Elisan liittymä/Telian liittymä

  • 23 elokuu 2020
  • 6 kommenttia
  • 607 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 2 kommenttia

Hei, 

 

Vaihdoin kuukausi sitten testimielessä Telian liittymän Elisaan 

 

Vaikutukset:

 

1. En saa enää soitettua edes taksia

2. Elisan mukaan eivät voi todeta luottotietojani( koskaan ei ole ollut mitään luottoon liittyvää ongelmaa)

2. Olisin vaihtanut liittymän takaisin Telialle ja nyt sain Telialta vastauksen että pitää maksaa vakuusmaksu ennen liittymän vaihtoa 

3. Kaikki tämä sotku liittymän vaihdosta

4. Asuimme 4-vuotta Lontoossa UM:n lähettämänä ja pykälien mukaan se rinnastetaan siten suomessa oloon kun maksamme kaikki verot Suomeen etc 

5. Elisa valittelee nyt ongelmaa ja samoin Telia. 


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Näin se vain Suomessa on. Kun muutat ulkomaille, menetät luottotietosi.

Hanki suosiolla prepaid- tai Latausliittymä, tai käytä brittiläistä liittymääsi.

Suomalaista laskuliittymää voit yrittää anoa asuttuasi jälleen vuoden-pari Suomessa.

Mikäli sinulla on älypuhelin, taksin tilaamiseen luulisi löytyvän joku sovellus, jolla tilauksen voi maksaa luottokortilla puhelinlaskun sijaan.

Hei, kiitos viestistä. Olen aina 3-4 vuoden välein asunut ulkomailla ja palannut ja aina on kaikki ovat olleet kunnossa paluussa. Samoin UM:läiset pitäisi edelleen verrata ns.suomessa asuviin.

Heh, jos en olisi vaihtanut Elisan liittymään niin vanha Telia olisi toiminut edelleen oikein hyvin.

Käyttäjätaso 7

Laitapa asiasta yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle. Jospa sitä kautta asiaan saisi korjausta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Tuo on mielestäni outoa, että suoritteensa asiallisesti hoitanut, työn tai velvollisuuden vuoksi ulkomailla asunut rinnastetaan luottotiedottomaan. Aivan kuin ihminen olisi silloin B-luokkaa luotettavuudeltaan. Pystyisikö UM puolelta Elisaa hiillostamaan, jos ja kun teillä on selkeät ohjeet tilanteesta viranomaisten puolelta. Niitähän pitäisi viimeistään noudattaa... Yhdenvertaisuusvaltuutettu tuosta voisi kiinnostua?

Hei,

 

Suuri kiitos kaikille hyvistä ohjeista. Kysyn asiaa myös UM:sitä ja samoin vielä yksityisviestillä omayhteisö tiimiltä. 

 

Eihän tämä näin tosiaan voi mennä.

 

Kiitoksin

Käyttäjätaso 4

Hei @Koki ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Pahoittelut heti ensi alkuun, että numeronsiirrosta aiheutuikin nyt vähän harmaita hiuksia sen sijaan että siirto olisi mutkattomasti sujunut :disappointed_relieved:

Yleisesti ottaen pidempi ulkomailla asuminen (jos sinulla ei ole jo valmiiksi Elisalla palveluita auki) aiheuttaa sen, että kun henkilöstä ei ole luottotietoja tai -historiaa tai Elisalla maksuhistoriaa saatavilla Suomesta viimeisen parin vuoden ajalta niin silloin liittymistä, muista palveluista ja tuotteista muodostuu useimmiten vakuusmaksu. Vakuusmaksu voi olla lievempi jolloin liittymän normaalikäyttö onnistuu, mutta esim. soitto lisämaksullisiin numeroihin ei, tai sitten vakuusmaksu voi olla niin kutsutusti ehdoton jolloin liittymää ei toimiteta ollenkaan ennen kuin vakuusmaksu on maksettu. Vakuusmaksu voidaan palauttaa vuoden kuluttua sen maksusta ilman mitään lisäkuluja kunhan erääntyneitä laskuja ei ole, tai viimeistään silloin kun liittymä suljetaan Elisalla.

Mutta tarvittaessa katsomme tottakai tapauskohtaisesti asiakkaiden tilanteita, ja on poikkeustilanteita myös ulkomailla asumiseen liittyen kuten esim. diplomaattiroolit. Olitkin kerennyt jo laittaa meille yksityisviestiä joten jatketaan sitä kautta! :blush:

Osallistu keskusteluun