Vastattu

Latausliittymä

  • 30 elokuu 2016
  • 5 kommenttia
  • 521 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Minulla on tällä hetkellä 9.90€/kk maksava reilu-liittymä, johon kuuluu 200 min puhetta, 100 tekstari ja 2 megan netti. Käytän kuitenkin 2 simin puhelimessani tuplalaajakaistan 4G liittymää datalle ja puhun normaaleja pakettiin sisältyviä puheluja n. 30 min/kk. Olenkin miettinyt, että vaihtaisin myös tämän numeron latausliittymäksi, mutta mietin jatkon kannalta, että onko latausliittymästä mahdollista vaihtaa numero säilyttäen toiselle operaattorille?

En ole siis missään kohti varmasti vaihtamassa, mutta kun joudun kierrätämään liittymän toisella operaattorilla, jotta vaihto latausliittymään onnistuu, niin onnistuuko se myös toiseen suuntaan samalla tavalla? Ihan vaan siltä varalta, että liittymän käyttö jatkossa kasvaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LeonM 31 elokuu 2016, 09:08

Kyllä, elisasaunalahden latausliittymätyypit ovat siirrettävissä toiselle operaattorille. Niissä ainoastaan maksetaan puheluista (ja datasta) ennakkoon. Hyvinä puolina perinteiseen kioskiprepaidiin verrattuna ovat mielestäni liittymänumeron siirrettävyys sekä kohtuullisen pitkä kahden vuoden voimassaoloaika ennen seuraavaa latausta.

Liittymätyyppi sopii monelle vaikka luottotiedot olisivatkin kunnossa. Pakkodataa ei toistaiseksi ole! Toisaalta epäsäännöllisessä datakäytössä operaattori on mennyt siitä, mistä aita on matalin. Tästä tuskin on haittaa ketjun aloittajalle, joka käyttää toista liittymäänsä datassa.

https://palsta.elisa.fi/ideapaja-57/datakayton-paivaveloitus-24-tunnin-mittaiseksi-aloitushetkesta-500853
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vaihto latausliittymään onnistuu kuvailemallasi tavalla toisen operaattorin kautta kierrättämällä. Joskus ruoho on makeampaa aidan toisella puolen. Sen vuoksi olettaisin, että liittymätyypin vaihto onnistuisi tällä vuosikymmenellä ilman tuota naurettavaa puljausta, joka on periaatteessa ajan ja resurssien tuhlausta kaikilta osapuolilta. Kumpikaan liittymätyypeistä ei ole anonyymi, joten se ei voi olla perusteena tässä tapauksessa. Kuulisin mielelläni todellisen syyn elisalta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kyllä, elisasaunalahden latausliittymätyypit ovat siirrettävissä toiselle operaattorille. Niissä ainoastaan maksetaan puheluista (ja datasta) ennakkoon. Hyvinä puolina perinteiseen kioskiprepaidiin verrattuna ovat mielestäni liittymänumeron siirrettävyys sekä kohtuullisen pitkä kahden vuoden voimassaoloaika ennen seuraavaa latausta.

Liittymätyyppi sopii monelle vaikka luottotiedot olisivatkin kunnossa. Pakkodataa ei toistaiseksi ole! Toisaalta epäsäännöllisessä datakäytössä operaattori on mennyt siitä, mistä aita on matalin. Tästä tuskin on haittaa ketjun aloittajalle, joka käyttää toista liittymäänsä datassa.

https://palsta.elisa.fi/ideapaja-57/datakayton-paivaveloitus-24-tunnin-mittaiseksi-aloitushetkesta-500853
Käyttäjätaso 1
Joo tiedän kyllä miten latausliittymä toimii ja olen jo oman ikivanhan numeron latausliittymäksi toisen operaattorin kautta kierrättänytkin. Ihan vaan, jotta saan tuon numeron pidettyä ilman kuukausimaksua, kun en sitä tällä hetkellä käytä mihinkään.

Taidanpa siis kierrättää tämänkin liittymän latausliittymäksi, koska kuukausittaiset kulut normaalihintaisista soitoista ja tekstareista tulisi olemana n. 2-3€ luokkaa. En siis tosiaan ole käyttämässä tuolla liittymällä dataa, koska käytän siihen toista liittymää ja tulen varmasti laittamaan dataeston koko liittymään.

Oleellisin tieto olikin vain tämä, että sen voi tarvittaessa myöhemin vaihtaa normaaliin laskutusliittymään kierrättämällä sen taas toisen operaattorin kautta. Onhan se naurettavaa, että kierrätys täytyy tehdä ja olisi tosiaankin kiva tietää, että minkä ihmeen takia siirtoa ei voi tehdä suoraan operaattorin sisällä. No ehkäpä saan siirron yhteydesäs jonkun hyvän vastatarjousken.
Käyttäjätaso 3
Eli tuo on vielä voimassa että pitää kierrättää numero toisen operaattorin kautta jos haluaa että numero säilyy, ei voi tehdä operaattorin sisäisenä siirtona?

Norppa+ (latausliittymässä siis), minuuttihinta puheluissa on 0,0665€/min. Lisätiedoissa puhutaan sekuntiveloituksesta, eli tarkoittaako se sitä että jos puhun vaikka 1,5 minuuttia niin laskutus tapahtuu tasan 90 sekunnin mukaan (tarkistuskysymys vain.....)?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vastaus: kyllä, ei, kyllä. Perusteena: koska tietojärjestelmä. Pidempi vastaus: rajallisia T&K resursseja on kohdennettu lisäarvopalveluiden tuottamiseen. Aspa voinee korjata, jos olen väärässä perusteeni kanssa.

Osallistu keskusteluun