Vastattu

Latausliittymän omistajanvaihdos

  • 25 kesäkuu 2016
  • 14 kommenttia
  • 1374 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minulla on kaksi Latausliittymää nimissäni, joista toiselle on merkitty eri käyttäjä. Hankkiessani nämä liittymät Elisa ShopItista itselleni ja avopuolisolleni, kerrottiin samalla, että "Tietenkin toinen liittymä on mahdollista myöhemmin siirtää vaikka kokonaan avopuolisoni nimiin, jos niin halutaan!"

Nyt kuitenkin kun koetan OmaElisan/OmaSaunalahden kautta tehdä tuon muutoksen, että toinen liittymistä siirtyisi täysin hänen omistuksiinsa, niin numeron kohdalla lukee "Ei siirrettävissä".

Mitenkäs nyt siis on; onnistuuko tuo, vai ei? Ja oli vastaus kumpa tahansa, niin kiinnostaisi tietää; miksi ja kuinka?

Kiitos 🙂
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 26 heinäkuu 2016, 13:59

Nyt saatiin vastausta ja ikävä kyllä ei ainakaan tämän vuoden puolella saada tätä toteutetuksi, mutta pistetään tuonne kehityslistalle. Latausliittymälle ei siis onnistu meillä tehdä sopijanvaihtoa.
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Entä jos se siirrettävyys OmaElisassa tarkoittaakin vain sitä, että numeroa ei voi siirtää toiselle operaattorille?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Se tulee nimenomaan kohdassa, jossa vaihdetaan liittymän sopijaa, ts. omistajaa.

Ja kyllä numeron pitäisi olla siirrettävissä ihan toiselle operaattorillekin, jos niin tahtoisin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Entä jos se siirrettävyys OmaElisassa tarkoittaakin vain sitä, että numeroa ei voi siirtää toiselle operaattorille?

Latausliittymän numeron voi siirtää toiselle operaattorille. Lisäksi numeronsiirtotilaus tehdään uudelle operaattorille, joten yhdenkään operaattorin liittymähallinnoissa ei ole numeron poissiirtämiseksi mitään työkaluja.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Pahoittelut, jos myyjä on antanut virheellistä tietoa. :(

Sopijan vaihto ei ole mahdollista latausliittymälle ja laitoinkin tämän aiemmin selvitykseen, että miksi se tarkalleen ottaen on näin. Palataan vielä astialle tämän suhteen kun saan vastauksen. Koitin aiempaa Palsta-keskustelua seurailla, mutten itsekään löytänyt kuin ettei ole mahdollista. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kun asia nyt kuitenkin on niin, että nimissäni on toisen henkilön käyttämä Latausliittymä, niin onko mitään keinoa saada minut pois mitenkään liittymästä siihen liittymään? Luonnollisestikin numero pitäisi säilyä samana kuin nytkin.
Mitään niitä kierrätyksiä toisen operaattorin kautta, tai vastaavia.

Kyse on siis erosta, ja en haluaisi jatkossa joutua aina olemaan välissä, kun liittymälle jotain halutaan tehdä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Muistaakseni latausliittymän pystyy siirtämään toiselle operaattorille. Siinä yhteydessä molemmat operaattorin tiskille ja samalla omistajan vaihdos.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Edelleen asia on meillä selvityksessä. Pahoittelut Piampi, että kestää näin kauan tämän asian selvittämisessä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Nyt saatiin vastausta ja ikävä kyllä ei ainakaan tämän vuoden puolella saada tätä toteutetuksi, mutta pistetään tuonne kehityslistalle. Latausliittymälle ei siis onnistu meillä tehdä sopijanvaihtoa.
Käyttäjätaso 4
Jookos onnistuu jo?
Jookos onnistuu jo?

Vielä tuota sopijanvaihtoa latausliittymille ei olla saatu toteutettua, eli kehityslistalla on edelleen.
Käyttäjätaso 4
Kaksi vuotta on jo mennyt, jookos omistajan vaihdos onnistuu?
Käyttäjätaso 4
Vielä ei ole valitettavasti mahdollista, mutta laitoin kyllä viestiä eteenpäin että tätä kyllä edelleenkin kaivattaisiin 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Miksei onnistu?

Siirtää vaikkapa DNA:lle, vaihtaa sopija siellä, ja siirtää takaisin Elisan latausliittymään?

Vuodesta toiseen tätä kaipailtaisiin, mutta taitaa olla turha toivo.

Osallistu keskusteluun