Kysymys

Jonotusajat

  • 26 kesäkuu 2008
  • 70 kommenttia
  • 20806 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Mikäli tarvitset neuvoja, kokeile ensin löytyisikö haulla toinen keskustelu samasta aiheesta. Haku löytyy kaikkien sivujen ylälaidasta. Jos vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

70 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Jospa tuo on siirtymistä ns. "sähköiseen itsepalveluun", asiakas karkoitukseen? 😠 Tuonne oma.Saunalahteen on ilmestynyt jo viestit toiminne.

:o
"Viestit / Asiakaspalvelu

Viestit | Hiomme palvelulomakkeita ja niiden toiminnallisuutta. Tällä välin voit käyttää palautelomakkeita täällä (omaan ikkunaan).

Mahdolliset aiemmin lähettämäsi viestit näet oheisesta Viestit -osiosta.

Viestit-palvelussa voit seurata ajantasaisesti asiasi etenemistä. Vaikka et saisikaan vastausta, näet päivämäärän ja kellonajan, jolloin asiaasi on käsitelty asiakaspalvelussamme viimeksi. Halutessasi voit lisätä kommentin jo lähettämääsi viestiin."


Onhan tuo ollut jo tuolla vaikka kuinka kauan, mutta ei vaan ole vissiin ikinä toiminut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
::) Jaa on en ole aiemmin vaan huomannut, ehkä se vaatikin Saunikselta "pientä hiomista", että joskus toimisi...
Käyttäjätaso 2

::) Jaa on en ole aiemmin vaan huomannut, ehkä se vaatikin Saunikselta "pientä hiomista", että joskus toimisi...


No sepä 😉
Hyvä kun johtoväkikin vaivautuu vastaamaan näihin kysymyksiin...? Haluatteko todella, että kaikki asiakkaat lähtee menemään? Pari kuukautta sitten vielä suosittelin työkaverille Saunalahtea, nyt en kyllä suosittelisi koirallenikaan tätä puljua!  😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠

Hyvä kun johtoväkikin vaivautuu vastaamaan näihin kysymyksiin...? Haluatteko todella, että kaikki asiakkaat lähtee menemään? Pari kuukautta sitten vielä suosittelin työkaverille Saunalahtea, nyt en kyllä suosittelisi koirallenikaan tätä puljua!  😠 😠 😠 😠 😠 😠 >:(


Eiväthän he halua, mutta laskevat sen varaan, että täällä netissä pörrää pieni vähemmistö heidän asiakkaistaan, joten "massat ostavat kunnes tv:ssä aletaan palvelua moittia".

Itsekin värväsin 70:sen mutsini Saunalahdelle, mutta enää en viitsisi moista tehdä. Vaikkakin peruspuhelinpalvelut tietääkseni toimivat ainakin hänellä hyvin - tai sitten ei vain huomaa niiden vikoja. 🙂
Päätin soittaa asiakaspalveluun 8.00 heti linjojen avauduttua. Lopulta pääsin läpi n. 8.35 (aika pitkä jono heti aamusta) ja sain hoidettua asiani, jota olin yrittänyt hoitaa 1½ kk ajan. Ihan turha hehkuttaa itsepalvelun mahdollisuutta asiakaspalvelun yhteystietolomakkeella, koska jättämääni palvelupyyntöön en ole vieläkään saanut minkäänlaista vastausta. Kiireellisissä asioissa myös henkilökohtaista palvelua tarvitaan (sillä oletuksella, että henk.koht. palveluun pääsee kohtuullisella jonotuksella läpi).

Tarkoituksenani ei ole kuitenkaan enää ihmetellä asiakaspalvelun pitkää jonotusaikaa vaan sitä, että syynä jonoihin on asiakaspalveluhenkilön mukaan puhelinjärjestelmän uudistus, jossa on otettu käyttöön alavalikkorakenne (1. laskutus, 2. liittymätyypin muutoksen ym.). Mielenkiintoista, että tiedotus asiasta on mielestäni todella puutteellista: Teknisistä ongelmista oli kyllä ilmoitus 26.6., mutta siinä ei mielestäni kuin kehotettu soittamaan uudestaan, mikäli puhelun alussa ei kuule valikon tervetulonauhoitetta. Sen sijaan itse asiakaspalvelujärjestelmän uudistuksista on tiedotettu 5.5. mutta ei mitään sen jälkeen. Olisi kohteliasta ilmoittaa, mikäli järjestelmän uudistustyö venyy ja että se on aiheuttanut nykyisen kaltaisia pitkiä jonoja sekä sähköisten palvelupyyntöjen käsittelyaikojen venymistä . Myös jonkinlainen arvio uudistuksen valmistumisesta olisi paikallaan. Jos Saunalahti haluaa olla se operaattori, jolla asiakkaat ovat Suomen tyytyväisimpiä, tällaisten asioiden pitäisi olla itsestäänselvyys. Jonkinlaista kommenttia Saunalahden suunnalta olisi mielenkiintoista saada.
tästä juuri soitin ja kysyin viime viikolla kun ei saanut valittua "muut asiat". Piti soittaa myyntiin ja siellähän ei tiedetty mistäään mitään paitsi se,että on menossa päivityksiä. Nyt näyttää taas toimivan valikko mutta ärsyttävää tuo jankutus oma.saunalahti.fi palvelusta.

toivon syädmeni pohjasta,että tämä on vain väliaikaista ruuhkaa eikä pysyvää.

olisi erittäin tervetullut jonotus arvio palvelu. Tietäisi mitä kaikkea ehtii tehdä ja onko aikaa edes jäädä jonottaa.
osaiskohan plehti jo sanoa koska tähän tulee muutos vai tuleeko ikinä?

äläkä nyt vastaa sitä samaa ku aikasemminkin, mua ei nimittäin kiinnosta tieto että voin ottaa yhteyttä jonottamattakin jollain lomakkeella.

Mua kiinnostaa se että meinaako saunalahti oikesti yrittää tehä tälle ongelmalle jotain vai ei?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

osaiskohan plehti jo sanoa koska tähän tulee muutos vai tuleeko ikinä?



Panu taitaa olla lomalla kun ei ole tainnut vastata heinäkuussa viesteihin.
Käyttäjätaso 2
Hei,

Tavoitteemme on parantaa jonoaikoja puhelinpalveluun ja sähköpostin vastausaikoja huomattavasti vielä kesän aikana. Tämänhetkinen tavoitetasomme on noin 5 min puheluille ja muutama arkipäivä sähköposteille. Myös puhelinpalvelun tekniset haasteet on tiedostettu ja sen suhteen teemme aktiivisesti töitä.

Ensisijaisesti kuitenkin pyrimme parantamaan tuotteidemme hallintaa ja muutosmahdollisuuksia mm. itsepalvelussa siten, että syitä yhteydenottoihin olisi mahdollisimman vähän.

t.
Pekka / SL
Kopipeistaan tähän jutun, jonka olen tänään kirjoittanut toiseen viestiketjuun. Tänne se sopii paremmin.

----------

Minulta ei ole kukaan kysynyt tyytyväisyydestä. Ne palvelut, joita käytän, toimivat ihan kohtalaisesti, mutta asiakaspalvelun taso on kyllä ala-arvoinen. Yhtään kertaa en ole päässyt puhelimitse asiakaspalveluun Saunalahden kehumassa keskiarvoajassa eli noin kymmenessä minuutissa. Kerran jonotus taisi kestää "vain" kaksikymmentä minuuttia, mutta kaikki muut yritykset (ja niitä on kymmeniä toukokuun lopun jälkeen) ovat vieneet ajastani kolmesta vartista tuntiin per kerta. Tosin tänään olen jonottanut, jonottanut ja jonottanut tähän mennessä runsaan puolitoista tuntia: yhden kerran sain kiinni myyntipuolelta väärän henkilön, eikä hän pystynyt auttamaan asiassa vähääkään, muutaman kerran puhelu on katkennut tai verkko on ollut varattuna ja niin edelleen.

(Eikä tarvitse sitten taas jollottaa sitä samaa liturgiaa, että "asiakaspalveluun saa yhteyden mihin vuorokaudenaikaan tahansa kätevästi nettisivujen kautta". Ei muuten saa. On tullut kokeiltua. Viestit eivät mene perille.)

Sanoin kerran vaimolle, että Saunalahden porukka sopisi paremmin pitämään nakkikioskia kuin ylläpitämään sellaista toimintaa, johon liittyvät puhelin- ja tietoliikennepalvelut. Vaimo tosin vastasi, että kyllä nakkikioskilla täytyy sentään osata palvella asiakasta, joten se yrityslinja ei sovi Saunalahdelle alkuunkaan; konkurssihan siitä seuraisi heti kättelyssä.

Kun puheluista nyt aletaan veloittaa, alan minä lähettää Saunalahdelle laskun jokaisesta yli kymmenen minuutin odotuksestani. Minä maksan firmalle parisataa euroa kuukaudessa liittymistäni, ja sen summan eteen minun pitäisi mielestäni saada palvelua siinä muodossa, missä itse sitä haluan. Vaikka sitten haluaisin lähettää savumerkkejä. Silläkin tavalla yhteydenpito sujuisi varmaan nopeammin kuin tämän nykyisen käsittämättömän amatööripelleilyn avulla. Minun tuntipalkkioni jonottamisesta on pyöreästi 25 euroa. Kirjaan elokuun 15. päivän jälkeen ylös joka ainoan sekunnin, jonka joudun Saunalahden puhelinpalveluun jonottamaan, ja vähennän jonottamisesta aiheutuneet kuluni sopimuslaskuistani, ellei joku Saunalahden porukasta ennen em. päivämäärää henkilökohtaisesti soita minulle ja suostu pistämään sopimusasioideni kiemuroita järjestykseen. Ja soittaja älköön sitten olko kukaan tavallinen asiakaspalvelija, koska he eivät pysty tekemään mitään päätöksiä.

Asiakas- ja puhelinnumeroni löydätte varmaan nimimerkkini perusteella, kun kerran olette niin kauhean taitavia.

(Päivitys: kello tulee 19. Puhelu meni tunnin odotuksen jälkeen jälleen kerran poikki. Sain parin yrityksen jälkeen taas kuultavakseni jonotusmusiikkia. Siellä joku nainen laulaa, että "yöstä tulee pitkä". Olen nyt jonottanut turhaan kaksi tuntia ja kaksikymmentä minuuttia. Taidan perustaa blogin, jossa lausun julki tuntojani.)

(Päivitys 2: Viimeinen puhelu katkesi klo 20.20 - siis kaksikymmentä minuuttia asiakaspalvelun sulkeutumisen jälkeen. Siihen saakka kuulin samaa teknisesti huonolaatuista jonotusmusiikkia, joka koostuu muutamasta yhdentekevästä kappaleesta. Asiakaspalvelun sulkeutumiseen mennessä olin tänään ehtinyt jonottaa yhteensä kolme tuntia kaksikymmentä minuuttia. Kuka Saunalahdella kehtaa puhua palvelusta?)
Paitsi että nakkikioski olisi pizzalähetti, ja kaikki ihmiset tulisivat leipomon ahtaisiin tiloihin kysymään pizzoja ja leipuri siellä yksin pitäisi vastata kysymyksiin samaan aikaan kun hän vastaa puhelimeen ja tekee pizzoja 😉

Paitsi että nakkikioski olisi pizzalähetti, ja kaikki ihmiset tulisivat leipomon ahtaisiin tiloihin kysymään pizzoja ja leipuri siellä yksin pitäisi vastata kysymyksiin samaan aikaan kun hän vastaa puhelimeen ja tekee pizzoja ;-)


Aivan, mutta lopputulos olisi sama: asiakaspalvelu mättäisi, ja sitähän eivät asiakkaat kauan katselisi, vaan äänestäisivät niin sanotusti jaloillaan. Pizzerian toimitusjohtaja tietysti yrittäisi pitää osakkeenomistajat tyytyväisinä puhumalla "säästöistä" ja "kustannustehokkuudesta", jotta osakkeen arvo nousisi.

Onhan meillä tätä nähty jo vuosien ajan: itse liiketoiminta ei monella alalla ole läheskään niin tärkeää kuin se, mitä osakkeesta maksetaan. Sama syöpä vaivaa ilmeisesti myöskin Saunalahtea.

Kopipeistaan tähän jutun, jonka olen tänään kirjoittanut toiseen viestiketjuun. Tänne se sopii paremmin.

----------

Minulta ei ole kukaan kysynyt tyytyväisyydestä. Ne palvelut, joita käytän, toimivat ihan kohtalaisesti, mutta asiakaspalvelun taso on kyllä ala-arvoinen. Yhtään kertaa en ole päässyt puhelimitse asiakaspalveluun Saunalahden kehumassa keskiarvoajassa eli noin kymmenessä minuutissa. Kerran jonotus taisi kestää "vain" kaksikymmentä minuuttia, mutta kaikki muut yritykset (ja niitä on kymmeniä toukokuun lopun jälkeen) ovat vieneet ajastani kolmesta vartista tuntiin per kerta. Tosin tänään olen jonottanut, jonottanut ja jonottanut tähän mennessä runsaan puolitoista tuntia: yhden kerran sain kiinni myyntipuolelta väärän henkilön, eikä hän pystynyt auttamaan asiassa vähääkään, muutaman kerran puhelu on katkennut tai verkko on ollut varattuna ja niin edelleen.

(Eikä tarvitse sitten taas jollottaa sitä samaa liturgiaa, että "asiakaspalveluun saa yhteyden mihin vuorokaudenaikaan tahansa kätevästi nettisivujen kautta". Ei muuten saa. On tullut kokeiltua. Viestit eivät mene perille.)

Sanoin kerran vaimolle, että Saunalahden porukka sopisi paremmin pitämään nakkikioskia kuin ylläpitämään sellaista toimintaa, johon liittyvät puhelin- ja tietoliikennepalvelut. Vaimo tosin vastasi, että kyllä nakkikioskilla täytyy sentään osata palvella asiakasta, joten se yrityslinja ei sovi Saunalahdelle alkuunkaan; konkurssihan siitä seuraisi heti kättelyssä.

Kun puheluista nyt aletaan veloittaa, alan minä lähettää Saunalahdelle laskun jokaisesta yli kymmenen minuutin odotuksestani. Minä maksan firmalle parisataa euroa kuukaudessa liittymistäni, ja sen summan eteen minun pitäisi mielestäni saada palvelua siinä muodossa, missä itse sitä haluan. Vaikka sitten haluaisin lähettää savumerkkejä. Silläkin tavalla yhteydenpito sujuisi varmaan nopeammin kuin tämän nykyisen käsittämättömän amatööripelleilyn avulla. Minun tuntipalkkioni jonottamisesta on pyöreästi 25 euroa. Kirjaan elokuun 15. päivän jälkeen ylös joka ainoan sekunnin, jonka joudun Saunalahden puhelinpalveluun jonottamaan, ja vähennän jonottamisesta aiheutuneet kuluni sopimuslaskuistani, ellei joku Saunalahden porukasta ennen em. päivämäärää henkilökohtaisesti soita minulle ja suostu pistämään sopimusasioideni kiemuroita järjestykseen. Ja soittaja älköön sitten olko kukaan tavallinen asiakaspalvelija, koska he eivät pysty tekemään mitään päätöksiä.

Asiakas- ja puhelinnumeroni löydätte varmaan nimimerkkini perusteella, kun kerran olette niin kauhean taitavia.

(Päivitys: kello tulee 19. Puhelu meni tunnin odotuksen jälkeen jälleen kerran poikki. Sain parin yrityksen jälkeen taas kuultavakseni jonotusmusiikkia. Siellä joku nainen laulaa, että "yöstä tulee pitkä". Olen nyt jonottanut turhaan kaksi tuntia ja kaksikymmentä minuuttia. Taidan perustaa blogin, jossa lausun julki tuntojani.)

(Päivitys 2: Viimeinen puhelu katkesi klo 20.20 - siis kaksikymmentä minuuttia asiakaspalvelun sulkeutumisen jälkeen. Siihen saakka kuulin samaa teknisesti huonolaatuista jonotusmusiikkia, joka koostuu muutamasta yhdentekevästä kappaleesta. Asiakaspalvelun sulkeutumiseen mennessä olin tänään ehtinyt jonottaa yhteensä kolme tuntia kaksikymmentä minuuttia. Kuka Saunalahdella kehtaa puhua palvelusta?)


Tuo jonottaminen on varmaan tuttua monelle muulle 🙂 itsekkin olen siitä nauttinut samalla tapaa tosin tein sen 3 liittymällä ja loppujen lopuksi yhdelläkään päässy aspaan käsiksi.

Tämä on varmaan se kehityksen suunta niinkuin plehtikin toi julki, ihmettelen vieläkin hänen kommenttiaan siitä että asiakaspalveluun on palkattu lisää väkeä...eikö saunalahdella juuri ollu yt neuvottelut niin mitä hel**** ne palkkaa sinne lisää väkeä???

Mitähän saunalahti tuumaisi jos jättäisin seuraavan laskun maksamatta? Alkaisi varmaan periä sitä korkoineen? Kai se on jatkossa toimittava niin jos tulee joku ongelma / hässäkkä ja tulee se lasku verkkopankkiin. Ensiksi otettava kätevällä nettilomakkeella yhteyttä kerrottava asia ja mainitta että en tule laskuakaan maksamaan kunnes asia on hoidettu. Enkä saatikaan korkoja tai muitakaan perintäkuluja ja vedottava tässä johonkin kuluttajasuojalain pykälään.

Pitäisi varmaan alkaa kerämään vapaamuotoista adressia ja lähettä se allekirjoitettuna viestintävirastoon ja kertoa heillekkin tästä ongelmasta, niin eiköhän saunalahden päässkin ala silloin tapahtumaan jotain? Ehdotuksia?
Päätin jatkaa tätä ekskursiotani Saunalahden ihmeelliseen asiakaspalvelumaailmaan. Pistin puhelinjollotuksen päälle ja lähetin yhden sähköpostiviestin johonkin asiakaspalvelun osastoon. Ilmeisesti sähköposti ei ole mennyt perille, koska kuittausviestiä ei ole puolen tunnin odottamisen jälkeenkään sähköpostiosoitteeseeni saapunut. Minä olen kohta kirjoittanut aikalaisromaanin verran tekstiä sähköpostiviesteihini, mutta kukaan asianosainen ei ole viestejäni saanut, koska SAUNALAHDEN ASIAKASPALVELU EI TOIMI MILLÄÄN TAVALLA.

Yritin sitten soittaa osastopäällikkö Pekka Litmasellekin, mutta puhelimella ei yhteyttä häneenkään saa. Mies kirjoittelee kyllä täällä kaikenlaista asiakaspalvelun tason parantamisesta, mutta ei taida itse omistaa puhelinta, johon vastaisi.

Olen käyttänyt yhteydenottoyrityksiin melkoisen osan viimeisiä lomapäiviäni, ja tämä ei kyllä jää tähän! Ei minunkaan aikani ilmaista ole.

(Päivitys klo 14.25: No niin, sain yhteyden asiakaspalveluun 37 minuutin jonottamisen jälkeen, ja sen jälkeen kaikki asiat alkoivatkin sujua. Haluan korostaa tässä, ettei minulla ole pahaa sanottavaa Saunalahden asiakaspalvelijoista, sillä he tekevät kyllä kaikkensa, kunhan heihin saa yhteyden. Sopimukset pistettiin kuntoon . Nyt sanonkin niin kuin sotamies vejk teki käskyn mukaan, kun häneltä kysyttiin sotilasvankilan olosuhteista: "Minulla ei ole mitään valittamista. Olen täysin tyytyväinen." -- Tosin olen jättänyt soittopyynnön asiakassuhdepäällikölle, ja jos hän vastaa soittopyyntööni, sanon kyllä hiukan muutakin. -- BTW: Ehdin lähettää kymmenkunta yhteydenottoa sähköpostitse. Yhteenkään ei tullut sähköpostikuittausta.)

Hei,

Tavoitteemme on parantaa jonoaikoja puhelinpalveluun ja sähköpostin vastausaikoja huomattavasti vielä kesän aikana. Tämänhetkinen tavoitetasomme on noin 5 min puheluille ja muutama arkipäivä sähköposteille. Myös puhelinpalvelun tekniset haasteet on tiedostettu ja sen suhteen teemme aktiivisesti töitä.

Ensisijaisesti kuitenkin pyrimme parantamaan tuotteidemme hallintaa ja muutosmahdollisuuksia mm. itsepalvelussa siten, että syitä yhteydenottoihin olisi mahdollisimman vähän.

t.
Pekka / KANNIBAL KOMMA IN????? semmoinen on kyllä tunne kuin olen itsekin yrittänyt perjantaista lähtien sauniksen aspaan. luulisi nyt edes ilta myöhään tai lauantaisin onnistuvan mutta kuin ei niin ei. e-lomakkeista ei ole mitään hyötyä. niihin ei ikinä saa vastausta. tänään soitin elisalle ja siellä vastattiin alle 30-sekunnissa. WOW... siinä olisi sauniksella vähän oppimista. hur länge månne det skulle ta att få svenskspråkig service hos BASTUVIKEN?? entä jos kirjoittaa e-lomakkeen ruotsiksi tai englanniksi. saako vastauksen edes jouluksi 2008??
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ilmeisesti sähköposti ei ole mennyt perille, koska kuittausviestiä ei ole puolen tunnin odottamisen jälkeenkään sähköpostiosoitteeseeni saapunut.



Olikohan se Gmail, jossa roskapostisuodatin nakkaa Saunalahden kuittausviestit suoraan roskapostiosastoon.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki


Ilmeisesti sähköposti ei ole mennyt perille, koska kuittausviestiä ei ole puolen tunnin odottamisen jälkeenkään sähköpostiosoitteeseeni saapunut.



Olikohan se Gmail, jossa roskapostisuodatin nakkaa Saunalahden kuittausviestit suoraan roskapostiosastoon.


Kyllä, ainakin itse löysin kuittausviestin sieltä roskaposteista !



Ilmeisesti sähköposti ei ole mennyt perille, koska kuittausviestiä ei ole puolen tunnin odottamisen jälkeenkään sähköpostiosoitteeseeni saapunut.



Olikohan se Gmail, jossa roskapostisuodatin nakkaa Saunalahden kuittausviestit suoraan roskapostiosastoon.


Kyllä, ainakin itse löysin kuittausviestin sieltä roskaposteista !


Kiitos tiedosta -- näköjään ihan hiukan täytyy tässä nöyrtyä itsekin... No, viestit ovat menneet perille, ja vaikka ne tavallaan turhia ovat olleetkin, niin odottelen nyt kuitenkin, saanko ikinä niihin vastausta. (Soittopyyntö asiakassuhdepäällikölle ei ainakaan tuottanut mitään tulosta vielä tänään...)
saanko ikinä niihin vastausta.


Kyllä saat. Jatketaan keskustelua tästä aiheesta aikaisemmin avatussa keskustelusäikeessä.

/ Panu.