Vastattu

eSim

  • 20 kesäkuu 2019
  • 14 kommenttia
  • 1651 katselukerrat

Vihdoin kun saatiin eSim käyttöön niin sitten ei tullut multisimpalvelua joten esim Samsungin kelloon tulee oma numero liittymän kanssa. Ei mitään järkeä maksaa kahdesta liittymästä jossa vain toinen on käytössä koko ajan ja toinen eli kellon liittymä vain harvemmin esim lenkillä ym ym. Soitonsiirto ja poistorumba on turhaa ja Telian liittymissä se multisim palvelu pelittää kuulemma loistavasti. Puhelin ja kello puhuu samaa kieltä. Outoa härhöilyä näinkin isolta yritykseltä jossa ei näköjään oteta asiakkaan toiveita huomioon. Vaikka kaikenlaisia tyytyväisyys/ideakyselyjä suoritetaan. Multisim takaisin ja vauhdilla että säästään kelloihin järkiliittymä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vanillja 20 kesäkuu 2019, 14:08

Moikka @Kartsa57 ja tervetuloa Omayhteisöön! Jonkinverran tuosta eSIMin multisim ominaisuudesta on keskustelua ollut myös tuolla ideapajan puolella https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/esim-tuki-507934/index5.html. Ikävä kyllä toistaiseksi eSIMiin ei tuota multisim- ominaisuutta ole saatavilla, mutta tokia kehitysideaa tässä on ja tiedoitamme asiasta mikäli tähän muutoksia tulee. ☺
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Moikka @Kartsa57 ja tervetuloa Omayhteisöön! Jonkinverran tuosta eSIMin multisim ominaisuudesta on keskustelua ollut myös tuolla ideapajan puolella https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/esim-tuki-507934/index5.html. Ikävä kyllä toistaiseksi eSIMiin ei tuota multisim- ominaisuutta ole saatavilla, mutta tokia kehitysideaa tässä on ja tiedoitamme asiasta mikäli tähän muutoksia tulee. ☺
Galaxy Watch myös harkinnassa. Selvennykseksi kannattaisi laittaa tuotekuvaukseen, että "kellon kaikkien ominaisuuksien hyödyntämiseksi suosittelemme siirtymistä Telian asiakkaaksi". Itse en voi tuota tehdä, kun ajatuksena käyttää yritysliittymän kanssa ja en pysty operaattorivalintaan vaikuttamaan.
Minulla myös yritysliittymän kylkeen pitäisi tulla, mutta onneksi minä olen yrityksessämme se joka operaattorista päättää, joten taitaa mennä yrityksen kaikki liittymät vaihtoon heti kun nykyinen sopimuskausi on ohi. Naurettavaa, että tällaiset itsestään selvät asiat ei saa hoidettua.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Multisimmiin pitäisi ensin saada joku kontrolli että se toinen simmi on pois käytöstä kun se toinen on siellä kellossa ja käytössä.

Muutenhan jokainen eSim puhelimen ostava jättäisi hankkimatta mobiililaajakaistan tai vähintäänkin trokais sen toisen kaverilleen joka tarvitsee pelkän mobiililaajakaistan.
Nyt meni kyllä koko multisimin idea Porkkanalla ohi. Multisimin pitää toimia juuri _samaan_aikaan_ primääri simin kanssa, muutenhan ei siinä ole mitään järkeä. Ja näinhän se onkin toiminut Telialla jo vuosia. Ja näinhän se toimii myös Elisalla, vaikka Elisalla se ei käytä samaa netti- ja puhepakettia, kuten Telialla.

https://yrityksille.elisa.fi/ohje/elisa-multisim

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim

Eli ainoa mitä tarvittaisiin on siis eSim tuki tuohon, normisimmin kanssa nuo kaikki temput onnistuvat jo.
Juuri näin, kuten Puderzo sanoi. Porkkanalla meni pointti kokonaan ohi, sen pitäisi toimia kuten oikea multiSIM, eli ei väliä käyttääkö kelloa vai puhelinta. Molemmat soi samaan aikaan, voi vastata kummasta tahansa.

Mikä ihme kommentti tuo trokaus oli? Jos kerran sekä Telia että myös te itse tarjoatte multiSIM:iä tälläkin hetkellä, ette vain eSIM:ille. Jos trokailu olisi oikeasti ongelma, tuskin palvelua tarjottaisiin.

Itsekin samassa tilanteessa kuin muut tässä keskustelussa, yritysliittymä Elisalla joten ei voi helposti vaihtaa Telialle irrottamatta omaa numeroa yritykseltä. Tosin eipä se iso homma ole.

EDIT: Lisään vielä sen verran, että eihän sitä multiSIM:iä ilmaiseksi tarvitse antaa! Bisnestähän te teette, ettekä hyväntekeväisyyttä. Lyökää siihen hintaa, niin tuskin menee "trokailuksi".

Tuli aktivoitua eSIM ja tajuttua sen jälkeen ettei Elisalla Teliasta poiketen näemmä toimikkaan sama numero kellossa ja puhelimessa. Takas normaalin simmin aktivointiin sitten.. On tämä nyt kummaa touhua kerrassaan. Milloinhan tuo Multi-Sim toimisi myös eSIM kanssa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tuli aktivoitua eSIM ja tajuttua sen jälkeen ettei Elisalla Teliasta poiketen näemmä toimikkaan sama numero kellossa ja puhelimessa. Takas normaalin simmin aktivointiin sitten.. On tämä nyt kummaa touhua kerrassaan. Milloinhan tuo Multi-Sim toimisi myös eSIM kanssa?

Moro @r_nyberg ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ensi vuonna tulossa MultiSIM takaisin :blush:

Käyttäjätaso 3

Odotellaan siis ensi vuotta ja Elisalta multi-simiä...

Muutama viikko sitten alkoi MultiSIM toimimaan ainakin yrityspuolella, myös eSim kanssa. Eli nyt toimii palvelut samoin kuin Telialla.

 

- Pud.0

Yrityspuoli itselläkin, miten sait käyttöön? Erikseen vaihtaa simkortin tyypiksi eSIM, ja sitten aktivoida multisim?

Käytännössä tilasin uuden liittymän, johon eSIM, koska oli jo liittymä kellossa jossa eSIM mutta se oli omassa nimessäni kuluttajaliittymänä, ja siitä siirrettin sitten numero eSIM:iin. Tosin aika turha toimenpide, sillä siinä meni vain ylimääräinen viikko kun siirtoa odotettiin. Siihen kytkettiin sitten MultiSIM. Meillä vielä Ring-palvelu, johon piti tilata tuo MultiSIM ominaisuus erikseen. Tilasin kaikki yhteyshenkilömme kautta, mutta löytyy myös Yritysten OmaElisan kautta mahdollisuus tilata. Tässä ohjeet MultiSIM:in tilaamiseksi, eikä ole väliä onko kyseessä eSIM vai tavallinen SIM:

https://yrityksille.elisa.fi/ohje/elisa-multisim

 

Ja tässä vielä yleisiä ohjeita ja tietoa eSIMista:

https://yrityksille.elisa.fi/esim-yrityksille

 

Huomioitavaa on, että esim. Apple Watch ei ole vielä tuettujen laitteiden joukossa. Itselläni Galaxy Watch, ja siinä toimii hyvin. Kannattaa tosin huomioida, että eSIM:iä käytettäessä (kun siis kännykkä ei ole mukana, eikä WiFiä saatavilla, eli kerro 4G:n kautta netissä) kellon akunkesto putoaa todella paljon (omassa käytössäni kellossa normipäivän jälkeen jäljellä noin 65%, nyt meni illalla 15% rikki jo noin klo 20, kun takana oli noin 5 tuntia 4G-käyttöä johon mahtui muutama puhelu ja joitain viestittelyjä).

 

Käyttäjätaso 4

Tuli aktivoitua eSIM ja tajuttua sen jälkeen ettei Elisalla Teliasta poiketen näemmä toimikkaan sama numero kellossa ja puhelimessa. Takas normaalin simmin aktivointiin sitten.. On tämä nyt kummaa touhua kerrassaan. Milloinhan tuo Multi-Sim toimisi myös eSIM kanssa?

Moro@r_nyberg ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ensi vuonna tulossa MultiSIM takaisin :blush:

Toimiiko myös nykyisillä MultiSim asiakkailla? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Moro@r_nyberg ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ensi vuonna tulossa MultiSIM takaisin :blush:

😨, kauhussa katsellaan hintoja kun julkistetaan.

onhan multisimmissä jotain hassuja ongelmiakin, soitonsiirrot voi toimia hassusti ja viestien välitys ei ole suoraviivaista.

Osallistu keskusteluun