Kysymys

Fiksu 3G = Huijaus 3G

  • 23 syyskuu 2008
  • 38 kommenttia
  • 2888 katselukerrat

  • Kommentaattori
  • 27 kommenttia
EDELLEENKÄÄN LASKUJA JA PUHELUERITTELYÄ EI OLE KORJATTU!!!!! PANUN LUPAAMAA YHTEYDENOTTOA ODOTELLEN... SAUNIKSEN OLEMATTOMAN ASIAKASPALVELUN TASON HUOMIOIDEN SITÄ EI VARMAAN TAPAHDU KOSKAAN.

On tullut nyt ihmeteltyä tuota puhelinlaskun suurenemista joka kuukausi Fiksu 3G:n oton jälkeen. Tuleehan sitä soiteltuakin enemmän, kun puhelun piti maksaa 3G alueelta soitettuna dingdongin kera vain 0,069 -> 24/h. No dingdongia kuuluu puhelun alussa ja puhelin näyttää olevan 3G alueellakin puhelua aloittaessa, mutta puhelut "kummallisesti" laskutetaan normaalilla 0,069 /kpl + 0,069 /min veloituksella. Ainostaan pakottamalla puhelimen UMTS/3G verkkoon laskutus menee Huijaus 3G:n mukaan. Huonoin puoli tästä on se, että Saunalahti käyttää Elisan maailman parasta (maailman huonointa) 3G verkkoa ja puhelut eivät onnistu välillä esim. niinkin syrjäisessä paikassa kun Helsingin keskustassa, pääradalla, Helsinki-Tampere moottoritiellä yms. Eli näyttää siltä, että verkon kapasiteetti ongelmista johtuen puhelin vaihtaa aina puhelun aloituksen jälkeen itsensä 2G verkkoon, vaikka kyseisestä paikasta onnistuu puhelut myös pakotettuna 3G verkkoon eli 3G verkon puutteesta ei ole kyse. Tuotahan ei itse huomaa kuin vasta puhelinerittelystä. Saunalahti on keksinyt oivan keinon rahastaa puheluista vähän enemmän.

38 kommenttia


Eli näyttää siltä, että verkon kapasiteetti ongelmista johtuen puhelin vaihtaa aina puhelun aloituksen jälkeen itsensä 2G verkkoon, vaikka kyseisestä paikasta onnistuu puhelut myös pakotettuna 3G verkkoon eli 3G verkon puutteesta ei ole kyse. Tuotahan ei itse huomaa kuin vasta puhelinerittelystä. Saunalahti on keksinyt oivan keinon rahastaa puheluista vähän enemmän.


Muuhun en kommentoi mutta eikös tuolla sivuilla lue että jos se puhelu alkaa 3g verkossa niiin se sillä hinnalla menee.. hinnoittelu ei kesken puhelun muutu..
Eli periaatteessa jos aloitat puhelun helsingissä 3g alueella ja ajat inariin ja takaisin kokoajan puhelu päällä niin se on se 6,9c.... Jos kerkeät 24h aikana sen tekemään.
Eli varmaan vikaa vaan sauniksen laskutuksessa ja korjannevat sen kunhan pyydät ja huomautat...

-NRJ
Tiukkaa reklamaatiota vaan saunalahden päähän, niin korjaavat mokansa...


http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,9957.0.html
Nyt on reklamoitu ja tapausnumero saatu. Liekkö vastausta tulee ihan heti. Näyttää vaan paukkuvan koko ajan lisää laskulle normaalilla hinnoittelulla. Hauskin on se, että dingdongia tulee välillä sellaisillakin alueilla, missä toimii hikiseen edge ja 3G:stä ei ole tietoakaan eli jossain on häikkää ja pahasti. Onneksi tuon tietää jo siitä syystä ettei puhelin löydä kenttää verkonpakotuksesta johtuen ja osaa rajoittaa soittamista kyseisiltä alueilta. Ihan susi koko systeemi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
.....
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No nyt taisi löytyä mun liittymän Reviiri-palvelusta puuttuvat plimplomit. Ne on varmaan kytketty sun Fiksu 3G:hen!  😉
No mulla oli kylläkin ensin reviiri... vaihdoin tyhmä kun olin. Tarvitsin myös "halpoja" puheluita myös muulta suomesta eli reviiri ei pelkästään riittänyt. Olisko jääny jotain päälle... En tiedä.
Olen nyt alkanut huomaamaan puhelinlaskussani, että siellä on paljon soitettuja puheluita, jotka veloitetaan 2G:n mukaan. Olen kuitenkin aina soittaessani kuullut tuon "ovikellon" äänen alussa. Nyt täytyy vaan pakottaa puhelin UMTS-tilaan ja seurata tilannetta..
Käytössäni siis Fiksu (Dorga)3G.
Alkaa hirvittää... toi syyskuukin on ihan pershiillään. Ihan satavarmasti 3G alueelta dingdongin kanssa soitetut puhelut menee normaaleiksi 2G puheluiksi. Nyt ei puhelin ole kuin pakotettuna UMTS verkkoon eli katotaan alkaako tässä kuussa vielä tulemaan 2G puheluita. Ihan hirveetä säätöä, kun ihmisten pitäisi kuitenkin saada yhteys muhun ja kauheeta valitusta saa kuulla koko ajan, että puhelimeen ei kuulemma saa yhteyttä, kun Elisan maailman paras (maailman paskin) verkko ei vaan oo kauhean kattava. Saunalahti on ihan PERS**STÄ! Pitääkö sinne mennä paikanpäälle kyselemään, että mikä mättää... Pitää varmaan ens viikolla soittaa jo kuluttajaneuvojalle. Tosin täähän alkaa olemaan jo Viestintävirastonkin asia. Systeemit ei vaan toimi oikein ja laskuihin ei voi luottaa enään ollenkaan.

Ennen laskut oli luokkaa 30 euroa... nyt yli 110 🙂 No rahaahan se vaan on, mutta maksaisin mielellään vain oikeita laskuja.
Ei helevetti.... puhelut menee vaan normaalilla laskutuksella vaikka puhelin on ollut nyt pelkästään UMTS verkkoon pakotettuna. Missä se Panu Lehti on kommentoimassa??? Miestä ei näy eikä kuulu, jos joku laittaa vähänkin negatiivistä tänne. Tosin tämä ei nyt ole mitenkään vähän negatiivistä, kun palvelu ei pelaa ollenkaan ja eiköhän tämäkin viestiketju häviä kohta Internetin mustaan aukkoon. Ei tolla uskalla soittaa mihinkään... pitää varmaan pistää tekstaria, että soittakaa mulle. Mä en soita enään...

Pitää soittaa jo tänään kuluttajaneuvojalle ja ottaa yhteys Ficoraan. Ei laskutus voi toimia näin päin peetä.

Ei helevetti.... puhelut menee vaan normaalilla laskutuksella vaikka puhelin on ollut nyt pelkästään UMTS verkkoon pakotettuna. Missä se Panu Lehti on kommentoimassa??? Miestä ei näy eikä kuulu, jos joku laittaa vähänkin negatiivistä tänne. Tosin tämä ei nyt ole mitenkään vähän negatiivistä, kun palvelu ei pelaa ollenkaan ja eiköhän tämäkin viestiketju häviä kohta Internetin mustaan aukkoon. Ei tolla uskalla soittaa mihinkään... pitää varmaan pistää tekstaria, että soittakaa mulle. Mä en soita enään...

Pitää soittaa jo tänään kuluttajaneuvojalle ja ottaa yhteys Ficoraan. Ei laskutus voi toimia näin päin peetä.


Asiasi on selvityksessä ja sinuun tullaan olemaan yhteydessä asian osalta.

/ Panu.
Kiva kiva... jos asia nyt saataisiin selväksi. Tosin kyseinen ongelma lähti rullaamaan jo kesäkuussa. Nyt vasta reagoi kun lasku oli yli satasen... eiliset puhelut dingdongin kera päälle 14 euroa 🙂 Tuolla menolla seuraava lasku on yli 400 e  😘
Kattelin noita puheluita ja en ole ihan varma, mutta muualta kuin Keravalta soitetut puhelut menee 3G puheluiksi ainakin tässä kuussa. Olisko sillä Reviirillä jotain tekemistä asian kanssa, koska se oli otettuna Keravalle eli alueelle 26. Mene ja tiedä, mutta ainakin Hesasta soitetut puhelut on mennyt oikein erittelyyn ja Keravalta soitetut ei. Tosin Vuokatista soitetut menee välillä väärin ja välillä oikein vaikka puhelin on aina ollut pakotettuna UMTS verkkoon sielläpäin.

Lisäys:

1.10 Keravalta soitetut puhelut näkyvät erittelyssä dingdongin kera normaalina 2G puheluna ja Helsingistä soitetut 3G puheluna
2.10 Kaikki soitetut puhelut kirjautuu 3G puheluna
3.10 Kaikki soitetut puhelut kirjautuu 3G puheluina

Oliskohan jotain fixattu... Kunhan korjaavat ne väärin laskutetutkin ainakin elokuun, syyskuun ja jo alkaneen lokakuun ajalta. Noi soittopaikathan kyllä löytyy Sauniksen päästä eli näkevät kyllä esim. eilistenkin puheluiden lähteneen 3G alueelta. Panu setä!!! Laittakaa nyt ne edellisetkin laskut kuntoon ja ihan vinkkinä: tälläistä ei pitäisi edes tapahtua.

Lisäys 3.10:

Eli liittymän toiminta on näköjään korjattu tai korjaantunut.
EDELLEENKÄÄN LASKUJA JA PUHELUERITTELYÄ EI OLE KORJATTU!!!!! PANUN LUPAAMAA YHTEYDENOTTOA ODOTELLEN... SAUNIKSEN OLEMATTOMAN ASIAKASPALVELUN TASON HUOMIOIDEN SITÄ EI VARMAAN TAPAHDU KOSKAAN.
Varmaankin jos olet oikeassa ongelma saattaa olla isompi ja he hakevat alkuperäisen vian ja korjaavat sen...
Ei välttämättä hoidu ihan päivässä-kahdessa... Eli jos viikkoon ei mitään kuulu niin huolestuisin.

Ja tosiaan jos olet oikeassa niin he kyllä laskut korjaavat...  Sinällään ihan sama korjaavatko ne viikossa vai päivässä..
Tietysti päivässä on parempaa asiakaspalvelua mutta jos viikossa niin silti lopputulos on sama, saat ne puhelut siihen hintaan mihin pitääkin
ja varmaankin korjaavat aikaisemmatkin laskut...

-NRJ
Olemme todennäköisesti paikantaneet sinun ongelmasi koskemaan aikaisemmin käytössäsi ollutta reviiri-palvelua ja tekemääsi vaihtoa fiksu 3g-liittymään. Mikäli ongelma todetaan, niin korjaamme laskusi automaattisesti.

/ Panu.

P.s. Huutaminen on turhaa, kyllä asiasi on jo muutenkin selvityksessä.
Vika on kyllä muualla kuin asiakkaissa. Peili käteen.


Mainitsemasi esimerkit ovat asioita, joiden osalta havaitsimme tutkinnan jälkeen vikaa järjestelmissämme. Tässä tapauksessa asian selvittely on kesken. Tässä asiassa tulee ensiksi selvittää koska ja missä verkossa asiakas on milloinkin ollut, mistä verkosta puhelut ovat lähteneet ja mitä niistä on laskutettu. Tämän jälkeen tulee käydä lävitse onko laskutus tapahtunut oikein vai väärin ja miksi. Kuten olet varmasti havainnutkin, niin Jusao on todennut itsekin, että tietyissä tapauksissa hänenkin mielestä 3G-verkosta lähteneet puhelut on laskutettu oikein.

/ Panu.
En huuda! Yritän herättää huomiota siellä Sauniksen suunnassa, että fixaatte asian pikimmiten. Ei liittymää, josta voidaan laskutella miten sattuu oikein uskalla edes käyttää. Pakkohan sitä on ja pidän kädet ristissä joka kerta, että laskutus toimisi oikein. No 2.10.2008 lähtien näyttää toimivan, mutta esim. 1.10.2008 ja sitä ennen 3G alueelta soitetut puhelut menivät miten sattuu. Esim. 1.10.2008 soitetut 8 kpl puheluja pitäisi maksaa vain 0,552 euroa... ei 13,544 euroa. Tuossa on vissi ero ja täällä on kyllä jo huomattu ja todettu, että vikaa on (on ollut) jossain ja pahasti. Reviiri ei pysty selittämään niitä olemattomia dingdong ääniä, joita kuuluu myös 3G verkon ulkopuolella. Ja tälläistähän ei pitäisi edes päästä tapahtumaan. Vähän vaikea on laskutukseen enään luottaa. Pitääköhän sitä alkaa laittamaan ruutuvihkoon ylös jokainen soitettu puhelu ja verrata sitä laskutettaviin.....

Lisäys:

Olen siis huomannut, että ennen 2.10.2008 Helsingistä soitetut puhelut laskutettiin 3G puheluina ja esim. Keravalta soitetut 2G puheluina, vaikka ne oli satavarmasti soitettu 3G verkosta verkon pakotuksesta johtuen. Toinen mesta missä laskutus tuntuu toimivan miten sattuu on Vuokatti. Vaikka dingodongia kuului puhelun alkaessa, niin puheluita oli silti laskutettu 2G hinnalla. Dingdongia kuuluu esim. Tervakoskella ja Ryttylässä paikassa jossa toimii hikiseen EDGE.

No sen voin sanoa, että asiakassuhteeni siirtäisin heti muualle, jos en olisi mennyt tyhmänä tekemään 24kk sopimusta. Toisaalta laskutuksen epäluotettavuus saattaisi olla jo irtisanomisen syy.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

En huuda! Yritän herättää huomiota siellä Sauniksen suunnassa, että fixaatte asian pikimmiten.


Keskustelufoorumeilla ISOILLA kirjoittaminen tulkitaan huutamiseksi.  😉
Miten kuukauden toimimaton data ja MultiSim vika? Kauanko asiaa tutkitaan?


Vika on korjattu jo ajat sitten.

/ panu.
Käyttäjätaso 3

Miten kuukauden toimimaton data ja MultiSim vika? Kauanko asiaa tutkitaan?


Vika on korjattu jo ajat sitten.

/ panu.


Vika on varmaankin korjattu, ainakin itselläni on toiminut ihan hyvin jo jonkun aikaa. Mutta missä viipyy tekstiviesti "hyvityksestä ja sen ehdoista", mitä täällä palstalla lupailit reilu pari viikkoa sitten ? http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,10356.msg83236.html#msg83236
No 2.10.2008 lähtien näyttää toimivan


Korjasimme osaltasi ongelman ko. päivänä. Eli siitä lähtien asia on toiminut oikein. Tämän jälkeen olemme analysoineet ja hinnoitelleet uudelleen aikaisemmat puhelusi. Tulokset näkyvät lokakuun puhelinlaskussasi (=ensi kuussa tulevassa laskussa) positiivisena "yllätyksenä".

Kokonaisuudessaan tapauksessasi oli kyse yksittäisestä tapauksesta. Jostain syystä keskuksille on jäänyt päivittymättä oikeat parametrit. Olemme käyneet lävitse myöskin muiden Fiksu 3G-asiakkaiden keskusparametrit, emmekä ole löytäneet niistä vikaa. Eli kyseessä oli yksittäinen virhe.

Pahoittelemme virhettä.

/ Panu.

No 2.10.2008 lähtien näyttää toimivan


Korjasimme osaltasi ongelman ko. päivänä. Eli siitä lähtien asia on toiminut oikein. Tämän jälkeen olemme analysoineet ja hinnoitelleet uudelleen aikaisemmat puhelusi. Tulokset näkyvät lokakuun puhelinlaskussasi (=ensi kuussa tulevassa laskussa) positiivisena "yllätyksenä".

Kokonaisuudessaan tapauksessasi oli kyse yksittäisestä tapauksesta. Jostain syystä keskuksille on jäänyt päivittymättä oikeat parametrit. Olemme käyneet lävitse myöskin muiden Fiksu 3G-asiakkaiden keskusparametrit, emmekä ole löytäneet niistä vikaa. Eli kyseessä oli yksittäinen virhe.

Pahoittelemme virhettä.

/ Panu.


Mites tuo lokakuun 1 päivä? Se näyttää olevan vieläkin erittelyssä väärin. 8 puhelua on laskutettu 2G puheluna, vaikka ne on soitettu puhelin pakotettuna UMTS verkkoon ja vielä dingdongin kera. Ny tulee laskua huimat 13,544 euroa vaikka laskun pitäisi olla noiden osalta vain 0,552 euroa.


No 2.10.2008 lähtien näyttää toimivan


Korjasimme osaltasi ongelman ko. päivänä. Eli siitä lähtien asia on toiminut oikein. Tämän jälkeen olemme analysoineet ja hinnoitelleet uudelleen aikaisemmat puhelusi. Tulokset näkyvät lokakuun puhelinlaskussasi (=ensi kuussa tulevassa laskussa) positiivisena "yllätyksenä".

Kokonaisuudessaan tapauksessasi oli kyse yksittäisestä tapauksesta. Jostain syystä keskuksille on jäänyt päivittymättä oikeat parametrit. Olemme käyneet lävitse myöskin muiden Fiksu 3G-asiakkaiden keskusparametrit, emmekä ole löytäneet niistä vikaa. Eli kyseessä oli yksittäinen virhe.

Pahoittelemme virhettä.

/ Panu.


Mites tuo lokakuun 1 päivä? Se näyttää olevan vieläkin erittelyssä väärin. 8 puhelua on laskutettu 2G puheluna, vaikka ne on soitettu puhelin pakotettuna UMTS verkkoon ja vielä dingdongin kera. Ny tulee laskua huimat 13,544 euroa vaikka laskun pitäisi olla noiden osalta vain 0,552 euroa.


Niin aivan kuten sanoin, niin ennen 2.10 soittamasi puhelut analysoidaan uudelleen ja niiden osalta tulee sinulle hyvitys lokakuun laskun osalta. Puheluerittelyyn ikävä kyllä emme saa ko. puheluita oikein veloitettuna näkymään 2.10 edeltävältä ajalta.

/ Panu.
Ok. Puhelinlaskua odotellen...
Tosin jäin ihmettelemään sitä, että virheet korjataan vasta lokakuun laskussa... joka tulee marraskuussa. Laskua ei nyt hirveästi tule ja maksoin elokuusta yli satasen ja näyttää syyskuukin olevan yli satasen. Ainakin omasta mielestä laskutuksessa on euromääräisesti iso virhe eli puheluita on laskutettu surutta 2G:nä. Eikö niitä puheluita saa nyt korjattua tuohon seuraavaan laskuun eli mikä tulee nyt. Muuten kestää aika kauan saada rahojaan takaisin.... ei se nyt voi noin mennä. Ja on se vähän kohtuutonta ja liekkö ihan laillistakaan, jos pitää maksaa syyskuunkin virheellisistä puheluista... ja jälkikäteen aletaan sitten hyvittelemään takaisin. Ei näin.

Osallistu keskusteluun