Irtisanominen tehy vaikeaksi

  • 9 marraskuu 2018
  • 8 kommenttia
  • 692 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
Kannattaa huolehtia, että ennen esim. palvelutaloon muuttoa ja voinnin huonontumista irtisanotte kaikki Elisan liittymät. Oma äitini, joka joutui alzheimerin takia palvelutaloon, ei pysty enää kännykkäänsä käyttämään. Liittymän irtisanominen on mahdollista puhelimitse vain, jos pystyy itse syntymäaikansa yms. kertomaan. Omaiselle se on mahdotonta, ellei terveydentilasta hankita erillistä lääkärintodistusta. Näin ollen liittymät kannattaa sulkea hyvissä ajoin.

Minkälaisia vaikeuksia muilla on ollut irtisanomisissa?

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kannattaa huolehtia, että ennen esim. palvelutaloon muuttoa ja voinnin huonontumista irtisanotte kaikki Elisan liittymät. Oma äitini, joka joutui alzheimerin takia palvelutaloon, ei pysty enää kännykkäänsä käyttämään. Liittymän irtisanominen on mahdollista puhelimitse vain, jos pystyy itse syntymäaikansa yms. kertomaan. Omaiselle se on mahdotonta, ellei terveydentilasta hankita erillistä lääkärintodistusta. Näin ollen liittymät kannattaa sulkea hyvissä ajoin.

Minkälaisia vaikeuksia muilla on ollut irtisanomisissa?


Hmmm...

Ainahan elossa oleva liittymän omistaja voi valtuuttaa asiamiehen hoitamaan asian , jos itse ei pysty. Tosin silloin ei puhelimitse taida asia onnistua , vaan vaati käynnin Elisan toimipisteessä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro Chrondro ja tervetuloa OmaYhteisöön! Pahoittelut tilanteen hoitamisen hankaluudesta, tuossa kohtaa on varmasti paljon muutakin mietittävää ja hoidettavaa 😞 Valitettavasti tuossa pitää myös meidän olla tarkkana ettei väärinkäytöksiä pääse tapahtumaan ja toki myös laki sekä säädökset osaltaan sitovat tuossa meidän käsiä, eli mitä saadaan milloinkin ja kenenkin pyynnöstä tehdä. Tarkoituksemme ei siis ole missään nimessä aiheuttaa harmia, mutta emme pysty myöskään kaikkia asioita hoitamaan ihan vain luottaen soittajan sanaan vaan toisinaan meidän on pyydettävä tarvittavia todistuksia että voidaan varmistua pyynnön oikeellisuudesta sekä asiaa hoitavan henkilön valtuutuksista asian tiimoilta 😞
Varsinkin silloin, kun noiden sääntöjen noudattaminen ajaa omaa etuanne!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Mummoni osalta asia järjestyi mobiililaajakaistan irtisanomisen osalta helposti Omaelisan avulla, mutta puhelinliittymän osalta ei tullut testattua että olisiko onnistunut Omaelisasta ilman varmennuspuhelua.

Mummon tapauksessa kuitenkin oli onni onnettumuudessa, että eräänä mummon selkeämpänä hetkenä asia tuli jotain kautta puheeksi ja kun arvelin että noita varmituksia tosiaan saatetaan vaatia, jolloin äitini otti tilanteen hoitaakseen ja saatiin liittymä kiinni mummon sanoessa puhelimeen tarvittavat asiat.

Eli sinällään ei ole omakohtaisia vaikeuksia ollut, mutta ymmärrettävästi niitä on monilla. Ei niitä puhelinliittymäasioita tule hirveästi pohdittua kun tilanne on mikä on sairauden takia.
Näin tietysti, jos vanhuksella on omat OmaElisa-tunnukset tai ylipäätään edes nettipankkitunnuksia, joilla voisi todistaa henkilöllisyyden. Harvalta vanhemmalta vain nykyään nettitunnuksia löytyy.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Meillä ei vanhemman liittymää irtisanottu, vaan siirsin sen vanhemman suostumuksella ajoissa omiin nimiini, niin sitten, kun tulee tarpeettomaksi, voi sen liittymän irtisanoa helpolla.

Eli parempi jättää mummolla/vaarille liittymä, mutta ottaa se omiin nimiinsä, niin mummolla/vaarilla on luuri, jolla puhua niin kauan kuin kykenee.

Maksullisten puheluiden estot ja ulkomaanpuheluestot ym. voimaan, niin rajoittamaton liittymä ei tule kovin kalliiksi. Ja jos ei ole paljoa puhetta, niin muutaman euron vain maksaa perusliittymä kuukaudessa..
Tuo on hyvä ehdotus, jos osaa valmistautua. Valitettavasti vain suurin osa ei taida ajatella niin pitkälle, vaan toivoo tilanteen säilyvän hyvänä. Sitten kun tilanne on päällä, toivoisi vastuunsa tuntevilta yrityksiltä jonkinlaisia helpompiakin ehdotuksia eikä vain omaa eduntavoittelua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyseessä ei ole oman edun tavoittelu, vaan nimenomaan henkilön yksityisyyden ja oikeudellisen itsemääräämisoikeuden kunnioitus. Jos voisimme asiakaspalvelussa itse valita, toki tekisimme paljonkin asioita toisin ihan vain että homma helpottuisi kaikilla. Tähän kuitenkin on olemassa ihan omat säädännöt ja lait että kenellä mitä oikeuksia on ja vastuullisena yrityksenä tottakai kunnioitamme näitä, pahempi asia kuitenkin olisi että joku ilman riittäviä oikeuksia saisi tehtyä muutoksia toisen henkilön liittymille

Osallistu keskusteluun