Vastattu

eSim

  • 20 kesäkuu 2019
  • 6 kommenttia
  • 1149 katselukerrat

Vihdoin kun saatiin eSim käyttöön niin sitten ei tullut multisimpalvelua joten esim Samsungin kelloon tulee oma numero liittymän kanssa. Ei mitään järkeä maksaa kahdesta liittymästä jossa vain toinen on käytössä koko ajan ja toinen eli kellon liittymä vain harvemmin esim lenkillä ym ym. Soitonsiirto ja poistorumba on turhaa ja Telian liittymissä se multisim palvelu pelittää kuulemma loistavasti. Puhelin ja kello puhuu samaa kieltä. Outoa härhöilyä näinkin isolta yritykseltä jossa ei näköjään oteta asiakkaan toiveita huomioon. Vaikka kaikenlaisia tyytyväisyys/ideakyselyjä suoritetaan. Multisim takaisin ja vauhdilla että säästään kelloihin järkiliittymä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vanillja 20 kesäkuu 2019, 14:08

Moikka @Kartsa57 ja tervetuloa Omayhteisöön! Jonkinverran tuosta eSIMin multisim ominaisuudesta on keskustelua ollut myös tuolla ideapajan puolella https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/esim-tuki-507934/index5.html. Ikävä kyllä toistaiseksi eSIMiin ei tuota multisim- ominaisuutta ole saatavilla, mutta tokia kehitysideaa tässä on ja tiedoitamme asiasta mikäli tähän muutoksia tulee. ☺
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Moikka @Kartsa57 ja tervetuloa Omayhteisöön! Jonkinverran tuosta eSIMin multisim ominaisuudesta on keskustelua ollut myös tuolla ideapajan puolella https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/esim-tuki-507934/index5.html. Ikävä kyllä toistaiseksi eSIMiin ei tuota multisim- ominaisuutta ole saatavilla, mutta tokia kehitysideaa tässä on ja tiedoitamme asiasta mikäli tähän muutoksia tulee. ☺
Galaxy Watch myös harkinnassa. Selvennykseksi kannattaisi laittaa tuotekuvaukseen, että "kellon kaikkien ominaisuuksien hyödyntämiseksi suosittelemme siirtymistä Telian asiakkaaksi". Itse en voi tuota tehdä, kun ajatuksena käyttää yritysliittymän kanssa ja en pysty operaattorivalintaan vaikuttamaan.
Minulla myös yritysliittymän kylkeen pitäisi tulla, mutta onneksi minä olen yrityksessämme se joka operaattorista päättää, joten taitaa mennä yrityksen kaikki liittymät vaihtoon heti kun nykyinen sopimuskausi on ohi. Naurettavaa, että tällaiset itsestään selvät asiat ei saa hoidettua.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Multisimmiin pitäisi ensin saada joku kontrolli että se toinen simmi on pois käytöstä kun se toinen on siellä kellossa ja käytössä.

Muutenhan jokainen eSim puhelimen ostava jättäisi hankkimatta mobiililaajakaistan tai vähintäänkin trokais sen toisen kaverilleen joka tarvitsee pelkän mobiililaajakaistan.
Nyt meni kyllä koko multisimin idea Porkkanalla ohi. Multisimin pitää toimia juuri _samaan_aikaan_ primääri simin kanssa, muutenhan ei siinä ole mitään järkeä. Ja näinhän se onkin toiminut Telialla jo vuosia. Ja näinhän se toimii myös Elisalla, vaikka Elisalla se ei käytä samaa netti- ja puhepakettia, kuten Telialla.

https://yrityksille.elisa.fi/ohje/elisa-multisim

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim

Eli ainoa mitä tarvittaisiin on siis eSim tuki tuohon, normisimmin kanssa nuo kaikki temput onnistuvat jo.
Juuri näin, kuten Puderzo sanoi. Porkkanalla meni pointti kokonaan ohi, sen pitäisi toimia kuten oikea multiSIM, eli ei väliä käyttääkö kelloa vai puhelinta. Molemmat soi samaan aikaan, voi vastata kummasta tahansa.

Mikä ihme kommentti tuo trokaus oli? Jos kerran sekä Telia että myös te itse tarjoatte multiSIM:iä tälläkin hetkellä, ette vain eSIM:ille. Jos trokailu olisi oikeasti ongelma, tuskin palvelua tarjottaisiin.

Itsekin samassa tilanteessa kuin muut tässä keskustelussa, yritysliittymä Elisalla joten ei voi helposti vaihtaa Telialle irrottamatta omaa numeroa yritykseltä. Tosin eipä se iso homma ole.

EDIT: Lisään vielä sen verran, että eihän sitä multiSIM:iä ilmaiseksi tarvitse antaa! Bisnestähän te teette, ettekä hyväntekeväisyyttä. Lyökää siihen hintaa, niin tuskin menee "trokailuksi".

Osallistu keskusteluun