Vastattu

Galaxy S5 tippuu verkosta

  • 3 syyskuu 2014
  • 15 kommenttia
  • 6784 katselukerrat

  • Vakiintunutta kalustoa
  • 9 kommenttia
Elikkäs sellanen ongelma että 4g verkkoa käyttäessä S5 tippuu vähän väliä verkosta. Ei toimi puhelut eikä mobiililaajakaista. Ongelma on jatkunut siitä asti kun puhelimen ostin, eli 3 viikkoa. Mahtaakohan olla vika puhelimessa, verkossa vai missä? Voiko sim-kortissa olla vikaa? Galaxy S4:llä ei vastaavaa ongelmaa ollut. Niin ja paikalla ei tähän vaikutusta ole.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Hyvis 4 syyskuu 2014, 16:00

Uuden mallin kortti on ns ei-roamaava, vanha on roamaava. Käytännössä tarkoittaa sitä, että varsinkin 4G-ominaisuudella varustetuissa puhelimissa voi aiheutua ongelmia. Kannattaa siis vaihtaa kortti uuteen joka tapauksessa ja ongelmakin voi ratketa samalla.

Korttia vaihtaessasi kannattaa pyytää uudelle kortille Elisa Varmenne -palvelu. Se on toistaiseksi veloitukseton tunnistuspalvelu, joka joissakin tilanteissa on selvästi verkkopankkitunnistusta helpompi. Molemmat ovat ns vahvoja tunnistustapoja, joten ne ovat yhtä luotettavia. Varmenne-palvelun voi ottaa vain kortin vaihdon yhteydessä.

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Olisiko apua siitä että häiriötiedotteita luettaisiin ihan ajatuksen kanssa? 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ovatko häiriöt kestäneet jo kolme viikkoa ?
Häiriötiedotteita on kyllä seurattu, tälle alueelle ei kertaakaan mitään ole näyttäny. Ja vika tosiaan jatkunu 3 viikkoa jo.
Yleensä katoaa 4g merkki tuolta ylhäältä, pelkät tolpat jää näkyviin. Soittaessa ilmoittaa ei palvelua. Välillä taas tulee se kieltomerkki tolppien kohdalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Oletko kokeillut pakottaa 2G- tai 3G-verkkoon? Onko puhelimen uudelleen käynnistyksessä apua? Onko puhelinten sijainti ollut sama tai kuinka suppealla alueella häiriö esiintyy?

Lopuksi, onko tilanne sama toisella Saunalahden liittymällä; entä löydätkö paikkaa, jossa sama ongelma esiintyy toisen operaattorin liittymällä?

Tarkoituksena on nyt selvittää, voiko ongelma olla SIM-kortissa tai puhelimen 4G-toiminnoissa.

//Muokattu Hyviksen pyynnöstä "pakotietä" -> "pakottaa". -Norris
3g verkko on tuntunut toimivan aina, tosin välillä silläkin saattaa saman tehdä. Puhelimen uudelleenkäynnistys auttaa kyllä löytämään verkon, saattaa kuitenkin tippua hyvinki pian taas pois jos 4g päällä. Häiriö on nyt ollut joka paikassa missä puhelin mukana.
Ei tietoa onko toisella liittymällä samaa ongelmaa. Eikä myöskään tietoa toisen operaattorin liittymistä.

Mitähän eroa tuolla uuden ja vanhan sim-kortilla on? Vanhan mallin löytyy itseltä, eli 00000 alkuinen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Uuden mallin kortti on ns ei-roamaava, vanha on roamaava. Käytännössä tarkoittaa sitä, että varsinkin 4G-ominaisuudella varustetuissa puhelimissa voi aiheutua ongelmia. Kannattaa siis vaihtaa kortti uuteen joka tapauksessa ja ongelmakin voi ratketa samalla.

Korttia vaihtaessasi kannattaa pyytää uudelle kortille Elisa Varmenne -palvelu. Se on toistaiseksi veloitukseton tunnistuspalvelu, joka joissakin tilanteissa on selvästi verkkopankkitunnistusta helpompi. Molemmat ovat ns vahvoja tunnistustapoja, joten ne ovat yhtä luotettavia. Varmenne-palvelun voi ottaa vain kortin vaihdon yhteydessä.
Hyvis kirjoitti:
Korttia vaihtaessasi kannattaa pyytää uudelle kortille Elisa Varmenne -palvelu. Se on toistaiseksi veloitukseton tunnistuspalvelu, joka joissakin tilanteissa on selvästi verkkopankkitunnistusta helpompi. Molemmat ovat ns vahvoja tunnistustapoja, joten ne ovat yhtä luotettavia. Varmenne-palvelun voi ottaa vain kortin vaihdon yhteydessä.

Eikös tuon Varmenne-palvelun voi rekisteröidä ja ottaa käyttöön milloin vain haluaa?
Sama ongelma täällä elisan liittymä uusi sim kortti. Puhelin tosin on toisen operaattorin kautta. Sim testattu vanhemmassa 3g galaxyssa missä toimii moitteetta. Puhelin lähti juuri takuuhuoltoon kyseisen ongelman vuoksi. Saas nähdä selviääkö mitään vai onko "ominaisuus". Eli tippuu verkosta muutaman kerran päivässä kaupungista riippumatta. Niin puhelinverkosta kuin myös dataverkosta eli ei siis pysty edes vastaanottamaan/soittamaan puheluita mikä on hieman huono homma puhelimelle. Nyt 4g lumia lainapuhelin käytössä ja on pysynyt kiltisti verkossa samoissa paikoissa joissa S5 tippui verkosta (ei kylläkään paikasta riippunut mutta lumia ei ole tippunut kertaakaan verkosta). Kuuluvuudet palaa takaisin käynnistämällä S5 uudestaan tai käyttämällä lentotilassa ja pois...
Jahas, en sitten oo ainoa näköjään. Kerroppa sitte kun saat puhelimen huollosta että miten kävi.
Pistin uuden kortin tilaukseen, katsellaan alkuviikosta onko vaikutusta.
Aiheesta löytyy muuten paljon juttua kun kirjoittaa googleen "s5 loses signal"
Jep, kyllä niitä tuli selailtua. Jollakin oli auttanu sim kortin uusinta, tosin en nyt muista että oliko sama puhelin kyseessä, mutta sama vika kuitenkin. Toivottavasti se auttais, ei kiinnostaisi heti uutta luuria kiikuttaa huoltoon ja odotella montaa viikkoa takasi 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
Hyvis kirjoitti:
Korttia vaihtaessasi kannattaa pyytää uudelle kortille Elisa Varmenne -palvelu. Se on toistaiseksi veloitukseton tunnistuspalvelu, joka joissakin tilanteissa on selvästi verkkopankkitunnistusta helpompi. Molemmat ovat ns vahvoja tunnistustapoja, joten ne ovat yhtä luotettavia. Varmenne-palvelun voi ottaa vain kortin vaihdon yhteydessä.

Eikös tuon Varmenne-palvelun voi rekisteröidä ja ottaa käyttöön milloin vain haluaa?

Toki sen voi rekisteröidä milloin haluaa.

Ainakin vielä muutama kuukausi sitten Varmenne piti kuitenkin olla ennen sitä kortille "kytkettynä" heti kortin käyttöönottovaiheessa.
Tätäköhän tarkoitat:

Huom! Jos yrität Mobiilivarmenteen rekisteröimistä samana päivänä kun SIM-korttisi on vaihdettu, saatat saada ilmoituksen "SIM-korttisi ei ole varmennekelpoinen". Tämä johtuu siitä, että SIM-korttisi tiedot eivät ole vielä ehtineet siirtymään Elisa Mobiilivarmenne -palveluun. Rekisteröi Mobiilivarmenne liittymällesi tällöin vasta seuraavana päivänä kortin vaihtamisesta

Eiköhän tämäkin tapahdu aina automaattisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
En tarkoita. Tarkoitan tätä:

Liittymälläni ei ollut Varmenne-palvelua ja halusin siihen sellaisen. Vaihdon SIM-kortin ns roamaavasta ns roamaamattomaan. Tilasin tämän uuden kortin netistä. Useiden päivien kuluttua yritin saada netissä tälle uudelle kortille käyttöön Varmenteen. Yritys päättyi virheilmoitukseen, jota en enää muista. Tiedustelin asiaa Asiakaspalvelusta. Minua kehotettiin vaihtamaan kortti uuteen Shopitissa ja kertomaan uuden kortin vaihdon yhteydessä, että haluan Elisa Varmenteen käyttöön. Tälle nyt käytössä olevalle kortille Varmenne aktivoitiin kortin luovutuksen yhteydessä.

Riittääkö rautalanka vai tarvitaanko ratakiskoa? 😉
Muutama päivä menty nyt uuden sim-kortin kanssa. Kertaakaan ei ole enää tippunut verkosta, joten vika oli vanhassa kortissa. Kiitoksia avusta 🙂

Osallistu keskusteluun