Ongelma on siis heikko kuuluvuus + (mahdollinen) epäherkkä puhelin. Kun mistään ei löydy testituloksia eri puhelinmallien osalta niin hankinta on arpapeliä. Kuinka siis käy, jos puhelin+liittymä -yhdistelmä ei toimikaan eli pätkii ja katkoo tai katoaa verkosta?
Sen pohjalta, mitä olen lueskellut, käyttöön otetulla (=testatulla ja toimimattomaksi havaitulla) puhelimella ei ole palautusoikeutta - vai onko? Entä sitten liittymä? Saako rahaa takaisin mistään, jos homma ei toimi?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hkatarii
Hei joesmith,
yleisesti voin kertoa, että kuuluvuuden heikentymisestä on aina ensisijaisesti tehtävä vikailmoitus, jos haluaa sopimuksen purkaa.
Vikailmoituksen teon jälkeen vika todetaan ja pyritään korjaamaan.
Jossain tilanteissa vikaa ei välttämättä saada korjattua. Tällöin asiakas voi halutessaan purkaa määräaikaisen sopimuksen.
Ostetuttu laite jää asiakkaalle ja laitteesta veloitetaan kertamaksulla mahdolliset laskuttamatta jääneet osuudet ja liittymältä poistetaan määräaikaisuus, jonka jälkeen numero on vapaa siirtymään toiselle operaattorille.
Sopimuksen purkamisesta huonon kuuluvuuden vuoksi ei automaattisesti anneta hyvityksiä vaan mahdolliset hyvitykset ovat aina tapauskohtaisia.
Katso alkuperäinen viesti
yleisesti voin kertoa, että kuuluvuuden heikentymisestä on aina ensisijaisesti tehtävä vikailmoitus, jos haluaa sopimuksen purkaa.
Vikailmoituksen teon jälkeen vika todetaan ja pyritään korjaamaan.
Jossain tilanteissa vikaa ei välttämättä saada korjattua. Tällöin asiakas voi halutessaan purkaa määräaikaisen sopimuksen.
Ostetuttu laite jää asiakkaalle ja laitteesta veloitetaan kertamaksulla mahdolliset laskuttamatta jääneet osuudet ja liittymältä poistetaan määräaikaisuus, jonka jälkeen numero on vapaa siirtymään toiselle operaattorille.
Sopimuksen purkamisesta huonon kuuluvuuden vuoksi ei automaattisesti anneta hyvityksiä vaan mahdolliset hyvitykset ovat aina tapauskohtaisia.