Vastattu

Latausliittymän tilaus

  • 26 maaliskuu 2013
  • 62 kommenttia
  • 3416 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

62 kommenttia

Kuinka kauan se ilmainen 10e puheaika on voimassa avauksen jälkeen? Seuraavan 2 vuottako vai loppuuko se sillon elokuussa kun tarjous loppuu?

Entä jos lataus on loppumassa kesken puhelun (siten että olen itse soittanu jollekin), katkeaako puhelu sitten vaan, ja antaako tätä ennen jonkun varotusäänen tms.? Vai ei kai se sitten itsestään vaihdu kuukausimaksulliseen, kun toisin päin ilmeisesti voi vaihtua?

Saakohan näihin latausliittymiin lisäpalveluja ym. etuja, esim. jos tulee joku Sisärengas-tyyppinen vielä joskus saataville?
Okei :)

Niin ja se lataus kannattaa vissiin käyttää kokonaan loppuun aina jos haluaa saada vielä sen ilmaisetuuden eli 5 min. puhelua ja 5 viestiä? Ei ne varmaan mihkään kerry sillee että joka latausta kohti menis johonkin jemmaan se käyttämätön 5min/5txt, jos lataa jo aiemmin ennenkun loppuu?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tuohon en osaa itse vastata, välitin kysymyksen Saunalahden asiakaspalveluun.

Katso tätä tilaa, Saunalahti vastaa mahdollisimman pian 🙂
Millonka saan salasanan uudelle / muualta siirrettävälle liittymälle? Ei tullu ainakaan sopimuksen mukana jonka kävin tekemässä liikeessä. Lähetetäänkö se mulle esim. tekstiviestillä sitten (huomenna) kun linja aukee, vai pitääkö ite tilata jostain?

Mulla on ennestään yks asiakasnumero/tunnukset (lapsen liittymä) oma-saunalahteen, ja nyt sinne oli lisätty tän latausliittymän tilauksen jälkeen uus asiakasnumero ja tunnuksena se numero jonka siirrän, mutta ainakaan se sama salasana ei käyny tohon toiseen joka vanhalle tunnukselle on, eli siitä kirjautumissivulta ei pääse eteenpäin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Kiitos viestistäsi.

Saat salasanan tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai postitse Unohditko salasanan -linkin kautta.

Mukavaa viikonlopun odotusta!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä se SIM kotiin tulee postilaatikkoon, jos niin sanotaan tilausvaiheessa.

Salasanan saat tietää tunnistautumalla pankin kautta Unohditko salasanasi -linkin kautta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mitä tarkoittaa GSM-latausliittymän tiedoissa... omilla sivuilla   oleva päivämäärä   kohdassa..............>

"Seuraava laskutuspäivä"

Liittymähän on LATAUSLIITTYMÄ...!!!!!!!!!!!!! josta ei laskua tule ja maalaisjärjellä tuo tarkoittaa sitä että   ITSE LATAA  tarvittaessa lisää puheaikaa kun ladattu on loppumassa tai loppunut??????????????

 

 
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
joku_vaan kirjoitti:
Kuinka kauan se ilmainen 10e puheaika on voimassa avauksen jälkeen? Seuraavan 2 vuottako vai loppuuko se sillon elokuussa kun tarjous loppuu?

Niistä vähäisistä tiedonjyväsistä, mitä Saunalahden sivuille on kirjoitettu, voi vetää sen johtopäätöksen että tuo 10 euron (+ se 5€ mikä on pakko ladata alussa) on voimassa max 2 vuotta liittymän käyttöönotosta (eli ei tilauspäivästä)

Toivottavasti Saunalahdellata tulee tänne asiaan vahvistus.

Saunalahtelainen tapahan nykyisin on että kaikki mitä on kirjoitettu ei välttämättä pidä paikkaansa ja asiakas joutuu soittelemaan ja pyytämään tarkennuksia ja/tai oikaisua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Saunalahti vastaa tähän vasta sitten kun saa niin tiukan vastauksen ettei tarvitse korjailla myöhemmin... Eli tulossa on, älkää huoliko!

Ja Optiolle vastaillaan että Latausliittymillä on laskutuskausi ihan niinkuin normaaleillakin liittymillä, tämä liittyy kuukausipaketteihin ja niiden voimassaoloaikoihin. Laskutus on tietysti sanana kehno tässä, koska "laskutus" tapahtuu liittymän saldosta, eikä laskulla asiakkaalta. Laitellaan viestiä tuosta että se kuuluisa "joku" voisi miettiä paremman sanan tuolle.
Käyttäjätaso 5
Sain nyt vastauksen toimitusten osastolta, että latausliittymän toimitus tapahtuu tällä hetkellä ainoastaan postitoimipaikkaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
hpguru kirjoitti:
Kyllä se SIM kotiin tulee postilaatikkoon, jos niin sanotaan tilausvaiheessa.

Salasanan saat tietää tunnistautumalla pankin kautta Unohditko salasanasi -linkin kautta.

Tunnistauduin kyseisen linkin kautta mutta sen mukaan minulla ei ole liittymää saunalahdella? :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Käyttämättä jääneet "ilmaiset ateriat" eivät siirry eli jos sinä niitä metsästät niin aina kannattaa käyttää itse tilaamansa saldo nollille ja sen jälkeen käyttää nuo ilmaiset txt ja minuutit.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Scarpia kirjoitti:
Saunalahti vastaa tähän vasta sitten kun saa niin tiukan vastauksen ettei tarvitse korjailla myöhemmin... Eli tulossa on, älkää huoliko!

Ai... vieläkö niitä ehtoja latausliittymien osalta mietitään...???!!!

Kummaa touhua..... tässäkin alkaa haiskahtaa tuon kannanoton jälkeen että jatkossa  aletaan pakkorahastaa... eli tuo 5 euroa on PAKKO maksaa jatkossa joka kuukausi tai liittymän käyttö estetään...!!!!!.tätäkö siellä vielä sorvataan tuleviin ehtoihin.

Hyvänä esimerkkinä jälkikäteen muutettu ehto on 1.4. voimaan tuleva pakkopulla 2 euron lisämaksu liittymän kuulausimaksuun.

Onko Elisa niin syvällä taloutensa kanssa että osakkeen omistajat kiristävät liekaa ja rahat revitään liittymän haltijan selkänahoista.

TOIVOTTAVASTI MAHDOLLISIMMAN PIAN TUO TIUKKA VASTAUS SAADAAN ENNEN KUIN SUURI JOUKKO IHMISIÄ ON EHTINYT TILATA/VAIHTAA LIITTYMÄN TÄHÄN..... VAI SITÄ HETKEÄKÖ ODOTELLAANKIN...:smileycool:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Scarpia kirjoitti:

Ja Optiolle vastaillaan että.......

Laskutus on tietysti sanana kehno tässä, koska "laskutus" tapahtuu liittymän saldosta, eikä laskulla asiakkaalta. Laitellaan viestiä tuosta että se kuuluisa "joku" voisi miettiä paremman sanan tuolle.

Niimpä....

"laskutushan" tapahtuu saldosta reaaliajassa eikä suinkaan kuukausittain sinä päivämääränä kuin latausliittymä on tilattu, vai olenko käsittänyt asian täysin väärin....!!!!

Ellei "laskutus" ole reaaliaikainen niin miksi hitossa sitä laskutuspäivää tyrkytetään liittymään missä ei ole tilattu mittän muuta kuin se perusjuttu eli datakin on päiväsaldolla ja kaiken lisäksi kaikki tiedonsiirto on ruksattu estettäväksi..???!!!

Ps.    Vielä ihmeellisemmältä tuo ilmoitettu laskutuspäivämäärä tuntuu kun ajattelee etteihän normaalin laskutusliittymän tiedoissakaan ilmoiteta laskutuspäivämäärää.

Ehdotan että poistatte koko kohdan, tuskin se "joku" ymmärtää tai edes tajuaa koko asiaa sen verran sekavia ja epämääräisiä ovat monet ehtojen kohdat ym. olleet sen jälkeen kun Elisan valta alkoi määrätä Sauniksen toimintaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
kekra kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
Kyllä se SIM kotiin tulee postilaatikkoon, jos niin sanotaan tilausvaiheessa.

Salasanan saat tietää tunnistautumalla pankin kautta Unohditko salasanasi -linkin kautta.

Tunnistauduin kyseisen linkin kautta mutta sen mukaan minulla ei ole liittymää saunalahdella? :smileyembarrased:

Ymmärsinkö oikein, että tilasit liittymän, mutta se ei ole vielä saapunut sinulle? Sinulla on liittymä vasta sitten, kun kortti on lähtenyt Saunalahdelta tai vaihtoehtoisesti sitten, kun posti on toimittanut kuittauksen lähetyksen vastaanottamisesta.

Tai sitten tunnistautuminen tilauksessa ja kirjautumisessa tapahtui eri henkilön pankkitunnistella / mobiilivarmenteella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ihan samalla pankkitunnisteella tunnistauduin. Se ihmetyttää miksi ne tunnukset toimivat heti tilauksen jälkeen mutta eivät enää? Noh, pitänee odotella sitä korttia tuleeko se kotiin vai pitääkö hakea postista. Ihan turhaan tuon liittymän tilasin joka tapauksessa kun eipä noihin latausliittymiin saakaan bonuksia prepaidin tavoin. Jotenkin mulla oli se käsitys että muka saisi? Kun samalta sivulta latauskin hoituu kuin prepaidin lataus. Eihän noissa latausliittymissä ole oikein mitään järkeä kun prepaid tulee paljon halvemmaksi.

Noh, pitänee puhua pois saldo ja siirtyä takaisin prepaidiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saunalahti Latausliittymä ja OmaSaunalahti-palvelut
OmaSaunalahdesta näet liittymäsi tämänhetkisen saldon, puhelu-/viesti-/tiedonsiirtoerittelyt sekä lataus-/maksuhistorian. Voit myös vaihtaa liittymätyyppiä sekä tilata lisäpalveluita. Käytössäsi on muitakin itsepalveluita, kuten estopalveluiden hallinnointi, SIM-kortin vaihtopalvelu kadonneen tai rikkoutuneen tilalle jne. Tuotekuvauksesta Latausliittymät

Minulla ei ole vielä latausliittymää, mutta tuleekohan siellä näkyviin puhelinnumeroa klikkaamalla uusi sivu, jossa on sen puhelinnumeron vieressä linkki: "Puheluerittely"?

Onkohan tuolla ohjesivulla apua: Puheluerittely? Poiketen tuosta ohjeesta puhelinnumero voi olla näkyvissä heti sillä sivulla, joka avautuu kirjauduttuasi OmaSaunalahteen.
joku_vaan kirjoitti:
Kuinka kauan se ilmainen 10e puheaika on voimassa avauksen jälkeen? Seuraavan 2 vuottako vai loppuuko se sillon elokuussa kun tarjous loppuu?

Entä jos lataus on loppumassa kesken puhelun (siten että olen itse soittanu jollekin), katkeaako puhelu sitten vaan, ja antaako tätä ennen jonkun varotusäänen tms.? Vai ei kai se sitten itsestään vaihdu kuukausimaksulliseen, kun toisin päin ilmeisesti voi vaihtua?

Saakohan näihin latausliittymiin lisäpalveluja ym. etuja, esim. jos tulee joku Sisärengas-tyyppinen vielä joskus saataville?

Tuli vielä lisää mieleen vaikkei näihinkään nyt vielä oo tullu vastauksia.. niin, ei kai se niin voi ainakaan olla, että latauksen loppumisen jälkeen alettas laskuttaa jälkikäteen ylimenevää, koska sitten jos hukkais puhelimen niin siitähän vois tulla ties miten kallis vahinko.. nythän on mainostettu että menettää vaan sen mitä sinne oli ladattu.

Mitenkäs tossa tilanteessa jos puhelimen hukkais niin onko numerokin sitten menetetty, vai voiko sen jotenkin sulkee sieltä kadonneelta kortilta ja avata taas uudelle, niinkun normaalistikin?

Entä jos edellistä latausta on jäljellä vaikka pari euroo ja lataa lisää, niin ei kai se uus lataus hävitä niitä edellisiä (tai sitä avatessa nyt saatavaa 10e lahjaa) mihkään?
Hyvis kirjoitti:
Saunalahti Latausliittymä ja OmaSaunalahti-palvelut
OmaSaunalahdesta näet liittymäsi tämänhetkisen saldon, puhelu-/viesti-/tiedonsiirtoerittelyt sekä lataus-/maksuhistorian. Voit myös vaihtaa liittymätyyppiä sekä tilata lisäpalveluita. Käytössäsi on muitakin itsepalveluita, kuten estopalveluiden hallinnointi, SIM-kortin vaihtopalvelu kadonneen tai rikkoutuneen tilalle jne. Tuotekuvauksesta Latausliittymät

Minulla ei ole vielä latausliittymää, mutta tuleekohan siellä näkyviin puhelinnumeroa klikkaamalla uusi sivu, jossa on sen puhelinnumeron vieressä linkki: "Puheluerittely"?

Onkohan tuolla ohjesivulla apua: Puheluerittely? Poiketen tuosta ohjeesta puhelinnumero voi olla näkyvissä heti sillä sivulla, joka avautuu kirjauduttuasi OmaSaunalahteen.

No sieltä kohdastahan se tosiaan näkyykin 🙂 kiitos!

Nyt ihmettelen kun tänään tuli viestiä saunalahdelta että "Hyvä asiakas. Liittymätyyppisi () veloitetaan ensi yönä" ja "Varmista tänään että liittymälläsi on riittävästi saldoa. Jos liittymäsi kuukausimaksua ei voida veloittaa, vaihtuu liittymätyyppisi ( - liittymätyypiksi)." Mitähän ne tälläsiä automaattisia (?) viestejä kuukausimaksuttomiin lähettää?

Ilmeisesti tämänkin liittymän avaaminen maksoi 3,90e, joka velotetaan tavallisella laskulla vai?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:

Minulla ei ole vielä latausliittymää, mutta tuleekohan siellä näkyviin puhelinnumeroa klikkaamalla uusi sivu, jossa on sen puhelinnumeron vieressä linkki: "Puheluerittely"?

Kyllä tulee ja sieltä näkyy  tapahtumat samoin kuin laskutusliittymissä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko kyseinen asiakasnumerosi vielä voimassa? Onko sinulla siis sillä käyttäjätunnuksella mitään Saunalahden palveluita, pystytkö kirjautumaan OmaSaunalahteen sillä tunnuksella?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Onko kenellekään toimitettu noita latausliittymiä? Tilasin Norppa latausliittymän, latasin siihen saldoa tilausvaiheessa, kuten kuuluukin, sain tilausvahvistuksen s-postiin mutta liittymää ei ole vieläkään toimitettu? Tästä on nyt kymmenen päivää aikaa. Salasana ja tunnus ei toimi edelleenkään. Heti tilauksen jälkeen toimi kyllä :smileyhuh:

Oma saunalahdessa ei näy mitään että olisin koskaan edes tilannut liittymää? Meniköhän se lataamani 5e harakoille?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
karhal kirjoitti:
Se laskutuspäivä on se päivä, jolloin saldostasi lähtee kuukausi ja pakettimaksut :smileycheesy:

Ompa tietämättömän tyhjänpäiväinen vastaus. Latausliittymässä ei ole kuukausimaksua, ettäs tiedät vastaisuudessa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Taitaa olla aika sekasin ja syvältä Saunalahden toiminta..!!!

Tilasin 21.3. Latausliittymä Norppa (en siis Norppa+ tai muutakaan niistä vaihtoehdoista ). ja jo 26.3. tuli sähköpostiin erään mainostajan viesti osoitteesta Saunalahti / Bonnier [no-reply@saunalahti.fi]

 

Kaksi mainosta ja alla seuraava teksti:

Käytössäsi olevan Saunalahden liittymän ominaisuuksiin kuuluu, että saat Elisa-konsernin sekä valittujen yhteistyökumppaneiden etuja ja tarjouksia mm. tekstiviesteillä ja sähköpostilla. Näin sinä saat tietoa edullisista tarjouksista, ja samalla me pystymme pitämään liittymäsi puhelu-, viesti- ja muut hinnat erinomaisen halpoina.

Mikäli jostain syystä et enää halua vastaanottaa kumppanietuja ja tarjouksia, voit vaihtaa käytössäsi olevan liittymätyypin sellaiseen, jossa tätä ominaisuutta ei ole. Huomioithan, että näin toimimalla menetät hintaedun, jonka nykyisellä liittymälläsi saat.

 

 
Osoitelähde: Saunalahden Etuasiakasrekisteri
 

Aika vikkelään Saunalahti rahasti mainostajalta sentit, nopeampaa toimintaa kuin esimerkiksi asiakaspalvelusta viestiin vastaaminen.

 

Tilatessa oletin että Norppaa ei sisälly mainos-lupausta mutta petosta ja valehteluahan operaattorin toiminta on.

 

Katetta ei siis ole  seuraavalle mikä tieto löytyy viestin lopussa olevan linkin takaa:

 

Liittymätyyppejä, jotka eivät sisällä kumppanietuja ovat esimerkiksi:

    Kelpo
    Norppa (latausliittymä)

Löytyykö Saunalahdelta selväjärkista vastaajaa joka kertoo mikä sitten on sellainen liittymä jos ei nuo yllä mainitut.. tuskinmpa mutta rikollista ja asiakaan oikeuksia polkevaa huijauta  tämä joka tapauksessa on.

 

VIELÄ KERTALLEEN SANON ETTÄ TILAAMANI LIITTYMÄ ON NORPPA......!!!!!!!!!

 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
joku_vaan kirjoitti:No sieltä kohdastahan se tosiaan näkyykin 🙂 kiitos!

1. Nyt ihmettelen kun tänään tuli viestiä saunalahdelta että "Hyvä asiakas. Liittymätyyppisi () veloitetaan ensi yönä" ja "Varmista tänään että liittymälläsi on riittävästi saldoa. Jos liittymäsi kuukausimaksua ei voida veloittaa, vaihtuu liittymätyyppisi ( - liittymätyypiksi)." Mitähän ne tälläsiä automaattisia (?) viestejä kuukausimaksuttomiin lähettää?

2. Ilmeisesti tämänkin liittymän avaaminen maksoi 3,90e, joka velotetaan tavallisella laskulla vai?

1. Luulen, että tuo tulee kaikkiin liittymiin. Siinähän lukee "Jos liittymän kuukausimaksua ei voida veloittaa", niin kyllähän se oikeastaan koskee Norppiakin.

2. Tuosta minulla ei ole tietoa. Mutta ei ole reilua, jos maksaa liittymän avauksessa vitosen ja siitä suurin osa menee liittymän avausmaksuun. Mutta laita tänne viestiä, kuinka siinä kävi.

Osallistu keskusteluun