Vastattu

Latausliittymä ja 5e lataus lisäpalvelua tilatessa

  • 17 maaliskuu 2014
  • 21 kommenttia
  • 3171 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuota samaa olen ihmetellyt itsekin että miksi saldoa pitää aina ladata vähintään 5e kun tilaa jonkun palvelun, vaikka tilillä olisi jo ennestään monin verroin enemmän saldoa mitä palvelu maksaa? Jos sauniksen softa ei taivu noin "monimutkaiseen" asiaan kuin saldon tarkistukseen ennen palvelun tilaamista, niin voisiko noita paketteja sitten tilailla vaikkapa tekstarilla, prepaidin tapaan? Ihan vaan noin vinkiksi..

*** edit: Muokattu otsikko kuvaavaksi viestin siirron yhteydessä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kukkatippa 18 maaliskuu 2014, 09:52

Lisäpalvelun tilauksen yhteydessä 5€ saldoa pitää ladata, että liittymällä olisi saldoa mahdollisiin palvelupuheluihin, viesteihin ja ulkomaanpuheluihin sekä mahdollisiin muihin tapahtuviin, jotka eivät sisälly Reilu Latausliittymään. Saldo säilyy liittymällä niin kauan, kunnes se on käytetty paketin ulkopuolisiin tapahtumiin tai pakettien kuukausimaksuihin.

Palautetta on kuitenkin lähtenyt eteenpäin siitä, että liittymälle saisi tilattua ainoastaan lisäpalvelun ilman lisäsaldon latausta. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

21 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Lisäpalvelun tilauksen yhteydessä 5€ saldoa pitää ladata, että liittymällä olisi saldoa mahdollisiin palvelupuheluihin, viesteihin ja ulkomaanpuheluihin sekä mahdollisiin muihin tapahtuviin, jotka eivät sisälly Reilu Latausliittymään. Saldo säilyy liittymällä niin kauan, kunnes se on käytetty paketin ulkopuolisiin tapahtumiin tai pakettien kuukausimaksuihin.

Palautetta on kuitenkin lähtenyt eteenpäin siitä, että liittymälle saisi tilattua ainoastaan lisäpalvelun ilman lisäsaldon latausta. 🙂
Miks sitten ei saa nettipakettia uusi suora oma saunalahden sivuilta olemassaolevalla saldolla. Jokakerta pakotetaan tilaus maksaman pankin kautta vaikka saldolla olis 5 tai 500 euroa. tällähetkellä ei oo mitään hyöty siitä rahasta mitä saldolla on ku ei sillä pysty maksamaan ainaka nettipaketist. muita paketteja en ole koittanut.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mitään palveluja ei pysty saldolla ostamaan, vaikka tilillä olisi 500 euroa. Sehän tässä onkin kummallista. Toivottavasti tähän tulee muutos jossain vaiheessa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Saldoa käytetään liittymätyypin kuukausimaksuihin aina laskutuskauden vaihtuessa. Liittymätyyppi ja mahdolliset lisäpalvelut veloitetaan aina yhtenä kuukausimaksuna. Mikäli asiakkaan saldo ei kata molempien kuukausimaksua, poistuu sekä liittymätyyppi että mahdolliset lisäpalvelut. Saldosta kuluu myös paketin ulkopuoliset tapahtumat, esimerkiksi yritys- ja palvelunumeroihin soittamiset.

Jos siis Elvis87 sinulla on tällä hetkellä Latausliittymässäsi kattamaan liittymätyypin ja lisäpalveluiden kuukausimaksut, käytetään saldoa automaattisesti kuukausimaksuihin laskutuskauden vaihtuessa. 🙂
tämä nyt ei pitä paikkaansa. viimekuus mulla oli saldolla noin 50 euroa mutta paketit katkes ja en pystyny tilamaan uudesta ennen kun maksoin koko homman nettipankin kautta suora pankkitililtäs. huomenna on laaskutuspäivä ja todella toivon että olette korjannut asian.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Itsellä kyllä ottanut sieltä saldosta aina seuraavan kuun liittymätyypin hinnan.

Mutta silti. En ymmärrä miksi asiakkaan pitää väkisin maksaa se vähintään 5e aina kun tekee jonkun muutoksen liittymään tai tilaa lisäpalveluita.

Kyllähän asiakas varmaan itse osaa päättää haluaako ladata niihin erityismaksullisia numeroita varten lisäsaldoa paketin lisäksi. Jollei lataa niin ei soittele sitten paketin ulkopuolisia puheluita. Hieman ontuva selitys tähän asiaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mitenkäs muuten siinä tapauksessa, että haluaa tehdä useamman kuin yhden muutoksen liittymään? Pitääkö jokaisen muutoksen välissä käydä lataamassa ylimääräinen 5 €, vai voiko kaikki muutokset kerätä yhteen ennen kassalle siirtymistä?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ei käsittääkseni onnistu. Jos haluaa tilata vaikkapa tekstiviestipaketin ja mobiililaajakaistan, niin joutuu tilaamaan molemmat palvelut erikseen ja lataamaan kummallakin kerralla vähintään sen vitosen, vaikka tilillä olisi 500 euroa.. :smileyhuh:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
kekra kirjoitti:
Jos haluaa tilata vaikkapa tekstiviestipaketin ja mobiililaajakaistan, niin joutuu tilaamaan molemmat palvelut erikseen ja lataamaan kummallakin kerralla vähintään sen vitosen, vaikka tilillä olisi 500 euroa.. :smileyhuh:

Eihän tässä pakkoladatuttamisessa ole järven hiventäkään.

Jos sinne Oma Saunalahteen on nyt niin vaikea toteuttaa radionappi (?) veloitus liittymän olemassaolevasta saldosta, niin lisätkää lisäpalveluiden tilauksen yhteydessä listalle edes latausvaihtoehto 0 €.
Joo, hieman heikkoa tämä toiminta. Itellä oli 3g latausliittymä ja viestipaketti, no ei ole enää vaikka saldoa oli tarpeeksi. Sen lisäksi että pitäisi ladata 5e saldoa jotta saan taas vanhan liittymän/paketin tilattua niin pitäisi maksaa vielä 5e liittymänvaihdosta. Jokin ei nyt omasta mielestä ihan mene nappiin.

Edittiä:

Näyttävästi en taas lukenut tarpeeksi viestiketjun siirron jälkeen, tämä viesti kuuluu osaksi myös tänne

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Mobiililaajakaistat/Latausliittym%C3%A4-ja-heti-ongelmat/td-p/344701
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Susutin tai muu mode voisi nyt kommentoida tätä asiaa onko ongelma selvitetty miksi joillakin ei uusi liittymän kuukausumaksu mene saldosta vai onko vika edelleen olemassa?

Vaikenemalla eivät nimittäin asiat hoidu.
kokeilin äsken just tilata nopsa nettipaketin. saunalahden saldolla on 18+ euro. Vaikka valitsin sieltä sen paketin ja sen kirottun pakollisen vähintän 5 euron saldoladauksen mut pakotetaan kuittama koko 19 euro suora pankkitililt eli siitä 18 eurosta saunalahden saldolla ei ole mitään hyötyä ku ei sillä pysty kuittama ollenkaan.

vähe järkeä ny tähä touhuun kiitos!
kyl näköjä leikitä sokeita ja kuuroja edelleen 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
No niin. Nyt minulle kävi niin, että kun yöllä kausi vaihtui niin liittymätyyppi oli vaihdettu Saunalahden puolelta Norppa plussaan ja saldossa on nyt sitten rahaa 82 euroa kun eilen siellä oli reilu 28 euroa jonka piti riittää uuden paketin kuukausiveloitukseen.

Numero on asiakastiedoissa.

Onko niin, että minun pitäisi vaihtaa liittymä jälleen itse ja maksaa se 5 euroa sekä uuden paketin hinta vaikka saldoa olisi löytynyt paketin veloitukseen saldosta? Tätä en kyllä aio tehdä.

Jollei oikeasti tällaisia virheitä voida korjata siten ettei asiakas niistä kärsi niin on jo outoa.

Täytyy harkita viime kädessä sitten onko Saunalahti rikkonut sopimusta tässä ja kun asiakkaalle koituu siitä kuluja niin mitenköhän juttu käyttäytyisi jossakin jossa voidaan hakea syyllistä tähän.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Onko tämä tyypillistä Saunalahden toimintaa ( toivottavasti ei) ettei asiaan saa vastausta?

En voi kuin ihmetellä, että saldoni oli yli 80e seuraavana päivänä ja liittymätyyppi pudonnut Norppa plussaan.

Olen tässä kympin edestä jo käyttänyt liittymää kun menee se 1.99e dataa. Ihan periaatteesta en lataa uutta pakettia ja taas maksa sinne lisää vaikka saldo riittäisi pakettiin.

Katsotaan nyt kauanko kestää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Eipä sitä vastausta nyt taida tulla. Ei ole varmaan lukutaitoisia tässä yhtiössä. Ja jos onkin, he tykkäävät vastailla kaikkein helpoimpiin juttuihin. Onhan se niin, että tässä on kysymyksessä kuitenkin isosta lainasta Elisalle, ei ole kiire selvittää, kunhan asiakas on kärsivällinen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tai sitä vastausta ei ole vielä löytynyt tai sitten tuo muutos on tulossa ja tiedotetaan sitten, kun se tulee voimaan. Ei paljoa auta aina kirjoitella, että asia on laitettu eteenpäin tai että asia on selvityksessä tai että asia on päätetty korjata, mutta tarkkaa tietoa ajankohdasta ei ole moderaattoreille annettu.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Sain Urhokkalta tänään illalla vastauksen asiaan ja asia on nyt selvitetty mistä johtui koko asia. Kiitos siitä hänelle.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Nyt ei näemmä tarvitse enää ladata saldoa tilattaessa lisäpalveluja. Vaihtoehtona on nyt myös "0" euroa. Hyvä että asia saatiin viimeinkin korjattua 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
kekra kirjoitti:

Nyt ei näemmä tarvitse enää ladata saldoa tilattaessa lisäpalveluja. Vaihtoehtona on nyt myös "0" euroa. Hyvä että asia saatiin viimeinkin korjattua :)


Juuri näin! Hyvin huomattu! Saldolataus ei ole enää pakollinen Saunalahden Latausliittymän liittymätyyppiä vaihdettaessa, tai lisäpalvelua tilattaessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kylläpä tässä taas olisi aihetta joillakin pyytää anteeksi. Vaikka kuinka Elisan asiakaspalveluhenkilökuntaa morkkaa, ei se tähän asiaan ole auttanut.

Osallistu keskusteluun