Vastattu

Hämärät verkko-ostot laskulla



Näytä ensimmäinen kirjoitus

103 kommenttia

No, nyt on tehty kantelu Kuluttaja- ja kilpailuvirastolle ja asiasta tiedotettu sähköpostitse myös Elisaa.

Seuraava askel on sitten tutkintapyyntö poliisille, jonka teen, jos Elisa ei ole antanut selvitystä 8.1.2016 mennessä ja tuohon mennessä myös hyvittänyt tapahtuneesta huijauksesta aiheutuneita kuluja täysinmääräisinä.

Koska kyseessä on selvä huijaus, ei asia ole ainoastaan huonoa kauppatapaa, vaan rikollista toimintaa, johon Elisa Oyj on osasyyllinen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

uskxgraw kirjoitti:Koska kyseessä on selvä huijaus, ei asia ole ainoastaan huonoa kauppatapaa, vaan rikollista toimintaa, johon Elisa Oyj on osasyyllinen.

Ottamatta kantaa siihen, mikä tässä on väärin ja mikä oikein, niin eikö tätä Elisan osuutta asiaan olla vähän liioiteltu tässä? Voisin kuvitella, että Elisaakin sitoo jonkinlaiset sopimukset maksunvälityksistä maksunsaajaa kohtaan. Ainakin siihen asti, kunnes on todistettu jonkun sopimuksen osapuolista toimineen vastoin sääntöjä, tai saati rikollisesti.

En tarkoita ainoastaan edellisen kirjoittajan osalta, vaan ylipäänsä tässä koko "hämärät verkko-ostot"-jupakassa. Elisahan toimii kuitenkin ilmeisesti vain ja ainoastaan maksunvälittäjänä. Onko kukaan saanut jonkinlaista vastausta/selvitystä itse palveluntarjoajalta, lopulliselta maksunsaajalta? Vai onko porukka sinne asti ollut edes yhteydessä, onko kaikki vain Elisan kimpussa?
Rikollisen toiminnan pääsyyllinen on itse rikoksen tekijä, eli Dimoco.

Elisan rikos asiassa on se, että se on edesauttanut ja tehnyt mahdolliseksi asiakkaidensa joutumisen rikollisen toiminnan uhriksi tekemällä myös kaikin keinoin suojatut puhelinliittymät (salaiset numerot, kaikki Elisan tarjoamat estopalvelut käytössä) alttiiksi täysin perusteettomille kolmannen - täysin tuntemattoman osapuolen laskutuksille.

Elisan rikosta ei lainkaan lievennä se, että se koettaa kieltää omaa osuuttaan tässä huijauksessa.

Elisa hallinnoi asiakkailleen antamia SIM-kortteja, joilta kuitenkin matkapuhelinliittymän käyttäjän tietämättä täysin tuntematon kolmas osapuoli voi kaapata puhelinliittymän tiedot.

Ja vieläpä siten, että Elisa on sallinut tämän kolmannen osapuolen laittomasti kaappaamille puhelinliittymille osoitettujen valeostojen laskutuksen omaa laskutusjärjestelmäänsä käyttäen.

Ja edelleen siten, että vaikka asiakkaat ovat tästä rikollisesta toiminnasta Elisalle reklamoineet, ei Elisa katso velvollisuudekseen auttaa rikoksen uhriksi joutuneita asiakkaitaan.

- Tämä antaa mielestäni täyden aiheen epäillä Dimocoa ja Elisaa rikoksesta.

Osallistu keskusteluun