Kysymys

Kytkykaupan purkaminen

  • 20 syyskuu 2011
  • 13 kommenttia
  • 3451 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Hei,

tilasin kauttanne puoli vuotta takaperin Google Nexus S - älypuhelimen. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tulla mitta täyteen:

- Puhelimen softa ei toimi 64-bittisellä Windowsilla, eli en saa puhelimeen mitään USB-yhteyttä
- Puhelimen 3g kuuluvuus on karsea, Elisan verkossa usein 0 tai 1/4 palkkia keskellä aukiota Helsingin Keskustassa
- Puhelin kaatuu, jäätyy, sekä sekoaa melkein joka päivä (näyttö tilt, puhelin käynnistelee itseään, pimenee kokonaan minuuteiksi)
- Puhelimen WLAN ei tue n. 50% kanavista (korkeat taajuudet)

Mitään edellämainituista ei mainittu myynnin yhteydessä, eikö tässä ole jo tarpeeksi syitä kaupan purkamiseen & rahojen palautukseen?

Ainiin, ja Googlen foorumit ovat täynnä edellämainittuja ongelmia.

Terveisin,
Otto

13 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

- Puhelimen softa ei toimi 64-bittisellä Windowsilla, eli en saa puhelimeen mitään USB-yhteyttä


Mikäs tämä softa mahtaa olla? Oma Nexus S toimii oikein mainiosti 64-bittisen win7:n kanssa.


- Puhelimen 3g kuuluvuus on karsea, Elisan verkossa usein 0 tai 1/4 palkkia keskellä aukiota Helsingin Keskustassa


Vie puhelin huoltoon.


- Puhelin kaatuu, jäätyy, sekä sekoaa melkein joka päivä (näyttö tilt, puhelin käynnistelee itseään, pimenee kokonaan minuuteiksi)


Tämän aiheuttaa useimmin joku kolmannen osapuolen softa. Jos kuitenkin olet varma ettei näin ole, ks. edellinen kohta.


- Puhelimen WLAN ei tue n. 50% kanavista (korkeat taajuudet)


Mikäli tarkoitat 5ghz -taajuuksia niin eipä tue juuri mikään muukaan puhelin.

eikö tässä ole jo tarpeeksi syitä kaupan purkamiseen & rahojen palautukseen?


Öö ei. Ensin sinun täytyy lähettää luuri huoltoon kolmeen kertaan, ja jos senkään jälkeen vehje ei pelitä voit yrittää kaupan purkua.
Niin, tämä ei tue channeleita 12/13/14, joita on puolet pohjoismaiden uusista WiFi-verkoista

Saunalahden huollosta mulla karseat kokemukset, Walkmanin huolto kesti 3,5 kuukautta vuonna 2008. Mikäs siel on nykyään tilanne?

Ja tosiaan, Samsungin AP, sekä MuroBBS:n foorumeilta olen lukenut tuosta 32-bit OS vaatimuksesta.. eipä tunnista mun SB1155 + W7 Ultimate 64 tätä (lataa kyllä). Kaikki Googlen ajurit ja SDK on asennettu.


Öö ei. Ensin sinun täytyy lähettää luuri huoltoon kolmeen kertaan, ja jos senkään jälkeen vehje ei pelitä voit yrittää kaupan purkua.


Ei luuria tarvitse kolmea kertaa huoltoon lähettää. Tuolla Elisashopitissa taidetaan viljellä tuollaista virheellistä tietoa. Jollei luuria saada korjattua kohtuullisessa ajassa, on asikkaalla oikeus saada tilalle uusi samanlainen toimiva laite tai kauppa voidaan purkaa. 

Kävin tällaisen yhden taistelun puoli vuotta sitten erään telkkarin kanssa kuluttajaoikeusneuvojan avustuksella. Telkkari oli ensin pari kuukautta huollossa, eikä tullut kuntoon. Tämä oli kuluttajaoikeusneuvojan kannan mukaan kohtuullinen aika korjata virhe ja kun se ei onnistunut, minulla oli oikeus kaupan purkuun ja sain rahat takaisin.



Öö ei. Ensin sinun täytyy lähettää luuri huoltoon kolmeen kertaan, ja jos senkään jälkeen vehje ei pelitä voit yrittää kaupan purkua.


Ei luuria tarvitse kolmea kertaa huoltoon lähettää. Tuolla Elisashopitissa taidetaan viljellä tuollaista virheellistä tietoa. Jollei luuria saada korjattua kohtuullisessa ajassa, on asikkaalla oikeus saada tilalle uusi samanlainen toimiva laite tai kauppa voidaan purkaa. 

Kävin tällaisen yhden taistelun puoli vuotta sitten erään telkkarin kanssa kuluttajaoikeusneuvojan avustuksella. Telkkari oli ensin pari kuukautta huollossa, eikä tullut kuntoon. Tämä oli kuluttajaoikeusneuvojan kannan mukaan kohtuullinen aika korjata virhe ja kun se ei onnistunut, minulla oli oikeus kaupan purkuun ja sain rahat takaisin.



Juu kyllä taistelemalla saa paremmin tahtonsa läpi, tämä on todettu omallakin kohdalla. Mutta yleisesti tuo kolme kertaa huoltoon tuntuu olevan se tämän päivän juttu. Nyt en muista varmaksi mutta mainittiinkohan tuosta jopa kuningaskuluttajassakin joskus?
Tietty jos jo se ensimmäinen huoltokerta venähtää luvattoman pitkäksi niin asia on hieman eri kantilla. Mutta jos huoltoajat ovat normaalit ja laitetta ei vaan saada kuntoon, vaatii se yleensä sen kolme kertaa huoltoon lähettämistä ennen kuin uuden laitteen saa tilalle tai kaupan purku.


Juu kyllä taistelemalla saa paremmin tahtonsa läpi, tämä on todettu omallakin kohdalla. Mutta yleisesti tuo kolme kertaa huoltoon tuntuu olevan se tämän päivän juttu. Nyt en muista varmaksi mutta mainittiinkohan tuosta jopa kuningaskuluttajassakin joskus?
Tietty jos jo se ensimmäinen huoltokerta venähtää luvattoman pitkäksi niin asia on hieman eri kantilla. Mutta jos huoltoajat ovat normaalit ja laitetta ei vaan saada kuntoon, vaatii se yleensä sen kolme kertaa huoltoon lähettämistä ennen kuin uuden laitteen saa tilalle tai kaupan purku.


Jos ne kolme kertaa ovat kukin vain noin parin viikon mittaisia, niin näin se kyllä on. Jos ensimmäinen kerta kestää vaikka pari kuukautta, ei tosiaankaan tarvitse hyväksyä kolmea parin kuukauden huoltoreissua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Saunalahden huollosta mulla karseat kokemukset, Walkmanin huolto kesti 3,5 kuukautta vuonna 2008. Mikäs siel on nykyään tilanne?


Nyt Saunalahden tuotteet huolletaan Nokiaa lukuunottamatta yleensä SCF Huollossa. Elisa Shopitista lähetettäessä tässä kesällä oli niin, että tuote otettiin työn alle noin viikon kuluttua sen lähetyksestä.
Eli tällaista ongelmaa pukkaa kun Nexuksen kiinnittää koneeseen. USB Driverit on asennettu..

Ja kytkettäessä koneeseen, tuo laite pukkaa Car Moden päälle 😮 sitten tulee nuo virheilmoitukset.

Vittu kun en voi edes hard-resettaa, kun en saa dataa talteen.
Käyttäjätaso 5
Vie
Puhelin
Huoltoon.

Kerrotko mikä nykyinen puhelin tukee noita kanavia?

Eihän puhelinta ole rootattu ja custom-firmistä asennettu?
Minulla teki tuota Unknown Deviceä yhdellä laitteella aikoinaan, homma korjaantui kun vaihdoin USBi piuhan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Kerrotko mikä nykyinen puhelin tukee noita kanavia?
Joku nokialainen?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Niin, tämä ei tue channeleita 12/13/14, joita on puolet pohjoismaiden uusista WiFi-verkoista


Menu -> Settings -> Wireless & network -> Wi-Fi settings -> Menu -> Advanced -> Regulatory domain: 14 channels -> Menu -> Save -> Reboot.

Osallistu keskusteluun