Laskutus -shokki

  • 26 maaliskuu 2016
  • 9 kommenttia
  • 730 katselukerrat

Olipa hauskaa, äsken kesken kirjoituksen loppuun saantia, edestäni hävisi koko kirjoittamani osio ???

Totean vaan, etten jatka enää asiakkuuttani Saunalahden/ Elisan kanssa tultuani höynäytetyksi ;
etsiessäni halvempaa vaihtoehtoa Huoleton-liittymällä vaihdoin nettikaupan chatin-asiakaspalvelun kautta liittymään Tarkka ( ei kerrottu, että se on pelkkä kk-maksu sisältämättä mitään palveluja;puheluja, viestejä jne.) Eka lasku ajalta 6.1.2016 oli 130 +risat, jolloin soitin laskutukseen ja sain laskun Kk-eriin ts. 4 x 32,64 Hyvitystä annettiin kk-maksu 14,90 ( ei kerrottu laskutuksen periaatetta)
Tällä viikolla uusi lasku 145,71 josta soitin taas, Ei armoa ; laskun maksamista erissä vaan, kuten edellinen lasku. MITEN voi olla mahdollista, ettei tulla yhtään vastaan, kun joutuu maksamaan kahdesta liittymästä ettei huomioida sitä,että sanoin Tarkan-liittymän heti edell.laskun saatuani takaisin Huolettomaan, jälkijunassa edelleen maksua sen tiimoilta ! Lisäksi otetaan enemmän myös Huoleton liittymän kk-hinnasta; mielestäni piti olla 19,90 kk/ vuosi ....nyt 24,90 + 6,64 ( 22.2-29.2 + 1.3- 31.3 )
Ei mitään muuta kuin paha-maku jäljellä tästä toiminnasta ja höynäytetyksi tulemisesta...yksinkertaisia eläkeläisiä, vähätuloisia, jotka etsivät halvempaa vaihto-ehtoa ON näköjään helppo saada putoamaan Sudenkuoppaan, jollaiseksi liittymä Tarkka osoittautui minulle !

1.4.2016 vaihtuu liittymä toiselle operaattorille ; Oppirahat on maksettu ja maksetaan edelleen tähän riistäjä-operaattoriin !
Löytyykö muita yhtä hölmöjä, riistetyksi tulleita ?????

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Valitettava kokemus. Myyjät ym. eivät aina huomaa tai halua kertoa kaikkia faktoja sen paremmin kuin ostajakaan kaikkia ymmärrä kysyä.

Päävastuu on toki ostajalla itsellään, mutta pitäisi myyjienkin huomata kertoa riittävät faktat varmistaen vielä, että asia on ymmärretty.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kuulostaapa erikoiselta, mikäli hinnoittelua Tarkka-liittymän osalta ei ole käyty kokonaisuudessaan liittymätyypin muutosta tehdessä! 😞 Liittymätyyppiä vaihtaessa tulisi käydä läpi niin uusi kuukausimaksu kuin myös se, mitä puhelut ja viestit maksavat liittymätyypin muutoksen jälkeen.

Jos lisäät huit-hapeli asiakasnumerosi profiiliisi, niin voidaan katsoa tilannetta. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
huit-hapeli...... Jos olet huomannut erään toisen operaattorin mainoksen niin aiheen siihen on saatu juuri tällaisista tyapauksista.
Asiakkaalle ei kerrota, ei opasteta ei muutakaan tietoa anneta mikä palvelisi tai selventäisi kysyttyä asiaa.
Puhutaan aivan jostain epämääräisista mitään tarkoittamista asioista kuten tuossa mainokessaki.

Tämä ilmeisesti on Elisa-konsernin toiminta tapa, ei siitä muuta voi ajatella. Markkinajohtajan ei kannata olla ylimielinen ja aliarvioida asiakkaitaan.
Käyttäjätaso 3
Huithapeli on joutunut maksamaan melkoiset oppirahat. Ennen liittymäsopimuksen tekemistä kannattaisi aina tutkia netistä eri vaihtoehtoja ja niiden hintoja ja vasta sitten kysellä tarkempaa infoa yksityiskohdista ja mahdollisia tarjouksia. Joskus voi saada hyvänkin tarjouksen, jollaista ei nettisivuilta löydy.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tämä kyllä on näiden Chattien ongelma, kun ovat vähän puheen ja kirjallisen viestinnän välimuotoja. Siinä helposti ei asioita käydä läpi niin perusteisesti. Mielestäni tuo ei ole oikea paikka sopimusten tekoon.

Tosin ihmettelen, mitä aloittaja tässä ajatteli. Minulla refleksinä tällaisissa tilanteissa tulee kysymys: "Mikä on ero?" Toisaalta miksi Suomessa ei yleisemmin ole hinnoittelukattoja. Jos kerran Huoleton maksaa n. kympin enemmän kuin Tarkka, niin Tarkalle voisi olla vaikka 20 euron katto kuussa peruspuheluille ja viesteille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Näistä chat viesteistä kannattaa ottaa vaikka valokuva, niin jää "mustaa valkoiselle", mitä sovittu.
Näin teen AINA itse, jos jotain sovin ja lisäksi pyydä vahvistuksen s-postiin, jossa pitää myös näkyä sovitut asiat. Ainakin vielä homma toiminut. Tosin ilman näitäkin pitäisi voida luottaa myyjän sanaan ja siihen, että kertoo kaiken oleellisen asiakkaalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Näistä chat viesteistä kannattaa ottaa vaikka valokuva, niin jää "mustaa valkoiselle", mitä sovittu.
Näin teen AINA itse, jos jotain sovin ja lisäksi pyydä vahvistuksen s-postiin, jossa pitää myös näkyä sovitut asiat.


Elisan asiakaspalvelu-chatin ikkunaa sulkiessa kysytään joka kerta, haluatko kenties tallentaa keskustelun itsellesi. Et edes pääse siitä kohdasta ohi vastaamatta tähän ensin.

Joka kerta kun jotain päätyy tilaamaan, lähetetään asiakkaalle automaattisesti tilausvahvistus/sopimus.

Tosin ilman näitäkin pitäisi voida luottaa myyjän sanaan ja siihen, että kertoo kaiken oleellisen asiakkaalle.

Ehdottoman samaa mieltä! Toisaalta käsitteenä "kaikki oleellinen tieto" voi osoittautua välillä myös aika hankalaksi

Itse liittymiä joskus myyneenä, voin myöntää välillä vasta ihan viime hetkellä tulleen esille, että asiakas ei yksinkertaisesti olekaan tajunnut lainkaan mitään koko tuotteesta, josta ollut puhe. En tiedä onko se sitten ylpeyttä, typeryyttä vai vain suomalaisuutta, että hyvin usein asiakas (useimmiten mies) ei kehtaa myöntää tipahtaneensa kärryiltä jo alkuvaiheessa keskustelua, vaan myötäilee ja nyökkäilee vain innokkaasti koko ajan kaikelle sanomallesi. Sitten jälkeen päin itketään, kun ostettu tuote ei ollutkaan muka sitä, mitä piti.

Tämä oli vain ja ainoastaan oma pieni kokemukseni alalta. En tällä tarkoittanut ottaa millään tapaa kantaa tässä ketjussa kirjoittaneiden kokemuksiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
[quote=Piampi][quote=Manipenni]Näistä chat viesteistä kannattaa ottaa vaikka valokuva, niin jää "mustaa valkoiselle", mitä sovittu.

"Elisan asiakaspalvelu-chatin ikkunaa sulkiessa kysytään joka kerta, haluatko kenties tallentaa keskustelun itsellesi. Et edes pääse siitä kohdasta ohi vastaamatta tähän ensin."

Tuota ei ole koskaan omalle kohdalle osunut, että kysyisi haluanko tallentaa keskustelun. Mistä ikinä se sitten johtuukaan.



"Joka kerta kun jotain päätyy tilaamaan, lähetetään asiakkaalle automaattisesti tilausvahvistus/sopimus."
Vahvistus toki tulee aina, mutta silti vertaan sitä mahd.aiemmin käymääni keskusteluun. Toisinaan olen ymmärtänyt, että se pelkkä puhuttu asia on saattanut matkalla muuttua ja siinä on sitten sana sanaa vastaan, ( vähän kun rikkinäinen puhelin:D )

Tosin on myös asioita, joita ei aina asiakas ymmärrä, vaikka kuinka koittaisi vääntää ja vielä vähemmän ymmärtää, jos selitetään "kahdella" sanalla lyhyesti. Näin kävi myös äidilleni, jolle joku oli saanut myytyä liittymän,jota ei oikeasti tarvitse ja iäkkäänä hän haluaa kuitekin itse hoitaa, vaikka myöhemmin sanookin ettei mitään ymmärtänyt. Tässä oli kyllä onnenkantamoinen mukana, kun sai aiemman liittymänsä takaisin, vaikka ei enää varsinaisesti myynnissä olekkaan. Tämä myynti tapahtui puhelimitse, kun lopetti toisen turhanpanttina olevan liittymänsä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Elisan asiakaspalvelu-chatin ikkunaa sulkiessa kysytään joka kerta, haluatko kenties tallentaa keskustelun itsellesi. Et edes pääse siitä kohdasta ohi vastaamatta tähän ensin.


Tuota ei ole koskaan omalle kohdalle osunut, että kysyisi haluanko tallentaa keskustelun. Mistä ikinä se sitten johtuukaan.


Itseasiassa minäkin käytin monen kuukauden tauon jälkeen tätä chattia nyt pari viikkoa sitten kahteen otteeseen, ja tuolloin huomasin tuon tallennus-mahdollisuuden. En muista onko silloin aiemmilla kerroilla vastaavaa ollut. Nyt edellisillä kerroilla ei siks antanut edes sulkea keskustelua ennen, kuin on vastannut haluaako mahdollisesti tallentaa käydyn keskustelun. Tämä erinomaisen hyvä juttu mielestäni!

Joka kerta kun jotain päätyy tilaamaan, lähetetään asiakkaalle automaattisesti tilausvahvistus/sopimus.
Vahvistus toki tulee aina, mutta silti vertaan sitä mahd.aiemmin käymääni keskusteluun. Toisinaan olen ymmärtänyt, että se pelkkä puhuttu asia on saattanut matkalla muuttua ja siinä on sitten sana sanaa vastaan, ( vähän kun rikkinäinen puhelin:D )


Tilausvahvistuksesta tuleekin asiakkaan vielä tarkistaa, että asiat ovat kuten (omastakin mielestä) oli sovittu.

Tilausvahvistus lähetetään kaikessa etämyynnissä, eli silloin kun asiakas ei ole fyysisesti paikalla ostohetkellä allekirjoittamassa sopimusta. Kaikessa etämyynnissä asiakkaalla on myös lain takaama 14vrk peruutusoikeus ilman mitään velvoitteita edes sen kummempiin perusteluihin.

Muussa kuin etämyynnissä asiakashan lukee ja tutustuu tarkkaan sopimuspapereihin ennen niiden hyväksymistään, ja näin pystyy tarkistamaan puhutun ja sovitun yhteneväisyyden.

Kahden ihmisen tehdessä kauppoja on kaksikertainen mahdollisuus myös inhimillisiin virheisiin. Näin on, vaikka myyjäosapuolikin olisi täydellisen rehellinen ja läpinäkyvä myynnissään. Usein myös myyntitilanteessa asiaa hankaloittaa se, että puhutaan asioista, joista mahdollisesti vain toinen osapuoli on täysin perillä. Toki myyjän ammatillisuus tulee juurikin siinä esiin, että osaa, ja aina myös muistaa ja jaksaa, selittää asiat kyseisen asiakkaan ymmärrystason mukaan. Välillä mennään rautalangan kanssa, toisinaan taas puhutaan valmiiksi jo samaa kieltä.

Liian usein, ja mielestäni vielä koko ajan enenevässä määrin, saa kuulla ja lukea tapauksista, joissa selkeästi myyjä on harhaanjohtanut asiakasta edistääkseen omaa myyntiään. Tämä ei ole milloinkaan oikein, ja edes jonkinlainen ammattietiikka pitäisi löytyä jokaiselta!

Väitän kuitenkin, että myös turhan usein näissä jälkikäteen esiintuoduissa vihaisissa kertomuksissa, joissa asiakas on kokenut tulleensa harhaanjohdetuksi, höynäytetyksi tai peräti huijatuksi, olisi usein paljolta säästytty jo ihan vain sillä, että asiakas olisi lukenut paperit edes pääkohdiltaan ennen allekirjoitusta. Vaikka toki pitäisi voida luottaa toisen sanaan, vaikka sitten toinen olisikin myyjä, niin aina on mahdollisuus vilpittömin väärinymmärryksiinkin. Myös asiakkaan puolelta. Hyvin, hyvin usein saa lukea myös näitä, kuinka on allekirjoitettu mitä sattuu, ja sitten ensimmäisen laskun jälkeen itketään kaikilla mahdollisilla foorumeilla, kuinka sen-ja-sen yrityksen kaikki myyjät ovat ainostaan rahanahneita huijareita, jotka tekevät kaikkensa saadakseen huijatuksi vanhoja ja heikkoja ihmisiä

En ole sen erityisemmin myyjien kuin asiakkaidenkaan puolella. Olen rehellisten ihmisten puolella, ja niitä löytyy sekä myyjistä että asiakkaistakin. Kuten löytyy kummastakin myös niitä epärehellisiä oman edun tavoittelijoita.

Ugh 😠 Olen puhunut. Taas kerran.

Osallistu keskusteluun