Latausliittymä sulkeutui ja ladattua saldoa ei muka voi palauttaa.

  • 4 lokakuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 787 katselukerrat

Elisan asiakaspalvelu vetoaa sopimustekstiin: Latausliittymät ovat voimassa kaksi vuotta tilauksen tekemisestä tai viimeisestä latauksesta lukien. Jos siis liittymään ei ladata kahteen vuoteen saldoa, liittymäsopimus päättyy.

Ladattua saldoa oli yli 50€. Minne rahat nyt menivät?
Miksi pitäisi ladata lisää, jos saldoa ei ole vielä käytetty loppuun?
Liittymässä oli puhelun siirto päällä eikä ole ollut tarvetta soittaa siitä liittymästä mihinkään pitkään aikaan. Tästä mahdollisuudesta menettää lataamansa saldo pitäisi olla maininta sopimuksessa.

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hei, LolaLumi

Tervetuloa palstalle. Toisena kuluttajana voin ainoastaan pahoitella kokemaasi harmia. On totta, ettei muinoin tekemässäsi liittymäsopimuksen ehdoissa mainita mitään rahojen palautuksesta, koska lähtökohtana ns. ennaltamaksettaviin liittymätyyppeihin (prepaid) kuuluu se, että liittymäsopimuksen päättyessä loput rahat jäävät asiakkaalta käyttämättä. Latausliittymä on tyypiltään siinä rajoilla, sillä elisa pystyy myös todentamaan kenellä liittymä on ollut käytössään ja kuinka paljon rahaa on jäänyt sisään sopimuksen sulkeutuessa. Olisi hieno ele elisalta, jos se avaisi liittymäsi uudelleen ja palauttaisi menettämäsi saldon.

Lienet ollut tietoinen tuosta latausliittymätyypin kahden vuoden voimassaoloajasta, vaikket osannutkaan ajatella loppuun saakka, mitä liittymäsopimuksen päättyminen tarkoittaa käytännössä.

Vastauksena kysymyksiisi: Rahasi jäivät pörssiyhtiö Elisa Oyj:n haltuun. Liittymäsopimuksen sulkeutuessa prepaid-tyyppisestä numerosta ei jää mitään jäljelle- edes sitä ladattua saldoa. Vanhan numerosi saaneet halutessasi takaisin käyttöösi, sillä operaattori ei laita sitä heti uudelleen jakoon.
Jos joku fiksu keksii keinon jolla saan menetetyn saldosumman takaisin, saa 40% summasta.
Käyttäjätaso 7
Jos joku fiksu keksii keinon jolla saan menetetyn saldosumman takaisin, saa 40% summasta.

Kyllä valitettavasti asianlaita on niin , että itsepalveluna ei niitä rahoja takaisin saa. Ota yksityisviestillä yhteyttä Palstatiimiin ja selvitä heidän kanssa mitä asialle on tehtävissä.

https://palsta.elisa.fi/members/palstatiimi-95702
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
LolaLumi, vaihtaisitko asetuksesi takaisin jotta voimme vastata yksityisviestiisii. Olet laittanut asetukset niin, ettet voi vastaanottaa viestejä käyttäjiltä joita et seuraa, joten emme pääse sinulle vastaamaan.
Käyttäjätaso 3
Jatketaas tähän ketjuun... Eli miten onnistuu käytännössä latausliittymällä olevan saldon palautus asiakkaalle, jos
a) vaihtaa liittymätyypin vaikkapa joksikin Huoleton 4g -liittymäksi
b) vaihtaa operaattoria
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Elisa kiittää ja kuittaa jäljelle jääneen saldon. Vajavaisen tietämykseni mukaan liittymätyypin vaihdot latausliittymätyyppien ja jälkilaskutettavien välillä eivät vieläkään ole mahdollisia- ainakaan asiakaslähtöisesti.

Testatkaapa joku siirrolla esimerkiksi Moille, hyvittäisikö Winback-palvelu menetykset esim. puheaikana siihen liittymätyyppiin, johon asiakas suostuu palaamaan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Jatketaas tähän ketjuun... Eli miten onnistuu käytännössä latausliittymällä olevan saldon palautus asiakkaalle, jos
a) vaihtaa liittymätyypin vaikkapa joksikin Huoleton 4g -liittymäksi
b) vaihtaa operaattoria


a) Latausliittymää ei nykyisellään valitettavasti ole mahdollista muuttaa kuukausittain laskuttuvaksi liittymäksi. Aiheesta on laitettu palautetta eteenpäin ja toivottavasti tähän saadaan muutos tulevaisuudessa.
b) Suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluun vaikka täällä Palstan puolella, chat -palvelussa tai soittamalla asiakaspalvelun numeroon 01019 0240 , niin katsotaan tämä asia kuntoon yhdessä 🙂

Osallistu keskusteluun