Elisa lisämaksun niiltä, jotka eivät halua vastaanottaa mainoksia vai antaako alennusta niille, jotka sen tekevät.

Yksi kätevä tapa on tietysti veloittaa kaikilta euro enemmän per kk. Tätä mallia sovellettiin ns. pakkodata-asiassa. Kaikissa liittymissä ei edelleenkään tarvita lainkaan dataa.

Kyllä tämä jotenkin onnistutaan kiertämään, siitä olen varma.
raastupa kirjoitti:
Tässähän kuluttaja-asiamies pyrkii selvästi katkaisemaan yhteyden mainosten vastaanottamisen ja liittymästä perittävien maksujen väliltä. On toissijaista, periikö Elisa lisämaksun niiltä, jotka eivät halua vastaanottaa mainoksia vai antaako alennusta niille, jotka sen tekevät.

Yksi kätevä tapa on tietysti veloittaa kaikilta euro enemmän per kk. Tätä mallia sovellettiin ns. pakkodata-asiassa. Kaikissa liittymissä ei edelleenkään tarvita lainkaan dataa.

Kyllä tämä jotenkin onnistutaan kiertämään, siitä olen varma.

Eikös siitä ole jo päästy sopuun:

Elisa on kuluttaja-asiamiehen kanssa käytyjen neuvottelujen seurauksena muuttanut perusliittymävalikoimaansa. Tarjolla on liittymiä, joihin kuuluu velvollisuus ottaa vastaan suoramarkkinointia ja lisäksi samasta liittymätyypistä tarjotaan sopimusta, jossa vastaavaa velvollisuutta ei ole. Jälkimmäisen liittymän hinta on tällä hetkellä yhden euron kalliimpi. Asiakkaalle on jokaisen myyntikanavan osalta tilausvaiheessa kerrottava mahdollisuudesta valita, haluaako hän liittymänsä edullisemmin markkinointiluvan kanssa vai euron korkeammalla kuukausimaksulla ilman markkinointilupaa. Elisa on korjannut myös erityisehtojaan tehtyjen muutosten mukaiseksi.

http://www.anpdm.com/article/414658437445465F40784143594771/12435768/1732686
Käyttäjätaso 4
Tuohon lähinnä liittyy uusiin liittymiin.

Entäs vanhat liittymät, joihin sisältyy markkinointilupa? Voiko niistä sen perua ilman, että siitä tulee seurannaisvaikutuksia?
Käyttäjätaso 7
raastupa kirjoitti: Voiko niistä sen perua ilman, että siitä tulee seurannaisvaikutuksia?
Veikkaan, että lakimiehet (jos Elisalla tässä tapauksessa olisi sellaisiin varaa) vääntää kuvion siihen malliin, että mainoshyväksynnän peruuttaminen on yhtä kuin vanhasta liittymästä luopuminen ja uuden avaaminen. Hienosäätöä vain siihen kohtaa, että saako vanhaa vastaavan liittymän vielä mainoksettomana, vai pitääkö muutoksessa siirtyä tällä hetkellä myynnissä olevaan liittymään.

Turha kuvitella, että tässä(kään) jutussa löytyisi porsaanreikiä asiakkaan hyväksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tapauksessani viime joulukuulta operaattori ilmoitti lopettavansa käyttämäni kuukausiveloituksettoman liittymätyypin eli hinnoittelurakenteen, ja vaihtamalla sen silloin markkinoilla olleeseen Oivaan. Koneisto ei ollut kuitenkaan ottanut huomioon sitä, että osa vanhojen asiakkaiden sopimuksista ei sisältänyt markkinointilupaa, vaan siihen tarvittaisiin erillinen lupa.

Reklamaationi jälkeen operaattori sorvasi viestintäänsä, ja vaihtoi hinnoittelurakenteen siten, ettei uudessa Oivassa tullut pakkomainoksia, vaan ratkaisuna Elisa ymppäsi pyytämättä euron lisämaksun niille, joilta tuota markkinointilupaa ei vielä liittymää avatessa ollut kysytty. Asiakas sai halutessaan päättää oma.saunalahdessa mainonnankieltävän sopimuksen ja välttyä euron lisäkuukausimaksulta.
Tälläinen epärehellisyyden ja kiristyksen välimaastoon sijoittuva markkinointi sattaa kääntyä Saunalahtea vastaan, jos muut operaattorit eivät toimi näin. Epärehellisyydellä tarkoitan sitä, että huippuinnokas puhelinmyyjä "unohti" kokonaan mainita spämmäysehdosta, asia selvisi vasta sopimuspapereista.

Ihmettelen myös, mihin näillä pakkomainosviesteillä tähdätään. Jos ihminen on allerginen spämmäykselle, hän tuskin on suopea mainosviestien sisällöllekään. 

Osallistu keskusteluun