Kysymys

En pääse kirjautumaan pankkitunnuksilla. Mikä vikana? PUK koodi pitäisi vaihtaa

  • 20 helmikuu 2016
  • 4 kommenttia
  • 501 katselukerrat

Hei!

Mikähän on vikana, kun en pääse kirjautumaan pankkitunnuksilla. Se 'hyväsky' laatikko ei vaan aktivoidu. Olen kyllä klikannut hyväskyväni ehdot, kaikki pakolliset kohdat on täytetty. 

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
OmaElisaanko yrität kirjautua, vai minne? Ja jos, niin jumittaako 'Hyväksy'-nappula verkkopankin vai Elisan puolella. Oletko kautta aikain ensimmäistä kertaa sinne kirjautumassa, vai oletko vain unohtanut OmaElisa-tunnuksesi?

Mikäli puhut nyt OmaElisasta, niin kannattaa vielä kokeilla kirjautumista jollain toisella selaimella. PUK-koodin taitaa myös saada aspasta soittamalla..

EDiT: Lisäyksenä vielä, että PUK-koodiahan ei pysty vaihtamaan. Se on operaattorin määrittelemä, ja se pysyy muuttumattomana. 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ja jos vielä kommentoin tuota kysyjän kirjoittamaa otsikkoa niin totean, että Oma Elisa palvelun kautta ei pysty vaihtamaan PUK koodia. Minä en ainakaan sieltä sellaista toimintoa löytänyt.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Saahan sen vaihdettua, tilaamalla uuden SIM-kortin. Korttikohtaisia ja kiinteitähän ne PUK:t ovat.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Näen ilmeisen riskin sille, että kysyjällä ei oikeasti ole tarvetta vaihtaa PUK-koodia. Kysymys on muotoiltu siten, että siitä on hieman vaikea päätellä, mitä hän oikeasti tarvitsee/haluaa.

Kuten edellä on sanottu, pankkitunnuksilla kirjautuminen on pankin tarjoama palvelu ja jos se ei toimi, osoittaisin sormella ensimmäisen pankin suuntaan.

Osallistu keskusteluun