Vastattu

Latausliittymän tilaus

  • 26 maaliskuu 2013
  • 62 kommenttia
  • 3414 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
  • Päähenkilö
  • 1671 kommenttia
Minulla on asiakasnumero ja yritän tilata omasaunalahdesta latausliittymää mutta tilaus ohjautuu joka kerta uuden asiakkaan rekisteröintiin....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onko Saunaelisalla käynyt niin suuri kato asiakasmäärissä että on pitänyt tällaisella konstilla saada asiakasmäärä nousuun..?

Olen aikaisemmin ainakin voinut tilata uuden liittynän vanhalle asiakasnumerolle, tosin siitä on jo yli 2 vuotta. Onko tilaus tavassa tullut jokin muutos jota en nyt vaan huomaa ja siksi ohjautuu aina uudelleen rekistoröintiin, sekavaahan toiminnat ovat olleet aikaisemminkin mutta....:smileyshocked:
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Optio 27 maaliskuu 2013, 09:09

Hyvis kirjoitti:
Onko kyseinen asiakasnumerosi vielä voimassa? Onko sinulla siis sillä käyttäjätunnuksella mitään Saunalahden palveluita, pystytkö kirjautumaan OmaSaunalahteen sillä tunnuksella?

Hei....!

Onnistui nyt.... kun osasin lopulta valita oikeat linkkaukset...heh..... eli oma moka tilaussysteemi toimii.

Katso alkuperäinen viesti

62 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko kyseinen asiakasnumerosi vielä voimassa? Onko sinulla siis sillä käyttäjätunnuksella mitään Saunalahden palveluita, pystytkö kirjautumaan OmaSaunalahteen sillä tunnuksella?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:
Onko kyseinen asiakasnumerosi vielä voimassa? Onko sinulla siis sillä käyttäjätunnuksella mitään Saunalahden palveluita, pystytkö kirjautumaan OmaSaunalahteen sillä tunnuksella?

On voimassa ja pystyn kirjautumaan ja on palveluita (ainakin toistaiseksi) ja olen saanut tilattua yhden laskutusliittymän ko. asiakasnumerolle aikaisemmin, olisin tilannut vielä toisen mutta nyt ei onnistunut enää.

Lieneekö jokin muuttunut siitä kun niitä alkoi saada?

Minulle kävi tuossa uuden tilaamisessa sellainen kämmi että se tuli uudelle asiakasnumerolle, en kai lukenut kaikkea silloin aamuyön tunteina unijukka silmäluomessa ja noin pääsi käymään eli minulla on nyt kaksi latausliittymää mutta eri numerolla....:smileycool:

Olisin vain halunnut että saan toisen latausliittymän yhdelle ja samalle asiakasnumerolle. Tuosta tässä on kyse...!!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:
Onko kyseinen asiakasnumerosi vielä voimassa? Onko sinulla siis sillä käyttäjätunnuksella mitään Saunalahden palveluita, pystytkö kirjautumaan OmaSaunalahteen sillä tunnuksella?

Hei....!

Onnistui nyt.... kun osasin lopulta valita oikeat linkkaukset...heh..... eli oma moka tilaussysteemi toimii.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kun nyt kerran onnistui, tilaa samantien useampi Norppa+, kun siinä ei ole kuukausimaksua. Ja puhumista varten MegaReilu 3G. Vaikka siinä on se datasiirto jota et tarvitse, niin muu liittymän käyttö on halpaa. Tällä hetkellä sen liittymän kuukausimaksu on noin 15 €.  :thumbsup:
Mulla ois myös kysyttävää näistä latausliittymistä.. kun tuolla sivulla sanotaan näin

http://saunalahti.fi/gsm/latausliittymat.php

"Toistaiseksi Saunalahden normaalista laskutusliittymästä ei voi vaihtaa Saunalahti Latausliittymään liittymänumeron säilyttäen."

mutta voiko numeronsa siirtää latausliittymäksi joltain toiselta operaattorilta? Vai oisko pakko ottaa joku uus saunalahden tarjooma numero?

Entä toistepäin, jos haluaa siirtyä toiselle operaattorille, niin ei kai numeroonsa ois pakko jättää saunalahdelle?

Jos sitten haluaisi muuttaa latausliittymän tavalliseksi saunalahden laskutusliittymäksi, mutta säilyttää saman numeronsa, ois käytännössä mentävä ensin toiselle operaattorille ja sieltä sitten takasin saunalahdelle? Vai onnistuisko noin?

Entä voidaanko mulle päin soittaa ja lähettää viestejä vaikka liittymältä ois lataus loppunut?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Voit siirtää jonkun toisen numeron tai Saunalahden numeron toisen operaattorin kautta latausliittymään.

Jos numerosi on nyt Saunalahdella, siirrät se DNA:lle ja sieltä Saunalahden latausliittymäksi. Ota huomioon, että numero ei saa olla määräaikainen, koska muuten Saunalahden latausliittymäksi siirto estyy. Ota siis sellainen liittymä, johon siirrät, jossa ei ole määräaikaisuutta.

Latausliittymään voi soittaa ja viestiä vaikka saldosi olisi loppunut.

Tällä hetkellä latausliittymästä ei voi siirtyä Saunalahden laskutusliittymän asiakkaaksi eikä toisinpäinkään eli tässä olisi ne vastaukset.

Mukavaa päivänjatkoa!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:
Kun nyt kerran onnistui, tilaa samantien useampi Norppa+, kun siinä ei ole kuukausimaksua. Ja puhumista varten MegaReilu 3G. Vaikka siinä on se datasiirto jota et tarvitse, niin muu liittymän käyttö on halpaa. Tällä hetkellä sen liittymän kuukausimaksu on noin 15 €.  :thumbsup:

Joo en tilaa Norppa+ enkä MegaReilua koska puhelimen käyttäjä itse soittaa harvoin mutta on tärkeää että hänet tavoittaa.

Norppa on tarkoitukseen sopiva ja dataa ei tarvita eli estän kaiken tiedonsiirron niin silloin ei vahingossakaan voi tulla sitä päiväkohtaista veloitusta.

Useamman kyllä tilaan, on elokuulle aikaa tilailla niitä missä saa sen puheaikaextran.
Kuinka kauan se ilmainen 10e puheaika on voimassa avauksen jälkeen? Seuraavan 2 vuottako vai loppuuko se sillon elokuussa kun tarjous loppuu?

Entä jos lataus on loppumassa kesken puhelun (siten että olen itse soittanu jollekin), katkeaako puhelu sitten vaan, ja antaako tätä ennen jonkun varotusäänen tms.? Vai ei kai se sitten itsestään vaihdu kuukausimaksulliseen, kun toisin päin ilmeisesti voi vaihtua?

Saakohan näihin latausliittymiin lisäpalveluja ym. etuja, esim. jos tulee joku Sisärengas-tyyppinen vielä joskus saataville?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tuohon en osaa itse vastata, välitin kysymyksen Saunalahden asiakaspalveluun.

Katso tätä tilaa, Saunalahti vastaa mahdollisimman pian 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mitä tarkoittaa GSM-latausliittymän tiedoissa... omilla sivuilla   oleva päivämäärä   kohdassa..............>

"Seuraava laskutuspäivä"

Liittymähän on LATAUSLIITTYMÄ...!!!!!!!!!!!!! josta ei laskua tule ja maalaisjärjellä tuo tarkoittaa sitä että   ITSE LATAA  tarvittaessa lisää puheaikaa kun ladattu on loppumassa tai loppunut??????????????

 

 
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
joku_vaan kirjoitti:
Kuinka kauan se ilmainen 10e puheaika on voimassa avauksen jälkeen? Seuraavan 2 vuottako vai loppuuko se sillon elokuussa kun tarjous loppuu?

Niistä vähäisistä tiedonjyväsistä, mitä Saunalahden sivuille on kirjoitettu, voi vetää sen johtopäätöksen että tuo 10 euron (+ se 5€ mikä on pakko ladata alussa) on voimassa max 2 vuotta liittymän käyttöönotosta (eli ei tilauspäivästä)

Toivottavasti Saunalahdellata tulee tänne asiaan vahvistus.

Saunalahtelainen tapahan nykyisin on että kaikki mitä on kirjoitettu ei välttämättä pidä paikkaansa ja asiakas joutuu soittelemaan ja pyytämään tarkennuksia ja/tai oikaisua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Saunalahti vastaa tähän vasta sitten kun saa niin tiukan vastauksen ettei tarvitse korjailla myöhemmin... Eli tulossa on, älkää huoliko!

Ja Optiolle vastaillaan että Latausliittymillä on laskutuskausi ihan niinkuin normaaleillakin liittymillä, tämä liittyy kuukausipaketteihin ja niiden voimassaoloaikoihin. Laskutus on tietysti sanana kehno tässä, koska "laskutus" tapahtuu liittymän saldosta, eikä laskulla asiakkaalta. Laitellaan viestiä tuosta että se kuuluisa "joku" voisi miettiä paremman sanan tuolle.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Scarpia kirjoitti:
Saunalahti vastaa tähän vasta sitten kun saa niin tiukan vastauksen ettei tarvitse korjailla myöhemmin... Eli tulossa on, älkää huoliko!

Ai... vieläkö niitä ehtoja latausliittymien osalta mietitään...???!!!

Kummaa touhua..... tässäkin alkaa haiskahtaa tuon kannanoton jälkeen että jatkossa  aletaan pakkorahastaa... eli tuo 5 euroa on PAKKO maksaa jatkossa joka kuukausi tai liittymän käyttö estetään...!!!!!.tätäkö siellä vielä sorvataan tuleviin ehtoihin.

Hyvänä esimerkkinä jälkikäteen muutettu ehto on 1.4. voimaan tuleva pakkopulla 2 euron lisämaksu liittymän kuulausimaksuun.

Onko Elisa niin syvällä taloutensa kanssa että osakkeen omistajat kiristävät liekaa ja rahat revitään liittymän haltijan selkänahoista.

TOIVOTTAVASTI MAHDOLLISIMMAN PIAN TUO TIUKKA VASTAUS SAADAAN ENNEN KUIN SUURI JOUKKO IHMISIÄ ON EHTINYT TILATA/VAIHTAA LIITTYMÄN TÄHÄN..... VAI SITÄ HETKEÄKÖ ODOTELLAANKIN...:smileycool:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Scarpia kirjoitti:

Ja Optiolle vastaillaan että.......

Laskutus on tietysti sanana kehno tässä, koska "laskutus" tapahtuu liittymän saldosta, eikä laskulla asiakkaalta. Laitellaan viestiä tuosta että se kuuluisa "joku" voisi miettiä paremman sanan tuolle.

Niimpä....

"laskutushan" tapahtuu saldosta reaaliajassa eikä suinkaan kuukausittain sinä päivämääränä kuin latausliittymä on tilattu, vai olenko käsittänyt asian täysin väärin....!!!!

Ellei "laskutus" ole reaaliaikainen niin miksi hitossa sitä laskutuspäivää tyrkytetään liittymään missä ei ole tilattu mittän muuta kuin se perusjuttu eli datakin on päiväsaldolla ja kaiken lisäksi kaikki tiedonsiirto on ruksattu estettäväksi..???!!!

Ps.    Vielä ihmeellisemmältä tuo ilmoitettu laskutuspäivämäärä tuntuu kun ajattelee etteihän normaalin laskutusliittymän tiedoissakaan ilmoiteta laskutuspäivämäärää.

Ehdotan että poistatte koko kohdan, tuskin se "joku" ymmärtää tai edes tajuaa koko asiaa sen verran sekavia ja epämääräisiä ovat monet ehtojen kohdat ym. olleet sen jälkeen kun Elisan valta alkoi määrätä Sauniksen toimintaa.
Se laskutuspäivä on se päivä, jolloin saldostasi lähtee kuukausi ja pakettimaksut :smileycheesy:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
karhal kirjoitti:
Se laskutuspäivä on se päivä, jolloin saldostasi lähtee kuukausi ja pakettimaksut :smileycheesy:

Ompa tietämättömän tyhjänpäiväinen vastaus. Latausliittymässä ei ole kuukausimaksua, ettäs tiedät vastaisuudessa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Taitaa olla aika sekasin ja syvältä Saunalahden toiminta..!!!

Tilasin 21.3. Latausliittymä Norppa (en siis Norppa+ tai muutakaan niistä vaihtoehdoista ). ja jo 26.3. tuli sähköpostiin erään mainostajan viesti osoitteesta Saunalahti / Bonnier [no-reply@saunalahti.fi]

 

Kaksi mainosta ja alla seuraava teksti:

Käytössäsi olevan Saunalahden liittymän ominaisuuksiin kuuluu, että saat Elisa-konsernin sekä valittujen yhteistyökumppaneiden etuja ja tarjouksia mm. tekstiviesteillä ja sähköpostilla. Näin sinä saat tietoa edullisista tarjouksista, ja samalla me pystymme pitämään liittymäsi puhelu-, viesti- ja muut hinnat erinomaisen halpoina.

Mikäli jostain syystä et enää halua vastaanottaa kumppanietuja ja tarjouksia, voit vaihtaa käytössäsi olevan liittymätyypin sellaiseen, jossa tätä ominaisuutta ei ole. Huomioithan, että näin toimimalla menetät hintaedun, jonka nykyisellä liittymälläsi saat.

 

 
Osoitelähde: Saunalahden Etuasiakasrekisteri
 

Aika vikkelään Saunalahti rahasti mainostajalta sentit, nopeampaa toimintaa kuin esimerkiksi asiakaspalvelusta viestiin vastaaminen.

 

Tilatessa oletin että Norppaa ei sisälly mainos-lupausta mutta petosta ja valehteluahan operaattorin toiminta on.

 

Katetta ei siis ole  seuraavalle mikä tieto löytyy viestin lopussa olevan linkin takaa:

 

Liittymätyyppejä, jotka eivät sisällä kumppanietuja ovat esimerkiksi:

    Kelpo
    Norppa (latausliittymä)

Löytyykö Saunalahdelta selväjärkista vastaajaa joka kertoo mikä sitten on sellainen liittymä jos ei nuo yllä mainitut.. tuskinmpa mutta rikollista ja asiakaan oikeuksia polkevaa huijauta  tämä joka tapauksessa on.

 

VIELÄ KERTALLEEN SANON ETTÄ TILAAMANI LIITTYMÄ ON NORPPA......!!!!!!!!!

 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Optio kirjoitti:
karhal kirjoitti:
Se laskutuspäivä on se päivä, jolloin saldostasi lähtee kuukausi ja pakettimaksut :smileycheesy:

Ompa tietämättömän tyhjänpäiväinen vastaus. Latausliittymässä ei ole kuukausimaksua, ettäs tiedät vastaisuudessa.

Siinä voi olla, riippuen liittymätyypistä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Nyt minun on pyydettävä anteeksi jäsen karhal.......   Minä se olinkin se tietämätön tässä asiassa, anteeksi.....:smileycry:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
mrl586 kirjoitti:

Siinä voi olla, riippuen liittymätyypistä.

Olet aivan oikeassa ja minä väärässä.

Itse tilatessa katselin vain niitä kuukausimaksuttomia ja muita vaihtoehtoja en edes harkinnut. Ei siis jäänyt mieleen että vaihtoehdoissa oli myös Reilu-liittymät., siitä tuo muistiharha.

Pitäisi tarkistaa asiat ennen kuin itse kirjoittelen tyhjänpäiväisiä juttuja,,,,:smileycool:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Juu saunalahti ilmeisesti mokannut pahasti tuon lataus norppa liittymän mainonnan. Koska itsekin jouduin asiakaspalveluun ottamaan yhteyttä kun tuli sms mainos tuollaiseen liittymään...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
hvihavai kirjoitti:
Juu saunalahti ilmeisesti mokannut pahasti tuon lataus norppa liittymän mainonnan. Koska itsekin jouduin asiakaspalveluun ottamaan yhteyttä kun tuli sms mainos tuollaiseen liittymään...

Moka on jossain muualla, ei mainonnassa. Onhan mustaa valkoisella siitä mihin liittymiin ei sisälly mainoslupaa.

Elisa-konsernissa haetaan tarkoituksella kaikkia keinoja rahastaa asiakkaan tiedoilla ja siinä rahanahneudessa sitten unohdetaan lupaukset ja intimiteettisuoja.
joku_vaan kirjoitti:
Kuinka kauan se ilmainen 10e puheaika on voimassa avauksen jälkeen? Seuraavan 2 vuottako vai loppuuko se sillon elokuussa kun tarjous loppuu?

Entä jos lataus on loppumassa kesken puhelun (siten että olen itse soittanu jollekin), katkeaako puhelu sitten vaan, ja antaako tätä ennen jonkun varotusäänen tms.? Vai ei kai se sitten itsestään vaihdu kuukausimaksulliseen, kun toisin päin ilmeisesti voi vaihtua?

Saakohan näihin latausliittymiin lisäpalveluja ym. etuja, esim. jos tulee joku Sisärengas-tyyppinen vielä joskus saataville?

Tuli vielä lisää mieleen vaikkei näihinkään nyt vielä oo tullu vastauksia.. niin, ei kai se niin voi ainakaan olla, että latauksen loppumisen jälkeen alettas laskuttaa jälkikäteen ylimenevää, koska sitten jos hukkais puhelimen niin siitähän vois tulla ties miten kallis vahinko.. nythän on mainostettu että menettää vaan sen mitä sinne oli ladattu.

Mitenkäs tossa tilanteessa jos puhelimen hukkais niin onko numerokin sitten menetetty, vai voiko sen jotenkin sulkee sieltä kadonneelta kortilta ja avata taas uudelle, niinkun normaalistikin?

Entä jos edellistä latausta on jäljellä vaikka pari euroo ja lataa lisää, niin ei kai se uus lataus hävitä niitä edellisiä (tai sitä avatessa nyt saatavaa 10e lahjaa) mihkään?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
joku_vaan kirjoitti:
Tuli vielä lisää mieleen vaikkei näihinkään nyt vielä oo tullu vastauksia.. niin, ei kai se niin voi ainakaan olla, että latauksen loppumisen jälkeen alettas laskuttaa jälkikäteen ylimenevää, koska sitten jos hukkais puhelimen niin siitähän vois tulla ties miten kallis vahinko.. nythän on mainostettu että menettää vaan sen mitä sinne oli ladattu.Mitenkäs tossa tilanteessa jos puhelimen hukkais niin onko numerokin sitten menetetty, vai voiko sen jotenkin sulkee sieltä kadonneelta kortilta ja avata taas uudelle, niinkun normaalistikin?

Entä jos edellistä latausta on jäljellä vaikka pari euroo ja lataa lisää, niin ei kai se uus lataus hävitä niitä edellisiä (tai sitä avatessa nyt saatavaa 10e lahjaa) mihkään?

Kortin voi vaihtaa uuteen, jolloin numero säilyy ennallaan. Jos lataa lisää, entinen lataus ei katoa, vaan säilyy siellä pohjalla. Saldoa ei voi syödä etukäteen. Saldon loppuessa käyttäjä voi vielä soittaa viisi minuuttia ja lähettää viisi tekstiviestiä normaaleihin mobiiliverkon liittymiin.

Lisätietoa latausliittymistä: http://saunalahti.fi/gsm/latausliittymat.php

Latausliittymän merkittävimmät erot laskutusliittymään ovat:

- monipuolisempi liittymävalikoima

- maksu etukäteen

- luottohäiriöillä ei ole merkitystä, joten vakuuttakaan ei peritä.
Okei :)

Niin ja se lataus kannattaa vissiin käyttää kokonaan loppuun aina jos haluaa saada vielä sen ilmaisetuuden eli 5 min. puhelua ja 5 viestiä? Ei ne varmaan mihkään kerry sillee että joka latausta kohti menis johonkin jemmaan se käyttämätön 5min/5txt, jos lataa jo aiemmin ennenkun loppuu?

Osallistu keskusteluun