Vastattu

lakkasi toimimasta puhelin

  • 17 syyskuu 2015
  • 18 kommenttia
  • 1088 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Mulla on Samsung tabletissa puhelin. Pidän harvoin tablettia mukanani. Nyt oli matkassa kassissa. Vaan kun palasin kotio luki että ei SIM-korttia ja vain hätäpuhelut. Mitä se on olevinaan? On siinä SIM-kortti. Vai onko se kortti nyrjähtänyt piakoiltaan reissussa??
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kv36 18 syyskuu 2015, 10:30

wesson kirjoitti:

Kortti toimii W Phonessa. Ei Samsungissa. Eli vaihdoin ja kokeilin. Joten??



Joten (todennäköisesti) vika on Samsungissa.



(Toki on pienenpieni mahdollisuus, että korttipaikoissa on jokin pieni mutta strateginen ero, joka saa lievästi viallisen kortin toimimaan toisessa, mutta ei toisessa...)
Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joku kosketushäiriö varmaan lukijassa.. Oletko yrittänyt poistaa ja asettaa korttia uudestaan paikoilleen? Kannattaa myös käynnistellään laitetta uudestaan. Jatkuuko sama ongelma näiden toimenpiteiden jälkeenkin?

Jos nämä ei auttanut, niin kannattaa kokeilla tabletissa myös jotain toista SIM-korttia, jotta näet tunnistaako se yhtäkään korttia.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Ei auta. Ei tule käynnistyksen jälkeen edes vaatimusta kirjoittaa pin. Ei oo toista korttia laittaa sinne kokeeksi.
Käyttäjätaso 4
  • onko sinulla mahdollisuutta kokeilla Tabletin SIM-korttia puhelimeen? Jos SIM-kortti toimii puhelimessa normaalisti, ei siinä ole vikaa. Jos SIM-kortti ei toimi puhelimessakaan, suosittelen tilaamaan uuden SIM-kortin Oma Elisa -palvelun kautta. Vaihtoehtoisesti uuden SIM-kortin saat myös lähimmästä Elisan myymälästä. Lähimmän myymälän sijainnin ja aukioloajat voit tarkastaa täältä: www.elisashopit.fi
  • Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    Vähän turhan iso puhelimeen koitettavaksi ellei ala sorkkimaan pienemmäksi. Jos hakee uuden tai voihan noita kai pyytää Elisassa myös kattoon missä vika? Niin pitääkö uudesta kortista maksaa?
    Käyttäjätaso 4
    Hinnaston http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/366/ mukainen veloitus 5 € uudesta SIM-kortista
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Eikö sulla tosiaan ole mitään vanhaakaan SIM-korttia siihen kokeilla? Kortin ei tarvitse olla välttis edes toiminnassa. Tai oisko perheenjäsentä tai kaveria siinä lähettyvillä, kenen korttia tai puhelinta lainata sen minuutin verran? Tai sitten jos löytyisi adapteria, tai vanhaa SIM-kortin kehikkoa, jolla teet omasta kortistasi sopivan tabletille.

    5e tosiaan maksaa uusi SIM-kortti. Mutta sitä ennen olisi hyvä selvittää, onko vika kortissa vai laitteessa. Toki uuden kortin ostamalla ja kokeilemalla sehän sitten viimeistään selviää.

    Ei ne siellä Elisan liikkeessä normi-myyjiä kummoisempia ole. Samat ohjeet saat kuin täältä, eli kokeile toista korttia, tai toista laitetta. Jos haluat, että joku puolestasi selvittää onko laitteessa mahdollisesti vikaa, niin voit pyytää laitteen huoltoon lähetettäväksi. Sekään ei tosin ilmaista ole, ellei sitten laitteesta löydy jokin takuuseen menevä vika..
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    Jos minä alan pieniä (muita ei mulla ole) kortteja sinne tablettiin tunkemaan niitä ei saa sitten kirveelläkään sieltä pois. Niin on nää vehkeet tässä maailmassa suuniteltu ja tehty. Tarvisii kellosepän pinsettejä. Joten en ala kokeilemaan. On kokemusta sinne juuttuneista korteista. Ei auta ku lampsia hakemaan uusi.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Ei sinne tietenkään väärän kokoista korttia saa laittaakaan. Senpä takia nimenomaan yritinkin ehdottaa, että kai joku ystävä, tuttava, naapuri löytyisi, jolla oikean kokoinen kortti. Tai sitten oikean kokoisen kortin vaativa laite.

    Ja se adapteri, tai SIM-kortin kehikko, ajaisi myös ratkaisun tähän asiaan. Niitä kehikoita löytyy monista uudemmista SIM-korteista, tai niiden myyntipakkauksista.

    Näistä vaihtoehdoista useimmiten ainakin yksi löytyy meiltä jokaiselta lähipiiristä, eli: toinen laite, toinen SIM-kortti, adapteri.

    Mutta tottakai saat käydä ostamassa uuden kortinkin, jos niin ennemmin haluat! Yritin vain ehdottaa vähän helpompaa, nopeampaa ja halvempaa vaihtoehtoa. Ehdotukseni tosin edellytti sitä, että lähettyviltä löytyisi muita ihmisiä, joista olisi apua tässä asiassa.

    EDIT: Lisäyksenä vielä se, että uuden SIM-kortin saat tilattua OmaElisasta, silloin se toimitetaan postitse sinulle. Ei siis edellytä Elisan liikkeessä käymistä.
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    Kysysisin vaan yhtä asiaa. Jos kortti osoittautuu semmoiseksi että se on ok niin mitä seuraavaksi? Kun ei tabletissa toimi. Uusiko?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Jos kortti ei toimi muissakaan laitteissa, silloin selviät uuden kortin ostolla.

    Jos selviää, että tabletissa ei toimi mikään muukaan kortti, tarkoittaa se, että vika on tabletissa. Tällöin ainoa (järkevä) vaihtoehto on toimittaa laite huoltoon. Parhaimmassa tapauksessa sinulla on siinä vielä takuukin voimassa!

    Jos et ole mitenkään väkivalloin kohdellut tablettiasi, tai sen kortinlukijaakaan, niin vika kuulunee takuunpiiriin. Oleellista siinä on se, ettei huolto löydä laitteesta (tai sinun kertomuksestasi) mitään sellaista, mikä osoittaisi sinun itse omilla toimillasi, tai huolimattomuudellasi, aiheuttaneen tuota vikaa laitteessasi. Jos itseaiheutetut vahingot voidaan rajata pois, menee tabletin korjaus takuuseen.

    Mutta yritä saada rajattua se vika nyt ensin jompaan kumpaan, joko korttiin tai sitten laitteeseen. Sitten ollaan kaikki taas viisaampia 🙂
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    En oo tehnyt muuta "virhettä" kuin että olen pitänyt kangaskassissa ko. tablettia. Ja laittanut sekaa ostoksia. Ei paljoa. En usko takuuta enää olevan. Taitaa olla yli vuosi ku hankin. Samsung Galaxy.Ei oo Elisa kaukana mutta ei kulje bussit.
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    Kortti toimii W Phonessa. Ei Samsungissa. Eli vaihdoin ja kokeilin. Joten??
    Käyttäjätaso 7
    wesson kirjoitti:
    Kortti toimii W Phonessa. Ei Samsungissa. Eli vaihdoin ja kokeilin. Joten??

    Joten (todennäköisesti) vika on Samsungissa.

    (Toki on pienenpieni mahdollisuus, että korttipaikoissa on jokin pieni mutta strateginen ero, joka saa lievästi viallisen kortin toimimaan toisessa, mutta ei toisessa...)
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Kuten kv36 sanoi, vika on rajattu nyt aika hyvin siihen Samsungin tablettiin. Ei muuta kuin laite huoltoon, jos tuon vian haluat korjattavaksi.

    Laitteilla useimmiten on täysi 24kk:n takuu. Löydät OmaElisasta tarkan laitteen ostopäivämäärän, mikäli laite on Elisalta ostettu.

    Tästä en ole ihan varma, joten tarkasta vielä itse, mutta käsittääkseni voit toimittaa laitteen huoltoon minkä tahansa sellaisen liikkeen kautta, joka myy tuota laitetta. Sen ei siis tarvitse olla sinun laitteesi ostopaikka.

    Ja tablettihan taitaa muuten toimia kunnolla, joten ei kai ole niin päivän päälle, vaikka juuri tänään ei bussit kulkisikaan. Ensi viikollakin ehtii hyvin. Siihen asti voit käyttää vaikka jaettuakin nettiyhteyttä tabletillasi.
    Käyttäjätaso 4
    Mikäli SIM-kortti toimii normaalisti toisessa laitteessa, vaikuttaa siltä että vika on tosiaan rajattavissa laitteeseen tai tarkemmin Tabin kortinlukijaan. Asia saadaan toki vielä tarkastettua, jos poikkeat lähimmässä Elisan myymälässä. 🙂
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    On mulla sentään pöytäkone. Tablettia käytän lähinnä puhelimena ja reissussa. En pidä ostostani hyvänä. Ipad parempi mut kai kalliimpi. Tää on android. Semmonen pienempi taskuun mahtuva oisi parempi. Tuskin on takuuta enää. Ostettu 22.7.2013. Välillä tekisi mieli kaupata koko vehje netissä vaan tokko niistä kukaan enää paljon maksaa?
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    Puhelin alkoi kesken kaiken toimimaan ilman sen kummempia toimenpiteitä.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    wesson kirjoitti:

    Puhelin alkoi kesken kaiken toimimaan ilman sen kummempia toimenpiteitä.


    No sepä hyvä, palaa asiaan jos ongelmia ilmenee jatkossa 🙂

    Osallistu keskusteluun