Vastattu

Latausliittymän tilaus

  • 26 maaliskuu 2013
  • 62 kommenttia
  • 3415 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

62 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Käyttämättä jääneet "ilmaiset ateriat" eivät siirry eli jos sinä niitä metsästät niin aina kannattaa käyttää itse tilaamansa saldo nollille ja sen jälkeen käyttää nuo ilmaiset txt ja minuutit.
Millonka saan salasanan uudelle / muualta siirrettävälle liittymälle? Ei tullu ainakaan sopimuksen mukana jonka kävin tekemässä liikeessä. Lähetetäänkö se mulle esim. tekstiviestillä sitten (huomenna) kun linja aukee, vai pitääkö ite tilata jostain?

Mulla on ennestään yks asiakasnumero/tunnukset (lapsen liittymä) oma-saunalahteen, ja nyt sinne oli lisätty tän latausliittymän tilauksen jälkeen uus asiakasnumero ja tunnuksena se numero jonka siirrän, mutta ainakaan se sama salasana ei käyny tohon toiseen joka vanhalle tunnukselle on, eli siitä kirjautumissivulta ei pääse eteenpäin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Kiitos viestistäsi.

Saat salasanan tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai postitse Unohditko salasanan -linkin kautta.

Mukavaa viikonlopun odotusta!
Kysyn nyt vielä aspasta sitä salasanaa, kun en oo tälle as.nrolle/tunnukselle sitä koskaan saanukaan, eli voiko sitten saada kuitenkaan sen "unohtuneen" kautta..

Liittymä on nyt auennu, tosin ihmettelin sitä että vaikka asetuksiin laitettiin salainen numero, se näkyy silti kun kokeilin soittaa toiseen puhelimeen!? Puhelimen asetuksissakin oli numeron lähetyksessä "Sopim. mukaan" eikä siis "Kyllä". Ei siinä mitään etteikö numero sais näkyä niille kelle soitan, lähinnä puhelinmyyjien takia sen laitoin salaseks, mutta silti.. outoa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
On eri asia määritellä liittymää avatessaan se salaiseksi kuin estää numeron näkyminen soittaessa. Salaisella numerolla tarkoitetaan Elisa/Saunalahdella sitä, ettei liittymänumeroa löydy numerotiedustelusta tai vastaavasta nettipalvelusta. 

Ainakin vanhempien matkaviestinten valikoissa oli kohta, jossa voidaan suoraan puhelimessa estää liittymänumeronnäkyminen sillä soitettaessa. Vastaava valinta voidaan tehdä toki myös oma.saunahti.fi -palvelussa.

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/1203.03/puhelukohtainen-numeronayton-esto/

En varsinaisesti ymmärtänyt kysymystäsi puuttuvasta kirjautumissalasanasta oma.saunalahteen, jos kerran pääset käyttämään internetiä koneella, voinet myös tilata sieltä uupuvan salasanan..

https://oma.saunalahti.fi/settings/ChoosePasswordMethod
Juu, sainkin sen "uuden" salasanan verkkopankkitunnuksilla.. ei se ollukaan niin vaikeeta. :)

Nyt tosin ihmettelen miks siellä oli laskutus-kohdassa "paperilasku" vaikka eihän latausliittymästä pitäs tulla mitään laskuja?! Vai onko toi joku automaattinen että sen täplän on pakko olla jossain kohtaa.. Kuukausimaksustakin oli mainittu jotakin vaikka mulla on se Norppa+ 0e..
Käyttäjätaso 6
joku_vaan kirjoitti:

Juu, sainkin sen "uuden" salasanan verkkopankkitunnuksilla.. ei se ollukaan niin vaikeeta. :)

Nyt tosin ihmettelen miks siellä oli laskutus-kohdassa "paperilasku" vaikka eihän latausliittymästä pitäs tulla mitään laskuja?! Vai onko toi joku automaattinen että sen täplän on pakko olla jossain kohtaa.. Kuukausimaksustakin oli mainittu jotakin vaikka mulla on se Norppa+ 0e..


Samalla asiakkuudella on mahdollista olla myös laskutusliittymä, josta syystä tuo laskun toimitustapa -valinta löytyy Oma Saunalahdesta. Kuukausimaksu on siinä tapauksessa 0e, kun käytössäsi on Norppa+ liittymä.:smileycheesy:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
joku_vaan kirjoitti:
Kysyn nyt vielä aspasta sitä salasanaa, kun en oo tälle as.nrolle/tunnukselle sitä koskaan saanukaan,

Onneksi asia on nyt kohdaltasi kunnossa mutta sen salasanan olet kyllä saanut jos olet kerran tehnyt numerotilauksen...!!

Salasana ilmoitetaan siinä vaiheessa kun kaikki tilaukseen tarvittavat tiedot olet näpytellyt ja tulee tilauksen yhteenveto.

Siinä on näkyvissä kaksi erillistä lokeroa, toisessa Tilauksen tiedot ja toisessa Omasaunalahteen tarvittavat tiedot jossa kerrotaan että jokaiseen Saunalahden GSM-liittymään sisältyy sähköposti jne... ja sen jälkeen on salasana sekä omasaunalahden sivulle että sähköpostiin.

Kannattais aina lukea tarkoin jokainen kohta tilausvaiheessa ja tehdä muistiinpanot tai ottaa ruutukaappaus, nuo tiedot ovat olleet eli turha väittää ettei niitä sinulle ole koskaan kerrottu.

Tämä vastaisuuden varalle.
Optio kirjoitti:
joku_vaan kirjoitti:
Kysyn nyt vielä aspasta sitä salasanaa, kun en oo tälle as.nrolle/tunnukselle sitä koskaan saanukaan,

Onneksi asia on nyt kohdaltasi kunnossa mutta sen salasanan olet kyllä saanut jos olet kerran tehnyt numerotilauksen...!!

Salasana ilmoitetaan siinä vaiheessa kun kaikki tilaukseen tarvittavat tiedot olet näpytellyt ja tulee tilauksen yhteenveto.

Siinä on näkyvissä kaksi erillistä lokeroa, toisessa Tilauksen tiedot ja toisessa Omasaunalahteen tarvittavat tiedot jossa kerrotaan että jokaiseen Saunalahden GSM-liittymään sisältyy sähköposti jne... ja sen jälkeen on salasana sekä omasaunalahden sivulle että sähköpostiin.

Kannattais aina lukea tarkoin jokainen kohta tilausvaiheessa ja tehdä muistiinpanot tai ottaa ruutukaappaus, nuo tiedot ovat olleet eli turha väittää ettei niitä sinulle ole koskaan kerrottu.

Tämä vastaisuuden varalle.

Tein sen sopimuksen elisan liikkeessä enkä saanu mukaan siitä kun yhden A4 paperin jossa sitä ei missään kohtaa näy, sim-kortin sekä kuitin maksetusta 5 euron latauksesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
joku_vaan kirjoitti:
Optio kirjoitti:
joku_vaan kirjoitti:
Kysyn nyt vielä aspasta sitä salasanaa, kun en oo tälle as.nrolle/tunnukselle sitä koskaan saanukaan,

Onneksi asia on nyt kohdaltasi kunnossa mutta sen salasanan olet kyllä saanut jos olet kerran tehnyt numerotilauksen...!!

Salasana ilmoitetaan siinä vaiheessa kun kaikki tilaukseen tarvittavat tiedot olet näpytellyt ja tulee tilauksen yhteenveto.

Siinä on näkyvissä kaksi erillistä lokeroa, toisessa Tilauksen tiedot ja toisessa Omasaunalahteen tarvittavat tiedot jossa kerrotaan että jokaiseen Saunalahden GSM-liittymään sisältyy sähköposti jne... ja sen jälkeen on salasana sekä omasaunalahden sivulle että sähköpostiin.

Kannattais aina lukea tarkoin jokainen kohta tilausvaiheessa ja tehdä muistiinpanot tai ottaa ruutukaappaus, nuo tiedot ovat olleet eli turha väittää ettei niitä sinulle ole koskaan kerrottu.

Tämä vastaisuuden varalle.

Tein sen sopimuksen elisan liikkeessä enkä saanu mukaan siitä kun yhden A4 paperin jossa sitä ei missään kohtaa näy, sim-kortin sekä kuitin maksetusta 5 euron latauksesta.

Näin juuri. Se on se sopimuspaperi, jossa on osapuolten ja liittymän tiedot.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
joku_vaan kirjoitti:
Tein sen sopimuksen elisan liikkeessä enkä saanu mukaan siitä kun yhden A4 paperin jossa sitä ei missään kohtaa näy, sim-kortin sekä kuitin maksetusta 5 euron latauksesta.

Ahaa... ompa ollut tosi "palveluhenkinen myyjä"... Olikohan ollenkaan jyvällä siitä mitä asiakas tarvitsee päästäkseen myöhemmin omalle sivulleen.

Sen salasanan hänen olisi jokatapauksessa pitänyt sinulle kertoa tai hoitaa niin että se lähetetäänm sinun s-postiisi, Oli kuinka tyhmä tahansa myyjä tai esimies niin tuollaiset asiat kuuluis opettaa jo työtä vastaan ottaessaan tehtävänopastuksessa , onhan se jo perustietoa.

No tuollaiset kömmähdykset taitavat olla saunalahden perusjuttuja, ei hallita kunnolla hommia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Vilkaisin tuolla tilauksen teossa mitä mobiilidataa saa esim.

Norppa+ latausliittymä

Mobiililaajakaista Mini Kuukausimaksu: 4.94 € / kk

Mobiililaajakaista Perus 2M Kuukausimaksu: 9.98 € / kk

Mobiililaajakaista Nopsa Kuukausimaksu: 14.01 € / kk

Reilu 3G (Lataus) 13.9 € /kk (sis. tiedonsiirto jopa 21 Mbit/s)

Melko kallista ja 4G LTE nopeutta ei saa ollenkaan. 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Nuohan ovat ihan normaalit Mobiililaajakaista-lisäpalvelujen hinnat. :smileyhuh:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Miksi sim kortin voi valita suoraan kotiin jos se menee kuitenkin kirjattuna postiin? Ruksasin kortin kotiintoimituksen ja tunnistauduin verkkopankin kautta niin tilausvahvistuksessa lukee kuitenkin että kortti on haettavissa postista muutaman päivän kuluessa?





Siis tuleeko se kortti kotiin vai meneekö postiin? Ja miksi omille sivuille ei pääse enää? Tilauksen yhteydessä saadut tunnukset toimivat heti tilauksen jälkeen mutta nyt ei enää toimi? Herjaa jotta väärä salasana tai tunnus :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä se SIM kotiin tulee postilaatikkoon, jos niin sanotaan tilausvaiheessa.

Salasanan saat tietää tunnistautumalla pankin kautta Unohditko salasanasi -linkin kautta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
hpguru kirjoitti:
Kyllä se SIM kotiin tulee postilaatikkoon, jos niin sanotaan tilausvaiheessa.

Salasanan saat tietää tunnistautumalla pankin kautta Unohditko salasanasi -linkin kautta.

Tunnistauduin kyseisen linkin kautta mutta sen mukaan minulla ei ole liittymää saunalahdella? :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
kekra kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
Kyllä se SIM kotiin tulee postilaatikkoon, jos niin sanotaan tilausvaiheessa.

Salasanan saat tietää tunnistautumalla pankin kautta Unohditko salasanasi -linkin kautta.

Tunnistauduin kyseisen linkin kautta mutta sen mukaan minulla ei ole liittymää saunalahdella? :smileyembarrased:

Ymmärsinkö oikein, että tilasit liittymän, mutta se ei ole vielä saapunut sinulle? Sinulla on liittymä vasta sitten, kun kortti on lähtenyt Saunalahdelta tai vaihtoehtoisesti sitten, kun posti on toimittanut kuittauksen lähetyksen vastaanottamisesta.

Tai sitten tunnistautuminen tilauksessa ja kirjautumisessa tapahtui eri henkilön pankkitunnistella / mobiilivarmenteella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ihan samalla pankkitunnisteella tunnistauduin. Se ihmetyttää miksi ne tunnukset toimivat heti tilauksen jälkeen mutta eivät enää? Noh, pitänee odotella sitä korttia tuleeko se kotiin vai pitääkö hakea postista. Ihan turhaan tuon liittymän tilasin joka tapauksessa kun eipä noihin latausliittymiin saakaan bonuksia prepaidin tavoin. Jotenkin mulla oli se käsitys että muka saisi? Kun samalta sivulta latauskin hoituu kuin prepaidin lataus. Eihän noissa latausliittymissä ole oikein mitään järkeä kun prepaid tulee paljon halvemmaksi.

Noh, pitänee puhua pois saldo ja siirtyä takaisin prepaidiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Latausliittymän etuja Prepaid-liittymiin on:

- saat uuden kortin samalle numerolle, jos entinen kortti katoaa/vioittuu

- Saunalahti Apusaldolla voit soittaa enintään 5 minuuttia ja lähettää enintään 5 tekstiviestiä veloituksetta normaalihintaiseen mobiilisuuntaan sen jälkeen, kun liittymäsaldosi on loppunut.

- liittymävalikoima on laajempi

- puheluerittely OmaSaunalahdessa

- pitempi voimassaoloaika: kaksi vuotta liittymän käyttöönotosta tai viimeisimmästä latauksesta.

Aika lailla maksuasia, mitä ominaisuuksia arvostaa. Sinun käytössäsi Prepaid taitaa olla parempi vaihtoehto. Minulle nuo kortin uusiminen, liittymävalikoima ja OmaSaunalahden käyttö ovat tärkeitä. Ja se, että minulla on ollut nykyinen puhelinnumero siitä alkaen, kun Saunalahti alkoi markkinoimaan mobiililiittymiä eli oisko vuodesta 2000.

Ei kannata vaihtaa numeroa enää. 😉
Onko oma.saunalahdessa joku kohta mistä pystyy seuraamaan tarkemmin saldon kulumista, siis puhelu- ja viestierittelyä? Nyt en löytäny kun etusivulta tänhetkisen saldon ja laskutus-kohdista ei näy tietenkään mitään...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saunalahti Latausliittymä ja OmaSaunalahti-palvelut
OmaSaunalahdesta näet liittymäsi tämänhetkisen saldon, puhelu-/viesti-/tiedonsiirtoerittelyt sekä lataus-/maksuhistorian. Voit myös vaihtaa liittymätyyppiä sekä tilata lisäpalveluita. Käytössäsi on muitakin itsepalveluita, kuten estopalveluiden hallinnointi, SIM-kortin vaihtopalvelu kadonneen tai rikkoutuneen tilalle jne. Tuotekuvauksesta Latausliittymät

Minulla ei ole vielä latausliittymää, mutta tuleekohan siellä näkyviin puhelinnumeroa klikkaamalla uusi sivu, jossa on sen puhelinnumeron vieressä linkki: "Puheluerittely"?

Onkohan tuolla ohjesivulla apua: Puheluerittely? Poiketen tuosta ohjeesta puhelinnumero voi olla näkyvissä heti sillä sivulla, joka avautuu kirjauduttuasi OmaSaunalahteen.
Hyvis kirjoitti:
Saunalahti Latausliittymä ja OmaSaunalahti-palvelut
OmaSaunalahdesta näet liittymäsi tämänhetkisen saldon, puhelu-/viesti-/tiedonsiirtoerittelyt sekä lataus-/maksuhistorian. Voit myös vaihtaa liittymätyyppiä sekä tilata lisäpalveluita. Käytössäsi on muitakin itsepalveluita, kuten estopalveluiden hallinnointi, SIM-kortin vaihtopalvelu kadonneen tai rikkoutuneen tilalle jne. Tuotekuvauksesta Latausliittymät

Minulla ei ole vielä latausliittymää, mutta tuleekohan siellä näkyviin puhelinnumeroa klikkaamalla uusi sivu, jossa on sen puhelinnumeron vieressä linkki: "Puheluerittely"?

Onkohan tuolla ohjesivulla apua: Puheluerittely? Poiketen tuosta ohjeesta puhelinnumero voi olla näkyvissä heti sillä sivulla, joka avautuu kirjauduttuasi OmaSaunalahteen.

No sieltä kohdastahan se tosiaan näkyykin 🙂 kiitos!

Nyt ihmettelen kun tänään tuli viestiä saunalahdelta että "Hyvä asiakas. Liittymätyyppisi () veloitetaan ensi yönä" ja "Varmista tänään että liittymälläsi on riittävästi saldoa. Jos liittymäsi kuukausimaksua ei voida veloittaa, vaihtuu liittymätyyppisi ( - liittymätyypiksi)." Mitähän ne tälläsiä automaattisia (?) viestejä kuukausimaksuttomiin lähettää?

Ilmeisesti tämänkin liittymän avaaminen maksoi 3,90e, joka velotetaan tavallisella laskulla vai?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:

Minulla ei ole vielä latausliittymää, mutta tuleekohan siellä näkyviin puhelinnumeroa klikkaamalla uusi sivu, jossa on sen puhelinnumeron vieressä linkki: "Puheluerittely"?

Kyllä tulee ja sieltä näkyy  tapahtumat samoin kuin laskutusliittymissä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
joku_vaan kirjoitti:No sieltä kohdastahan se tosiaan näkyykin 🙂 kiitos!

1. Nyt ihmettelen kun tänään tuli viestiä saunalahdelta että "Hyvä asiakas. Liittymätyyppisi () veloitetaan ensi yönä" ja "Varmista tänään että liittymälläsi on riittävästi saldoa. Jos liittymäsi kuukausimaksua ei voida veloittaa, vaihtuu liittymätyyppisi ( - liittymätyypiksi)." Mitähän ne tälläsiä automaattisia (?) viestejä kuukausimaksuttomiin lähettää?

2. Ilmeisesti tämänkin liittymän avaaminen maksoi 3,90e, joka velotetaan tavallisella laskulla vai?

1. Luulen, että tuo tulee kaikkiin liittymiin. Siinähän lukee "Jos liittymän kuukausimaksua ei voida veloittaa", niin kyllähän se oikeastaan koskee Norppiakin.

2. Tuosta minulla ei ole tietoa. Mutta ei ole reilua, jos maksaa liittymän avauksessa vitosen ja siitä suurin osa menee liittymän avausmaksuun. Mutta laita tänne viestiä, kuinka siinä kävi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Onko kenellekään toimitettu noita latausliittymiä? Tilasin Norppa latausliittymän, latasin siihen saldoa tilausvaiheessa, kuten kuuluukin, sain tilausvahvistuksen s-postiin mutta liittymää ei ole vieläkään toimitettu? Tästä on nyt kymmenen päivää aikaa. Salasana ja tunnus ei toimi edelleenkään. Heti tilauksen jälkeen toimi kyllä :smileyhuh:

Oma saunalahdessa ei näy mitään että olisin koskaan edes tilannut liittymää? Meniköhän se lataamani 5e harakoille?

Osallistu keskusteluun