Epävirallinen operaattorien vertailu

  • 3 syyskuu 2020
  • 4 kommenttia
  • 487 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Erään toisen operaattorin palstalla jo (turhautuneena heidän palvelutasoon) julkaisemani epävirallisen operaattorivertailun tulokset:

 

Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma  ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus. 

 

Tällä hetkellä omassa puhelimessani ei ole Elisan liittymää, mutta työpuhelimessa on, joten vertailua on tehty monella eri tavalla. Yhteenvetona voisi todeta että kahden heikoiten menestyneen operaattorin asiakaspalvelu on kyllä jotain aivan kummaa. Legendaarinen Speden rautakauppa-sketsi pätee hyvin näille. 


4 kommenttia

Kysy Juha Ahoselta.

:D

Käyttäjätaso 7

Yksi operaattori on paras yhdessä paikassa ja toinen jossakin toisessa. Mikään operaattori ei ole paras jokaisessa paikassa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kuuluvuus ja nopeus ovat tärkeitä ominaisuuksia, mutta tukipalvelujen taso on tärkeää. Ja sitä tässä on painotettu. Omalla kohdalla esim Telia jää kauas liittymän maksimista, mutta jos verkko toimisi muuten luotettavasti niin nopeus riittäisi ruuhkaisaankin aikaan. Nyt pitää ajoittain käyttää puhelinta lentotilassa tuntemattomasta syystä, jotta data alkaa kulkemaan. Vikapalvelun kanssa on asiasta keskustletu ja verkkoasetuksia nollailtu, ei vaan tahdo toimia. 

Käyttäjätaso 7

Kuuluvuus ja nopeus ovat tärkeitä ominaisuuksia, mutta tukipalvelujen taso on tärkeää. Ja sitä tässä on painotettu. Omalla kohdalla esim Telia jää kauas liittymän maksimista, mutta jos verkko toimisi muuten luotettavasti niin nopeus riittäisi ruuhkaisaankin aikaan. Nyt pitää ajoittain käyttää puhelinta lentotilassa tuntemattomasta syystä, jotta data alkaa kulkemaan. Vikapalvelun kanssa on asiasta keskustletu ja verkkoasetuksia nollailtu, ei vaan tahdo toimia. 


Jossakin paikassa se on vain tuollaista ja toisella operaattorilla toimii juuri siinä paikassa  paremmin. Verkon toimivuus on niin kovin paikkasidonnaista kuten jo edellä kerroin.

Itselläni on kaikkien kolmen suurimman operaattorin liittymiä ja ei niistä mikään toimi joka paikassa parhaiten , vaan yksi kotona ja toinen mökillä ja kolmas jossakin muualla.

Osallistu keskusteluun